تبلیغات در فیگار

هیدئو کوجیما به دنبال ساخت یک بازی اکشن است

هیدئو کوجیما، خالق مجموعه متال گیر، پروژه‌ای جاه‌طلبانه با نام PHYSINT در دست دارد که مرزهای میان سینما و بازی‌های ویدیویی را به چالش می‌کشد.

هیدئو کوجیما، مغز متفکر پشت مجموعه متال گیر، پس از جدایی از کونامی با تأسیس استودیوی مستقل خود یعنی Kojima Productions، مسیر تازه‌ای در دنیای بازی‌های ویدیویی آغاز کرد.

پس از عرضه‌ی موفق Death Stranding و اعلام ساخت دنباله‌ی آن، او در کنار پروژه‌ی ترسناک جدیدش با نام OD، از طرحی بلندپروازانه برای سومین پروژه‌اش رونمایی کرده است؛ اثری که می‌تواند مرز میان بازی و فیلم را به کلی از میان بردارد.

کوجیما این پروژه را با نام PHYSINT معرفی کرده است؛ آی‌پی‌ای کاملاً تازه که قرار است بازگشتی قدرتمند به ژانر اکشن جاسوسی، یا همان سبکی باشد که کوجیما با آن شناخته می‌شود. اما نکته‌ی جالب توجه، توصیفی‌ست که خود او از این اثر ارائه داده:

نه فقط یک بازی ویدیویی و نه صرفاً یک فیلم، بلکه چیزی میان این دو.

هیدئو کوجیما

در جدیدترین قسمت پادکست رسمی استودیو، Koji Pro Radio Broadcast، کوجیما اعلام کرد که پروژه‌ی PHYSINT پس از پایان کار روی Death Stranding 2 و OD وارد مرحله دوم تولید خواهد شد.

او صراحتاً عنوان کرد که هنوز تصمیم نهایی درباره‌ی قالب این پروژه گرفته نشده و نمی‌داند خروجی نهایی فیلم خواهد بود یا یک بازی.

با این حال، آن‌چه واضح است، جاه‌طلبی کوجیما برای خلق تجربه‌ای متفاوت و پیشروست؛ تجربه‌ای که از دل درخواست‌های مکرر طرفداران برای بازگشت او به فضای مشابه Metal Gear زاده شده است.

هرچند فعلاً این پروژه در مرحله‌ی اولیه‌ی ایده‌پردازی قرار دارد، اما اگر سابقه‌ی کوجیما را معیار قرار دهیم، باید منتظر چیزی باشیم که می‌تواند استانداردهای تازه‌ای در دنیای سرگرمی خلق کند.

نظر شما درباره‌ی بازی‌های هیدئو کوجیما چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *