نقد و بررسی فیلم Teen Wolf: The Movie 2023

پس از سال‌های زیاد، یک نمایش جدید از سریال Teen Wolf به نمایش گذاشته شد که در ادامه به نقد و بررسی فیلم Teen Wolf: The Movie 2023 خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی فیلم Teen Wolf: The Movie 2023

فیلم Teen Wolf: The Movie، یک فیلم آمریکایی در ژانر درام ، ترسناک و هیجان انگیز آمریکایی محصول ۲۰۲۳ به کارگردانی راسل مولکای و نویسندگی جف دیویس است. این فیلم ادامه‌ی مجموعه MTV Teen Wolf است که در سال 2011 پخش شده و اکثر بازیگران نقش‌های خود را از جمله تایلر پوزی، کریستال رید، تایلر هوچلین، هالند رودن، کولتون هاینز، شلی هنیگ، دیلان اسپریبری، لیندن اشبیزی، ملیسا پون ایفا می کنند.

پیش تولید این سریال در تاریخ ۲۴ نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز شد و مقداری از سکانس‌ها در لندن، و دیگر سکانس‌های مهم فیلم، در استودیویی در برلین فیلمبرداری شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2023

بهترین فیلم ترسناک 2023

بهترین فیلم های 2023

نقد فیلم Teen Wolf: The Movie 2023

  • به‌هم ریختگی محض از اقتباسی قدیمی

فهرست مطالبی که در رابطه با نقد و بررسی فیلم Teen Wolf: The Movie 2023 خواهید خواند، در ذیل لیست شده است:

نقد و بررسی فیلم Teen Wolf: The Movie 2023
نقد و بررسی فیلم Teen Wolf: The Movie 2023

این فیلم، در ادامه‌ی سریال Teen Wolf ساخته شده است که درباره‌ی یک شرور وحشتناک می‌باشد که تازه ظهور کرده است. گرگ‌ها باری دیگر زوزه می‌کشند اما تنها یک گرگینه همانند اسکات مک‌کال می‌تواند هم عهدان و دوستان مورد اعتماد را برای نبردی در مقابل قوی‌ترین و کشنده‌ترین دشمن دور هم جمع کند.

درباره فیلم و سریال

نقد و بررسی فیلم Teen Wolf: The Movie 2023
تحلیل فیلم Teen Wolf: The Movie

در سپتامبر 2021، اعلام شد که یک فیلم اتحاد مجدد برای مجموعه‌ی تلویزیونی Teen Wolf که در سال 2011 توسط شبکه‌ی MTV شهرت بسیاری را در بین جوانان و نوجوانان کسب کرده بود، توسط Paramount+ ساخته خواهد شد.

جف دیویس به عنوان فیلمنامه نویس و تهیه کننده‌ی اجرایی، به این فیلم بازگشته است که نوید یک فیلم خوب را می‌دهد. داستان سریال، درباره‌ی اسکات مک کال، یک دانش اموز ترد شده است. او در حالی که به دنبال یک دختر مرده در جنگل می‌گردد، توسط یک گرگینه گاز گرفته شده و در نتیجه تبدیل به یک گرگینه می‌شود. اسکات تلاش می‌کند تا برای داشتن یک زندگی عادی راز گرگینه شدن خود را مخفی نگاه دارد.

این سریال در زمان خودش، به یکی از بهترین سریال‌های تینیجری با پیش زمینه‌ای از داستان گرگینه تبدیل شده بود که توجه بسیاری از کاربران دنیای سینما و تلویزیون را به خودش جلب کرد.

سریال گرگ‌های نوجوان، پس از پخش 6 فصل از شبکه‌ی MTV، به پایان رسید و حالا پس از مدت‌ها، شبکه‌ی Paramount + با همکاری این کمپانی، یک فیلم، از ماجراجویی‌های دوباره‌ی این چند دوست ساخته که گویی موفق نبوده است. روایت سریال Teen Wolf، در زمان خودش بسیار یونیک و خاص بود و بدون شک یکی از محبوب‌ترین سریال‌ها به‌شمار می‌رفت، اما ساخت این فیلم با روایتی آشفته و مشابه، بسیاری را نا امید کرد که در نقد و بررسی فیلم Teen Wolf: The Movie 2023 به آن خواهیم پرداخت.

روایت

نقد و بررسی فیلم Teen Wolf: The Movie 2023
نقد و بررسی فیلم Teen Wolf: The Movie 2023

فیلم Teen Wolf، از همان ابتدا آشفته آغاز شد و نشان داد که اگر سریال را ندیده باشید و شخصیت‌ها را نشناسید، نمی‌توانید متوجه فیلم بشوید. اما این فیلم به تدریج خودش را گُنگ‌تر کرد و با آشفتگی کاملی از سکانس ابتدایی نشان داد، حتی طرفداران را نیز گیج کرد.

شاید ساخت داستانی با یک همچین ساختاری در سال 2011 بسیار مورد استقبال قرار بگیرد، اما همان فضا و شخصیت‌ها بدون اندکی تغییر در احساسات و عجیب رفتار کردن در کنار یکدیگر، نشان داد که کارگردان و نویسنده نمی‌خواستند هیچ ریسکی را بپذیرند.

هنگامی که فیلم آغاز می‌شود، گرگینه‌ها و موجودات ماوراءالطبیعی محبوب سریال و این دنیا، با یک باد شلخته در داستان پراکنده می‌شوند. نوع دوباره بازگشتن به یکدیگر این گروه گرگینه‌ها، برای هدف، و دشمنی که بدون هیچ گذشته‌ای نمی‌تواند بیننده را بترساند، مقداری ضعیف به‌نظر می‌آید که در کنار زمانی که برای بازگشت هر یک از شخصیت‌ها در نظر گرفته می‌شود، می‌توان از آن صرف نظر کرد.

روند فیلم شاید با فضایی از قابل قبول بودن ریتم بهره ببرد، اما نمی‌توان آن شلخته بودن ابتدایی داستان را تصور نکرد با آن ارتباط برقرار کرد. داستان فیلم، بیننده را به قسمت‌های اولیه سریال با همان ساختار فضا می‌برد، اما تنها اتفاق مهمی که این دوستان را دور هم جمع کرده بود شرور این قسمت بود که به‌گونه‌ای داستان خاصی نداشت و صرفاً برای یک هدف می‌جنگید.

با وجود جهش زمانی، بسیاری از بازیگران هنوز با درد طولانی از دست دادن آلیسون، با هنرنمایی کریستال رید در سال‌های قبل دست و پنجه نرم می‌کنند که او را به هدفی عالی برای نوگیتسون تبدیل می‌کند.

یک دیو هرج و مرج شرور که توسط قهرمانان سریال، در فصل 3 مهار شده بود، Nogitsune Beacon Hills را هدف قرار می‌دهد و گروه را برای احیای یک آلیسون فراموش شده به عنوان عامل شخصی خود برای آشفتگی دستکاری می‌کند. اسکات باید متحدانش را دوباره جمع کند تا از حمله Nogitsune جان سالم به در ببرد و امیدواریم قبل از کشتن اسکات، خاطرات آلیسون را بازگرداند.

Teen Wolf: The Movie، یک نامه‌ی عاشقانه از سوی کارگردان بود که به خوبی توانست عواطف بین همه‌ی شخصیت‌ها را با یکدیگر متصل کند و در این موفق عمل کرد؛ اما نتوانست فیلمی به مراتب فوق‌العاده را عرضه کند که ندیدنش بتواند یک نقطه‌ی منفی برای هوادار باشد.

تحلیل ساختاری

نقد و بررسی فیلم Teen Wolf: The Movie 2023
نقد و بررسی فیلم Teen Wolf: The Movie 2023

ساختار فیلم نیز مانند روایت کلی، آشفته و شلخته و بعضاً بی برنامه بود که با داستان تلفیقی از سردر را برای بیننده تداعی کردند.

شخصیت پردازی نقش پسر تایلر، عجیب بود و نتوانست بیننده را وادار کند تا با او ارتباط خاصی برقرار کند. اما به دلیل زمان محدود فیلم برای شخصیت‌پردازی‌های مختلف، می‌توان از این اتفاق صرفه‌نظر کرد.

فیلم‌برداری تنها نقطه‌ی مثبت ساختار سینمایی فیلم بود که با فضای فیلم آشناییت خاصی داشت و اغلب که بیننده را وادار به قطع کردن فیلم نکرد، تکنیک‌های فیلمبرداری بود که نجات داد.

صدای فیلم نیز عجیب و مملو از باگ‌ها اشتباه‌هایی بود که توجه را به شدت جلب می‌کرد. در برخی از سکانس‌ها، صدای تیر‌اندازی به قدری پایین بود که حتی هوادار نمی‌توانست درکی از آن صدا داشته باشد.

جلوه‌های ویژه نیز مانند تمامی عناصر روایت فیلم، در همان سال 2011 گیر کرده بود و حتی می‌توان گفت که جلوه‌های ویژه فیلم‌های بسیار با بودجه‌ی کم، از این فیلم بهتر و قوی‌تر بود.

اکشن

نقد و بررسی فیلم Teen Wolf: The Movie 2023
نقد فیلم Teen Wolf: The Movie 2023

اکشن این فیلم، مانند تمامی 6 فصل سریال گرگ‌های نوجوان بود و به خوبی توانست تداعی‌کننده‌ی همان افراد با همان قدرت‌ها باشد که پیشرفت قابل تووجهی داشتند؛ اما برای بیننده‌ای که سریال را ندیده است این سکانس‌ها و اکشن‌های این فیلم پخش بشود، شاید کمی اذیت‌کننده به‌نظر برسد که نمی‌توان آن را ایراد خاصی تلقی کرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد و بررسی سریال 1899 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *