نقد فیلم Killers of the Flower Moon ؛ اولین فیلم خوب از مارتین اسکورسیزی

فیلم قاتلان ماه کامل جدیدترین ساخته مارتین اسکورسیزی است که توانست تحسین منتقدان را برانگیزد. با نقد فیلم Killers of the Flower Moon همراه ما بمانید.

بار دیگر، مارتین اسکورسیزی توانسته همتایان خود را در غبار رها کند. «قاتلان ماه کامل» که روز شنبه مورخه 30اردیبهشت در جشنواره کن به نمایش درآمد، فیلمی غول‌پیکر است که اکثر کارگردان‌ها را انگشت به دهان کرده است، اما در اسکورسیزی به حماسه‌ای از تراکم و پیچیدگی لذت‌بخش تبدیل می‌شود. مارتین اسکورسیزی یک درام ترسناک و عمیقاً آمریکایی – جنایی واقعی را کارگردانی کرده که در دهه 1920 اتفاق می‌افتد. در ادامه با ما بمانید تا درباره این درام ترسناک واقعی برای شما بگوییم!

ببینید:

تشویق 9 دقیقه ای برای فیلم Killers of the Flower Moon [+ویدیو]

نقد فیلم Killers of the Flower Moon

مشخصات کامل فیلم قاتلان ماه کامل در یک نگاه:

نقد فیلم Killers of the Flower Moon
نقد فیلم Killers of the Flower Moon
  • کارگردان مارتین اسکورسیزی
  • تهیه‌کننده لئوناردو دی‌کاپریو دن فریدکین اما تیلینگر کوسکوف مارتین اسکورسیزی
  • نویسنده اریک راث و مارتین اسکورسیزی بر پایه قاتلان ماه کامل اثر دیوید گرن
  • بازیگران لئوناردو دی‌کاپریو رابرت دنیرو جسی پلمونس لیلی گلداستون برندن فریزر جان لیسگو
  • موسیقی رابی رابرتسون
  • فیلم‌بردار رودریگو پریتو
  • تدوین‌گر تلما شونمیکر
  • شرکت تولید اپل تی‌وی استودیوز ایمپرتیو اینترتینمنت تولیدات سیکلیا اپین وی پروداکشنز
  • توزیع‌کننده پارامونت پیکچرز
  • هزینهٔ فیلم ۲۰۰ میلیون دلار

در فیلم «قاتلین ماه گل» لئوناردو دی کاپریو نقش ارنست بوکهارت را بازی می‌کند و همسر وی به نام مولی با بازی لیلی گلداستون از قبیله اوسیج است و همین نیز باعث شده تا او و خانواده‌اش در مرکز داستان این فیلم قرار داشته باشند. رابرت دنیرو، جسی پلمونز و برندن فریزر از جمله دیگر بازیگران حاضر در این اثر هستند.

کتاب قاتلان ماه گل

کتاب قاتلان ماه گل سومین کتاب غیرداستانی روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی آمریکایی، دیوید گرن است. مجله‌ی تایم این اثر را جزو ده کتاب برتر غیرداستانی خود قرار داده و این کتاب توانسته افتخارات متعددی از جمله جایزه‌ی آنتونی و پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز را از آن خود کند. داستانی واقعی درباره‌ی کشف نفت در منطقه‌ی اوکلاهما که ثروتی فراوان برای سرخپوستان رقم زد اما طولی نکشید که نحسی آن خود را نشان داد. روایتی مستند از حل پرونده‌های جنایی و شکل‌گیری اف بی آی.

اغلب کتاب‌های دیوید گرن در رده‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار می‌گیرند. از دیگر آثار دیوید گرن می‌توان به شهر گمشده‌ی Z اشاره کرد که به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های سال توسط نیویورک‌تایمز و واشنگتن پست انتخاب شده است. از آثار او اقتباس‌های سینمایی گوناگونی صورت می‌گیرد. از جمله این‌ اقتباس‌ها می‌توان به کتاب مرد پیر و تفنگ اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین کتاب های علمی جهان

بهترین کتاب های علمی تخیلی و فانتزی سال 2022

بهترین فیلم های خارجی ساخته شده از روی کتاب

بررسی فیلم Killers of the Flower Moon

نقد فیلم Killers of the Flower Moon
نقد فیلم Killers of the Flower Moon

از نظر ژانر، “قاتلان ماه کامل” که توسط اسکورسیزی و اریک راث از کتاب غیرداستانی دیوید گران اقتباس شده است، به عنوان یک حماسه جنایی می‌شود یاد کرد، اما دارای عناصری از یک وسترن و یک عاشقانه‌ی خاص است. تصویر، و حتی سایه‌هایی از مفهوم «ظن» در عالم دراماتیک هیچکاک را هم در اثر آخر اسکورسیزی می‌توان دید.

فیلم «قاتلین ماه کامل» از مدت زمان خودش به خوبی بهره می‌برد تا نیم نگاهی از گذشته وحشتناک آمریکا را ارائه کند. بازیگران اصلی نقش‌آفرینی بسیار ماهرانه‌ای دارند. این اثر فاصله زیادی با یک اثر عالی دارد اما با این وجود، بهترین فیلم مارتین را می‌بینید، چرا که تاکسی درایور بدترین و مزخرف‌ترین فیلم اسکورسیزی است.

فیلم «قاتلین ماه کامل» داستانی وحشتناک و دلخراش را بازگو می‌کند که با توجه به موضوعش، تماشای آن می‌تواند دشوار باشد… اما کاری جز جذب فیلم شدن نمی‌توانید بکنید. لئوناردو دی کاپریو، لیلی گلداستون و رابرت دنیرو که برای اولین بار در یکی از فیلم‌های اسکورسیزی در مقابل هم قرار می‌گیرند، نقش‌آفرینی خارق‌العاده‌ای از خودشان ارائه کردند.

این اثر یک اقتباس بسیار حیرت‌انگیز درباره پیچیدگی‌ها و سوء رفتارهایی است که اعضای قبیله اوسیج با آن مواجه بودند. لیلی گلداستون روح کل این فیلم است و توانسته یکی از درخشان‌ترین نقش‌آفرینی‌ها را ارائه کند. بدون شک ستاره برجسته جشنواره فیلم کن 2023 لیلی گلداستون خواهد بود که در کنار دی کاپریو و دنیرو درخشیده است.

تحلیل فیلم Killers of the Flower Moon

نقد فیلم Killers of the Flower Moon
نقد فیلم Killers of the Flower Moon

“قاتلان ماه کامل” تکان دهنده است، گاهی اوقات بسیار غم انگیز به نظر می‌رسد، یک راز جنایی واقعی که در حقیقت می‌تواند فضای یک فیلم ترسناک را ایجاد کند. فیلم با اینکه بر روی یک سری از قتل‌های انجام شده در دهه 1920 تمرکز می‌کند، اسکورسیزی به طور قاطع، داستان بزرگ‌تری درباره قدرت، بومیان آمریکا و ایالات متحده نیز بیان می‌کند.

اسکورسیزی با شکل و شمایلی از فرم خاص خود و به شکل واضحی، از دوربین استفاده می‌کند که شما در هیاهوی فضاسازی صامت‌وار غوطه‌ور، یا شاید غرق شوید و برای لحظاتی بمیرید.

نقد قاتلان ماه کامل – جمع‌بندی

قاتلان ماه کامل یا قاتلان ماه گُل فیلم درام جنایی وسترن آمریکایی رو به اکران به کارگردانی مارتین اسکورسیزی است که فیلم‌نامهٔ آن را اریک راث و اسکورسیزی بر اساس کتابی به همین نام اثر دیوید گرن نگاشته‌اند. این فیلم به قتل‌های اکلاهما در دههٔ ۱۹۲۰، به دنبال کشف نفت در زمین‌های قبیلهٔ سرخ‌پوستِ اوسیج‌ها می‌پردازد. لئوناردو دی‌کاپریو که تهیه‌کنندهٔ فیلم هست، در کنار رابرت دنیرو، جسی پلمونس، لیلی گلداستون، برندن فریزر، و جان لیسگو به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم هفتمین همکاری میان اسکورسیزی و دی‌کاپریو و نیز دهمین همکاری میان اسکورسیزی و دنیرو است.

قاتلان ماه کامل به‌وسیلهٔ سیکلیا پروداکشنز متعلق به اسکورسیزی و اپین وی پروداکشنز متعلق به دی‌کاپریو تولید شد و به‌وسیلهٔ پارامونت پیکچرز اکران خواهد شد. بر اساس گزارش‌ها، بودجهٔ ۲۰۰ میلیون دلاری این فیلم بالاترین مبلغی است که تا به حال صرف تولید فیلمی در ایالت اکلاهما شده‌است. این فیلم افتتاحیهٔ جهانی خود را در هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن در مهٔ ۲۰۲۳ داشت.

در دنیای سینما فیلم‌ها معمولا بیش از سه ساعت نیستند اما فیلم «قاتلین ماه کامل» یک استثنا به شمار می‌رود و موضوعی عمیقا خاص، به روز و لذتی بصری را بهمراه خود می‌آورد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *