بهترین دوتاگونیست ها در سریال های درام از نگاه سایت فیگار

در این نوشتار برترین دوتاگونیست ها در سریال های درام را به شما معرفی خواهیم کرد. در کنار ما باشید تا با بهترین دوتاگونیست ها در سریال های درام آشنا شوید.

دومین شخصیت مهم در تعیین مسیر یک سریال یا فیلم درام نقش مهمی دارد. این شخصیت، پس از شخصیت اصلی، در تعیین جهت داستان تأثیرگذار است و بسیاری از آن‌ها خودشان به تنهایی نیز برجسته و محبوب هستند.

یک سریال درام توسط شخصیت‌هایش و به ویژه شخصیت اصلی سریال، هدایت می‌شود. هماهنگی مورد نظر، هم برای یک شخصیت و هم برای نمایش می‌تواند از طریق حضور یک دوتاگونیست فراهم شود، همانطور که مایکل «مایک» ارمانترات در سریال (Better Call Saul)، دیده می‌شود. نقش یک دوتاگونیست ممکن است در مقایسه با نقش اصلی سریال از نظر برخی افراد، نقشی کم ارزش دیده شود اما این با حقیقت کاملاً متفاوت است.

دوتاگونیست در یک داستان، شخصیتی است که دارای داستانی با عمق مشابه یا حتی بیشتر از شخصیت اصلی می‌باشد. همه دوتاگونیست‌ها نمی‌توانند به قهرمان اصلی یا شرور نهایی تبدیل شوند، اما شروع آن‌ها به عنوان دوتاگونیست فراموش نمی‌شود.

بهترین دوتاگونیست ها در سریال های درام

معرفی بهترین دوتاگونیست ها در سریال های درام

شما می‌توانید فهرست ده تا از بهترین دوتاگونیست ها در سریال های درام را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین دوتاگونیست ها در سریال های درام
برجسته ترین دوتاگونیست ها در سریال های درام

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های سینمایی 2023 بر اساس امتیاز IMDB

Omar Little — The Wire

بهترین دوتاگونیست ها در سریال های درام
پر طرفدارترین دوتاگونیست ها در سریال های درام

درام پلیسی از HBO با نام “The Wire” به عنوان یکی از برترین برنامه‌های تلویزیونی تمام دوران از آن تحسین شده است. با تقسیم جوانب درست و نادرست قانون، این تعادل با شخصیت‌های جذاب به دست آمده است. یکی از شخصیت‌های برجسته، عمر لیتل، شاهی جنایتکار است که نقش او به طرز شگفت‌انگیزی توسط مایکل کی ویلیامز فقید بازی می‌شود.

درست مشابه خاویر در سریال (Good Behavior)، عمر نیز نمونه‌ای است که نشان می‌دهد چگونه افراد درگیر در تشکل‌های جنایی می‌توانند تبدیل به شخصیتی با انسانیت شوند. او به عنوان یک کلاهبردار در حرفه‌اش فعالیت می‌کند، اما نقاط ضعف او واقعیتی را به شخصیت او می‌بخشد که موجب محبوبیت او در نظر مخاطبان می‌شود. عمر از بین رفته است، اما وراثت شخصیت او همچنان زنده است.

Ellen Parsons — Damages

بهترین دوتاگونیست ها در سریال های درام

بازیگران زن قوی نیروی محرکه تولید هستند و یکی از قوی‌ترین شخصیت‌ها در این زمینه، پتی هیوز (گلن کلوز) در سریال (Damages) بود. دوتاگونیست این سربال شخصیت الن پارسونز می‌باشد که با بازی برجسته‌ی رز بیرن، به وجود آمد.

همکاری الن با پتی، به او فرصتی می‌دهد تا به صورت مستقیم با نابرابری‌های حقوقی و اسرار تاریک پشت پرده افرادی که به عنوان افرادی محترم شناخته می‌شوند و مورد تحسین قرار می‌گیرند، آشنا شود. الن از یک دختر جوان و نازک نارنجی به وکیلی قدرتمند تبدیل می‌شود. اگرچه او در پایان سریال زندگی قبلی خود را پشت سر می‌گذارد، اما هرگز فراموش نمی‌کند که چگونه تا به اینجا رسیده است.

Javier Pereira — Good Behavior

بهترین دوتاگونیست ها در سریال های درام

نمایش “Good Behavior” در شبکه TNT، در تاریکی، نوری بر زیبایی خود می‌تاباند. این نور نه تنها در شخصیت اصلی زن، لتی رینز (میشل داکری) دیده می‌شود، بلکه در دوتاگونیست داستان، یعنی دوست پسر لتی به نام خاویر پریرا (با بازی وان دیگو بوتو) نیز مشاهده می‌شود.

خاویر در واقع مردی خوش‌قلب است… حتی با اینکه کسی است که به عنوان یک قاتل حرفه‌ای فعالیت می‌کند. او به دلیل فاجعه‌های خانوادگی، مشکلاتش را در درون خود پنهان می‌کند. صبر او و آشوب لتی، رابطه آن‌ها را به یک یین و یانگ ناقص تبدیل می‌کند. “Good Behavior” یک سریال با پایانی رضایت‌بخش است زیرا در انتها لتی و خاویر را دوباره در کنار هم نشان داد.

Love Quinn — YOU

بهترین دوتاگونیست ها در سریال های درام

بینندگان سریال هیجانی و روانشناختی عاشقانه “You” در نتفلیکس فکر می‌کردند که قهرمان ضدقهرمان، جو گولدبرگ (پن بادگلی) با آشپز خلاق و عجیب‌و‌غریب لاو کوین (ویکتوریا پدرتی) همخوانی خوبی پیدا کرده است. افسوس که لاو جو را به عمیق‌ترین عمق‌ها می‌برد و روان او را به چالش می‌کشد تا پولش را بگیرد.

لاو عنوان دوتاگونیست خود را به یک آنتاگونیست گسترش می‌دهد، اما او یک شرور نیست. او زیبایی را از طریق نقاط ضعف خود که از شیاطینی ترسناک نشأت می‌گیرد، به نمایش می‌گذازد و بازی برجسته‌ای را که توسط پدرتی در بهترین اجراهای سال 2021 انجام شده است، به تصویر می‌کشد.

Quinn King — UnREAL

بهترین دوتاگونیست ها در سریال های درام

سریال (UnREAL) از شبکه Hulu یک نگاه اسکریپت‌نویسی شده به پشت صحنه‌های واقعی تلویزیون است. در صدر برنامه‌ای مشابه‌ (بچلر)، کوئین کینگ، یک تهیه‌کننده پرانرژی قرار دارد که نقش او به شکل بی‌نقصی توسط کنستانس زیمر اجرا می‌شود. کوئین با تلاش بی‌وقفه‌اش پا به تلویزیون می‌گذارد تا در دنیایی که توسط مردان سرپرستی می‌شود، به رتبه‌های بالاتری دست یابد. اما بر خلاف چیزی که کوئین نشان می‌دهد، او یک زن خسته‌ است که خستگی‌اش را پنهان کرده است.

دوستی کوین با تهیه‌کننده همکارش، راچل گولدبرگ (شیری اپلبی) محور اصلی سریال بود و در میان دو حالت مهلک و محبت آمیز حرکت می‌کرد. او تا پایان سریال به محافظت از راچل ادامه داد و نشان داد که کوین به یک شخص بهتر تبدیل شده است.

Boyd Crowder — Justified

بهترین دوتاگونیست ها در سریال های درام

یک دوتاگونیست نه به قهرمانی محدود می‌شود و نه به شروری. بوید کرودر در اصل یک ضدقهرمان است، در حالی که برخی از لحظات بی‌نظیر (Justified) را به ارمغان می‌آورد. پیچیدگی‌های این شخصیت به طرز درخشانی توسط والتون گوگینز به نمایش در می‌آیند.

تبار خانوادگی بوید پر از فساد و نژادپرستی است و او سعی می‌کند تا از گذشته‌ی خود برخیزد و زندگی بزرگوارانه‌ای را شروع کند، اما هر بار جذابیت جهان زیرزمینی جنایی، او را به سمت خود جذب می‌کند. در پایان، بوید در جایی که به او تعلق دارد قرار می‌گیرد، اما توانست به شخصیت اصلی، رایلن گیونز (تیموتی اولیفانت) کمک کند تا به پایان خوشایندی برسد.

Blair Waldorf —Gossip Girl

بهترین دوتاگونیست ها در سریال های درام

در دنیای (Gossip Girl)، ثروت و سطحی نگری بر جهان حاکم است، اما یک زنبور ملکه در مرکز کندوی مجلل وجود دارد. بلیر والدورف یک شخصیتی است که با بازی دقیق لیتون میستر، عمقی تازه به او بخشیده می‌شود. بلیر، یکی از بهترین شخصیت‌های (Gossip Girl) است که بارها از قهرمان سرینا ون در وودسن (بلیک لایولی) پیشی گرفته است.

قدرت‌های بلیر با تلاش‌های بسیار او همخوانی دارد و او را در کنار بزرگان سریال مانند سرسی لنیستر به عنوان یکی از بهترین ضد قهرمانان‌ زن در تلویزیون قرار می‌دهد. با جلو رفتن داستان سریال، تماشاگران رشد شگرفی را در بلیر مشاهده کردند که نشان می‌دهد او بیشتر از آن چیزی است که به نمایش می‌گذارد.

Cho Sang-woo — Squid Game

بهترین دوتاگونیست ها در سریال های درام

در فیلم محبوب کره‌ای (Squid Game) سال 2021، شخصیت‌های جذاب زیادی وجود داشتند، اما شاید یکی از جذاب‌ترین آن‌ها چو سانگ-وو بود. پارک هه-سو با بازی فوق‌العاده خود در نقش سنگ وو، یکی از بهترین بازیگران سریال (Squid Game)،  رفتار سرد و بی‌احساس خود را که متفاوت با دوست صمیمی کودکی‌اش و قهرمان این سریال یعنی سئونگ گی هان (لی جونگ-جه) بود، نشان داد.

اگرچه او همیشه در حال انکار این قضیه بود، اما سانگ-وو به تنهایی سرنوشت خود را در دست داشت. دقیقا مشابه لاو کوئین، سانگ-وو به آنتاگونیست داستان خود تبدیل شد. تلاش وی باعث ظهور تاریکی درون او می‌شد، اما قبل از پایان کاراکترش، یک نور کوچکی از وجود او ظاهر شد.

Virginia Loc — Claws

بهترین دوتاگونیست ها در سریال های درام

سریال جنایی (Claws) از شبکه TNT، ترکیبی پویا از زیبایی دیکسی مافیا و سرگرمی فلوریدایی است. در میان یک گروه عجیب و جالب از شخصیت‌ها، ویرجینیا لوک، مانیکوریست سرکش و دوست‌داشتنی که به زیبایی توسط کاروچ تران نقش آفرینی می‌شود، قرار دارد. او به عنوان دوتاگونیست در کنار دسنا سیمز (نیسی نش-بتس)، قهرمان سریال، قرار می‌گیرد و رابطه آن‌ها در طول چهار فصل از رقابت تا دوستی پیشرفت می‌کند.

تحت رهنمودهای دسنا، ویرجینیا شفاف‌تر و فداکارتر می‌شود. گذشته‌ی آشفته‌اش، او را به زندگی بهتری سوق داده است و در طول این مسیر، ویرجینیا نشان داده است که عضو قابل اعتمادی از گروه دسنا است و به او خانواده‌ای که همیشه به آن نیاز داشته است، اعطا شده است.

Jesse Pinkman — Breaking Bad

بهترین دوتاگونیست ها در سریال های درام

بازی درخشان آرون پاول در ابتدا برای یک فصل از سریال (Breaking Bad) طراحی شده بود، اما آرون پاول با بازی فوق‌العاده خود، به شخصیت جسی پینکمن، دوتاگونیستی برای والتر وایت در سریال (Breaking Bad)، زندگی و جان بخشید. جسی در ابتدا منبعی سرشار از شوخ‌طبعی بود که طنز خود را برای پنهان‌ کردن نارضایتی‌هایش به کار می‌برد. در طول پنج فصل از این سریال، جسی به مردی شجاع تبدیل شد.

تحول جسی، تضاد کاملی با نزول والت داشت، هر دو به طور همزمان به بالا و پایین رفتند. در میان تمام فاجعه‌ها و شکست‌ها، جسی توانست روشنایی را برای آینده‌اش به دست آورد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین دوتاگونیست ها در سریال های درام سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *