بهترین فیلم های تیموتی شالامی ؛ مهم ترین ها و محبوب ترین ها را بشناسید

امروز قرار است در این نوشتار به معرفی بهترین فیلم های تیموتی شالامی بازیگر حرفه‌ای و جوان سینمای جهان بپردازیم. با فیگار همراه باشید.

تیموتی شالامی ستاره نو ظهور سینمای جهان است، که با ایفای نقش‌های حرفه‌ای و دوست داشتنی توانسته یکی از بهترین بازیگران نسل خود شود، او حرفه‌اش را با بازی در نمایش‌های تبلیغاتی شروع کرد.

تیموتی توانست با حضور در نقش‌های متفاوت تمامیت توان خود و همچنین مهارت فوق‌العاده‌اش را به عرصه نمایش بگذارد. او تا به الان توانسته افتخارات متعددی در عرصه سینما از آن خود کند. تیموتی شالامی به واسطه بازی‌های درخشانش تا به حال نامزد دریافت جایزه‌هایی چون اسکار و گلدن گلوب و بفتا شده است. شما می‌توانید نقد فیلم جدید این بازیگر جوان و با استعداد را در صفحه نقد فیلم Dune از سایت فیگار بخوانید.

تیموتی قدرت این را دارد که همزمان باهم چند شخصیت از یک فرد را نمایش دهد، همانگونه که می‌تواند بسیار قدرتمند به نظر برسد در کنار آن شخصیتی دوست داشتنی را نیز می‌تواند ایفا کند. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین فیلم های تیموتی شالامی، به همراه محبوب‌ترین آن‌ها بپردازیم.

بهترین فیلم های تیموتی شالامی

مهم ترین ها و محبوب ترین ها را بشناسید

بهترین فیلم تیموتی شالامی, فیلم تیموتی شالامی
بهترین فیلم تیموتی شالامی

اکثر منتقدان معتقدند که او پس از سال 2017 میلادی نتوانسته نمونه قدرتمندی از بازی‌هایش ارائه دهد، چرا که او با بازی حرفه‌ایش در فیلم مرا با نامت صدا کن توانست به اوج حرفه بازیگری خود برسد، همچنین به واسطه بازی فوق‌العاده‌اش در این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار نیز شد.

تیموتی علاوه بر سینما در تئاتر نیز تجربه هنری دارد. اگر نگاه کوتاهی به کارنامه بازیگری او بیاندازیم، متوجه می‌شویم که او در تمامی ژانرهای پرطرفدار نقش آفزینی کرده است. آخرین بازی او نقش آفرینی در فیلمی، علمی تخیلی با کاراکتری به نام پل آتریدس، بود. با ما همراه باشید تا بهترین فیلم های تیموتی شالامی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

Call Me By Your Name 

بهترین فیلم های تیموتی شالامی
بهترین فیلم های تیموتی شالامی, فیلم های LGBTQ
  • کارگردان: لوکا گوادانینو
  • نویسنده: جیمز ایوری
  • بازیگران: آرمی همر، تیموتی شالامی،‌ آمبرا کاسار
  • محصول: آمریکا، ایتالیا، فرانسه، برزیل

فیلم سینمایی مرا با نامت صدا کن، محصول سال 2017 میلادی می‌باشد. تیموتی که نقش اصلی را در این فیلم بازی می‌کند، توانست نامزد دریافت جایزه اسکار شود. این فیلم بهترین فیلم تیموتی شالامی ، در دوران بازیگری حرفه‌ای اوست.

او در این فیلم نقش پسر باستان شناس آمریکایی ساکن ایتالیا را بازی می‌کند که در نهایت عاشق دانشجوی کارشناسی ارشد به نام الیور می‌شود. شالامی نشان می‌دهد که او در اصل یک جوان شکننده است که با جنسیت خود کنار می آید و لذت ناشی از عاشق شدن را نیز برای اولین بار تجربه می‌کند. در پایان، او که همزمان توانسته نقش یک جوان عاشق و دوست داشتنی را بازی کند و در کنار آن تمام توانش را برای رساندن هدف و انگیزه کارگردان برای ساخت این اثر نیز بیان می‌کند، و در نتیجه فیلم به عنوان نمونه ای عالی از فیلم های LGBTQ و همچنین یکی از بهترین فیلم های تیموتی شالامی شناخته می‌شود.

مرا با نامت صدا کن، افتخارات بسیاری در جشنواره‌های مختف از آن خود کرد، که بخش کوچکی از آن نامزد دریافت چهار جایزه اسکار  از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول مرد و در نهایت جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را از آن خود کرد. فیلمنامه این اثر جوایز مهم دیگری از جمله جایزه فیلم به انتخاب منتقدان، جایزه جشنواره بفتا و جایزه انجمن نویسندگان آمریکا در سال ۲۰۱۷ را کسب کرد.

 Beautiful Boy

بهترین فیلم های تیموتی شالامی
بهترین فیلم های تیموتی شالامی
  • کارگردان: فیلیکس ون گرینینگن
  • نویسنده: فیلیکس ون گرینینگن
  • بازیگران: اسیو کارل، تیموتی شالامی، مورا تیرنی
  • محصول: آمریکا

فیلم سینمایی پسر زیبا، محصول سال 2018 میلادی می‌باشد، این فیلم که با جزئیات فراوان زندگی یک معتاد و مشکلات پیش رویش را به تصویر می‌کشد و به مخاطب نشان می‌دهد، شاید دقیق‌ترین تصویری که از یک فرد معتاد در سال‌های اخیر به تصویر کشیده شده است، باشد. پسر زیبا را می‌توان یکی از بهترین فیلم های تیموتی شالامی دانست.

برتری شالامی نسبت به گروه همسالان خودش در عرصه بازیگری به این دلیل است، که او همزمان در یک نقش می‌تواند هم فردی آرام و هم مضطرب و درعین حال فردی که با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند باشد. این موضوع در رابطه کاراکتر نیک که در این فیلم بازی می‌کند نیز صادق است.

تیموتی شالامی تلاش بسیاری می‌کند تا یک کلیشه  از یک شخصیت نسازد، او سعی می‌کند تفاوت واضحی از دیگر کاراکترهای معتاد را به مخاطب جوانش نشان دهد، علاوه بر آن او حس علاقه را نیز به مخاطبش ارجاع می‌کند، در عین حال در فیلم پدری به شدت نگران و خانواده‌ای صمیمی را نیز مشاهده می‌کنیم، که نقطه عطف فیلم‌های گرینینگن است، پس اگر به دنبال برترین فیلم تیموتی شالامی هستید، این سینماییی را از دست ندهید.


بیشتر بخوانید:


 Lady Bird

بهترین فیلم های تیموتی شالامی
فیلم تیموتی شالامی بهترین
  • کارگردان: گرتا گرویگ
  • نویسنده: گرتا گرویگ
  • بازیگران: سورشا رونان، تریسی لتس، تیموتی شالامی
  • محصول: آمریکا

فیلم سینمایی لیدی برد که یکی از بهترین فیلم های تیموتی شالامی است، فیلمی در ژانر کمدی و درام می‌باشد، که محصول سال 2017 میلادی است. این فیلم سینمایی که با استقبال بالایی از منتقدان روبرو شد، توانست امتیاز بالایی از سایت‌های برتر جهان نیز بگیرد.

تیموتی که با نقش کایلی به سینما می‌آید، یکی از نقش‌های بسیار موفقش را که تحسین بسیاری از منتقدان را به دنبال داشت، به نمایش می‌گذارد. او که شخصیت مورد علاقه‌ای از خود به جا می‌گذارد، خود را در قالب پرتره‌ای از پسرک جوانی که با مشکلات معمول جوانان روبرو است، نشان می‌دهد.

Hot Summer Nights

بهترین فیلم های تیموتی شالامی
Hot Summer Nights
  • کارگردان: الایجا بینوم
  • نویسنده: الایجا بینوم
  • بازیگران: تیموتی شالامی، مایکا مونرو، الکس رو
  • محصول: آمریکا

فیلم سینمایی شب‌های داغ تابستان، فیلمی در ژانر درام می‌باشد، که در سال 2017 ساخته و منتشر شد، این فیلم که در سال 1991 میلادی اتفاق می‌افتد، درباره پسری نوجوان است، که درگیر تجارت مواد مخدر می‌شود.

شالامی بیشتر با فیلم‌های درامش اعتبار کسب می‌کند و وارد دنیای حرفه‌ایش می‌شود، اما این فیلم تغییری عظیم در ساختار کارنامه کاری اوست، او در قالب ژانر هیجان انگیز با نقش یک مرد جوان که به مبارزه با هویتش می‌پردازد ،که با درگیری با تاجران مواد مخدر داستان را خطرناک‌تر جلوه می‌دهد.

تیموتی که همیشه سعی بر راضی نگه داشتن همه دارد، این بار حساسیت طرف مقابلش را بر می‌‌انگیزد اما با این حال باز هم شخصیتی دوست داشتنی خواهد ماند و حتی این فیلم تیموتی شالامی بهترین نقش آفرینی او در طول سال‌های حرفه‌ای کاری او خواهد بود.

 Little Women

بهترین فیلم های تیموتی شالامی
Little Women
  • کارگردان: گرتا گرویگ
  • نویسنده: گرتا گرویگ
  • بازیگران: اما واتسون، تیموتی شالامی، مریل استریپ
  • محصول: آمریکا

فیلم سینمایی زنان کوچک، که اثری درام می‌باشد، اقتباسی از رمانی به همین نام است. این فیلم که تا به الان افتخارات بسیاری کسب کرده، در سال 2019 پخش و منتشر شد، از بین فیلم های شالامی، زنان کوچک بهترین توصیف از یک نوجوان آسیب پذیر است. از جمله افتخارات فیلم زنان کوچک می‌توان به نامزدی جایزه اسکار و گلدن گلوب و همچنین نامزد دریافت جایزه آکادمی بریتانیا اشاره کرد.

شاید جذابیت شالامی بخاطر توانایی او در انتقال مفهوم آسیب پذیری به مخاطبش است. تیموتی که نقش لاری را ایفا می‌کند، بیشتر از آنکه به دنبال حفظ شخصیت خودش باشد، نقش یک جوان حساس و مهربان و خانواده دوست را بازی می‌کند. اما بازی او زمانی به اوج قدرتش می‌رسد که او جواب منفی از پیشنهاد ازدواجش می‌شنود و صحنه‌های دلخراشی از یک پسر نوجوان با مخاطبش به اشتراک می‌گذارد.


بیشتر بخوانید:


 The King

بهترین فیلم های تیموتی شالامی
بهترین فیلم تیموتی شالامی
  • کارگردان: دیوید می شد
  • نویسنده: دیوید می شد
  • بازیگران: تیموتی شالامی، شان هریس، رابرت پتینسون
  • محصول: استرالیا، آمریکا

فیلم سینمایی پادشاهٰ، فیلمی در ژانر حماسی و جنگی می‌باشد، این فیلم که بر اساس داستان‌های شکسپیر ساخته شده است، در پلتفرم نتفلیکس در سال 2019 به نمایش درآمد.

این‌بار داستان شکسپیر درباره هنری پنجم است، شالامی که نقش اصلی را بازی می‌کند، توانسته اثری مفید و موفق از خود بر جای بگذارد. او که چند شخصیت را در قالب یک کاراکتر نمایش می‌دهد، به درستی تاریخ را روایت می‌کند. او همزمان هم متکبر و ظالم است و هم عاشق و مهربان این دوگانگی در ایفای نقش او را به اوج حرفه‌ای بودن یک بازیگر می رساند.

Dune 2021

فیلم لینچ با شکست مطلق تجاری روبرو شد و منتقدان نیز برخورد خوبی با فیلم لینچ نداشتند. حال دنی ویلنوو کارگردان حاذق کانادایی برداشت جدیدی از این داستان (رمانی به همین نام که توسط فرانک هربرت نوشته شده است) داشته است.

بیشتر بخوانید:

ویلنوو از گفتن داستان سیاره آراکیس و نبرد قدرت بین هارکونن و آتریدس هراسی نداشته است. او داستان را برای بینندگان آسان نکرده است، او به آنها اجازه داده تا پیچیدگی آن را درک کرده و کم کم این جهان را اغلب با قهرمان داستان، پل آتریدس، کشف کنند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های تیموتی شالامی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید. به این صورت می‌توانید علاوه بر اشتراک نظرتان در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را در فیگار انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *