نقد و بررسی انیمیشن The Super Mario Bros. Movie 2023

نقد و بررسی انیمیشن The Super Mario Bros. Movie به عنوان یکی از جدی‌ترین انیمیشن‌های این روزهای سینمای جهان به شدت طرفدار داشته و دارد.

انیمیشن برادران سوپر ماریو (The Super Mario Bros. Movie) جدیدترین اقتباس از بازی‌ها به شمار می‌رود که توسط کمپانی یونیورسال ساخته شده و در آن بازیگرانی همچون کریس پرت، آنا تیلور جوی، چارلی دی، جک بلک و ست روگن صداپیشگی می‌کنند.

این انیمیشن روایت‌گر داستان یک لوله کش اهل منطقه بروکلین شهر نیویورک با نام ماریو است که همراه با یک شاهزاده خانم به نام Peach (هلو) و یک قارچ انسان نما با نام Toad (وزغ) در قلمرو قارچ‌ها سفر می‌کنند تا برادر ماریو که لوئیجی نام دارد را پیدا کنند. آنها می‌خواهند با همکاری او جهان را از شر یک کوپای بی رحم به نام Bowser نجات بدهند.

نقد و بررسی انیمیشن The Super Mario Bros. Movie

همانطور که تریلرها و تصاویر منتشر شده برای انیمیشن «برادران سوپر ماریو» نشان دادند، این اثر پر از ایستر اگ‌ها و نکات پنهان برای طرفداران است و در این بین نیز نسل جدید را به کاوش در قلمروی ماشروم دعوت می‌کند. حالا اولین واکنش‌ها نسبت به این اثر منتشر شده‌اند و آن را اثری لذت‌بخش، دلنشین و نامه‌ای عاشقانه به بازی توصیف کردند.

بازی سوپرماریو که در ایران هم از گذشته طرفداران پر و پاقرصی داشته و همچنان هم دارد، یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های کامپیوتری است که تقریبا همه، آن را می‌شناسیم و ما با آن خاطره داریم. این بازی که توسط پلتفرم نینتندو به بازار عرضه شده، با گذر زمان از لحاظ گرافیکی پیشرفت‌‌های چشمگیری داشته و هنوز هم یکی از پرطرفدارترین بازی‌‌هایی است که تا به امروز عرضه شده است.

نقد انیمیشن سوپر ماریو
نقد انیمیشن سوپر ماریو

منتقدان بر این باور هستند که انیمیشن «برادران سوپر ماریو» اصلا به هیجان‌انگیزی بازی آن نیست اما اثری رنگارنگ و زیبا به شمار می‌رود که در آن می‌توان ارجاع‌های زیادی از نینتندو را مشاهده کرد.

نقد انیمیشن The Super Mario Bros. Movie

  • راتن تومیتوز | ۹۲ نقد – امتیاز ۵۴ درصد
  • متاکریتیک | ۳۵ نقد – امتیاز ۴۹ از صد

نقد The Super Mario

نقد The Super Mario
نقد The Super Mario

انیمیشن «برادران سوپر ماریو» فوق‌العاده بود و بارها از هیجان اشک در چشم‌هایمان جمع می‌شود. موسیقی این اثر عالی است و طرفداران نینتندو شیفته آن خواهند شد. ایستراگ و نکات مختلفی بسیار زیادی نیز به چشم می‌خورند.

انیمیشن «برادران سوپر ماریو» توانسته ماهیت و روح بازی‌ها، تاریخچه عمیق و احتمالات فراوان آن را درون خودش بگنجاند و به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین انیمیشن‌های چند دهه اخیر تبدیل شود و همین نیز سبب شده تا بیننده حس بسیار خوبی نسبت به این کاراکترها و جهان داشته باشد.

ماجراجویی‌های ماریو، لوئیجی و پیچ پر از انرژی‌های فراگیر هستند و سازندگان توانستند به شکلی هوشمندانه بازی‌ها را درون این اثر بگنجانند و این در حالی است که انیمیشن‌سازی خارق‌العاده و سطح بالا توانسته قلمروی ماشروم را همانند دنیایی جادویی شبیه به سرزمین عجایب اُز در بیاورد که مطمئنا می‌تواند در آثار بعدی مورد بررسی قرار بگیرد.

نقد انیمیشن سوپر ماریو

 

نقد انیمیشن The Super Mario Bros. Movie, نقد The Super Mario, نقد انیمیشن سوپر ماریو
نقد انیمیشن The Super Mario Bros. Movie

انیمیشن «برادران سوپر ماریو» نامه‌ای عاشقانه به تمام بازی‌ها به شمار می‌رود. طنز بسیار خوب بود و شخصیت باوزر با صداپیشگی جک بلک جالب‌توجه به نظر می‌رسید. لذت تماشای این فیلم دقیقا همانند انجام بازی‌ها آن است. حتما منتظر صحنه پس از تیتراژش باشید.

این انیمیشن به طور ماهرانه از این آی‌پی برجسته بهره‌برداری می‌کند و دنیایی آشنا و در عین حال پیچیده را خلق می‌کند که سرشار از ایستر اگ از بازی‌ها است که می‌توانند زمینه‌ساز فیلم‌های بعدی باشند.

سخن آخر:

این اثر به زیبایی ساخته شده و در بیشترین حد خونگرم و وفادار است اما تجربه تماشای این انیمیشن همانند تجربه انجام بازی‌ها نیست. دنیای سوپر ماریو در انیمیشن «برادران سوپر ماریو» با انیمیشن‌های درجه یک و اکشن‌های پر انرژی به روی پرده سینما آورده شده است که پر از ایستر اگ و حضورهای کوتاه و جالب است که مطمئنا بیننده‌های جوان و طرفداران را به وجد خواهد آورد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد و بررسی انیمیشن The Super Mario Bros. Movie سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “نقد و بررسی انیمیشن The Super Mario Bros. Movie 2023

  1. کارتون ماریوقارچ رو فقط باید (موسسه سورن)دوبله کنه چون خوراکش فقط سورن است و آقای کوروش زارع پناه بهترین دوبلور برای ماریوقارچ هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *