نقد و بررسی فیلم Bones and All ؛ لذت ناگزیر بدبختی را به دنبال دارد

استخوان‌ها و همه‌چیز یک فیلم جاده‌ای آمریکایی-ایتالیایی در ژانر عاشقانه ترسناک به کارگردانی گوادانینو. با نقد و بررسی فیلم Bones and All همراه ما بمانید.

نویسندگی این فیلم بر عهده‌ی دیوید کاجگانیچ با بازی تیلور راسل و تیموتی شالامی است. این فیلم بر اساس رمانی از کامیل دی‌آنجلیس ساخته شده‌است. این فیلم عاشقان آدم‌خوار، مارن (تیلور راسل) و لی (تیموتی شالامی) را دنبال می‌کند که یک سفر جاده‌ای را در آمریکای دوران ریگان آغاز می‌کنند.

مقاله مکمل:

تحلیل فیلم Bones and All ؛ عاشقانه‌ای خشن اما شاعرانه

نقد و بررسی فیلم Bones and All

بررسی Bones and All, تحلیل فیلم Bones and All
بررسی Bones and All

بازیگران

  • تیلور راسل در نقش مارن یرلی
  • تیموتی شالامی در نقش لی
  • مارک رایلنس در نقش سالی
  • مایکل استولبارگ در نقش جیک
  • اندره هلند در نقش فرانک یرلی، پدر مارن
  • کلویی سونی در نقش جنل یرلی، مادر مارن
  • دیوید گوردون گرین در نقش برد
  • جسیکا هارپر در نقش باربارا کرنز، مادربزرگ مارن
  • جیک هوروویتز
  • آنا کاب در نقش کایلا، خواهر لی
  • کندل کافی در نقش شِری

Bones and All به طور همزمان یک فیلم ترسناک وحشیانه و یک عاشقانه پرشور است. آیا برای جماعتی که به دنبال ترس و وحشت هستند بسیار هنری خواهد بود و برای جمعیتی که به دنبال یک داستان عشقی هستند خیلی خشن خواهد بود؟ یا هر دو مخاطب به این که چه فیلم هوشمندانه و زیبایی را دیدند واکنش می‌دهند؟ امیدواریم دومی باشد. سال 2022 یک سال برجسته برای ژانر ترسناک بوده است و کارگردان Luca Guadagnino (مرا به نام خودت صدا کن) یکی از بهترین ها را برای ما به ارمغان آورده است.

در این فیلم که بر اساس رمان کامیل دی آنجلیس ساخته شده است، تیلور راسل (امواج) در نقش مارن، یک دانش آموز 18 ساله دبیرستانی را بازی می‌کند. او همچنین یک “آدم‌خوار” است. پدرش (آندره هالند) او را به شهر جدیدی می‌برد، او را با اندکی پول نقد همراه با یک شناسنامه رها می‌کند. مارن سوار اتوبوس می‌شود و تصمیم می گیرد ببیند آیا می‌تواند مادرش را پیدا کند.

تحلیل فیلم Bones and All
تحلیل فیلم Bones and All

او هنر بوییدن غذا را به او می‌آموزد. سپس با لی (تیموتی چالامت)، پسر جوانی آشنا می‌شود که مانند او به دلیل تمایل به آدم خواری از خانه‌اش فرار کرده است. او موافقت می‌کند که در جستجوی او کمک کند. خیلی زود این دو عاشق هم می‌شوند. نیاز به تغذیه همیشه در آن‌ها وجود دارد، هرچند که منجر به انتخاب‌های دشواری می‌شود که باید انجام دهند.

اگر ایده آدمخواری شما را به هیجان می‌آورد، آماده باشید که Bones and All آن را به گرافیکی‌ترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد. چندین قتل وحشتناک همراه با نماهایی از شخصیت‌هایی که گوشت را با ولع به نیش می‌کشند و در نهایت با خون روی صورت‌شان تمام می‌شود، وجود دارد.

نقد و بررسی فیلم Bones and All
نقد و بررسی فیلم Bones and All

راسل و شالامه دو تن از بهترین بازیگران نسل خود هستند. آنها ارتباط معناداری را بین شخصیت‌هایشان تشکیل می‌دهند و به همان اندازه که از طریق ژست‌ها و نگاه‌ها آشکار می‌شوند، از طریق دیالوگ هم این ارتباط عمیق را دراماتیک می‌کنند. از تلاش‌های آن‌ها، متوجه می‌شویم که مارن و لی چقدر تنها هستند و چرا جاذبه آن‌ها به سمت یکدیگر اینقدر عمیق است.

شما در این فیلم با ترکیبی از احساسات، تناقض عشقی، درست همانطور که فیلم قصد دارد، روبرو می‌شوید. زندگی به ندرت راه حل‌های آسانی را در روایت این فیلم پیدا می‌کند. لذت ناگزیر بدبختی را به دنبال دارد و بالعکس. این مسئله یک نتیجه گیری قدرتمند برای داستانی است که قرار است شما را با خوی حیوانیتان آشنا کند.

استخوان‌ها و همه‌چیز برای نخستین بار در هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در ۲ سپتامبر ۲۰۲۲ نمایش داده شد و جایزه شیر نقره‌ای را برای بهترین کارگردانی دریافت کرد و قرار است در ۲۳ نوامبر ۲۰۲۲ توسط مترو گلدوین مایر (از طریق یونایتد آرتیستس) در ایالات متحده و توسط برادران وارنر پیکچرز در سایر نقاط جهان اکران شود. این فیلم به‌خاطر عملکرد بازیگران اصلی، کارگردانی، فیلم‌برداری و تلفیقی از ژانرها، بازخوردهای مثبت منتقدان را دریافت کرد.

تولید

نقد و بررسی فیلم Bones and All
نقد و بررسی فیلم Bones and All

در ۲۸ ژانویه ۲۰۲۱ اعلام شد که تیموتی شالامی و تیلور راسل در فیلم استخوان‌ها و همه‌چیز به کارگردانی لوکا گوادانینو بازی خواهند کرد. مراحل فیلم‌برداری در می ۲۰۲۱ آغاز شد و در آن زمان مارک رایلنس، مایکل استولبارگ، اندره هالند، جسیکا هارپر، کلویی سونی، فرانچسکا اسکورسیزی و دیوید گوردون گرین به گروه بازیگران پیوستند.

مراحل فیلم‌برداری در سینسیناتی، اوهایو به طول انجامید که آن را به اولین مجموعه فیلم گوادانینو تبدیل می‌کند که در ایالات متحده ساخته شده‌است. تولید تحت تأثیر خرابی‌هایی قرار گرفت که برای برخی از خودروهای عوامل رخ داد و منجر به ارائه درخواستی به شورای شهر سینسیناتی در اواخر ژوئن برای ارائه ۵۰۰۰۰ دلار برای افزایش امنیت شد.

در حالی که برخی انتقادات در مورد استفاده پیشنهادی از وجوه مالیات دهندگان برای یک شرکت خصوصی وجود داشت، شورای شهر در نهایت اقدامی را برای اعطای این بودجه به تصویب رساند. فیلم‌برداری در ژوئیه ۲۰۲۱ به پایان رسید.

گوادانینو گفت که استخوان‌ها و همه‌چیز «داستانی بسیار رمانتیک است، در مورد غیرممکن بودن عشق و در عین حال، نیاز به آن. حتی در شرایط سخت.»[۱۷] او همچنین گفت که شالامی و راسل «قدرت درخشانی» دارند و می‌توانند «احساسات همگانی» را به تصویر بکشند.

در مارس ۲۰۲۲، مترو گلدوین مایر حق پخش جهانی فیلم را به دست آورد و آن را از طریق یونایتد آرتیستس اکران خواهد کرد. این اولین فیلمی است که توسط MGM پس از ادغام با آمازون در ۱۷ مارس ۲۰۲۲ خریداری شد. ویژن دیستربیوشن فیلم را در ایتالیا اکران خواهد کرد.

منتقدان

در وبسایت بازبینی‌خوانی راتن تومیتوز، ٪۸۷ از ۱۰۴ بررسی منتقدین مثبت است و این فیلم میانگینِ امتیاز ۷٫۹/۱۰ را در اختیار دارد. اجماع این وب‌سایت چنین می‌نویسد: «اگرچه شاید موضوع آن قابل تحمل نباشد، اما استخوان‌ها و همه‌چیز یک رفتار عمیقاً عاشقانه و قابل تأمل را اثبات می‌کند.» این فیلم در متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس نظر ۳۰ منتقد امتیاز ۷۶ از ۱۰۰ را کسب کرده که نشان‌گر «نقدهای عموماً مطلوب» است.

نقد فیلم Bones and All
نقد فیلم Bones and All

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد و بررسی فیلم Bones and All سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *