بهترین فیلم های 2023 ؛ معرفی جدیدترین و برترین‌ها از نظر IMDB

سال 2023 میلادی، مملو از فیلم‌های مختلف بود؛ اما آیا تمام آن‌ها ارزش دیدن دارند؟ در ادامه این نوشتار، شما را با بهترین فیلم های 2023 آشنا خواهیم کرد.

هر ساله، فیلم‌های سینمایی جذاب و هیجان‌انگیزی منتشر می‌شود و سال 2023، یکی از سال‌هایی بود که کارگردانان زیادی در ژانرهای مختلف فیلم ساختند. حالا که کمتر از دو ماه تا پایان سال 2023 مانده است، بد نیست نگاهی به بهترین فیلم ها در سال 2023 بیاندازیم.

در فهرست بهترین فیلم های امسال دنباله‌هایی مانند «مأموریت غیر ممکن»، «محافظین کهکشان»، «ارّه» و مرد عنکبوتی در میان دنیای عنکبوتی نیز به چشم می‌خورند. همچنین فیلم Killers of the Flower Moon با بازی «لئوناردو دی‌کاپریو» و «رابرت د نیرو» که یکی دیگر از جدیدترین فیلم های 2023 است نیز در این فهرست قرار دارد.

کارگردانانی همچون کریستوفر نولان، مارتین اسکورسیزی، دیوید فینچر، گرتا گرویگ، وس اندرسون، «زک اسنایدر»، «آری آستر» و همچنین «ریدلی اسکات»، از جمله کارگردانانی هستند که در این سال، فیلم ساخته و منتشر کردند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023
بهترین فیلم های 2023

در فهرست بهترین فیلم های 2023 ، سعی کردیم تا فیلم‌هایی معرفی کنیم که بینندگان مختلف، با هر سلیقه‌ای بتوانند از آن‌ها لذت ببرند. ما در این نوشتار سعی داریم تا بر اساس تمام معیارهای هنری و امتیازاتی که هر فیلم در «IMDb» کسب کرده، بهترین فیلم های 2023 را معرفی کنیم.

بهترین فیلم‌های درام 2023

Oppenheimer (اوپنهایمر)

  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • بازیگران: کیلین مورفی، فلورنس پیو، رابرت داونی جونیور
  • ژانر: درام، بیوگرافی
  • امتیاز: 8.2

اوپنهایمر یک فیلم درام، بیوگرافی و هیجان‌انگیز به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان است که در تابستان سال 2023 منتشر شد. داستان این فیلم درباره زندگی «جی. رابرت اوپنهایمر»، یک فیزیکدان نظری آمریکایی است که به عنوان «پدر بمب اتمی» نیز شناخته می‌شود. کیلین مورفی در نقش «جی. رابرت اوپنهایمر» به ایفای نقش پرداخته و «فلورنس پیو»، «رابرت داونی جونیور»، «مت دیمون» و «امیلی بلانت»، در نقش‌های مکمل ضاهر شده‌اند. این فیلم ششمین همکاری مشترک «کریستوفر نولان» و «کیلین مورفی» است.

فیلم «اوپنهایمر»، نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم هیجان‌انگیز، بهترین فیلم درام و بهترین تدوین صدا در یک اسپات تلویزیونی شد. این فیلم، به عنوان یک شاهکار در سینمای مدرن شناخته می‌شود و یکی از بهترین آثار «کریستوفر نولان» تا به امروز است.

این فیلم با جذاب‌ترین عملکرد ممکن، داستان زندگی «جی. رابرت اوپنهایمر» را به تصویر می‌کشد. همچنین این فیلم، می‌تواند به عنوان بهترین فیلم 2023 شناخته شود. اثر حماسی «کریستوفر نولان»، از هر جنبه‌ای هوشمندانه و شکوهمند است و از این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های بیوگرافی محور نیز یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین شباهت فیلم های باربی و اوپنهایمر

حقایق پنهان و راز های فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer 2023)

 

Past Lives (زندگی‌های گذشته)

بهترین فیلم های 2023
فیلم های جدید 2023
  • کارگردان: سلین سانگ
  • بازیگران: گرتا لی، تئو یو، جان ماگارو
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • امتیاز: 8.0

«زندگی‌های گذشته» (Past Lives)، یک فیلم درام و عاشقانه ، محصول کمپانی A24 است. این اثر، یکی از بهترین فیلم های سینمایی 2023 است که داستان به وقوع پیوستن رابطه دو نفر که از دوران کودکی آغاز شده و در طول 24 سال ادامه می‌یابد را نشان می‌دهد. آن‌ها در طول این مدت، هر یک به طور جداگانه زندگی می‌کنند و وارد رابطه نیز می‌شوند. این فیلم، یک اثر نیمه بیوگرافیک و الهام گرفته شده از وقایع واقعی زندگی «سلین سانگ»، کارگردان فیلم است.

فیلم «Past Lives»، یکی از بهترین فیلم های 2023 است که از صمیمیت، انسانیت و جبر جغرافیایی صحبت می‌کند. این فیلم، یک درام باشکوه است و می‌تواند تا مدت‌های زیادی ذهن مخاطب را درگیر خودش بکند. «سلین سانگ» به خوبی از زندگی گذشته خود الهام گرفته تا این فیلم را بسازد. این فیلم، می‌تواند هر انسانی را از لحاظ احساسی تکان دهد و بسیار تأثیرگذار است.

Anatomy of a Fall (آناتومی یک سقوط)

بهترین فیلم های 2023

  • کارگردان: جاستین تریت
  • بازیگران: ساندرا هولر، میلو ماکادو گرانر، سوآن آرلود
  • ژانر: درام، جنایی
  • امتیاز: 7.9

«آناتومی یک سقوط»، یک فیلم درام فرانسوی زبان است که در سال 2023 منتشر شد و به عنوان یکی بهترین فیلم های جدید شناخته می‌شود. این فیلم، توسط «جاستین تریت» کارگردانی شده و فیلمنامه آن را «آرتور هراری» نوشته است. در فیلم «Anatomy of a Fall»، «ساندرا هولر»، نقش یک نویسنده را بازی می‌کند که سعی دارد تا بی‌گناهی خود را در مرگ همسرش به اثبات برساند.

این فیلم، توانست در جشنواره کن برنده جایزه نخل طلایی بشود و با کسب نمره 96% در «راتن تومتوز»، به عنوان یکی بهترین فیلم های 2023 لقب بگیرد. فیلم جذاب «Anatomy of a Fall»، با تأکید بر موضوعاتی مانند ابهامات، انقلابی در ژانر درام دادگاهی ایجاد می‌کند و نمونه‌ای عالی و هوشمندانه در این ژانر است.

«جاستین تریت» در فیلم «آناتومی یک سقوط» ما را در یک جنون مملو از تعلیق به چالش می‌کشد. به گفته برخی از منتقدان دنیای سینما، این فیلم جاه‌طلبانه‌ترین و موفق‌ترین فیلم کارنامه «جاستین تریت» است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مارول تمام دوران؛ برترین آثار ابرقهرمانی از کمپانی مارول

بهترین فیلم های جیمز کامرون (James Cameron)؛ از تایتانیک و نابودگر تا آواتار 2

 

Air (ایر)

بهترین فیلم های 2023
بهترین فیلم های امسال
  • کارگردان: بن افلک
  • بازیگران: مت دیمون، بن افلک، کریس تاکر
  • ژانر: درام، ورزشی
  • امتیاز: 7.4

«Air»، یکی دیگر از فیلم های جدید 2023 در ژانر درام، ورزشی و بیوگرافی، به کارگردانی بن افلک و نویسندگی «الکس کانوری» است. این فیلم، بر اساس رویدادهای واقعی برند «Air Jordan» ساخته شده و داستان یکی از کارکنان شرکت «نایکی» را نشان می‌دهد که به دنبال یک معامله تجاری با بازیکن تازه‌کار بسکتبال (مایکل جردن) است. «مت دیمون»، «بن افلک»، «جیسون بیتمن»، «مارلون وینز»، «کریس مسینا»، «کریس تاکر» و «ویولا دیویس» در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

این فیلم، با کارگردانی قوی «بن افلک»، فیلمنامه عالی از «الکس کانوری» و بازی‌های پرانرژی، خنده‌دار، دلنشین و پرشور همراه است و می‌تواند به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2023 لقب بگیرد. «بن افلک»، با استفاده از بازیگری استثنایی و مهارت‌های بی‌نظیر، داستان برند «مایکل جردن» را به طرز ماهرانه‌ای کارگردانی می‌کند. فیلم «Air»، در یک جهان مملو از تکنیک‌های بازاریابی، شهرت و پول رخ می‌دهد.

Asteroid City (شهر سیارکی)

بهترین فیلم های 2023

  • کارگردان: وس اندرسون
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، آدرین برودی، تام هنکس
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • امتیاز: 6.6

بهترین فیلم جدید منتشر شده از «وس اندرسون»، فیلم Asteroid City است. این فیلم به مانند دیگر فیلم‌های این کارگردان، از بازیگران درجه یک فراوانی استفاده کرده است. بازیگرانی همچون «جیسون شوارتزمن»، «اسکارلت جوهانسون»، «تام هنکس»، «جفری رایت»، «تیلدا سوینتون»، «برایان کرانستون»، «ادوارد نورتون»، «آدرین برودی»، «لیو شرایبر»، «هوپ دیویس»، «استیو پارک»، «روپرت فرند»، «هونگ چاو»، «ویلم دفو»، «مارگو رابی»، «جیک رایان» و «جف گلدبلوم» در این فیلم حضور دارند و این اثر را به یکی بهترین فیلم های 2023 تبدیل کرده‌اند.

داستان فیلم، وقایع یک گردهمایی به نام «Junior Stargazer» را در سال 1955 را به تصویر می‌کشد که در نسخه‌ای آینده‌گرایانه، به عنوان یک نمایشنامه روی صحنه رفته است. این فیلم برای کسانی که عاشق سبک فیلمسازی خاص آقای «وس اندرسون» هستند، می‌تواند لذت‌بخش باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های جک نیکلسون ؛ 14 فیلم برتر Jack Nicholson

بهترین فیلم های راک ؛ معرفی برترین آثار دواین جانسون (Dwayne Johnson)

 

بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی 2023

Spider-Man: Across the Spider-Verse (مرد عنکبوتی در میان دنیای عنکبوتی)

بهترین فیلم های 2023
جدیدترین فیلم های 2023
  • کارگردانان: خواکیم دوس سانتوس، کمپ پاورز، جاستین کی تامپسون
  • بازیگران: اسکار آیزاک، هیلی استانفیلد، شامیک مور
  • ژانر: انیمیشن، ابرقهرمانی، اکشن
  • امتیاز: 8.7

یکی از بهترین فیلم های IMDB 2023 انیمیشن سینمایی «Spider-Man: Across the Spider-Verse» است. درواقع این انیمیشن با نمره 8.7، بهترین فیلم 2023 از نظر IMDB است. این انیمیشن، به عنوان دنباله «Into the Spider-Verse» ساخته شد و توانست از فیلم اول، نمرات بهتری کسب کند.

از انیمیشن «Spider-Man: Across the Spider-Verse»، می‌توان به عنوان بهترین اثر سینمایی ابرقهرمانی در سال 2023 نیز یاد کرد. این فیلم، ادامه ماجراجویی‌های شخصیت «مایلز مورالز» را به تصویر می‌کشد از بهترین فیلم ها در سال 2023 است.

«مرد عنکبوتی در میان دنیای عنکبوتی»، یک انیمیشن شگفت‌انگیز و یک دستاورد انقلابی در این صنعت به‌شمار می‌رود. این انیمیشن، یک سفر وحشیانه و تاریک از شخصیت مرد عنکبوتی را نشان می‌دهد که مملو از غافلگیری‌های فکری است. به گفته برخی از منتقدان، این انیمیشن به عنوان بهترین اثر ساخته شده کمیک بوکی در تمام دوران به‌شمار می‌رود.

Guardians of the Galaxy Vol. 3 (نگهبانان کهکشان قسمت 3)

بهترین فیلم های 2023

  • کارگردان: جیمز گان
  • بازیگران: کریس پرت، زوئی سالدانا، ویل پولتر
  • ژانر: ابرقهرمانی، علمی تخیلی
  • امتیاز: 7.9

یکی از دیگر فیلم های جدید 2023 که در ژانر ابرقهرمانی ساخته شده، فیلم «Guardians of the Galaxy Vol. 3» است. این فیلم، دنباله قسمت‌های پیشین فرانچایز «Guardians of the Galaxy» بوده و داستان آن در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول پیش می‌رود. همچنین این فیلم، سی و دومین فیلم از مجموعه سینمایی مارول (MCU) محسوب می‌شود.

فیلم «نگهبانان کهکشان 3» را مانند دو قسمت گذشته این مجموعه، «جیمز گان» کارگردانی کرده و بازیگرانی همچون «کریس پرت»، «زوئی سالدانا»، «دیو باوتیستا»، «کارن گیلان»، «پوم کلمنتیف»، «وین دیزل»، «بردلی کوپر»، «ویل پولتر»، «شان گان»، «چوکودی ناودی» و «سیلوستر استالونه» در آن حضور دارند. در این فیلم، نگهبانان مأموریتی را آغاز می‌کنند تا از «راکت» در برابر یک فرد تکامل‌یافته محافظت کنند.

پس از فیلم «Avengers: End Game»، فیلم‌های کمپانی «مارول» با اُفت شدیدی روبرو شده و نمرات ضعیفی کسب کردند. به گفته برخی از منتقدان دنیای سینما، فیلم «Guardians of the Galaxy Vol. 3»، نه تنها یکی از بهترین فیلم های جدید مارول به‌شمار می‌رود، بلکه احیاکننده سینمای MCU است.

بیشتر بخوانید: 

10 تئوری برای فصل دوم سریال لوکی ؛ مورد انتظارترین سریال مارول

بهترین فیلم های مارول تمام دوران؛ برترین آثار ابرقهرمانی از کمپانی مارول

 

 

بهترین فیلم‌های اکشن 2023

Mission: Impossible – Dead Reckoning Part one (مأموریت غیر ممکن: روزشمار مرگ قست اول)

بهترین فیلم های 2023
بهترین فیلم های سینمایی 2023
  • کارگردان: کریستوفر مک‌کوئری
  • بازیگران: تام کروز، هیلی آتول، ونسا کربی
  • ژانر: اکشن، جنایی
  • امتیاز: 7.8

فیلم «Mission: Impossible – Dead Reckoning Part one»، بهترین فیلم جدید سال 2023 در ژانر اکشن است. این فیلم بر اساس فیلمنامه «کریستوفر مک‌کواری» و «اریک جندرسن» نوشته شده و دنباله‌ای برای فیلم «Mission: Impossible – Fallout (2018)» و هفتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «Mission: Impossible» به‌شمار می‌رود.

در این فیلم، «هانت» و تیمش در صندوق بین‌المللی پول، با یک هوش مصنوعی قدرتمند و سرکش به نام «The Entity» روبرو می‌شوند و باید با آن مقابله کنند. فیلم «Mission: Impossible – Dead Reckoning Part one»، نشان می‌دهد که هالیوود همچنان می‌تواند فیلم‌های برجسته‌ای در ژانر اکشن تولید کند.

شاید فیلم «مأموریت غیر ممکن: روزشمار مرگ قست اول» قوی‌ترین خط داستانی را در بین فیلم‌های فرانچایز «مأموریت غیر ممکن» نداشته باشد؛ اما با ارائه هیجاناتی که بیننده از یک فیلم اکشن انتظار دارد، یکی از بهترین فیلم های امسال را خلق می‌کند. همچنین بازیگری «تام کروز» جلوه زیبایی به فیلم «Mission: Impossible – Dead Reckoning Part one» داده است.

John Wick: Chapter 4 (جان ویک 4)

بهترین فیلم های 2023

  • کارگردان: چد استاهلسکی
  • بازیگران: کیانو ریوز، اسکات ادکینز، دانی ین
  • ژانر: اکشن، نئو نوآر
  • امتیاز: 7.7

«John Wick: Chapter 4» که با نام‌های «John Wick 4» یا «JW4» نیز شناخته می‌شود، چهارمین قسمت از مجموعه اکشن و نئو نوآر آمریکایی «جان ویک» است. کارگردانی فیلم «جان ویک 4» بر عهده «چد استاهلسکی» بود و نویسندگی آن را «شی هاتن» و «مایکل فینچ» انجام دادند.

«John Wick: Chapter 4»، یکی از جدیدترین فیلم های 2023 است که تابستان امسال اکران شد. در این قسمت، «جان ویک» در تلاش است تا راهی برای شکست دادن سازمان «های تیبل» پیدا کند. او پیش از اینکه بتواند آزادی خود را به دست آورد، باید با یک دشمن جدید روبرو شود. این دشمن جدید، دارای متحدان و نیروهای بسیار قدرتمندی در سراسر جهان است.

شاید فیلم «جان ویک 4» نسبت به سه قسمت قبلی این فرانچایز ضعیف‌تر عمل کرده باشد؛ اما در مقابل دیگر فیلم‌های اکشنی که در سال 2023 اکران شده‌اند، می‌تواند یکی از بهترین فیلم های سینمایی 2023 شناخته شود.

بیشتر بخوانید:

اکران Mission: Impossible 8 به تاخیر افتاد

تاریخ انتشار Mission: Impossible – Dead Reckoning Part Two

بهترین فیلم‌های ترسناک 2023

Beau Is Afraid (بو می‌ترسد)

بهترین فیلم های 2023
بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: آری آستر
  • بازیگران: واکین فنیکس، پارکر پوسی، ایمی رایان
  • ژانر: ترسناک، روانشناختی
  • امتیاز: 6.8

یکی از مهم‌ترین و بهترین فیلم های 2023 که در ژانر ترسناک منتشر شد، فیلم بو می‌ترسد بود که «آری آستر» وظیفه کارگردانی آن را بر عهده داشت. در فیلم «بو می‌ترسد»، «واکین فینیکس» در نقش «بو واسرمن»، یک مرد آرام؛ اما مبتلا به بیماری پارانویا به تصویر کشیده می‌شود. او در این فیلم، یک سفر سورئال را آغاز می‌کند تا به خانه برود و در مراسم تشییع جنازه مادرش شرکت کند. در طول این سفر، او با بزرگ‌ترین ترس‌هایش روبرو می‌شود.

این فیلم، یک داستان بزرگ و بسیار سرگرم‌کننده از ترس و نفرت را نشان می‌دهد. فیلم «Beau Is Afraid»، مانند یک سفر طولانی مدت است که در اواسط راه، تبدیل به یک شلوغی می‌شود. ترس این فیلم، در بطن داستان آن نهفته و «آری آستر» با ضربه‌های روحی که به شخصیت اصلی داستان وارد می‌کند، سعی بر ترساندن مخاطب دارد.

سبک فیلمسازی و نگرش داستان، این فیلم را به یکی از بهترین فیلم ها در سال 2023 تبدیل می‌کند. «Beau Is Afraid»، پیچیده‌ترین فیلم «آری استر» محسوب می‌شود. این فیلم در پنج بخش مختلف، موضوعاتی مانند احساس گناه، اضطراب شدید و رابطه پیچیده مادر و پسر را به عنوان موضوعات اصلی بررسی می‌کند.

Saw X (ارّه 10)

بهترین فیلم های 2023

  • کارگردان: کوین گروتر
  • بازیگران: توبین بل، شوآمنی اسمیت، رناتا واکا
  • ژانر: ترسناک، اسلشر
  • امتیاز: 6.7

فیلم «Saw X»، یکی دیگر از بهترین فیلم های جدید امسال است که در ژانر ترسناک و اسلشر روایت می‌شود. «Saw X»، دهمین فیلم از مجموعه آثار سینمایی دنیای «ارّه» است و در آن، «جان کرامر» با بازی «توبین بل» و «شوآمنی اسمیت»، به همراه «سینوو مکودی لاند»، «استیون برند»، «رناتا واکا» و «مایکل بیچ»، به مکزیک سفر کرده و امیدوار هستند تا یک روش آزمایشی بتواند «جان کرامر» را درمان کند.

فیلم «Saw X»، خونین‌ترین فیلم فرانچایز «ارّه» تا به امروز را ارائه می‌دهد و به راحتی آن را به بهترین دنباله فیلم «Saw» تبدیل می‌کند. این فیلم، در پاییز سال 2023 اکران شد و عنوان بهترین فیلم جدید پاییز امسال را از آن خود کرد. «جان کرامر» در «ارّه 10» به ما یادآوری می‌کند که چرا از ابتدا عاشق فرانچایز «Saw» شده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

نمادین ترین تله ها در فیلم های اره (Saw)

بهترین فیلم های فرانچایز اره (Saw) بر اساس تعداد کشته

Evil Dead Rise (ظهور مرده شیطانی)

بهترین فیلم های 2023
بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: لی کرونین
  • بازیگران: آلیشیا شاترلند، مورگان دیویس، بروس کمپبل
  • ژانر: ترسناک، فانتزی
  • امتیاز: 6.5

فیلم سینمایی «Evil Dead Rise»، بهترین فیلم 2023 در ژانر ترس و وحشت است که به عنوان دنباله‌ای از فرانچایز ترسناک و محبوب «Evil Dead» «سم ریمی» ساخته شد. این فیلم، یک ورودی مستقل و پنجمین قسمت از مجموعه فیلم «Evil Dead» است.

داستان این فیلم، به دو خواهر می‌پردازد که تلاش می‌کنند از دست موجودات شیطانی معروف که «ددایت‌ها» (Deadites) نام دارند فرار کرده و خانواده خود را نجات دهند. فیلم «Evil Dead Rise»، یکی دیگر از فیلم های جدید 2023 است که طرفداران می‌توانند با دیدن آن به مرز ترس و جنون برسند. این فیلم، از نظر عاطفی جذاب و کاملاً وحشیانه است و وظیفه خود را به عنوان یک فیلم وحشتناک انجام می‌دهد.

شاید طرفداران این فرانچایز، عاشق نسخه کلاسیک این فیلم باشند؛ اما «Evil Dead Rise» یکی از کامل‌ترین فیلم‌های مجموعه «مردگان شیطانی» است که می‌توانید در حال و هوای امروزی و زندگی مدرن تجربه کنید.

بهترین فیلم‌های جنایی 2023

Killers of the Flower Moon (قاتلان ماه گل)

بهترین فیلم های 2023

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، رابرت د نیرو، لیلی گلدستون
  • ژانر: وسترن، جنایی
  • امتیاز: 8.1

بدون شک موردانتظارترین فیلم 2023، «قاتلان ماه گل» «مارتین اسکورسیزی» بود که پاییز امسال اکران شد. این فیلم، یکی دیگر بهترین فیلم های امسال است که بازخورد مثبتی از سمت منتقدین را به دست آورد.

روایت فیلم «Killers of the Flower Moon» در دهه 20 میلادی، در شهر اکلاهما رخ می‌دهد. با پیدایش نفت در زیر سرزمین‌های قبیله «اوسیج»، اعضای سرخ‌پوست این قبیله یکی پس از دیگری به قتل می‌رسند و این قتل‌های مشکوک، باعث شروع تحقیقات گسترده‌ای از سوی «FBI» که به تازگی تأسیس شده می‌شود.

زمان فیلم، سه ساعت و نیم است و روند کامل ماجرای قتل‌های مشکوک قبیله «اوسیج» را نشان می‌دهد. این فیلم، پس از اکران با نمره 8.1 در «IMDb» و 93% در «Rotten Tomatoes»، به یکی از بهترین فیلم های 2023 تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: 

بهترین شخصیت های مارول از نگاه سایت فیگار

بهترین فیلم های ایرانی تاریخ + [معرفی جدیدترین و پرفروش ترین فیلم های ایرانی]

The Killer (قاتل)

بهترین فیلم های 2023
بهترین فیلم های 2023
  • کارگردان: دیوید فینچر
  • بازیگران: مایکل فاسبندر، سوفی شارلوت، تیلدا سوئینتون
  • ژانر: دلهره آور، جنایی
  • امتیاز: 7.4

فیلم جدید «دیوید فینچر» که «The Killer» نام دارد، یکی دیگر از بهترین فیلم های سینمایی 2023 است که در جشنواره فیلم ونیز اکران شد و نقدهای مثبتی دریافت کرد. در این فیلم، مایکل فاسبندر نقش یک قاتل را بازی می‌کند که به دلیل یک شلیک اشتباه، در یک شکار بین‌المللی گیر می‌افتد. پس از این اتفاق تصادفی، سرنوشت این قاتل تغییر می‌کند و او به مبارزه با کارفرمایانش می‌پردازد. او که اصرار دارد شخصیت خود را حفظ کند، با چالش‌های بسیاری روبرو می‌شود.

این اثر، یکی از بهترین فیلم های 2023 است که تا حدودی با فیلم شاهکار «Se7en» همخوانی دارد. شاید این فیلم بهترین اثر «دیوید فینچر» نباشد؛ اما نمره 90% منتقدان در وبسایت «راتن تومیتوز» این فیلم را به یکی از بهترین فیلم ها در سال 2023 تبدیل می‌کند. فیلم «The Killer»، هم‌اکنون روی پرده سینما قرار دارد و قرار است در تاریخ 10 نوامبر 2023 (19 آبان 1402) توسط نتفلیکس منتشر شود.

بهترین فیلم‌های کمدی 2023

Super Mario Bros (برادران سوپر ماریو)

بهترین فیلم های 2023

  • کارگردانان: آرون هوروث، مایکل جلنیک
  • بازیگران: کریس پرت، جک بلک، آنیا تیلور جوی
  • ژانر: انیمیشن، کمدی
  • امتیاز: 7.1

یکی دیگر از بهترین فیلم های 2023 که به سبک انیمیشن ساخته شده، انیمیشن سینمایی «برادران سوپر ماریو» است. فیلم «Super Mario Bros. Movie»، یک انیمیشن کمدی و ماجراجویی آمریکایی است که بر اساس مجموعه بازی‌های ویدئویی «ماریو» از شرکت «نینتندو» ساخته شد.

این فیلم، داستان برادران قارچ‌خور، «ماریو» و «لوئیجی» را روایت می‌کند. آن‌ها دو لوله‌کش ایتالیایی-آمریکایی هستند که به دنیای جایگزین منتقل شده و درگیر نبردی بین پادشاهی قارچ به رهبری «پرنسس هلو» و کوپاها به رهبری «بوسر» می‌شوند.

این فیلم، با فروش 1,36 میلیارد دلاری، چندین رکورد در صنعت سینما را شکست و به بهترین فیلم 2023 تا پیش از تابستان تبدیل شد. این انیمیشن علاوه بر اینکه بزرگ‌ترین افتتاحیه جهانی را برای یک انیمیشن سینمایی به ثبت رساند، به عنوان پرفروش‌ترین فیلم بر اساس یک بازی ویدئویی نیز شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی انیمیشن The Super Mario Bros. Movie 2023

حقایق پنهان و ایستراگ های انیمیشن The Super Mario Bros. Movie

Barbie (باربی)

بهترین فیلم های 2023
بهترین فیلم ها در سال 2023
  • کارگردان: گرتا گرویگ
  • بازیگران: مارگو رابی، رایان رینولدز، ویل فرل
  • ژانر: کمدی، فانتزی
  • امتیاز: 7.0

فیلم «باربی» از جدیدترین فیلم های 2023 است که در زمان اکران رقابت نزدیکی با فیلم «اوپنهایمر» داشت. این فیلم، یک اثر تماماً فمنیستی است که علاوه بر نقدهای منفی، با نقدهای مثبتی نیز مواجه شد.

با توجه به اینکه این فیلم، اولین فیلم «باربی» به صورت لایو اکشن است، می‌توان آن را در لیست بهترین فیلم های جدید سال 2023 قرار داد. در این فیلم، مارگو رابی و رایان گاسلینگ به ترتیب نقش‌های «باربی» و «کن» را ایفا می‌کنند. داستان فیلم، درباره یک باربی است که پس از اخراج از سرزمین آرمان‌شهر، تصمیم می‌گیرد به سفری برود تا درون خود را کشف کند.

بهترین فیلم‌های فانتزی 2023

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: افتخار در میان دزدان)

بهترین فیلم های 2023

  • کارگردانان: جان فرانسیس دیلی، جاناتان گلداشتاین
  • بازیگران: سوفی لیلیز، دیزی هد، کریس پین
  • ژانر: فانتزی، ماجراجویی
  • امتیاز: 7.3

یکی دیگر از فیلم های جدید 2023 که در ژانر فانتزی ساخته شد، «Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves» است. این فیلم، توسط «جاناتان گلدشتاین» و «جان فرانسیس دیلی» کارگردانی شده و «مایکل گیلیو»، در نگارش فیلمنامه همکاری داشته است.

فیلم «Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves»، تنها فیلم فانتزی سال 2023 است که نمره بالای 7 را در وبسایت «IMDb» دریافت کرد. در فیلم «سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: افتخار در میان دزدان»، یک دزد جذاب و گروهی از ماجراجویان، برای دزدی یک جسم گمشده، در یک ماموریت حماسی قرار می‌گیرند؛ اما هنگامی که با افرادی عجیب برخورد می‌کنند، همه چیز به طرز خطرناکی بهم می‌ریزد.

بیشتر بخوانید: 

بهترین فیلم های درام جهان ؛ 16 فیلم سینمایی درام

بهترین فیلم های درام 2023 ؛ جدیدترین فیلم های درام 2023

موردانتظارترین فیلم های 2023

Rebel Moon (ماه سرکش)

بهترین فیلم های 2023
فیلم های جدید 2023
  • کارگردان: زک اسنایدر
  • بازیگران: سوفیا بوتلا، چارلی هیونام، ری فیشر
  • ژانر: اکشن، فانتزی

فیلم «ماه سرکش»، یک اپرای فضایی و حماسی است که «زک اسنایدر» وظیفه کارگردانی آن را بر عهده دارد. این فیلم بر اساس فیلمنامه‌ای که «زک اسنایدر» همراه با «کرت جانستاد» و «شی هاتن» نوشته است، ساخته شده و 15 دسامبر 2023 (24 آذر 1402) اکران خواهد شد. طبق اعلام منتقدان، این فیلم می‌تواند بهترین فیلم جدید 2023 باشد.

در فیلم «ماه سرکش»، یک زن جوان به دنبال جنگجویانی از سیارات دیگر می‌گردد تا در برابر ارتش‌های ظالمی که مستعمره صلح‌آمیز او را به وحشت می‌اندازند مبارزه کنند.

Napoleon (ناپلئون)

بهترین فیلم های 2023

  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • بازیگران: واکین فنیکس، ونسا کربی، یوسف کرکور
  • ژانر: تاریخی، جنگی

فیلم «ناپلئون»، یکی از جدیدترین فیلم های 2023 است که «ریدلی اسکات» آن را کارگردانی کرده است. این فیلم، بر اساس داستان واقعی «ناپلئون بناپارت» ساخته شده و بر قدرت‌های رهبری او و رابطه‌اش با امپراطور «ژوزفین» تمرکز دارد.

«واکین فینیکس» در نقش «ناپلئون» و «ونسا کربی» در نقش «ژوزفین» به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم «ناپلئون» قرار است در تاریخ 22 نوامبر 2023 (1 آذر 1402) توسط شرکت «Sony Pictures Releasing» در ایالات متحده و بریتانیا منتشر شود و در ادامه برای پلتفرم «Apple TV+» به انتشار برسد. با توجه به کارنامه کاری «ریدلی اسکات»، این فیلم می‌تواند یکی از بهترین فیلم های سینمایی 2023 نام بگیرد.

بیشتر بخوانید: 

بهترین سریال های ترسناک تاریخ سینمای جهان 

بهترین سریال های 2023 ؛ معرفی 22 تا سریال 2023 خارجی جدید 

Wonka (وونکا)

بهترین فیلم های 2023
بهترین فیلم های جدید
  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • بازیگران: تیموتی شالامی، هیو گرنت، روآن اتکینسون
  • ژانر: فانتزی، ماجراجویی

«Wonka» یکی دیگر از بهترین فیلم های 2023 است که «پل کینگ» وظیفه کارگردانی آن را بر عهده خواهد داشت. داستان فیلم درباره «ویلی ونکا»، شخصیتی در رمان «چارلی و کارخانه شکلات سازی» اثر «رولد دال» است. این فیلم، روزهای اولیه او به عنوان یک شکلات‌ساز عجیب و غریب را نشان می‌دهد.

فیلم «Wonka» یک نمایش ویژه در رویداد «ShowEast»، در تاریخ 24 اکتبر 2023 (3 آبان 1403) داشت و همچنین قرار است در تاریخ 8 دسامبر 2023 (18 آذر 1403) در بریتانیا و در تاریخ 15 دسامبر 2023 (25 آذر 1403) در ایالات متحده توسط شرکت «Warner Bros. Pictures» به روی پرده سینماها برود. با توجه به داستان اقتباسی جذاب و بازیگران معتبر این، انتظار می‌رود که «Wonka» به یکی از بهترین فیلم های 2023 تبدیل شود.

پرسش های متداول

آیا سال 2023 سال خوبی برای سینما بود؟

سال 2023، یکی از بهترین سال‌های سینمایی از سال 2010 به جلو بود.

بهترین فیلم 2023 از نمرات IMDb چه فیلمی بود؟

انیمیشن «Spider-Man: Across the Spider-Verse» با نمره 8.7 در وبسایت «IMDb»، بهترین فیلم سال 2023 است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بهترین فیلم های 2023 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


One thought on “بهترین فیلم های 2023 ؛ معرفی جدیدترین و برترین‌ها از نظر IMDB

  1. نظر من از این فیلم ها این هستش که تا پایان سال باید منتظر بمونیم شاید فیلم های جدید بهتری بیاد و بتونیم جمع بندی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *