«گلندا جکسون» درگذشت بازیگر مشهور بریتانیایی درگذشت +بیوگرافی

درگذشت گلندا جکسون ؛ جکسون بازیگر صاحب دو جایزه اسکار و نماینده سابق مجلس بریتانیا در سن 87 سالگی دار فانی را وداع گفت.
این بازیگر بریتانیا اخیرا در فیلم «فراری بزرگ» در کنار «مایکل کین «۹۰ ساله نقش آفرینی کرده بود. «گلندا جکسون» بازیگر برنده دو جایزه اسکار و سیاستمدار پیشین بریتانیایی در سن ۸۷ سالگی درگذشت. در ادامه مطلب با خبر فوت گلندا جکسون همراه ما بمانید.

درگذشت گلندا جکسون

  • گلندا جکسون درگذشت

به گزارش منابع خبری:

لیونل لارنر کارگردان که سال‌ها با جکسون کار کرده بود، گفت این بازیگر مشهور صبح روز پنجشنبه 15 ژوئن 2023 پس از یک بیماری کوتاه درگذشت. این بازیگر بریتانیا اخیرا در فیلم «فراری بزرگ» در کنار مایکل کین 90 ساله نقش‌آفرینی کرده بود.

درگذشت گلندا جکسون

گلندا جکسون بازیگر بریتانیایی

«گلندا جکسونر برنده دو جایزه اسکار بود و از دهه ۹۰ میلادی وارد عرصه سیاست شد. او عضو حزب کارگر و از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۵ نماینده پارلمان بریتانیا بود. او یک بار در سال ۱۹۷۱ برای بازی در فیلم «زنان عاشق» و بار دوم در سال ۱۹۷۴ برای بازی در فیلم «لمس عزت» جایزه اسکار گرفت. «مری، ملکه اسکاتلند»، «الیزابت گم شده است»، «هپسکاچ» و «یکشنبه خونین یکشنبه» از محبوب‌ترین فیلم‌های جکسون هستند.

«جکسون» در ۵۶ سالگی اعلام کرد که بازیگری را رها میکند تا به عنوان نامزد حزب کارگر وارد پارلمان بریتانیا شود. بازی درخشان او در فیلم «الیزابت گم شده است» برای او در سال ۲۰۲۰ یک جایزه بفتا به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *