بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای و فانتزی + [2023 و تمام دوران]

با وجود تفاوت بین ژانر فانتزی و علمی تخیلی، ضمن معرفی بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای 2023 و تمام دوران، به معرفی بهترین‌های فانتزی نیز خواهیم پرداخت.

از نظر شما بهترین فیلم تخیلی کره ای کدام فیلم است؟ با اینکه روایت فیلم کره ای تخیلی فانتزی در دنیایی واقعی و یا فانتزی شکل می‌گیرد و داستان آن بر اساس حقیقت نیست، اما تماشای آن‌ها لذت بخش است و بسیاری فیلمبازان ترجیح می‌دهند که یک فیلم کره ای تخیلی جدید را برای تماشا انتخاب کنند.

در کنار آشنایی با جدیدترین فیلم های علمی تخیلی کره ای 2023 و تمام دوران، از داستان برترین فیلم های ژانر فانتزی محصول کره مطلع شوید و با انتخاب فیلم محبوب خود، به تماشای آن بنشینید. بهترین فیلم های علمی کره ای عموما مفاهیمی مثل فضا، موجودات بیگانه، سفر در زمان، ربات‌ها  و … را در داستان خود قرار داده و با پرداختن به ماجراهای گوناگون، ماجرایی تخیلی می‌سازند.

مقالات مکمل:

بهترین سریال‌های علمی تخیلی کره‌ای و فانتزی + [2023 و تمام دوران]

بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای

بهترین فیلم تخیلی کره ای

مقالات مکمل:

بهترین سریال‌های علمی تخیلی جهان

بهترین فیلم‌های علمی تخیلی جهان

فرق بین ژانر علمی تخیلی با ژانر فانتزی ؟

داستان‌های علمی تخیلی اغلب در آینده و در یک جامعه ویران شهری اتفاق می‌افتد و شامل عناصر تکنولوژی پیشرفته است، در اصل وقایع تخیلی در دنیای واقعی رخ می‌دهند. اما داستان فانتزی در دنیایی فانتزی گونه رخ می‌دهد و دارای موجودات افسانه‌ای و قدرت‌های ماورالطبیعی است.

بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای 2023

Concrete Utopia 2023

جدیدترین فیلم های علمی تخیلی کره ای
جدیدترین فیلم های علمی تخیلی کره ای

آرمان‌شهر بتن یک فیلم فاجعه‌آمیز و مهیج محصول ۲۰۲۳ کره جنوبی به کارگردانی ام تائه‌هوا و با بازی لی بیونگ‌هون، پارک سئو جون و پارک بو یونگ است. این فیلم بر اساس قسمت دوم وبتون Pleasant Bullying اثر کیم سونگ نیونگ ساخته شده که درباره یک زلزله و عواقب آن است.

بازماندگان زلزله در آپارتمان‌های امپریال پالاس در سئول خانه نشین شدند. یئونگ تاک با کمک مین سونگ، یک کارمند دولتی و همسر پرستارش میونگ-هوا، آن‌ها را رهبری می‌کند. بازماندگان این زلزله عظیم برای ساخت یک زندگی جدید در سئول تلاش می‌کنند.

The Moon 2023

بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای 2023

فیلم کره ای تخیلی جدید ماه یک فیلم درام بقای فضایی محصول ۲۰۲۳ کره جنوبی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کیم یونگ‌هوا است. ستارگانی چون سول کیونگ‌گو، دو کیونگ سو و کیم هی آئه در آن درخشیده‌اند. این فیلم داستان دراماتیک اولین ماموریت اکتشافی ماه و انزوای کره جنوبی در فضا را دنبال می‌کند.

در آینده‌ای نزدیک، اولین ماموریت سفر به ماه سرنشین دار کره جنوبی با وقوع یک انفجار به یک فاجعه غم‌انگیز خاتمه می‌یابد. 5 سال بعد، دومین پرواز فضایی انسان با موفقیت انجام شد، اما باد شدید خورشیدی باعث اختلال در عملکرد آن شد. یک فضانورد به نام سان وو در فضا رها شده است. مرکز فضایی در مواجهه با یک فاجعه مرگبار دیگر به مدیر عامل سابق خود، کیم جائه گوک مراجعه می‌کند تا سان وو را سالم به خانه بازگرداند.

Jung_E 2023

بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای 2023
بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای 2023

نتیجه یک جنگ داخلی در یک زمین غیرقابل سکونت در قرن بیست و دوم، به شبیه سازی مغز یک سرباز نخبه در قالب یک روبات بستگی دارد. سانگ هو یون کارگردان این درام اکشن کره‌ای است. کانگ سو یون، کیم هیون جو و ریو کیونگ سو در فیلم جونگ یی حضور دارند.

جونگ یی در سال ۲۱۹۴ میلادی واقع شده‌است و زمین در قرن بیست و دوم را به تصویر می‌کشد که به دلیل دگرگونی اقلیم قابل سکونت نیست و انسان‌ها مجبورند در پناهگاهی که برای آن‌ها ساخته شده‌است، زندگی کنند. در این پناهگاه، هرج و مرج و جنگ داخلی آغاز می‌شود.

Project Silence 2023

بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای 2023
بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای 2023

پروژه سکوت یک فیلم علمی تخیلی، اکشن و ترسناک، محصول 2023 کره به کارگردانی تائه گون کیم است. لی سون کیون، جو جی هون و کیم هی وون در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند. «سکوت» زمانی اتفاق می‌افتد که تصادفی روی یک پل مه‌آلود رخ می‌دهد و در نتیجه، جانوری ناشناس رها می‌شود.

محبوب ترین فیلم های علمی تخیلی کره ای

The Host

بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای
بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای

میزبان از بهترین فیلم های تخیلی کره ای فیلمی در ژانر هیولایی به کارگردانی بونگ جون هو محصول 2006 کره است. سونگ کانگ-هو، بیون هی بونگ، پارک هه ایل، به دونا و گو آه سونگ ستارگان فیلم هستند. میزبان حاوی مضامین سیاسی عمیقی بود و به پرفروش‌ترین فیلم سینمای کره جنوبی تا آن زمان تبدیل شد.

داستان فیلم در مورد هیولایی برخاسته از رودخانه هان و ماجرای ربوده شدن دختری به‌دست آن است. در داستان فیلم، ابتدا شاهد هستیم که مقداری فرمالدئید توسط یک آسیب‌شناس نظامی آمریکایی در رودخانه هان ریخته می‌شود. این فرمالدئید باعث جهشی در نوعی ماهی می‌شود و آن را تبدیل به هیولا می‌کند.

Alienoid

بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای

بیگانه یک فیلم اکشن و خیال‌پردازی علمی محصول سال ۲۰۲۲ سینمای کره جنوبی به کارگردانی چوی دونگ-هون با بازی ریو جون-یول، کیم وو-بین، کیم ته-ری، سو جی سوب، یوم جونگ-آه، جو وو-جین و شین جونگ-گون است.

این فیلم نمایشگر اتفاقات خارق‌‌العاده‌ای است که با رسیدن بیگانه‌ها روی زمین شروع می‌شوند. در چنین شرایطی دروازه‌ای باز می‌شود که زمان حال را به اواخر دوران سلسله گوریو پیوند می‌زند. در این فیلم خطوط داستانی مختلفی را دنبال می‌کنیم که در دوره‌های تاریخی مختلفی رخ می‌دهند.

SORI: Voice from the Heart

بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای
بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای

فیلم کره ای علمی تخیلی سوری: صدای قلب محصول 2016 به کارگردانی لی هو-جه است. اینجا با پدری همراه می‌شویم که دختر خود را گم کرده. او رباتی پیدا می‌کند که تمام صداهای جهان را در خود ذخیره کرده است. حالا این مرد سعی می‌کند با کمک این ماهواره دخترش را پیدا کند.

Okja

بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای
بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای

اوکجا از جمله بهترین فیلم های تخیلی کره ای و آمریکایی به کارگردانی بونگ جون هو محصول سال 2017 است. فیلمی در ژانر اکشن- ماجراجویی- علمی-تخیلی که می‌توان گفت دغدغه‌های زیست محیطی از نوع حمایت از حقوق حیوانات دارد. تیلدا سوینتن، پل دینو، آن سئو-هیون، بیون هی-بونگ و استیون ین از بازیگران این فیلم از بهترین فیلم های علمی کره ای هستند.

درباره دختری است که یک سوپر خوک اصلاح‌شده ژنتیکی را پرورش می‌دهد. اوکجا داستان شخصی به نام میجا را روایت می‌کند که یک دوست خوب دارد. دوست او اوکجا که یک حیوان عظیم‌الجثه است با او بسیار مهربان است و این دو با هم بسیار صمیمی هستند و همیشه از هم مراقبت می‌کنند. حیوان درون فیلم یک حیوان منحصر به فرد است که به گفته کارگردان فیلم تا اکنون همچین حیوانی دیده نشده‌است.

Seo Bok

بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای
بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای

سو بوک یک فیلم علمی تخیلی و اکشن، محصول سال ۲۰۲۱، به کارگردانی لی یونگ-جو و با بازی گونگ یو، پارک بوگوم و جانگ یونگ-نام است. فیلم حول محور یک عامل اطلاعاتی سابق است که با اولین شبیه‌سازی انسان، سئو بوک درگیر ماجراهایی می‌شود.

سو بوک نام اولین کلون انسانی است که توسط مهندسی ژنتیک تایید می‌شود و دارای توانایی زندگی ابدی است. مین گی هیون مامور سابق سازمان اطلاعات است و با این سوژه انسان کلون درگیر می‌شود، چرا که چندین گروه مختلف می‌خواهند کنترل او را به دست بگیرند.

Space Sweepers

بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای
بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای

رفتگرهای فضایی یک فیلم وسترن فضایی محصول کره جنوبی در سال ۲۰۲۱ به کارگردانی جو سونگ-هی است. سونگ جونگ کی، کیم تائه-ری، جین سئون-کیو و یو هی-جین در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم به عنوان نخستین فیلم پرفروش فضایی در کره جنوبی شمرده می‌شود،

در سال 2092 که سیاره زمین غیرقابل سکونت شده، شرکت UTS اقدام به ساخت سیاره جدیدی با اکوسیستمی شبیه زمین می‌کند، اما فقط تعداد کمی از نخبگان و افراد برگزیده می‌توانند وارد آن شوند و بقیه باید روی زمینی که مملو از گازهای سمی و شرایط غیر قابل سکونت است، باقی بمانند. حالا در این شرایط بسیاری از شهروندان به عنوان رفتگر فضایی به زندگی خود ادامه می‌دهند و با جمع‌آوری ضایعات زمین در فضا روزگار می‌گذرانند.

Snowpiercer بهترین فیلم علمی تخیلی کره ای

بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای
بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای

برف‌شکن فیلمی علمی-تخیلی اکشن، به کارگردانی بونگ جون-هو و محصول سال ۲۰۱۳ می‌باشد. زبان فیلم کره‌ای و انگلیسی است. کریس ایوانز، سونگ کانگ-هو، تیلدا سوئینتن، جیمی بل، اکتاویا اسپنسر و ایون برمنر در این فیلم به هنرنمایی پرداخته‌اند.

در سال 2031 پس از تلاش برای متوقف کردن گرم شدن زمین، حالا عصر یخبندان دیگری به وجود آمده است و باقیمانده نسل بشر با قطاری به نام برف‌شکن جابه‌جا می‌شوند. مسافران، بر حسب طبقه اجتماعی خود، جایگاه‌های مختلفی در این قطار دارند.

برف‌شکن بر اساس رمانی تخیلی و آخرالزمانی به همین نام (به فرانسه: Le Transperceneige) نوشته ژاکوب لوب، بنجامین لگراند و جین مارک روشت ساخته شده است. این فیلم محصول مشترک دو کشور کره جنوبی و چک است و اولین فیلم انگلیسی زبان بونگ جون هو محسوب می‌شود که 85 درصد دیالوگ آن به زبان انگلیسی است.

بهترین فیلم های فانتزی کره ای

Iron Mask 2023

بهترین فیلم های فانتزی کره ای 2023
بهترین فیلم های فانتزی کره ای 2023

جو جونگ هیوک، مون جین سونگ و جون وی جانگ بازیگران اصلی فیلم ماسک آهنی محصول 2023 هستند. کیم سونگ هوان این درام فانتزی اکشن را کارگردانی کرده است. ماسک آهنی در دوم جولای 2023 به نمایش درآمد.

جائه وو که در فرآیند بقا برای ورود به مرحله نهایی تیم ملی کندو انتخاب شده بود، در آنجا با تائه سو آشنا می‌شود که برادر بزرگتر جائه وو را در جوانی کشت. او به عنوان یک رقیب با تائه سو روبرو می‌شود، اما تائه سو شکست ناپذیر است. دیدن تائه سو در آرامش و عدم توانایی در برابر او دائماً جائه وو را عصبی می‌کند.

The Pirates: The Last Royal Treasure 2022

فیلم کره ای تخیلی فانتزی
فیلم کره ای تخیلی فانتزی

دزدان دریایی: آخرین گنج سلطنتی یک فیلم کره‌ای در سبک ماجراجویی و کمدی به کارگردانی کیم جونگ هون و با نقش آفرینی هان هیو جو و کانگ ها-نول است که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد.

مو چی رئیس راهزنان، که ادعا می‌کند بهترین شمشیرزن در گوریو است، و هائه رنگ، صاحب یک کشتی دزدان دریایی که دریا را فتح کرده است، کاراکترهای اصلی این فیلم هستند. یک روز در حین پاکسازی کشتی دزدان دریایی متوجه می‌شوند که گنج خانواده سلطنتی در جایی پنهان شده است و در جستجوی بزرگترین گنجی که دیگر هرگز دیده نخواهد شد، وارد ماجراجویی خطرناکی می‌شوند.

Be With You 2018

بهترین فیلم های فانتزی کره ای
بهترین فیلم های فانتزی کره ای

با تو بودن یک فیلم عاشقانه محصول کره جنوبی در سال ۲۰۱۸ به کارگردانی لی جانگ-هون و با بازی سو جی سوب و سون یه-جین است. این فیلم بازسازی فیلم ژاپنی ۲۰۰۴ با همین نام است که بر اساس رمانی از تاکوجی ایچیکاوا ساخته‌شده است.

سو-آه قبل از فوت، قول باور نکردنی به شوهرش وو-جین می‌دهد که یک سال بعد در شروع فصل بارندگی برگردد. به طرز معجزه آسایی، او به قول خود عمل می‌کند و دوباره در حضور شوهر و پسرش ظاهر می‌شود. اما هیچ خاطره‌ای از گذشته‌ای که همسرش داشته ندارد.

The Soul-Mate 2018

بهترین فیلم های فانتزی کره ای

روح شگفت انگیز یک فیلم سینمایی کمدی-درام محصول سال ۲۰۱۸ کشور کره جنوبی به کارگردانی جو وون هی با بازی ما دونگ-سوک است. از دیگر بازیگران فیلم کیم یونگ-کوانگ و لی یو-یونگ هستند.

داستان درباره ته جین یک افسر پلیس گشت است که در حین تحقیقات تصادف می‌کند و در حالیکه جسمش روی تخت بیمارستان است، روحش سرگردان می‌شود. جانگ سو که یک جودو کار و تنها کسی است که می‌تواند روح ته جین را ببیند. جانگ تصمیم می‌گیرد که به او کمک کند.

Along With the Gods: The Two Worlds 2017

بهترین فیلم های فانتزی کره ای
بهترین فیلم های فانتزی کره ای

همراه با خدایان: دو جهان یک فیلم فانتزی اکشن محصول سال ۲۰۱۷ کره جنوبی به کارگردانی کیم یونگ-هوا و بر پایه مجموعه وب‌تونی به نام همراه با خدایان اثر جو هو-مین است. در این فیلم ها جونگ-وو، چا ته-هیون، جو جی هون و کیم هیانگ-گی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

آتش‌نشان کیم جا هونگ در حین انجام وظیفه می‌میرد و توسط سه نگهبان به زندگی پس از مرگ اسکورت می‌شود: هه وون‌ماک، لی دئوک‌چون و رهبر آن‌ها گنگ ریم. آن‌ها باید جاهونگ را در هفت محاکمه طی 49 روز اسکورت و از آن‌ها دفاع کنند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های علمی تخیلی کره ای سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

سوالات متداول

بهترین فیلم کره ای تخیلی سفر در زمان کدام فیلم است؟

بیگانه محصول 2022 یک فیلم کره ای تخیلی سفر در زمان با امتیاز بالا است. (Alienoid)


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *