درگذشت اسماعیل سلطانیان ؛ بازیگر پیشکسوت سینمای ایران دار فانی را وداع گفت

اسماعیل سلطانیان بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت درگذشت. این بازیگر با سابقه تلویزیون بامداد ۲۴ خرداد ماه در سن ۶۹ سالگی بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری فیگار، به نقل از روابط‌ عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، اسماعیل سلطانیان، این بازیگر، کارگردان فیلم، کارگردان تئاتر، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده ایرانی درگذشت.

سید عباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در پیامی درگذشت این عضو گرانقدر موسسه هنرمندان پیشکسوت را به خانواده ایشان و اهالی هنر به خصوص‌ هنرمندان پیشکسوت تسلیت گفت، وی اظهار داشت:

در تماس تلفنی با میلاد سلطانیان، فرزند اسماعیل سلطانیان، متاسفانه با خبر شدیم که استاد سلطانیان به دلیل بیماری و ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

عظیمی در ادامه اضافه کرد: مراسم خاکسپاری و وداع با مرحوم سلطانیان در قطعه هنرمندان، متعاقباً اعلام خواهد شد.

درگذشت اسماعیل سلطانیان

بازیگر پیشکسوت سینمای ایران دار فانی را وداع گفت

اسماعیل سلطانیان در سال 1333 در شهر کرمانشاه به دنیا آمد. او فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک بوده که از قبل انقلاب در 16 سالگی وارد تئاتر شد. در سال 1350 وقتی 20 ساله بود دو فیلمنامه نوشت ولی متاسفانه نتوانست آنها را بسازد.

در سال 1357 از کرمانشاه به تهران نقل مکان کرد. در سال 1363 با فیلم شکار شکارچی کنار چهره هایی چون مهدی محرابی، مسعود قندی و رضا چراغی اولین بار جلوی دوربین رفت. این بازیگر پیشکسوت با سریال پیر وفا به کارگردانی مجتبی یاسینی وارد تلویزیون شد.از آثار سلطانیان می‌توان به بازی در سریال پایتخت2، یوسف پیامبر، مرد هزارچهره ، ستایش و قورباغه و… اشاره کرد.

اسماعیل سلطانیان درگذشت

اسماعیل سلطانیان

زنده یاد اسماعیل سلطانیان در سال 1376 وقتی 46 ساله بود با بازی در فیلم بایسیکل ران ساخته محسن مخملباف، برنده جایزه سیمرغ بلورین بازیگر نقش مکمل از جشنواره فجر هفتم شد. او همچنین مدرس کلاس‌های بازیگری نیز بود.

بیشتر بخوانید:

مرگ اسماعیل سلطانیان


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *