جشنواره فیلم کوتاه تهران 1401 +[میزبان ۲۰۰ هنرمند و هنرجوی سینما در شهرستان‌ها]

سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران میزبان بیش از ۲۰۰ نفر از مسئولان دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در شهرستان‌ها، استادان و هنرجویان از سراسر کشور می‌شود.

در این دوره از جشنواره برای نخستین بار با راه اندازی کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران، در همایشی ویژه دانش آموختگان انجمن گردهم جمع می‌شوند. این همایش پنجشنبه ۲۸ مهر از ساعت ۹ تا ۱۲ در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم کوتاه تهران 1401

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، بیش از ۲۰۰ نفر از مسئولان دفاتر، استادان و هنرجویان ممتاز انجمن سینمای جوانان ایران در استان‌های مختلف کشور در روزهای برگزاری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، به تماشای آثار حاضر در این رویداد می‌نشینند.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱(۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲) برگزار می‌شود.

سینماگران مطرح ایرانی در نشست‌های تخصصی «۳۹-۲۰»

جشنواره فیلم کوتاه تهران 1401

امیر پذیرفته کارگردان فیلم کوتاه «اندروا» که در سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد درباره محوریت «ژانر» در این دوره از جشنواره، اظهار داشت:

همیشه در چارچوب کارکردن لذت‌بخش است، متاسفانه در سال‌های اخیر همه فیلم‌ها شبیه به هم شده‌اند. زمانی که شما یک فیلم را بر روی پرده سینما تماشا می‌کردید، احساس می‌کردید این فیلم را قبلا دیده‌اید.

وی در ادامه گفت:

محوریت «ژانر» در این دوره باعث می‌شود که اتفاقات جدید در فیلم‌ها ببینیم و فیلم‌سازان جدید با نگاه‌های تازه در حوزه فیلم کوتاه دیده شوند. به نظر من باید یک فیلم‌ساز راه خود را پیدا کند و به سمتی برود که در آن حوزه و در آن ژانر تبحر دارد اما من عقیده دارم فیلم‌ساز به دنبال ساخت فیلم به دنبال کسب دانش و تجربه هم می‌رود و این ماجرا بسیار لذت‌بخش است.

پذرفته درباره اندروا گفت:

قبل از ساخت این فیلم مستند دل اندروا را ساخته بودم و پس از آن شروع به ساخت فیلم اندروا کردم. با توجه به این که می‌خواستم فیلم «ژانر» بسازم کمی دلهره داشتم، چرا که می‌خواستم وارد فضای جدیدی شوم و خداروشکر از نتیجه کار راضی هستم.

اخبار بیشتر:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *