10 تا از بهترین سریال های جنگ جهانی از نگاه سایت فیگار

سریال‌های جنگ جهانی مخاطبین بسیاری را دارد که بسیار جذاب هستند. در فیگار چند تا از بهترین سریال های جنگ جهانی را به شما معرفی خواهیم کرد.

برترین سریال های جنگ جهانی

فیلم نجات سرباز رایان جزء بهترین فیلم ها جنگ جهانی بوده است که مخاطبین زیادی آن فیلم را تماشا کرده اند. سریال های زیادی با این موضوع بر روی تلویزیون یا برخی پلتفرم های جهان پخش شده است. حال می‌خواهیم بهترین سریال های جنگ جهانی را به شما معرفی کنیم تا لذت بسیار زیاد و اوقات سرگرم کننده ای را از سریال های برتر جنگ جهانی ببرید.

مقاله مکمل:

بهترین فیلم‌های جنگ جهانی

بهترین سریال های جنگ جهانی

بهترین سریال های جنگ جهانی
بهترین سریال های جنگ جهانی

تلویزیون یک بوم نقاشی ارزشمند برای تصویرهای واقع گرایانه مشابه از جنگ ثابت کرده است. که در ادامه بهترین سریال جنگ جهانی را به شما معرفی خواهیم کرد که برخی از آن ها  قبل از فیلم اسپیلبرگ بودند و بسیاری از مخاطبین آن را دنبال کرده‌اند.

بهترین فیلم‌هندی جنگی که باید قبل از مرگ ببینید

بهترین فیلم‌های جنگی 2022

The Liberator

بهترین سریال های جنگ جهانی
بهترین سریال های جنگ جهانی
  • کارگردان : Grzegorz Jonkajtys
  • سال انتشار: 2020
  • امتیاز : 7.6

این سریال بر اساس یکی از خونین ترین نبردهای جنگ جهانی دومساخته شده. در 10 ژوئیه 1943 ، واحدی از اوکلاهما متشکل از بومی های آمریکایی، مکزیکی آمریکایی و گاوچران‌های داست بول، که اکثر آنها نمی‌توانستند همدیگر را تحمل کنند، در سیسیل فرود آمدند و یک سفر 500 روزه وحشیانه را در میان جنگ با نازی ها تحمل کردند.

این مینی سریال دست کم گرفته شده که جزء برترین سریال های جنگ جهانی است و توسط جب استوارت، فیلمنامه نویس Die Hard ساخته شده است و در نوامبر 2020 وارد نتفلیکس شد. این سریال بر اساس رویدادهای زندگی واقعی است، به دلیل انیمیشن CGI خیره کننده و تصویری واضح از طاقت فرساترین نبردهای درگیری و همچنین آزادی اردوگاه کار اجباری داخائو متمایز است.

Boardwalk Empire

بهترین سریال های جنگ جهانی
بهترین سریال های جنگ جهانی
  • کارگردان : Ed Bianchi
  • سال انتشار: 2014
  • امتیاز : 8.5

داستان سریال زندگی‌نامه و شرح وقایع فردی به نام ناکی تامپسون، به طور حتمی او فرمانروا و بزرگترین گنگستر‌های آتلانتیک سیتی است که میانه روی شیوه اوست.

Boardwalk Empire ممکن است یک درام جنگی به معنای دقیق نباشد؛ اما به عنوان تصاویری درخشان از تاثیر وحشتناک و پیامدهای پس از جنگ جهانی اول عمل می‌کند. Boardwalk Empire جز برترین سریال های درباره جنگ جهانی است که بخش اعظم آن بر دوش جیمی دارمودی مایکل پیت است، مرد جوانی که با نام نویسی در جنگ در جبهه غربی، از یک زندگی پرآشوب خانگی فرار می‌کند.

پس از بازگشت از جنگ، بینندگان می‌بینند که تجربیات جیمی در سنگر او را با جراحات و ضربه‌های روحی متحول کرده است. این نمایش همچنین به بررسی تأثیرات جنگ بر تعدادی از سربازان و افرادی که در خط مقدم جنگیده‌اند می‌پردازد.

The Company

بهترین سریال های جنگ جهانی
برترین سریال های درباره جنگ جهانی
  • کارگردان : Mikael Salomon
  • سال انتشار: 2007
  • امتیاز : 7.7

چهره های واقعی دوران جنگ سرد با داستانی تخیلی بر اساس گروهی از ماموران سیا و همتایان آنها در KGB، MI6 و موساد ترکیب می‌شوند.

این مینی سریال سه قسمتی جزء سریال های برتر جنگ جهانی بوده که بر اساس رمان پرفروش رابرت لیتل ساخته شده است، از کوین نولان، نویسنده Black Hawk Down ، سوء استفاده‌های سه فارغ التحصیل دانشگاه ییل را در حین شروع مشاغل در سرویس مخفی کشورهای مربوطه به تصویر می‌کشد.

The Company که شامل 40 سال درگیری جنگ سرد و همه چیز از خلیج خوک ها و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است، یک فیلم مهیج جاسوسی واقع گرایانه است که کارهای درونی واقعی این آژانس های مخفی را دنبال می‌کند. روند کار توسط بازیگران قابل توجهی از جمله کریس اودانل، آلفرد مولینا و مایکل کیتون تقویت می‌شود، و دومی در نقش رئیس واقعی سیا، جیمز ژسوس آنگلتون، صحنه‌های سرقتی است.

Babylon Berlin

بهترین سریال های جنگ جهانی
بهترین سریال های جنگ جهانی
  • کارگردانان : Henk Handloegten,Tom Tykwer ,Achim von Borries
  • سال انتشار: -2017
  • امتیاز : 8.4

بابیل برلین که ظاهراً یک نئو نوآر در آلمان پس از جنگ دهه 1920 است، چشم اندازی تازه از پیامدهای جنگ جهانی اول ارائه می دهد که از دیدگاه بازرس پلیس و قهرمان اصلی فیلم، گرئون راث (ولکر بروخ) روایت می‌شود.

راث و کارمند پلیس، شارلوت ریتر (لیو لیزا فرایز) که برای مقابله با یک حلقه اخاذی آماده می‌شوند، شبکه‌ای از فساد، ناآرامی اجتماعی و فریب را در پس زمینه بی‌ثبات جمهوری وایمار کشف می‌کنند. یک درام دوره ای معتبر و واضح، بابیلون برلین برداشتی تازه و مبتکرانه از ژانر جنایی است.

Generation Kill

بهترین سریال های جنگ جهانی
بهترین سریال های جنگ جهانی
  • کارگردانان : Susanna White , Simon Cellan Jones
  • سال انتشار: 2008
  • امتیاز : 8.5

داستان فیلم درباره حمله آمریکا به عراق در سال 2003 میلادی را به تصویر می‌کشد. با توجه به توضیحات فیلم میتوان آن را به علاقه‌مندان سریال دسته برادران پیشنهاد کرد.

HBO با این مینی سریال قدرتمند که جزء بهترین سریال های جنگ جهانی محور آمریکایی می‌باشد از گروه The Wire به گروه برادران جنگ عراق پرداخت. این یک برداشت تند از درگیری است که تجربیات خبرنگاری را که در چند هفته اول جنگ در یک واحد تفنگداران دریایی جاسازی شده بود، روایت می‌کند.

نویسنده دیوید سایمون و اد برنز همیشه رئالیسم را بر سرنخ‌های روایی مرتبط با داستان‌سرایی سنتی ترجیح داده‌اند و این در اینجا با Generation Kill تفاوتی ندارد و ثابت می‌کند که ساعت هوشمندی است. هنگامی که بینندگان جزئیات کلیدی اکشن در حال باز شدن را دریافت کنند، تماشای سریال برای آن‌ها جذاب است.

Tour of Duty

بهترین سریال های جنگ جهانی
بهترین سریال‌ های جنگ جهانی
  • کارگردانان : L. Travis Clark ,Steve Duncan
  • سال انتشار: 1987–1990
  • امتیاز : 8.3

نبردهایی علیه ویت کنگ‌ها و همچنین در صفوف جوخه ها انجام شد، در حالی که قهرمانان داستان به طور منظم با عدم تایید اجتماعی و مرگ و میر خود مواجه شدند. پیش از زمان خود در به نمایش گذاشتن تجربه سربازان، Tour of Duty یک الماس در خشن باقی می‌ماند.

به دنبال جوخه الیور استون، Tour of Duty جزء بهترین سریال جنگ جهانی و نگاهی مشابه به جنگ ویتنام ارائه کرد. این فیلم به مدت سه فصل، عملیات‌های یک جوخه پیاده نظام را در یک تور خدمت دنبال می‌کرد و یکی از اولین نمایش‌هایی بود که درگیری را در یک نور منفی به تصویر می‌کشید.

Das Boot

بهترین سریال های جنگ جهانی
بهترین سریال های جنگ جهانی
  • کارگردانان : Johannes W. Betz ,Tony Saint
  • سال انتشار: -2018
  • امتیاز : 7.4

داستان این سریال از این قرار است که یک خدمه بی تجربه زیر دریایی آلمانی باید از ماموریتی مخفی جان سالم به در ببرد و یک زن جوان آلمانی بین وفاداری به میهن خود و مقاومت فرانسویان در جنگ دراماتیک جهانی دوم گیر افتاده است.

ادامه‌ی Das Boot ممکن است سطح تنش روانی فیلم کلاسیک ولفگانگ پترسن را نداشته باشد، اما جانشین شایسته‌ای باقی‌می‌ماند. این سریال جزء برترین سریال های درباره جنگ جهانی است که بر اساس کتاب‌های لوتار-گونتر بوخهایم،  Das Boot و دنباله آن Die Festung ساخته شده، به دلیل تقسیم خط داستانی به دو روایت متمایز که یکی بر محور خدمه یک U-boat آلمانی و دیگری تمرکز بر مقاومت فرانسه است، قابل توجه بینندگان قرار می‌گیرد.

با داشتن جزئیات دوره درخشان و سرعت روایی ثابت، در حالی که جنگ زیردریایی به طور واقعی تنگ و سنگ‌آلود باقی می‌ماند، اکشن در خشکی عمق جدیدی به یک درام گروهی تأثیرگذار می‌افزاید.

Catch-22

بهترین سریال های جنگ جهانی
بهترین سریال های جنگ جهانی
  • کارگردانان : Luke Davies ,David Michôd
  • سال انتشار: 2019
  • امتیاز : 7.7

ستاره نوظهور کریستوفر ابوت در نقش کاپیتان جان یوساریان ضدقهرمان، یک بمب افکن B-25 نیروی هوایی ارتش ایالات متحده است که حداقل ها را برای عبور از جنگ جهانی دوم انجام می‌دهد.

رمان جوزف هلر به دلیل ساختار روایی غیر زمان‌شناسی متمایزش، مدت‌ها عملاً غیرقابل فیلم‌برداری تلقی می‌شد. مایک نیکولز با فیلمی در سال 1970 به خوبی از آن بهره برد، اما این لوک دیویس و دیوید میچود بودند که با این مینی سریال تلویزیونی بسیار موفق شدند.

Catch-22 که یادآوری زیبا از بیهودگی جنگ است، دارای یک بازیگر نقش مکمل چشمگیر می‌باشد، از جمله جورج کلونی، که به عنوان تهیه کننده اجرایی و کارگردانی چندین قسمت نیز فعالیت داشته است.

The Pacific

بهترین سریال های جنگ جهانی
بهترین سریال های جنگ جهانی
  • کارگردانان : Jeremy Podeswa ,Timothy Van Patten ,David Nutter ,Tony To
  • سال انتشار: 2010
  • امتیاز : 8.3

سریال The Pacific درمورد رابرت لکی و اسفران نیروی دریایی آمریکا در کانال گوآدال پیاده می شوند و در جنگ تنارو شرکت می کنند.

تقریباً یک دهه بعد از Band of Brothers ، استیون اسپیلبرگ و تام هنکس به عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی در یکی دیگر از مینی‌سریال‌های پرهزینه HBO که جزء بهترین سریال های جنگ جهانی محور آمریکایی است به جنگ جهانی دوم بازنگری کردند. اقیانوس آرام ممکن است فاقد همان انسجام روایی باشد؛ اما همچنان یک تماشاگر قدرتمند و اغلب دشوار است که نبردهای کمتر شناخته شده اقیانوس آرام و وحشت‌هایی را که در مکان‌هایی مانند گوادالکانال رخ می‌دهد را روایت می‌کند.

این سریال درخشان که بر اساس خاطرات یوجین اسلج و رابرت لکی، تفنگداران دریایی ایالات متحده است، دارای بازی‌های قدرتمندی از جیمز بج دیل، جان سدا و جوزف مازلو از پارک ژوراسیک است، و همچنین نقش اولیه رامی مالک را به نمایش می‌گذارد.

Band of Brothers

بهترین سریال های جنگ جهانی
بهترین سریال های جنگ جهانی محور آمریکایی
  • کارگردانان : Tom Hanks ,Mikael Salomon ,David Nutter
  • سال انتشار: 2001
  • امتیاز : 9.4

ماجرای گروهانی از نیروهای چترباز را از دوران آموزش تا پایان جنگ‌ جهانی دوم در آلمان دنبال می‌کند. داستان این سریال کاملا بر اساس واقعیت است ، به نحوی که در انتهای هر قسمت کهنه سربازهایی که در سریال دوران جوانی آنها را می‌بینیم ، هر کدام چند جمله‌ای مرتبط با مضمون سریال توضیح می‌دهند.

Band of Brothers یکی از برترین سریال های جنگ جهانی محسوب می‌شود و از اولین برنامه‌های تلویزیونی بود که دارای حساسیت‌های سینمایی بود و طرح اولیه را برای افرادی مانند True Detective تنظیم کرد. مانند Saving Private Ryan ، آن نیز همان عمل متعادل کننده را انجام داد که به عنوان ویترینی از قهرمانی و وحشت جنگ بود.

بازیگران باورنکردنی به رهبری دیمین لوئیس و ران لیوینگستون، همراه با انبوهی از ستاره‌های در حال ظهور، بهره‌برداری‌های شرکت «ایزی» را از آموزش تا پایان درگیری زنده کردند. Band of Brothers با ترکیب مصاحبه‌های معاصر با بازماندگان واقعی زندگی در کنار درام بصری شگفت‌انگیز، معیار جدیدی را برای درام تلویزیونی تعیین کرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های جنگ جهانی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

برترین سریال های جنگ جهانی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *