جدیدترین و بهترین فیلم های جنایی کره ای + [2023 و تمام دوران]

اگر به سینمای کره و ژانر جنایی علاقه دارید تا انتها با بهترین فیلم های جنایی کره ای تاریخ سینمای جهان و بهترین های سال 2023 همراه سایت فیگار بمانید.

ژانر جنایی همواره از ژانرهای محبوب بوده است. از آن دست ژانرهایی که چه در تنهایی و چه در دورهمی‌ها جزو اولین گونه‌ای است که برای تماشا به ذهن می‌رسد.

از سوی دیگر سینمای کره جنوبی به خصوص در سالیان اخیر پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است. به گونه‌ای که حتی موفق به درو کردن جوایز بین‌المللی بسیاری شده‌اند. اما سینمای کره جنوبی با وجود موفق بودن در تمام زمینه‌ها همیشه به دلیل آثار جنایی خود مشهور بوده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم‌های جنایی معمایی

بهترین سریال‌های جنایی کره‌ای

بهترین فیلم های جنایی کره ای

بهترین فیلم های جنایی کره ای
بهترین فیلم های جنایی کره ای

ترکیب سینمای کره و ژانر جنایی از آن دست ترکیب‌هایی در دنیای تصویر می‌باشد که به هیچ وجه نباید آن را از دست داد. صنعت سینمای کره جنوبی در سطح بین‌المللی به دلیل کیفیت بالای فیلم‌های تولیدی و موفقیت‌های بسیاری که به دست آورده است، شناخته شده است.

فیلم‌های کره‌ای در ژانرهای مختلفی مانند درام، عاشقانه، کمدی، ترسناک، علمی-تخیلی و… تولید شده‌اند و موفق به کسب جوایز بین‌المللی بسیاری شده‌اند. به عنوان مثال فیلمی چون “Parasite”، از جمله فیلم‌هایی می‌باشد که در سطح بین‌المللی شناخته شده‌ و موفق به کسب جوایز بین‌المللی در جشنواره‌های مختلف شده‌ است.

سینمای کره جنوبی در طول سالیان گذشته به عنوان یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین صنایع سینمایی جهان شناخته شده است و تعداد زیادی فیلم جنایی برجسته تولید شده است. در لیست زیر به برخی از بهترین فیلم های کره ای جنایی اشاره شده است:

  • The Man from Nowhere (2010)
  • The Handmaiden (2016)
  • The Wailing (2016)
  • Joint Security Area (2000)

این فیلم ها همگی به دلیل داستان‌های جذاب، بازیگری و کارگردانی عالی، به عنوان بهترین فیلم های کره ای در ژانر جنایی شناخته شده‌اند. اما در این مقاله به معرفی جدیدترین فیلم های جنایی کره ای 2023 و محبوب‌ترین‌های تمام دوران خواهیم پرداخت.

بهترین مینی سریال‌های کره‌ای

بهترین فیلم‌های تاریخی کره‌ای

The Roundup: No Way Out (2023)

بهترین فیلم های جنایی کره ای 2023
بهترین فیلم های جنایی کره ای 2023

قانون شکنان ۳ (راه خروجی نیست) یک فیلم جنایی و اکشن محصول سال ۲۰۲۳ سینمای کره جنوبی با بازی ما دونگ-سوک و لی جون هیوک است. این فیلم دنباله فیلم‌های قانون شکنان (۲۰۱۷) و قانون شکنان ۲ (۲۰۲۲) محسوب می‌شود. قانون شکنان سه در ۳۱ می ۲۰۲۳ منتشر شد.

کارآگاه ما سوک-دو و تیمش به واحد تحقیقات متروپولیتین ارتقا می‌یابند تا ریکی، یک قاتل استخدام شده توسط یاکوزا و یک پلیس کثیف به نام جو سونگ چول را متوقف کنند. هفت سال پس از دستگیری در ویتنام، ما سئوک دو به یک تیم جدید برای تحقیق در مورد یک قتل ملحق می‌شود. او به زودی وقتی متوجه می‌شود که پرونده مربوط به یک ماده مخدر مصنوعی و یک گروه اراذل و اوباش است، شروع به حفاری عمیق‌تر می‌کند.

Hopeless (2023)

بهترین فیلم های جنایی کره ای 2023
بهترین فیلم های جنایی کره ای 2023

فیلم نا امید محصول سال 2023 داستان افراد خطرناکی است که برای فرار از واقعیت‌های جهنمی خود، دست به انتخاب‌های پرخطر می‌زنند. یئون گیو هفده ساله در حالی که خشونت‌های مکرر ناپدری‌اش را تحمل می‌کند، به امید مهاجرت به هلند با مادرش پول پس انداز می‌کند. چی گئون یک رئیس سطح متوسط ​​در یک سازمان جنایی است. او که در اوایل زندگی آموخته که این دنیا جهنم است، به روش خودش از پس آن برمی‌آید.

کیم چانگ هون کارگردان این درام جنایی است و بازیگرانی چون بی بی، پارک بو کیونگ و خا بن هونگ در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم در 24 مه 2023 اکران خواهد شد.

Unlocked (2023)

جدیدترین فیلم های جنایی کره ای
جدیدترین فیلم های جنایی کره ای

این فیلم هیجان‌انگیز از بهترین فیلم های جنایی ۲۰۲۳ کره ای بوده که افرادی مثل Im Si-wan، Chun Woo-hee و Kim Hee-Won را به عنوان نقش‌های اصلی خود در اختیار دارد. لی نا می (وو هی)، یک کارمند اداری جوان است. او تلفنش را گم می‌کند و توسط یک غریبه به نام جون یونگ (سی وان) تعقیب می شود. این غریبه تلفن او را برمی‌دارد و بعد از نصب نرم افزارهای جاسوسی به او برمی‌گرداند. پس از این اتفاقات زندگی لی نا می بهم می‌ریزد.

این اتفاق به فرد غریبه این فرصت را می‌دهد تا از تمام حرکات نامی با خبر باشد و این موضوع زندگی او را به جهنم تبدیل می‌کند. از طرف دیگر کارآگاهی را داریم که مشغول حل کردن یک پرونده قتل می‌باشد و رفته رفته به حقایق ترسناکی پی می‌برد. این فیلم با پیچش‌های مختلف به خصوص در پایان خود شما را شوکه خواهد کرد.

Kill Boksoon (2023)

بهترین فیلم های جنایی کره ای 2023
بهترین فیلم های جنایی کره ای 2023

یکی دیگر از جدیدترین فیلم های جنایی کره ای فیلم Kill Boksoon می‌باشد. در این اکشن جنایی مهیج، جئون دو یون، سول کیونگ گو، کیم سی آ، اسوم و کو کیو هوان در نقش های محوری ایفای نقش می‌کنند.

گیل بوک سون زندگی دوگانه‌ای دارد. او مادری با هویت مخفی یک قاتل است. او یک نام افسانه‌ای در بین قاتلان است که اغلب با نام “بوکسون را بکش” و برای MK کار می‌‌کند. اما درست قبل از تمدید قراردادش با شرکت، یک بحران بی‌سابقه باعث می‌شود وفاداری و انتخاب‌های زندگی‌اش را زیر سوال ببرد.

Decision to Leave (2022)

بهترین فیلم های جنایی کره ای
بهترین فیلم های جنایی کره ای

فیلم Decision to Leave درباره‌ی یک پلیس وظیفه شناس به نام هائه-جون است که همیشه عطش زیادی برای حل پرونده‌های تازه دارد. او جوان‌ترین افسری است که تا به حال در شهر بوسان به عنوان بازرس انتخاب شده.

وقتی جسد مردی در نزدیکی یک کوه پیدا می‌شود، پلیس بوسان وظیفه‌ حل پرونده را به هائه-جون می‌سپارد. او سپس با سئو رائه، همسر آن مرد، دیدار می‌کند و وارد یک رابطه‌ عجیب می‌شود. مشکل این‌جاست که هائه-جون قبلا ازدواج کرده و سئو رائه هم مظنون به قتل همسرش است.

نقد و بررسی فیلم Decision to Leave 2022

The Roundup (2022)

بهترین فیلم های جنایی کره ای
بهترین فیلم های جنایی کره ای

قانون شکنان ۲ یک فیلم جنایی اکشن محصول کره جنوبی سال ۲۰۲۲ با بازی ما دونگ-سوک، سون سوک-کو و چوی گی هوا است. این فیلم دنباله فیلم سال ۲۰۱۷ به نام قانون شکنان است. قانون شکنان ۲ در ۱۸ مه ۲۰۲۲ در فرمت آی‌مکس منتشر شد.

چهار سال پس از عملیات گسترده در گاریبونگ-دونگ، کارآگاه ما سوک-دو و کاپیتان جئون ایل-مان به شهر هوشی مین، ویتنام می‌روند تا یک مظنون یو جونگ-هون را تحویل دهند. پس از ورود، آنها با تعدادی از کره‌ای‌های مقیم ویتنام آشنا می‌شوند.

Midnight (2021)

بهترین فیلم های جنایی کره ای
بهترین فیلم های جنایی کره ای

نیمه‌شب یک فیلم هیجان‌انگیز روان‌شناختی محصول سال ۲۰۲۱ کره جنوبی به نویسندگی و کارگردانی کوون اوه سونگ است. این فیلم با بازی جین کی جو، وی ها جون و کیم هیه یون، یک سناریوی مخفی کاری خطرناک بین یک قاتل روانی و یک زن ناشنوا را به تصویر می‌کشد.

کیونگ می (جین کی جو)، یک زن ناشنوا، به عنوان مشاور زبان اشاره در مرکز تماس زبان اشاره کار می‌کند. یک شب او شاهد ضربات چاقو سو جونگ یون (کیم هی یون) است و هدف جدیدی برای قاتل سریالی جکیل و هاید دو سیک (وی هاجون) می‌شود. اکنون به یک تعقیب و گریز بی‌صدا تبدیل می‌شود. جونگ تاک (پارک هون)، برادر جونگ یون، یک نگهبان است که باید از خواهرش محافظت کند. از طرف دیگر مادر ناشنوای کیونگ می (گیل هئون) برای محافظت از دخترش هر کاری انجام می‌دهد.

Mission Possible (2021)

بهترین فیلم های جنایی کره ای
بهترین فیلم های جنایی کره ای
  • نام فارسی:‌ ماموریت: امکان پذیر
  • ستارگان: کیم یانگ کوانگ، لی سان بین، اوه دائه وان
  • ژانر: اکشن، هیجان انگیز، معمایی، کمدی

یو دا هی یکی از ماموران مخفی وزارت امنیت دولتی چین است. هنگامی که بخش او اطلاعاتی در مورد یک حلقه قاچاق اسلحه در کره جنوبی دریافت می‌کند، او فرستاده می‌شود تا شبکه قاچاقچیان را ببندد.

بخشی از این طرح شامل ارتباط با یک عامل ویژه کره جنوبی است. اما با یک اشتباه، به او گفته می‌شود که با وو سو هان، یک کارآگاه خصوصی بی‌تجربه ملاقات کند. یو دا هی نمی‌داند که وو سو هان آن عاملی نیست که برای ارتباط با او اعزام شده بود. به همین دلیل او را در برنامه‌هایش برای خنثی کردن حلقه اسلحه قرار می‌دهد.

زمانی که شاهدان کلیدی به قتل می‌رسند، همه چیز بسیار واقعی می‌شود و این دو مامور به عنوان مظنون اصلی باقی می‌مانند. طرح فیلم به نظر معمولی است؛ “یک ماموریت جاسوسی به اشتباه انجام شد” با این حال، سناریو بسیار خنده‌دار نوشته شده است.

مأموریت: ممکن یک فیلم اکشن کمدی سال ۲۰۲۱ کره جنوبی به نویسندگی و کارگردانی کیم هیونگ جو است. این فیلم بر پایه مأموریت: غیرممکن از بروس گلر است و لی سون-بین و کیم یونگ-کوانگ در آن بازی کردند. این فیلم داستان دا هی، یک مأمور مخفی و سو هان، یک مأمور مخفی سابق که کارآگاه خصوصی شده‌ است را دنبال می‌کند.

Hard Hit (2021)

بهترین فیلم های جنایی کره ای
بهترین فیلم های جنایی کره ای

ضربه سخت یک فیلم دلهره‌آور محصول سال ۲۰۲۱ سینمای کره جنوبی به کارگردانی کیم چانگ جو با بازی جو وو-جین، لی جه این و جی چانگ-ووک است. این یک بازسازی از کیفر، یک فیلم اسپانیایی محصول سال ۲۰۱۵ به کارگردانی دنی د لا توره است.

سونگ کیو مدیر یکی از شعبه‌های یک بانک است. یک روز، وقتی فرزندانش را به مدرسه می‌رساند و در راه محل کارش است، یک شماره ناشناس به او زنگ می‌زند و می‌گوید: «اگر از ماشین پیاده شوی، یک بمب منفجر خواهد شد». این باعث شروع یک موقعیت کابوس برای خانواده سونگ-گیو در مرکز شهر بوسان می‌شود.

Memories of Murder (2003)

بهترین فیلم های کره ای در ژانر جنایی
بهترین فیلم های کره ای در ژانر جنایی

در سال 1986، پارک (سونگ کانگ هو) و چو (کیم روی ها) دو کارآگاه ساده هستند که در یک استان کره جنوبی برای حل پرونده یک قتل دوگانه گمارده می‌شوند. اما زمانی که قاتل چندین بار با همان الگو ضربه می‌زند، کارآگاهان متوجه می‌شوند که در حال تعقیب اولین قاتل سریالی مستند کشور هستند. پارک و جو تنها با تکیه بر مهارت‌ها و ابزارهای اولیه خود، تلاش می‌کنند تا سرنخ‌ها را کنار هم بگذارند و پرونده را در این تریلر جنایی بر اساس رویدادهای واقعی حل کنند.

Oldboy (2003)

بهترین فیلم های کره ای جنایی
بهترین فیلم های کره ای جنایی

فیلم Oldboy را می‌توان از بهترین فیلم های کره ای تاریخ دانست. دائه سو یک دائم‌الخمر است که دوباره توسط یکی از دوستانش از ایستگاه پلیس آزاد شده است. با این حال، او از خیابان ربوده می‌شود و در سلولی بیدار می‌شود، جایی که تا 15 سال آینده در آنجا باقی می‌ماند.

او توسط دارو بیهوش شده و هیچ ارتباطی با شخص دیگری نداشته و تنها همراه او یک تلویزیون است. سپس او به طور ناگهانی آزاد می شود و از او دعوت می‌شود تا زندانبان خود را ردیابی کند.

I Saw the Devil (2010)

محبوب ترین فیلم های جنایی کره ای
محبوب ترین فیلم های جنایی کره ای

در جاده ای تاریک، راننده تاکسی کیونگ چول (چوی مین سیک) با یک راننده زن که ترسیده است، روبرو می‌شود. این راننده در یک وسیله نقلیه خراب گیر افتاده است. او توقف می‌کند اما قصد کمک کردن به این زن را ندارد.

هنگامی که سر زن در یک رودخانه محلی کشف می‌شود، نامزد او، کیم سو هیون (لی بیونگ هون)، یک مامور مخفی آموزش دیده، وسواس زیادی برای تعقیب قاتل او پیدا می‌کند. وقتی کیونگ چول را پیدا می‌کند، همه چیز به هم می‌خورد. پس از کتک زدن وحشیانه قاتل، کیم او را آزاد می‌کند و یک بازی جنون آمیز موش و گربه آغاز می‌شود.

The Chaser (2008)

محبوب ترین فیلم های جنایی کره ای
محبوب ترین فیلم های جنایی کره ای

داستان این فیلم بر اساس یک پرونده واقعی قاتل زنجیره‌ای است و قصه شخصی که سابقا کارآگاه بوده را روایت می‌کند. او که اکنون زندگی متفاوتی دارد با گم شدن گروهی از دختران مواجه می‌شود.

تمام دختران گم شده قبلا با یک شماره مشخص در ارتباط بوده‌اند و حال این شماره با یکی دیگر از دختران تماس گرفته است. حال او سعی می‌کند تا سر از داستان ناپدید شدن این دختران در بیاورد. این فیلم اثری بسیار خوب در ژانر خود می‌باشد که یک بازسازی آمریکایی نیز از آن انجام شده است.

Mother (2009)

بهترین فیلم های جنایی کره ای
بهترین فیلم های جنایی کره ای

فیلم Mother داستانی احساسی با درامی تاثیرگذار دارد که دارای فیلمنامه‌ای دقیق و حساب شده می‌باشد و در لحظات مناسب پیچش‌های هیجان‌انگیز و نقاط عطف جالب توجهی دارد.

پسر مادری که دچار مشکلات روانی است، به عنوان قاتلی که دختر نوجوانی را کشته است، حکم اعدام گرفته است. مادر که پسرش را خیلی خوب می‌شناسد، به دنبال یافتن مقصر اصلی می‌باشد تا پسرش را از این وضعیت خلاص کرده و بی‌گناهی او را اثبات کند.

The Yellow Sea (2010)

بهترین فیلم های جنایی کره ای
بهترین فیلم های جنایی کره ای

یک راننده تاکسی که در چین کار می‌کند، به دلیل مشکل قمار خود، بدهی زیادی دارد. همسرش او را رها می‌کند تا به کره جنوبی و در آنجا کار کند. او قول می‌دهد تا برای پرداخت بدهی‌های همسرش برای او پول بفرستد.

اما این راننده تاکسی بیش از یک سال است که از همسرش خبری نداشته و نگران او است. او به کره جنوبی می‌رود، اما متوجه می‌شود که گانگسترهای بین‌المللی و همچنین پلیس و باندهای محلی می‌خواهند با او صحبت کنند. اما در کنار این همه آشفتگی، او هنوز باید به دنبال همسرش باشد.

A Bittersweet Life (2005)

بهترین فیلم های جنایی کره ای
بهترین فیلم های جنایی کره ای

فیلم A Bittersweet Life اساساً تجسم یک فیلم گانگستری فوق العاده شیک است. این فیلم خارق‌العاده بدون هیچ تلاشی از دراماتیک به خشونت‌آمیز و از خشونت‌آمیز به احساسی و متفکرانه تبدیل می‌شود.

داستان مربوط به مردی است که دست راست یک گانگستر می‌باشد. که به ظاهر به او یک وظیفه ساده داده می‌شود که در غیاب گانگستر از معشوق جوان‌تر او مراقبت کند که به گمان او با مرد جوان‌تری رابطه دارد. با این حال، این شخص که معمولاً آدمی سرد می‌باشد، دچار احساساتی در قبال این بانوی جوان می‌شود و در عین حال با یک گروه رقیب دچار مشکل می‌شود.

A Dirty Carnival (2006)

بهترین فیلم های جنایی کره ای
بهترین فیلم های جنایی کره ای

یک کارناوال کثیف داستان بیونگ-دو، یک مجری کوچک در یک گروه محلی را روایت می‌کند که به نظر می‌رسد صرفاً به دلیل ناچاری برای حمایت از خانواده خود در این تجارت است. بدون هیچ پدری و با وجود تعدادی خواهر و برادر کوچک‌تر و مادری که بیمار لاعلاج است که همه آن‌ها در آستانه اخراج هستند و این به بیونگ-دو بستگی دارد که مطمئن شود این اتفاق نمی‌افتد.

بیونگ-دو قصد دارد تا با کشتن یک دادستان فاسد برای رئیس بزرگش شانس صعود به رتبه های سازمان خود را پیدا کند. بیونگ-دو از این فرصت استفاده می.کند، اما با این کار عصبانیت مافوق مستقیم خود را نیز برمی‌انگیزد چرا که با این کار مستقیم برای رئیس سازمان خود کار کرده و مافوق خود را دور زده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های جنایی کره ای سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *