پایان سلطنت ملکه الیزابت بعد از 70 سال حکومت [+عکس و بیوگرافی]

ملکه الیزابت دوم ملکه بریتانیا، پس از 70 سال حکومت بر انگلیس و سایر کشورهای مشترک‌المنافع در  17 شهریور 1401 در سن 96 سالگی درگذشت.

در ادامه با بیوگرافی یکی از صاحبان طولانی‌ترین سلطنت در جهان همراه ما باشید.

ملکه الیزابت دوم

  • بیوگرافی ملکه انگلیس
ملکه الیزابت دوم
بیوگرافی ملکه انگلیس, بیوگرافی ملکه الیزابت دوم

بیوگرافی ملکه الیزابت دوم

به گزارش فیگار به نقل از اسپوتنیک:

 وی در چند ماه گذشته با مشکلات جسمی روبرو بوده است و در اکتبر ۲۰۲۱ در بیمارستان بستری شد و پس از آن با عصا در انظار عمومی ظاهر می‌شد.

الیزابت دوم ملکه بریتانیا، کانادا، استرالیا، نیوزلند و ۱۱ کشور مشترک المنافع دیگر است. او با بیش از ۷۰ سال سلطنت، طولانی‌ترین سلطنت در تاریخ بریتانیا است.

در ادامه میتوانید عکس ملکه الیزابت دوم را تماشا کنید:

ملکه الیزابت دوم
بیوگرافی ملکه الیزابت دوم, عکس ملکه الیزابت دوم

به طور کلی، مردم انگلستان از ملکه الیزابت دوم به نیکی یاد می‌کنند و برای او احترام قائل هستند. هم اکنون نیز با انتشارخبر مرگ این ملکه ، به گفته فرزند او شاهزاده چارلز با آرامش و در کنار خانواده بوده، تمام انگلستان و حکومت‌های وابسته به سوگ نشسته‌اند. الیزابت دوم در خانه خود واقع در قلعه بالمورال (Balmoral) اسکاتلند فوت کرد و هنوز علت مرگ او اعلام نشده است.

در ادامه میتوانید عکس ملکه انگلیس را مشاهده کنید:

ملکه الیزابت دوم
عکس ملکه الیزابت دوم, عکس ملکه انگلیس

الیزابت دوم. الیزابت الکساندرا مری در۲۱ آوریل ۱۹۲۶ متولد شد. او ملکه حاکم بریتانیا و دیگر قلمرو‌های مشترک‌المنافع است. الیزابت در می‌فرِ لندن زادهٔ شد. او بزرگ‌ترین فرزند دوک و دوشس یورک (بعد‌ها شاه جرج ششم و ملکه الیزابت، شهبانوی مادر) بود. پدر او زمانی که برادرش شاه ادوارد هشتم در سال ۱۹۳۶ پس از یک بحران قانونی مجبور به استعفا شد، به سلطنت رسید و با پادشاهی او، الیزابت به وارث مقدر امپراتوری بریتانیا تبدیل گردید.

در ادامه میتوانید عکس قدیمی الیزابت دوم را مشاهده کنید:

ملکه الیزابت دوم
عکس ملکه انگلیس, عکس قدیمی الیزابت دوم

نام‌گذاری این ملکه به این صورت بود که الیزابت را از نام مادر او، الکساندرا را از نام مادر مادربزرگ و مری را از نام مادربزرگ پدری او انتخاب کردند. خویشاوندان او را لی‌لی‌بت صدا می‌زدند. لی‌لی بت و خواهرزاده شاهزاده خانم مارگارت تحصیل را در خانه و تحت نظر مادر و معلم خصوصی خود فرا گرفتند. ملکه الیزابت از همان کودکی دختر مسئولیت پذیری بود و علاقه خاصی به حیوانات خصوصا سگ و اسب داشت.


اخبار بیشتر:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *