همنواز

بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه که باید بشناسید

معرفی 12 نفر از بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه که در سال‌های اخیر با اجراهای فوق العاده خود مخاطبان را جذب کرده و طرفداران زیادی پیدا کردند.

در سال‌های اخیر، سینمای ترکیه به یکی از مهم‌ترین عرصه‌های هنری و سرگرمی در منطقه تبدیل شده و بازیگران نسل جدید این کشور نیز به سرعت در حال تبدیل شدن به چهره‌های برجسته در صنعت فیلم و سریال هستند. این بازیگران با استعداد، جذابیت و مهارت‌های بازیگری مدرن خود، مخاطبان داخلی و بین‌المللی را مجذوب خودشان کرده‌اند.

ستاره های جوان سینمای ترکیه با بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی و حضور پررنگ در پلتفرم‌های بین‌المللی، جایگاه ویژه‌ای در میان طرفداران سینما و تلویزیون به دست آورده‌اند و به نمادهایی از فرهنگ و هنر معاصر ترکیه تبدیل شده‌اند. برخی از این ستارگان به عنوان بازیگر خردسال نیز در سریال‌های قدیمی حضور داشتند و اکنون با مجموعه‌های دیگر به شهرت جهانی رسیدند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا یه کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه

بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه
بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه

در این مقاله 12 نفر از بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه را پوشش دادیم. این هنرمندان با استعداد بازیگری فوق العاده و جذابیت خیره کننده‌شان، طرفداران زیادی در سراسر دنیا کسب کردند. شاید برخی از این بازیگران در سریال‌های قدیمی‌تر هم حضور داشته باشند، اما با حضور در فیلم و سریال‌های چند سال اخیر به شهرت رسیدند. به نظر شما جای چه کسانی از بازیگران مشهور ترکیه در این لیست خالی است؟

سو بورجو یازگی جوشکون (Su burcu yazgi Coskun)

بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه

«سوبورجو یازگی جوشکون» یا به اختصار «یازگی جوشکون» (19 ساله) یکی از بازیگران ترکی موفق در سینما و تلویزیون است که از دوران کودکی در سینمای ترکیه فعالیت داشته و کارنامه درخشانی برای خود ساخته است.

وی برای اولین بار وقتی 9 ساله بود، در سریال یه راز بهت میگم (Sana bir sir vericem 2013) نقش‌آفرینی کرد. او سپس در سریال خواهران و برادرانم (Kardeslerim 2021)، حکایت ما (Bizim Hikaye 2017) و اخیرا به عنوان نقش اصلی سریال در حال پخش داستان یک شب (Bir gece Masali 2024) به همراه «بوراک دنیز» بازی می‌کند.

«یازگی جوشکون» در سال 2022 برنده جایزه ستاره درخشان سال، پروانه طلایی و بهترین زوج به همراه نامزدش در سریال خواهران و برادرانم، «اونور سعیت یاران»، شد.

هالیت اوزگور ساری (Halit Özgür Sarı)

بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه
بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه

«هالیت اوزگور ساری» (31 ساله) یکی از بهترین بازیگران مرد جوان ترکیه است که از سال 2018 تا کنون در عرصه هنر فعالیت دارد و با بازی به عنوان «قدیر» در سریال خواهران و برادرانم (Kardeslerim 2021) به شهرت رسید.

وی پس از آن در سریال محرمانه (Gizli Sakli 2022)، درس خصوصی (Private Lesson 2022) و اخیرا در سریال درحال پخش وحشی (Yabani 2023) به عنوان نقش اصلی بازی می‌کند.

«اوزگور ساری» با استعداد فوق العاده‌ای که در نقش‌های درام دارد، مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفته و به شهرت جهانی رسید. وی علاوه بر بازیگری در صنعت مدلینگ نیز فعالیت دارد.

ییعیت کوچاک (Yiğit Koçak)

بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه

«بیلال ییعیت کوچاک» (28 ساله) از ستاره های جوان سینمای ترکیه است که با بازی به عنوان نقش اصلی در تمامی 4 فصل سریال خواهران و برادرانم (Kardeslerim 2021) به شهرت رسید. پس از آن وی در سریال عشق صدا می‌زند (Gel dese Ask 2020)، هیچ‌کسی نمی‌داند (Kimse Bilmez 2019) و نقش کوتاهی در سریال چه کسی تو را گرفت؟ (Seni Kimler Aldi 2017) بازی کرد.

«کوچاک» در سال 2022 برنده جایزه پروانه طلایی بهترین بازیگر مرد شد. وی پروژه جدیدی در این فصل از سریال‌ها دریافت نکرده و در حال حاضر به عنوان چهره تبلیغاتی و مدل فعالیت می‌کند. در فضای مجازی نیز گفته می‌شود که «کوچاک» و «لیزگه جومرت» (پارتنرش در سریال خواهران و برادرانم) در رابطه‌ای عاشقانه هستند، اما این خبر توسط هیچ‌کدام از آنها تایید یا تکذیب نشده است.

رابیا سویترک ( Rabia Soyturk)

بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه
بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه

«رابیا سویترک» (25 ساله) یکی از بهترین بازیگران زن جوان ترکیه است که با نقش‌آفرینی به عنوان نقش اصلی «اکیم» در سریال تینیجری منو بشنو (Duy Beni 2022) شناخته می‌شود. «سویترک» در سریال‌های دیگری مانند نام من ملک است (Benim Adim Melek 2019)، شخصیت (Şahsiyet 2018) جزو 250 سریال برتر تاریخ و نامه خداحافظی (Veda Mektubu 2023) نیز بازی کرده است.

وی علاوه بر این سریال‌ها، نقش‌های کوتاهی نیز در سریال‌هایی مانند گودال (Cukur 2019)، گلپری (Gulperi 2018) و آلپ ارسلان: امپراتوری بزرگ (Alp Arsalan: Buyuk Selcuklu) بازی کرده است. در چند ماه اخیر نیز «سویترک» نقش اصلی سریالی به نام نقطه کور (Kor Nokta 2024) بوده است، اما این سریال به دلایل مختلفی در قسمت چهارم لغو شد.

روژبین اردن (Rojbin Erden)

بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه

«روژبین اردن» از جمله بازیگران محبوب ترکیه در سال 2024 (28 ساله) است که اخیرا به دلیل استعداد بازیگری فوق العاده‌ و زیبایی خیره‌ کننده‌اش مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

وی با بازی در سریال درحال پخش وحشی (Yabani 2023) به عنوان «عاصی» به شهرت رسید. علاوه بر این وی در سریال هرچه می‌خواهد بشود (Gelsin Hayat Bildigi Gibi 2022) و لخت (Ciplak 2021) نیز نقش‌آفرینی کرده است. درحال حاضر علاوه بر بازی در سریال وحشی، «اردن» به عنوان مدل و چهره تبلیغاتی نیز فعالیت دارد.

ملتم آکچول (Meltem Akyol)

بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه
بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه

«ملتم آکچول» (23 ساله) از جمله بازیگران نسل جدید ترکیه است که به دلیل اجراهای فوق العاده و جذابیت منحصر به فردش مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. او با بازی در سریال منو بشنو (Duy Beni 2022) به شهرت رسید. «آکچول» از دوران کودکی به بازیگری علاقه داشته و کار مدلینگ نیز انجام می‌دهد. اولین تجربه بازیگری او در سریال قلب‌های شکسته (Kirik Hayatlar 2021) بوده است.

پس از آن در سریال‌ گل‌جمال (Gulcemal 2023) به همراه «ملیس سزن» و «مورات اونالمیش» نیز نقش‌آفرینی کرد. وی هم اکنون در فضای مجازی بسیار معروف شده و در صنعت مدلینگ مشغول فعالیت است.

جانر توپجو (Caner Topcu)

بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه

«جانر توپجو» (27 ساله) یکی از بهترین بازیگران نسل جدید در سریال های ترکی است که در چند سال اخیر استعداد بازیگری‌اش مورد تحسین کاربران قرار گرفت. «توپجو» با بازی به عنوان نقش اصلی مرد در سریال منو بشنو (Duy Beni 2022) به شهرت جهانی رسید. او از سال 2015 با فیلم سینمایی ناخودآگاه (Bilincsizler) شروع به فعالیت در عرصه هنر کرد.

از دیگر آثار او می‌توان به سریال شیفت (Nobet 2019)، بارباروسا: شمشیر مدیترانه (Barbaroslar: Akdenizin kilici 2021)، استوایی یا گرمسیری (Donece 2023) اشاره کرد. هم اکنون نیز در سریال درحال پخش زندگی شاهانه من (Sahane Hayatim 2024) به همراه «هیلال آلتین بیلک» و «اونور تونا» نقش‌آفرینی می‌کند. وی در سال 2022 نیز برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره لنز طلایی شد.

جمره بایسل (Cemre Baysel)

بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه
بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه

«جمره بایسل» (25 ساله) از جمله بازیگران ترکی موفق در سینما و تلویزیون است که از سال 2014 با بازی در سریال دریای سبز (Yesil Deniz) وارد عرصه هنر شد. این بازیگر با استعداد فوق‌العاده‌اش در بازی درام و کمدی و همچنین زیبایی منحصر به فردش مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفت.

از جمله مشهورترین آثار او می‌توان به سریال بازی بخت (Baht Oyunu 2021)، سمت چپم (Sol Yanim 2020) و رامو (Ramo 2020) و دستم را رها نکن (Elime Birakma 2018) اشاره کرد.

اخیرا نیز در سریال در حال پخش لیلا (Leyla 2024) به عنوان نقش اصلی بازی می‌کند. «جمره بایسل» با بازی در کنار ستارگان بزرگ سینمای ترکیه و اثبات اینکه می‌تواند هم در نقش کمدی (شخصیت «آدا» در بازی بخت) و هم در نقش درام (شخصیت «فاتوش» در رامو) بدرخشد، جایگاه خودش در سینما را تحکیم کرد.

آیتاچ شاشماز (Aytaç Şaşmaz)

بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه

«آیتاچ شاشماز» (26 ساله) یکی از بهترین بازیگران مرد جوان ترکیه است که از 19 سالگی وارد عرصه هنر شده و اولین تجربه بازیگری او در سریال اکشن و جنگی قول (Soz 2017) بود. «آیتاچ شاشماز» که برادر «اسماعیل اگه شاشماز» از جمله بازیگران مشهور ترکیه است، از همان دوران نوجوانی با بازیگری آشنا شده و به سرعت مشهور می‌شود.

از جمله آثار مشهور او می‌توان به سریال حکیم‌اغلو (Hekim oglu 2019)، بازی بخت (Baht Oyunu 2021)، آشفته (Darmaduman 2022) و سینمایی پسر بد (Bad Boy 2017) و عشق تصادفات را دوست دارد (Love Likes incidence 2020) اشاره کرد.

طبق گفته‌های فضای مجازی «شاشماز» و «جمره بایسل» که در سریال بازی بخت باهم در رابطه بودند و پس از آن وارد رابطه شده و پس از مدتی از هم جدا شدند، دوباره باهم آشتی کردند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها این را تایید یا تکذیب نکردند. البته در یک رستوران باهم دیده شدند، ولی به سوالات خبرنگاران پاسخی ندادند.

آلینا آل (Aleyna Al)

بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه
معرفی بهترین بازیگران جدید ترکیه

«آلینا آل» (18 ساله) از جمله بازیگران محبوب ترکیه در سال 2024 است که در چند ماه اخیر به دلیل استعداد بازیگری فوق العاده‌‌اش در درام با وجود سن کم و همچنین زیبایی منحصر به فردش مورد تحسین بسیاری از مخاطبان قرار گرفت. محبوبیت اخیر او به دلیل بازی در سریال وحشی (Yabani 2023) به عنوان «اجه سویسالان» است.

جالب است بدانید که این بازیگر در فیلم سینمایی ایرانی به نام سبز سفید قرمز (1399) به عنوان یکی از بازیگران نوجوان، حضور داشته است. علاوه بر این در سریال‌های دیگری مانند شخصیت (Sahsiyet 2018)، جنگجو (Savasci 2019) و عشق از نو (Ask Yeniden 2015) نیز به عنوان بازیگر نوجوان یا کودک حضور داشت.

دریا پینار آک (Derya Pinar)

بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه

«دریا پینار» (21 ساله) یکی از بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه است که در چند سال اخیر به دلیل جذابیت ظاهری و استعداد بازیگری‌اش (به خصوص در زمینه انتقال احساسات با حالت صورت) مورد توجه کاربران قرار گرفت.

از آثار او می‌توان به سریال نام من فرح است (Benim Adim Farah 2023)، وقت عاشقی (Sevmek Zamani 2022) و اتاق بغلی (Yan Oda 2024) که پس از 4 قسمت به دلایل مختلفی لغو شد، اشاره کرد.

این بازیگر یک فیلم سینمایی عاشقانه نیز به همراه «احمد هاکتان زاولاک» به نام 3391 کیلومتر (Kilometre 3391 2024) بازی کرده، اما هنوز منتشر نشده است. علاوه بر این در اثر سینمایی دیگری نیز به نام برف و خرس (Snow and The Bear 2022) همراه با «مروه دیزدار» حضور داشت.

سیمای بارلاس (Simay Barlas)

بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه
بازیگران نسل جدید ترکیه

«سیمای بارلاس» (25 ساله) یکی از بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه است که از سال 2014 در عرصه هنر فعالیت داشته و با بازی در سریال تلخ و شیرین (Hayat Bazen Tatlidir 2016) به عنوان «گزده» به شهرت رسید. در چند سال اخیر، علاوه بر استعداد بازیگری معرکه، زیبایی منحصر به فرد او نیز مورد توجه کاربران قرار گرفت.

از دیگر آثار او می‌توان به سریال عزیز (Aziz 2021)، استانبول ظالم (Zalim Istanbul 2019) و اخیرا در سریال وحشی (Yabani 2023) که به تازگی از جمع بازیگران آن جدا شده، اشاره کرد. اولین حضور او در فیلم سینمایی نیز فیلم کمدی اسارت دیجیتال (Digital Esaret 2022) است.

سوالات متداول

علت لغو شدن سریال اتاق بغلی چه بود؟

سریال اتاق بغلی که برگرفته از داستان فیلم سینمایی اسپانیایی به نام اشتباه من (Culpa Mia 2023) بود، به دلیل ریتینگ پایین توسط شبکه لغو شد.

دلیل جدایی «سیمای بارلاس» از سریال وحشی (Yabani) چه بود؟

طبق گفته‌ها و پست‌هایی که بازیگران این سریال برای خداحافظی با «سیمای بارلاس» گذاشته بودند، دلیل شخصی و یا خصومتی برای جدایی او وجود نداشته و فقط نقش شخصیت او در سریال به اتمام رسیده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی لیست بهترین بازیگران نسل جدید ترکیه چیست؟ آیا شما از طرفداران این هنرمندان هستید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *