بهترین فیلم های اکشن هندی تمام دوران + [جدیدترین فیلم های اکشن جنگی هند]

سینمای هند یا همان بالیوود شما را یاد چه ژانری می‌اندازد؟ بزن بزن، جنگ، رزم و ماجرای پلیسی از موضوع‌های مختلف بهترین فیلم های اکشن هندی هستند.

همه دوست دارند هر چند وقت یکبار یک فیلم اکشن خوب تماشا کنند. آن ضربات، تعلیق و صحنه مبارزه چیزی است که هیچ فیلم دیگری نمی‌تواند با آن مطابقت داشته باشد. با این حال، مانند دیگر ژانرهای مختلف، پیدا کردن یک فیلم اکشن با کیفیت خوب نیز بسیار دشوار است.

پیشنهاد ما انتخاب فیلمی از لیست بهترین فیلم های هندی اکشن است؛ چرا که هند ثابت کرده در ساخت چنین فیلم‌هایی مهارت دارد. هرچند که فیلم‌ها بسیار تخیلی و دور از باور هستند، اما شاید همین امر باعث جذابیت برترین فیلم های سینمایی هندی اکشن شده است.

شاهرخ خان، اکشی کومار، عامر خان، سلمان خان، ریتیک روشن، آمیتاب باچان، دیلیپ کومار، اجی دیوگن و بسیاری دیگر از هنرپیشه‌های هند، سابقه ایفای نقش در بهترین فیلم های سینمایی اکشن هندی را دارند. شما با کدام نقش این بازیگران خاطره دارید؟

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های پلیسی هندی

بهترین فیلم های اکشن هندی

بهترین فیلم های اکشن هندی
بهترین فیلم های اکشن هندی

جدیدترین فیلم های اکشن هندی به نسبت فیلم هندی اکشن قدیمی از جلوه‌های ویژه جذاب‌تری برخوردار هستند. اما با این حال بسیاری از مخاطبان هند، تماشای فیلم های اکشن بالیوود قدیم را به تماشای بهترین فیلمهای بالیوودی اکشن جدید ترجیح می‌دهند.

بهترین فیلم های کمدی اکشن ، بهترین فیلم های هندی جنگی ، بهترین فیلم های اکشن پلیسی هندی و بهترین فیلم هندی قدیمی عاشقانه جنگی تمام دوران، از جمله دسته‌بندی‌هایی هستند که در این مقاله به معرفی آن‌ها پرداخته شده است.

ماموریت مجنو (Mission Majnu)

بهترین فیلم های اکشن هندی 2023

  • کارگردان:‌ شانتانو باغچی
  • بازیگران:‌ سیدهارث مالهوترا و راشمیکا ماندانا

مأموریت مجنو یک فیلم دلهره‌آور و داستان جاسوسی محصول سال ۲۰۲۳ سینمای هند است. شانتانو باغچی در جایگاه کارگردان و سیدهارث مالهوترا و راشمیکا ماندانا، در جایگاه بازیگران اصلی فیلم قرار دارند. ماجرای این فیلم هندی اکشن جنگی جدید، درباره قبل و اثنای جنگ هند و پاکستان در سال ۱۹۷۱ است.

والتیر ویرایا (Waltair Veerayya)

بهترین فیلم های اکشن هندی 2023

  • کارگردان:‌ کی. اس. راویندرا
  • بازیگران:‌ چیرانجیوی، راوی تجا، شروتی حسن

والتیر ویرایا از برترین فیلم های هندی اکشن تلوگو-زبان، محصول سال ۲۰۲۳ است. کی. اس. راویندرا در صندلی کارگردانی نشسته است. چیرانجیوی در کنار راوی تجا، شروتی حسن و کاترین ترسا، از هنرپیشه‌های فیلم هستند. یک ماهیگیر بدنام و قاچاقچی به نام “Waltair” اهل Vizag، برای مبارزه با یک پرونده قضایی به پول نیاز دارد.

پتان (Pathaan)

بهترین فیلم های اکشن هندی 2023

  • کارگردان:‌ سیدهارت آناد
  • بازیگران:‌ شاهرخ خان، دیپیکا پادوکونه، جان آبراهام

فیلم هندی جنگی پَتان محصول ۲۰۲۳ است. کارگردانی فیلم برعهده سیدهارت آناد و نویسندگی برعهده شریدار راگاوان و عباس تیروالا بود. داستان فیلم از داستانی از آناد برگرفته شده است. چهارمین قسمت از دنیای جاسوسی یاش راج فیلمز با بازی شاهرخ خان، دیپیکا پادوکونه، جان آبراهام، دیمپل کاپادیا و اشوتوش رانا است.

یک مأمور تبعیدی «RAW» به نام پتان به همراه یک مأمور آی‌اس‌آی به نام «روبینا محسن» در تلاش هستند تا جلوی یک مأمور سابق «RAW» به نام «جیم» را بگیرند. جیم قصد دارد ویروسی مرگبار را که در آزمایشگاهی تولید شده است، در سراسر هند منتشر کند.

ساهو (Saaho)

بهترین فیلم های سینمایی اکشن هندی

  • کارگردان: سوجیت
  • بازیگران: پرابهاس، شرادها کاپور و سابو سیریل

داستان این فیلم اکشن جدید هندی عمدتا در شهر Waaji اتفاق می‌افتد که دارای یک دنیای زیرزمینی فعال به سرپرستی خانواده روی است. هنگامی که رهبر آن‌ها کشته می‌شود، مسابقه‌ای در مورد اینکه چه کسی باید این گروه را رهبری کند برگزار می‌شود.

همه این ماجراها تحت نظر Ashok Chakravarthy و یک مامور دیگر بنام Amritha Nair مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگرچه فیلم نمی‌تواند در سینماها عملکرد خوبی داشته باشد، اما سکانس‌های اکشن توسط همه بازیگران درخشان اجرا شده است و تماشای آن برای طرفداران پرابهاس و شرادا کاپور بسیار حائز اهمیت است.

جنگ (War)

برترین فیلم های سینمایی هندی اکشن

  • کارگردان:‌ سیدهارت آناد
  • داستان: Aditya Chopra و سیدهارت آناد
  • بازیگران:‌ ریتیک روشن و تایگر شروف

یک فیلم اکشن بالیوود به کارگردانی سیدارت آناند که در سال 2019 اکران شد. ریتیک روشن و تایگر شروف در این فیلم جدید هندی جنگی در نقش اصلی هنرنمایی می‌کنند. داستان با خالد رحمانی (تایگر شروف)، یک مامور RAW پیش می‌رود. او باید مربی سابق خود کبیر (هرتیک روشن)، یک مامور RAW را که در حال ایجاد هرج و مرج است، تعقیب می‌کنند.

داستان آنطور که انتظار می‌رفت عالی نیست، اما سکانس‌های اکشن به طرز شگفت انگیزی فیلمبرداری شده‌اند و قطعاً ارزش تماشا را دارد. این فیلم می‌تواند جزء بهترین فیلم های اکشن هندی باشد.

کاپیتان سرخ (Laal Kaptaan)

برترین فیلم های هندی اکشن

  • کارگردان: ناودیپ سینگ
  • بازیگران: سیف علی خان، ماناو ویجی، زویا حسین و سوناکشی سینها

داستان فیلم Laal Kaptaan از بهترین فیلم های اکشن هندی در قرن 18 اتفاق می‌افتد. فیلم به کارگردانی Navdeep Singh تولید شده است. سیف علی خان نقش اصلی را ایفا می‌کند.

او برای به دست آوردن پول شروع به یک قتل عام می‌کند و با پاداشی روبرو می‌شود. در طرف دیگر رحمت خان به دلیل غارت از خزانه توسط ماراتاها تعقیب می‌شود. سفر او اسرار عمیقی را در مورد گذشته‌اش فاش خواهد کرد. مطمئناً این فیلم هندی اکشن به عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن هندی جدید محسوب می‌شود.

مانیکارنیکا: ملکه جانسی (Manikarnika: The Queen of Jhansi)

بهترین فیلم های اکشن هندی

  • کارگردان: کانگانا رانوت و کریش
  • بازیگران: کانگانا رانوت، آتول کولکارنی، جیشو سنگوپتا، وایبهاو تاتوادی

این فیلم سینمایی جنگی خطرناک هندی در مورد افسانه ملکه لاکشمیبایی صحبت می‌کند، که با برافروختن جهنمی از طریق “شورش هندی 1857” علیه راج بریتانیا، برای تاج و تخت جنگید. کانگانا رانائوت، که خود ملکه بالیوود است، با به تصویر کشیدن بیشترین حس جوانمردی که در خونش می‌شتابد، تصویر آن جنگجوی خشن را ترسیم می‌کند.

به یاد آوردن درس‌های تاریخ و صحنه‌های نفس‌گیر و پر از قدرت، این فیلم هندی اکشن و تاریخی را خاص می‌کند. اگرچه دیدن این نکته تعجب آور است که فیلم تنها رتبه 6 از 10 را در IMDb به دست آورده است. اما سخنان محبت آمیزی که از دهان تماشاگران بیرون می‌آید برای بالا بردن ارزش‌های این فیلم و قرار گرفتن آن در لیست بهترین فیلم های اکشن هندی کافی است!

تاکرای (Thackeray)

بهترین فیلم های اکشن هندی

  • کارگردان: آبیجیت پانسه
  • بازیگران: نوازالدین صدیقی و آمریتا رایو

این فیلم جدید هندی اکشن ، زندگی نامه Shiv Sena supremo Balasaheb Thackeray (یک سیاستمدار هندی شیعه و راست‌گرا) را به تصویر کشیده است. این فیلم تصویری خیره کننده دارد. عمدتا به دلیل استفاده خلاقانه از رنگ‌ها، فیلمبرداری سیاه و سفید برای روزهای اولیه شخصیت و تصویرسازی رنگارنگ برای بقیه قسمت‌ها فرم خاصی را به خود گرفته است.

هیچ کس بجز نوازالدین صدیقی، که به دلیل عملکرد خاص و درخشانش مشهور است، نمی‌تواند تاکری ارشد را تا حد این حد عالی بازی کند. نیمه اول داستان نشان می‌دهد که بالاشحب تاکرای کاریکاتوریست بود و سپس جهشی را آغاز می‌کند که در آن به عنوان یک رهبر تأثیرگذار مراتی وارد سیاست می‌شود.

بهارات (Bharat)

فیلم هندی جدید خفن

  • کارگردان: علی عباس ظفر
  • تهیه‌کننده: آتول آگنیهوتری، آلویرا خان آگنیهوتری، بوشان کومار، کریشان کومار و ناخیل نامیت
  • نویسنده: علی عباس ظفر و وارون .وی شارما
  • بازیگران: سلمان خان: کاترینا کایف، تابو (چهره ویژه)

بهارات محصول سال ۲۰۱۹ از بهترین فیلم های اکشن هندی در ژانر درام است. علی عباس ظفر کارگردانی فیلم را برعهده داشت. سلمان خان و کاترینا کایف بازیگران اصلی فیلم هستند. روایتگر ۷۰ سال زندگی یک مرد و سرزمین اوست که در هنگام جدایی پاکستان از هندوستان اتفاق می‌افتد. فیلم پستی‌ها و بلندی‌های شخصیت اصلی فیلم (بهارات) را تا سن ۷۰ سالگی به تصویر می‌کشد.

صحنه‌هایی که در این فیلم می‌گذرد بر اساس تصویر یک مرد معمولی است که در زمان استقلال هند از بحران جان سالم به در برده است. با این حال، به نظر نمی‌رسد منتقدان و مخاطبان با این موضوع موافق باشند. همانطور که بینندگان آن را نقد کردند:

فیلم مملو از حفره‌ها و آهنگ‌هایی که فاقد حس هستند.

رومئو اکبر والتر (Romeo Akbar Walter)

جدیدترین فیلم های اکشن هندی

  • کارگردان: رابی گراول
  • بازیگران: جان آبراهام، مونی روی، جکی شروف و سکندر کر

وقتی جان آبراهام، بازیگر فوق العاده فیلم های اکشن هندی در این فیلم به صورت سه گانه بازی کرد، تماشاگران نمی‌توانستند از دیدن او دست بکشند. تریلر اکشن هندی با اولین حروف عنوان خود به عنوان RAW دارای یک طرح جاسوسی در پاکستان است.

فیلم پر از معما است. با این که به خوبی نمی‌تواند مخاطب را غافلگیر کند؛ اما در عین حال پیچیده به نظر می‌رسد. یکی از فیلم های هندی اکشن جدید که باید ببینید همین فیلم است. می‌تواند لحظات سرگرم‌کننده و جالبی را برای شما فراهم کند.

زعفرانی (Kesari)

بهترین فیلم های هندی جنگی

  • کارگردان: آنوراگ سینگ
  • بازیگران: آکشی کومار و پرینیتی چوپرا

کساری (ترجمه: زعفران) یک فیلم سینمایی جنگی هندی است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. آنوراگ سینگ نویسندگی و کارگردانی آن را برعهده داش. در این فیلم آکشی کومار، پارینتی چوپرا، ویکرام سینگ چاوهان، سرور، وانش بهاردواج، جاسپریت سینگ، ویوک ساینی، ویکرام کوچار و راکش شارما به ایفای نقش پرداخته‌اند.

وقایع منتهی به نبرد ساراگارهی را دنبال می‌کند؛ نبردی بین 21 سرباز سیک (Sikh) از ارتش هند بریتانیا و 10000 قبایل پشتون افریدی و اوراکزی در سال 1897. این نبرد با 21 سیک و 10 هزار پاتن افغان انجام شد. داستان درام جنگی را نشان می‌دهد که با شجاعت رزمندگان سیک در در هم آمیخته می‌شود.

انتقام (Badla)

بهترین فیلم های اکشن هندی جدید

  • کارگردان: سوجوی گوش
  • تهیه‌کننده: گوری خان، شاهرخ خان و سونیر خاطرپال
  • بازیگران: آمیتاب باچان و تاپسی پانو

انتقام گرفته خواهد شد اما به غیر قابل پیش بینی‌ترین حالت ممکن! یک تریلر رازآلود جنایی از تحقیقات شدید درباره متهم ناینا ستی برای قتل معشوق خود. هنگام تماشای فیلم، با شگفتی‌هایی روبرو می‌شوید که نمی‌توانید حتی لحظه‌ای از آن را حدس بزنید. بعد از تماشای فیلم اکشن هندی جدید انتقام، قطعا در شوک مطلق خواهید بود.

این فیلم بر اساس یک مکالمه سه ساعته در اتاقی بین بادال گوپتا (آمیتاب باچان)، وکیل و ناینا (تپسی) تنظیم شده است. داستان جذاب و فریبنده این فیلم اکشن باعث شده است که جزء بهترین فیلم های اکشن هندی باشد.

جنگلی (Junglee)

فیلم های اکشن بالیوود

  • کارگردان: چاک راسل
  • فیلمنامه‌نویس: آدام پرنس و راگاو در
  • داستان: روحان سیپی
  • بازیگران: ویدیوت جاموال، پوجا ساوانات، آشا بات و آتول کولکارنی

فیلم هندی جدید خفن جنگلی یا وحشی یک فیلم سینمایی جنگی هندی و ماجراجویانه محصول سال ۲۰۱۹ سینمای هند به کارگردانی چاک راسل فیلمساز آمریکایی است. ویدیوت جاموال، پوجا ساوانات، آشا بات و آتول کولکارنی بازیگران فیلم هستند. این فیلم شامل هنرهای رزمی و بدل‌کاری‌های اکشن است که توسط جاموال انجام می‌شود.

منتقدان عمدتاً نقدهای مثبتی به فیلم اکشن هندی جنگلی داده‌اند و فیلمبرداری و صحنه‌های اکشن اجرا شده توسط خود جاموال را تحسین کرده‌اند. به ندرت فیلمی با تمرکز بر حیوان آزارفیلم اکشن هندیی ساخته می‌شود و Junglee با چنین موضوعی همه چیز را در مورد آن احساس به هم می‌ریزد. این فیلم بر اساس شخصیت دامپزشکی به نام راج است که مأموریت خود را برای مبارزه با راکت شکار غیرمجاز بین المللی پدرش آغاز می‌کند.

این فیلم پر از هنرهای رزمی و بدلکاری است که شما را با صحنه های اکشنی که توسط Vidyut Jammwal اجرا می‌شود، به وجد می‌آورد. “جنگلی” می‌تواند یک پیام برای جلوگیری از شکار غیرقانونی فیل‌ها و یا اجتناب از اجناس تهیه شده از عاج آن‌ها را ارسال کند. به همین دلیل از بهترین فیلم های اکشن هندی است.

رئیس (Raees)

بهترین فیلم های اکشن پلیسی هندی

  • کارگردان: راهول دهولاکیا
  • تهیه‌کننده: فرهان اختر و گوری خان
  • نویسنده: راهول دهولاکیا، آشیش واشی و هاریت مهتا
  • بازیگران: شاهرخ خان، نوازالدین صدیقی و ماهیرا خان

گجرات شهری در هند است که تجارت مشروبات الکلی در آن ممنوع می‌باشد اما با این حال به علت وجود پلیس‌های نالایق این تجارت بسیار پر سود است. در این بین فردی به نام رئیس (شاهرخ خان) که از بچگی برای تاجران الکل کار می‌کرده تصمیم می‌گیرد به‌طور مستقل تجارت خود را شروع کند.

از طرفی افسر پلیسی به نام مجبوردار (نوازالدین صدیقی) که پلیسی بسیار وظیفه‌شناس است، اقدام به مبارزه با افسران رشوه بگیر و فاسد و تاجران می‌کند. رئیس با هوش و ذکاوت فراوان خود پیشرفت بسیار زیادی در زمینه تجارت می‌کند و رفته رفته به یکی از بزرگترین تاجران تبدیل می‌شود.

او در این بین با دختر مورد علاقه‌اش ازدواج می‌کند و به خاطر قلب مهربانش به مردم فقیر و گرسنه کمک می‌کند. اما مجبوردار که در صدد دستگیری اوست، حمل و نقل مشروبات الکلی را بسیار محدود می‌کند. به این ترتیب کسب و کار رئیس برای مدتی محدود می‌شود. او برای رهایی از مشکلات مالی از دوست قدیمی‌اش به نام موسی درخواست می‌کند تا مسئولیت حمل محموله‌ای از شمش‌های طلا را برعهده بگیرد. موسی هم قبول می‌کند.

اما رئیس از این موضوع اطلاع نداشت که مابین شمش‌های طلا بسته‌های مواد منفجره قرار دارند. پس از انتقال محموله افرادی ناشناس با استفاده از مواد منفجره چندین شهر را به آتش می‌کشند. رئیس که خود را مسئول کشتار مردم می‌داند همسر و فرزند خود را در مکانی امن می‌گذارد و سپس دوستش موسی را می‌کشد و خود را تسلیم پلیس می‌کند و در نهایت مجبوردار او را می‌کشد.

شجاعت (Soorarai Pottru)

بهترین فیلمهای بالیوودی اکشن

  • سال ساخت: 2020
  • ژانر: درام
  • کارگردان: سودها کونگارا (Sudha Kongara)
  • بازیگران: سوریا، پارش راوال و آپارنا بالامورالی

یکی از بهترین فیلم های اکشن هندی که امتیاز بسیار بالایی در IMDb گرفته، فیلم هندی اکشن جدید شجاعت است. داستان این فیلم درباره فردی به نام مارا است که آرزو دارد شرکت هواپیمایی خودش را تاسیس کند. اما در این مسیر او با موانع و چالش‌های زیادی روبرو می‌شود.

شیرشاه (Shershaah)

بهترین فیلم های هندی اکشن

  • ژانر: جنگی، زندگینامه‌ای
  • کارگردان: ویشنووردان (Vishnuvardhan)
  • بازیگران: سیدارت مالهوترا، کیارا ادوانی، کریتی خربندا

فیلم هندی جنگی خشن جدید شیرشاه، روایتگر زندگی کاپیتان ویکرام چاکرا از اولین نبرد تا آخرین نبردش در جنگ کارگیل است. در این فیلم بازیگرانی همچون سیدهارث مالهوترا، کیارا ادوانی، شیو پاندیت و نیکیتین دیر ایفای نقش کرده‌اند. شیرشاه یکی از پرطرفدارترین فیلم های هندی جنگی است.

سعادت (Anand)

محبوب ترین فیلم های اکشن هندی

  • سال ساخت: 1971
  • ژانر: درام
  • کارگردان: هریشیکش موکرجی
  • بازیگران: راجش خانا، آمیتاب باچان و سومیتا سانیال

فیلم سعادت قطعا یکی از بهترین فیلم های اکشن هندی به یاد ماندنی سینمای بالیوود است. داستان درباره مرد بیماری است که تصمیم دارد قبل از مرگ به بهترین شکل زندگی کند و خوشبختی واقعی را احساس کند. او در این مسیر، با نگاهی نو درون خود را می‌کاود و به فلسفه زندگی پی می‌برد.

سوالات متداول

بهترین فیلم های اکشن هندی 2023 که باید دید؟

یکی از فیلم‌هایی که حتما دیدن آن توصیه می‌شود، فیلم اکشن پتان است.

به یادماندنی ترین فیلم اکشن ساخت کشور هند کدام فیلم است؟

سری فیلم اکشن هندی باهوبالی (Baahubali)!

بیشتر بخوانید: