معرفی سریال کره ای رای اعدام The Killing Vote 2023 ؛ داستان، بیوگرافی و نقد

سریال کره ای رای اعدام (The Killing Vote) در ژانر درام و جنایی، محصول سال ۲۰۲۳ است. پارک هائه جین (Park Hae-jin) بازیگر اصلی این سریال است.

سریال کره ای رای اعدام سریال جذابی است که بر اساس یک وبتون با همین نام ساخته شد. این سریال پیچیدگی‌های جنایی و رازآلود را بازگو می‌کند. سریال The Killing Vote به کارگردانی Ahn Gil-ho ساخته شده است.

زمان پخش سریال رای اعدام هر پنجشنبه‌ ساعت ۹ شب به وقت استاندارد کره، از طریق شبکه SBS است. همچنین این قسمت‌ها در برخی مناطق بین‌المللی مانند ایالات متحده، در پلتفرم آمازون پرایم نیز قابل دسترسی هستند.

خلاصه داستان سریال کره ای رای اعدام

معرفی سریال کره ای رای اعدام

زمانیکه جنایتکاران از مجازات قانون فرار می‌کنند، همه شهروندان بالای 18 سال پیامکی دریافت می‌کنند؛ از آن‌ها پرسیده می‌شود که آیا آن شخص باید مجازات اعدام دریافت کند یا خیر؟ اگر بیش از 50٪ به نفع مجازات اعدام پاسخ دهند، آن شخص جنایتکار توسط کاراکتری به نام “ماسک سگ” که هویتش مشخص نیست، کشته می‌شود.

در همین حین پلیس به تعقیب «ماسک سگ» می‌پردازد و سه نفر به خاطر آن درگیر می‌شوند: کیم مو چان، رهبر اولین تیم تحقیقاتی در آژانس پلیس جنوب، کوون سوک جو، محقق حقوقی مشهور سابق، که متجاوزی را که به دختر خردسالش حمله کرده بود، کشت و سپس خود را به پلیس تحویل داد و جو هیون، افسر پلیسی که به مدت پنج سال در دفتر ایمنی سایبری در آژانس پلیس شهر بزرگ سئول کار کرده بود.

سریال ترکیبی از جرم و رازآلودی، ارتباط مردم با عدالت و پیچیدگی‌های اخلاقی را به نمایش می‌گذارد. این سریال به عنوان یک درام جذاب و پرطرفدار در کره جنوبی مورد استقبال بسیاری از بینندگان قرار گرفته است.

بیوگرافی بازیگران سریال کره ای رای اعدام

معرفی سریال کره ای رای اعدام

هنرپیشه های سریال رای اعدام:

  • Park Hae Jin در نقش Kim Moo Chan
  • Park Sung Woong در نقش Kwon Seok Joo
  • Lim Ji Yeon در نقش Joo Hyun
  • Kim Yoo Mi در نقش Min Ji Young
  • Shin Jung Keun در نقش Choi Jin Soo
  • Kim Kwon در نقش Lee Min Soo

پارک هه جین در نقش کیم مو چان

پارک هه جین متولد ۱۹۸۳، بازیگر اهل کره جنوبی است. او بیشتر به خاطر ایفای نقش مکمل در درام‌های تو از ستاره‌ها اومدی (۲۰۱۳) و دکتر غریبه (۲۰۱۴) و نقش اصلی در بد گایز (۲۰۱۴)، پنیر در تله (۲۰۱۶)، تن به تن (۲۰۱۷)، جنگل (۲۰۲۰)، کارآموز تازه‌کار (۲۰۲۰) و دیگه وقت نمایشه (۲۰۲۲) شناخته می‌شود.

پارک سونگ وونگ در نقش کیم کوون سوک جو

پارک سونگ وونگ متولد ۹ ژانویه ۱۹۷۳، بازیگر کره‌ای است. از جمله فیلم یا سریال‌هایی که وی در آن‌ها ایفای نقش کرده است می‌توان به فیلم عملیات کرومیت، دنیای جدید، نبرد بزرگ و سریال‌های سرنوشت یک مبارز، تن به تن، به یادآور، لبخند پر کشیده از نگاهت، وقتی شیطان نامت را فرا می‌خواند و زندگی در مریخ اشاره کرد.

لیم جی یون در نقش جو هیون

لیم جی یون متولد ۲۳ ژوئن ۱۹۹۰، بازیگر اهل کره جنوبی است. “دروغ های پنهان در باغچه من”، “خوش آمدی به زندگی”، “وزش نسیم”، ” قمارباز سلطنتی”، “پزشکان”، ” عمارت رز”، “خانه کاغذی: کره – منطقه اقتصادی مشترک”، “افتخار” و…، از جمله فیلم‌ها و سریال‌های لیم جی یون هستند.

بررسی سریال The Killing Vote 2023

معرفی سریال کره ای رای اعدام

سریال The Killing Vote به نظر می‌رسد یک سریال جذاب و هیجان انگیز با مضمونی قوی و پیچیده است. مفهوم سریال که در اپیزود اول توضیح داده شد، در واقع یک نظرسنجی عمومی است که شهروندان می‌توانند رای خود را در مورد اعدام یک جنایتکار بدهند.

این مفهوم به نظر می‌رسد که از یک جنبه اخلاقی و اجتماعی بسیار پرسش‌برانگیز است. آیا مردم باید قدرت تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت یک فرد را داشته باشند؟ آیا اعدام بر اساس نظر عمومی می‌تواند به عدالت منجر شود؟ این سوالات از دیدگاه اخلاقی و حقوقی بسیار پیچیده هستند و احتمالاً در طول سریال، به بحث و تفکر درباره این مسائل خواهند پرداخت.

با توجه به خلاصه ارائه شده، می‌توان پیش‌بینی کرد که سریال دارای المان‌های هیجان‌انگیز و معمایی خواهد بود. راهبرد و انتخابات شخصیت‌ها و نتایج نظرسنجی مرموز، به طور قطع برای توسعه داستان و ساختار تنش‌ها در طول سریال اهمیت دارند.

نمرات سریال کره ای The Killing Vote

این سریال که شامل 12 قسمت است، در سایت IMDb، امتیاز 8.1 از 10 را کسب کرده؛ در حالی که در سایت MyDramaList امتیاز 8.3 از 10 را به دست آورده است.

جمع بندی

معرفی سریال کره ای رای اعدام

سریال رای اعدام با داستان هیجانی و ژانر درام و جنایی‌اش برای کسانی که علاقه‌مند به این نوع داستان‌ها هستند، گزینه مناسبی است. در سریال، بر روی تحولات شخصیت‌ها و روابط بین آن‌ها تمرکز شده است. شخصیت‌های اصلی دست به تحقیقات می‌زنند و تلاش می‌کنند تا رازهای پشت نظرسنجی و رأی اعدام را کشف کنند.

علاوه بر این، مواجهه‌های اخلاقی که درباره عدالت و انتقام برای آن‌ها پیش می‌آید. راز پشت قتل “بائه گی-چول” و هویت و اهداف “گاعتال”، فردی که رأی اعدام را برگزار می‌کند، به تدریج آشکار می‌شود. پلیس‌ها با پیچیدگی‌های جنایی و توطئه‌های سیاسی مواجه می‌شوند و در تلاشند تا راز اصلی این ماجرا را حل کنند.

سوالات متداول

تعداد قسمت سریال رای اعدام ؟

فصل اول دوازده قسمت

ژانر سریال کره ای رای اعدام چیست؟

درام، جنایی، معمایی

بیشتر بخوانید:


One thought on “معرفی سریال کره ای رای اعدام The Killing Vote 2023 ؛ داستان، بیوگرافی و نقد

  1. چرا اطلاعات غلط میدید؟ بازیگر نقش کیم موچان پارک هه جین هست اخه این کجاش شبیهه :/
    جونگ ووسونگ بنده خدا الان 50 سالشه
    ادیت کنید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *