بهترین انیمیشن های موزیکال ؛ فضای عاشقانه و شاعرانه‌ی کودکی

نشان دادن همزمان موسیقی و المان‌های عاشقانه‌ی انیمیشنی همیشه جذاب است. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین انیمیشن های موزیکال بپردازیم.

برخی از انیمیشن‌های جدید کمپانی دیزنی که پخش شده‌اند، نشان داده است که مخاطبان هنوز اشتهای موزیکال‌های انیمیشنی هستند. در حالی که دیزنی ممکن است به این ژانر دست پیدا کند، تعداد زیادی انیمیشن موزیکال خارق‌العاده دیگر وجود دارد که واقعاً خیره کننده هستند و به این ژانر در سینما کمک کرده‌اند.

ساختن شخصیت‌های بصری جذاب، در این زمینه‌ی یک چالش عاشقانه، بسیار دشوار است. این فیلم‌های موزیکال که در قالب یک انیمیشن ساخته می‌شوند، توانسته‌اند شخصیت‌هایی را طراحی کنند که ظاهرشان به شکل‌گیری شخصیت آنها کمک می‌کند و روایت خود فیلم را بیان می‌کند و به وضعیت نمادین کلی پروژه کمک می‌کند. بسیاری از شگفتی‌های هنری زرق و برق‌دار دیگر وجود دارد، اما این نمونه‌ها طیفی از استعدادها را در این صنعت نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های موزیکال

بهترین انیمیشن های موزیکال

  • فضای عاشقانه و شاعرانه‌ی کودکی

شما می‌توانید فهرست بهترین انیمیشن های موزیکال را در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین انیمیشن های موزیکال
بهترین انیمیشن های موزیکال

به عنوان رسانه‌های داستان‌گویی، تئاتر موزیکال و انیمیشن زنده، ویژگی‌های خلاقانه و اجرایی مشترک زیادی دارند. هر دو از شیوه‌های بازیگری بیانگر و فرافکنانه استفاده می‌کنند و با تماشاگر درگیر می‌شوند تا ناباوری آن‌ها نسبت به واقعیت بودن آنچه می‌بینند را تعلیق کنند.

هم تئاتر و هم انیمیشن، هنرهای توهم‌آمیزی هستند، اما حس باورپذیری را در داستان‌ها و تماشای خود منتقل می‌کنند، که دلیلی بر این است که چرا در سال‌های اخیر بسیاری از داستان‌های انیمیشن روی صحنه زنده شده‌اند. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین انیمیشن های موزیکال بپردازیم.

Aladdin

بهترین انیمیشن های موزیکال
بهترین انیمیشن های موزیکال
  • بازیگران : رابین ویلیامز، اسکات وینگر، لیندا لارکین
  • سال انتشار : 1992
  • امتیاز : 8.0

انیمیشن موزیکال علاءالدین، به بهترین وجه نشان می‌دهد که چگونه می‌توان کشش و انرژی انیمیشن را با صحنه زنده و قابل درک تطبیق داد و یکی از انیمیشن های برتر موزیکال را خلق کرد. سکانس‌های موزیکال و آهنگ‌های به‌یادماندنی، همراه با دکور و لباس‌های زیبای آسیایی و آفریقایی، این انیمیشن را به شیوه‌ای زیبا می‌کند و آنچه را که در انیمیشن بهترین کار را انجام می‌داد به طرز ماهرانه‌ای بر روی صحنه ترجمه می‌کند.

عنصر برجسته‌ی انیمیشن سال 1992، صداپیشگی رابین ویلیامز به عنوان غول چراغ جادو بود که اتحاد یکپارچه‌ی نقش خود را با انیمیشن روان، ارزش سرگرمی داستان و سبک نمایش آن را افزایش داد. این انیمیشن، داستان یک پسر خیابانی و فقیر است که برای گذران زندگی دزدی می‌کند. دختر پادشاه، برای فرار از ازدواج اجباری از خانه فرار کرده و به صورت مخفیانه در شهر می‌گردد و به صورت تصادفی، علاءالدین را می‌بیند. این انیمیشن، یک لایو اکشن نیز دارد که در سال 2019 ساخته شده.

Beauty and the Beast

بهترین انیمیشن های موزیکال
انیمیشن های برتر موزیکال
  • بازیگران : پیجی اوهارا، رابی بنسون، آنجلا لانزبری
  • سال انتشار : 1991
  • امتیاز : 8.0

اولین فیلم دیزنی که از روی یک صحنه و نمایشنامه‌ی تئاتر اقتباس شد، Beauty and the Beast بود که به طور کامل، بافت موزیکال انیمیشن اصلی را درک می‌کند. درست همانطور که برای پروژه‌ی قبلی دیزنی خود یعنی پری دریایی کوچک انجام دادند، آلن منکن و هاوارد اشمن، آهنگسازانی بودند که انیمیشن را برای ما، زیبا تصور ساختند.

با حساسیت‌های داستان سرایی قدیمی برادوی، به طور موثر استاندارد جدیدی را برای فیلم‌های موزیکال دیزنی در آینده ایجاد می‌کند. Beauty and the Beast، با طراحی تولیدی و الهام از پاریس، در مقیاس بزرگ و شماره‌های آهنگ‌هایی که قبلاً استفاده نشده بود، به همان اندازه که ویژگی‌های انیمیشنی را برای تئاتر موزیکال محبوب ارائه می‌کرد، استاندارد بود.

The Hunchback of Notre Dame

بهترین انیمیشن های موزیکال
بهترین انیمیشن های موزیکال
  • بازیگران : دمی مور، تونی جی، تام هولک
  • سال انتشار : 1996
  • امتیاز : 7.0

در تمام اقتباس‌های صحنه‌ای دیزنی از انیمیشن‌های کلاسیک آن‌ها، بزرگ‌ترین فرصتی که هر اثر ارائه می‌کند، فرصتی برای گسترش داستان اصلی و حتی نزدیک‌تر شدن به منابع اصلی ادبی خود است. گوژپشت نوتردام دو مرتبه به عنوان انیمیشن، در سال 1999 و محصول آلمان و 2015 محصول آمریکا اقتباس شده است، از نسخه‌ی انیمیشن اصلی خود که در سال 1996 گسترش پیدا کرد، موفق نبودند.

این انیمیشن، لحن تیره‌تر و تغییرات داستانی که به داستان اصلی ویکتور هوگو تداعی می‌کند، را ارائه می‌دهد. مضامین دراماتیک و مذهبی که در فیلم به آنها اشاره می‌شود، روی صحنه تقویت می‌شوند تا تراژدی داستان و پیچیدگی شخصیت‌ها را افزایش دهند. این انیمیشن، درباره‌ی زندگی یکنواخت یک ناقوس‌زن بدقیافه و بدشکل در کلیسای نتردام پاریس را به تصویر می‌کشد که یک دختر کولی را نجات می‌دهد.

The Lion King

بهترین انیمیشن های موزیکال
بهترین انیمیشن با موضوع موزیکال
  • بازیگران : جرمی آیرونز، جیمز ارل جونز، مثیو برادریک
  • سال انتشار : 1994
  • امتیاز : 8.5

شیر شاه، نمونه دیگری از یک تجربه سینمایی است که باید به نوعی احساسات انسانی را به طیفی از حیوانات واقع‌گرایانه اضافه می‌کرد و موفق هم شد. ماهیت تلطیف شده این انیمیشن، نمونه‌ی کاملی از چگونگی غلبه بر آن موانع است و همین امر باعث می‌شود تا به عنوان موزیکال ترین انیمیشن دیزنی لقب بگیرد.

علیرغم اینکه این انیمیشن، مجموعه‌ای از تلفیق همه‌ی حیوانات آفریقایی است، هر کدام آنها قابل تشخیص هستند و شخصیت‌پردازی به نحوی عالی بیان می‌شود که حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. سیمبا با یال‌ها و چشمان مهربانش تعریف می‌شود و این در حالی است که گستاخی رافیکی، او را از سایر شیرهای درون انیمیشن، متمایز می‌کند.

Moana

بهترین انیمیشن های موزیکال
بهترین انیمیشن های موزیکال
  • بازیگران : آئولی کاروالیو، دوآین جانسن، آلن تودیک
  • سال انتشار : 2016
  • امتیاز : 7.6

موآنا، یکی از جدیدترین انیمیشن های موزیکال دیزنی است که در پلینزی باستان روایت می‌شود. زمانی که یک نفرین وحشتناک توسط مائوئی، به گوش دختر رئیس قبیله، یعنی موانا می‌رسد، او پا به ماجراجویی در اقیانوس می‌گذارد تا همه چیز را درست کند.

در حالی که آهنگ‌های موانا واقعاً خارق‌العاده هستند، جزئیات و توجهی که برای خلق این شخصیت‌ها انجام شده را نیز نباید نادیده گرفت. دیزنی ضروری می‌دانست که فرهنگی که بر روی صفحه، نمایش می‌دهند در لباس‌ها و عناصر شخصیت گنجانده شود. در حالی که تیم مجبور بود هیولاها و خدایان خارق‌العاده‌ای را از اساطیر بسازد، آنها همچنین فیلم را در واقعیت روستایی که Moana متعلق به آن است، پایه‌گذاری کردند.

Sing

بهترین انیمیشن های موزیکال
بهترین انیمیشن های موزیکال
  • بازیگران : ریس ویثرسپون، تارون اگرتون، اسکارلت جوهانسون
  • سال انتشار : 2016
  • امتیاز : 7.1

نشان دادن انیمیشنی که همزمان به موضوع موسیقی بپردازد و موزیکال باشد، همه را در سال 2016 غافلگیر کرد و این انیمیشن را به بزرگترین موفقیت کمپانی ایلومینیشن تبدیل کرد. اما ترکیب یک فیلمنامه خنده‌دار و آواز درخشان این فیلم، خانوادگی را فروخت. این یک درخواست بزرگ برای Illumination است، که افراد زیادی را با الهام از حیوانات خلق می‌کند که احساس متحرک و زنده بودن را نشان دهند.

این انیمیشن، داستان یک کوآلای خوش‌بین به نام باستر مون، صاحب یک سالن اجرای موسیقی است و در آرزوی این می‌باشد که از این طریق صاحب درآمد زیادی شود. زیرا اولین بار که در کودکی با پدرش به یک اجرای موسیقی رفته بودند، علاقه زیادی در او ایجاد شد. اما در این بین ماجراهایی رخ می‌دهد که جذابیت زیادی را وارد داستان می‌کنند.

Anastasia

بهترین انیمیشن های موزیکال
موزیکال ترین انیمیشن دیزنی
  • بازیگران : مگ رایان، جان کیوزک، آنجلا لنزبری
  • سال انتشار : 1997
  • امتیاز : 7.1

انیمیشن آناستازیا که از استودیو قرن بیستم منتشر شد، یکی از انیمیشن های برتر موزیکال در تاریخ فیلم‌های موزیکال است که کمی عجیب به‌نظر می‌رسد، زیرا توسط تیمی ساخته شده است که اغلب به خاطر موزیکال‌های انیمیشنی خود شناخته نمی‌شوند. داستان این فیلم انیمیشنی، درباره‌ی آخرین فرزند بازمانده‌ی یک خانواده‌ی سلطنتی روسی می‌باشد که با دو مرد همراه می‌شود تا با مادربزرگ خود دیدار کند، در حالی که یک جادوگر به نام راسپوتین به دنبال مرگ او است.

این انیمیشن، با نشان دادن فضای شاعرانه و عاشقانه‌ای که از قرن 20ام وام می‌گیرد، حس و حال جذابی را به آن سرمای پاریس می‌بخشد که با آهنگ ماندگار روزی روزگاری در دسامبر، به یادها، ماندگار مانده است.

The Nightmare Before Christmas

بهترین انیمیشن های موزیکال
بهترین انیمیشن های موزیکال
  • بازیگران : دنی الفمن، کترین اوهارا، کریس ساراندون
  • سال انتشار : 1993
  • امتیاز : 7.9

کابوس پیش از کریسمس، یک نوع انیمیشن کاملاً متفاوت است که در آن، از تکنیک‌های استاپ موشن به جای روش سنتی استفاده شده. این هنر فیزیکی، اجازه‌ی چنین دقت واقع‌گرایانه‌ای را در فرآیند خلق شخصیت می‌دهد که بتواند از تمامی حرکات آن استفاده کند.

لحن گوتیک قطعه، به شدت در انتخاب لباس این شخصیت‌ها منعکس شده است. جزئیات ریز مانند یقه‌ی بلند کت و شلوارها، همچنان لحظات کوچکی از داستان سرایی را به فیلمی اضافه می‌کند که در حال حاضر، روایت بسیار زیادی را از طریق آهنگ‌های خود حمل می‌کند. طیف عجیب و غریبی از شخصیت‌ها در سراسر تصویر همه، در راه خود نمادین و کاملاً تخیلی هستند.

Coco

بهترین انیمیشن های موزیکال
جدیدترین انیمیشن های موزیکال دیزنی
  • بازیگران : آنتونی گونزالس، گائل گارسیا برنال، بنجامین برت
  • سال انتشار : 2017
  • امتیاز : 8.4

انیمیشنی از پیکسار، که مستقیماً به فرهنگ مکزیک و عصر مردگان می‌پردازد. کوکو چیزهای زیادی برای تعادل در این داستان خارق‌العاده داشت که با به تصویر کشیدن دنیای واقعی و سرزمین مردگان بر روی صفحه‌ی نمایش، دو نوع ارائه شخصیت در اینجا بسیار متفاوت را به تصویر بکشد. این فیلم انیمیشنی، داستان پسرک ۱۲ ساله‌ای را روایت می‌کند که خانواده‌اش را مدت زیادی است از دست داده و در پی ملاقات دوباره‌ی آنهاست.

Frozen

بهترین انیمیشن های موزیکال
بهترین انیمیشن موزیکال
  • بازیگران : کریستن بل، ایدینا منزل، جاش گاد
  • سال انتشار : 2013
  • امتیاز : 7.4

انیمیشن یخ زده، بهترین انیمیشن با موضوع موزیکال است که دنباله‌ی آن در میراث انیمیشن والت دیزنی تثبیت شده است. این انیمیشن یکی از موفق‌ترین فرنچایزها است که مخاطبان این گروه از شخصیت‌های جذاب و جادویی وام گرفتند.

داستان این انیمیشن، هنگامی که ملکه السا تصادفاً با استفاده از نیروی سحرآمیز خود خانه‌اش را در زمستانی ابدی فرو می‌برد، خواهر کوچکترش آنا با مردی از اهالی کوهستان، یک گوزن بازیگوش و یک آدم‌برفی همراه می‌شود تا شرایط آب و هوایی را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین انیمیشن های موزیکال سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *