نقد فیلم Dream Scenario ؛ تمثیلی از شهرت

Dream Scenario یا همان سناریوی رویایی، یکی از فیلم‌های هیجان‌انگیز نیکولاس کیج است که در ادامه این نوشتار، به نقد فیلم Dream Scenario خواهیم پرداخت.

“Dream Scenario” یک فیلم کمدی و جنایی آمریکایی محصول سال 2023 است که توسط کریستوفر بورگلی نوشته و کارگردانی شد. در این فیلم بازیگرانی مانند نیکلاس کیج، جولیان نیکولسون، مایکل سِرا، تیم میدوز، دیلان گلولا و دیلان بیکر بازی می‌کنند.

تهیه‌کنندگی فیلم Dream Scenario، توسط آری آستر و لارس کنودسن تحت حمایت Square Peg به همراه کیج، جیکوب جفک و تایلر کمپلون انجام شده است. این فیلم در تاریخ 9 سپتامبر 2023 در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد و قرار است توسط شرکت A24 در تاریخ 10 نوامبر 2023 (19 آبان 1402) منتشر شود.

نقد فیلم Dream Scenario

بررسی فیلم سینمایی سناریوی رویایی

شما می‌توانید فهرست نقد فیلم Dream Scenario را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

نقد فیلم Dream Scenario
بررسی فیلم سینمایی سناریوی رویایی

این فیلم، درباره پل متیوز، یک استاد است که که هرگز به موفقیت نرسید. پس از ظاهر شدن در رویاهای همه، او به طور ناگهانی به یک ستاره معروف تبدیل می‌شود. در ادامه این نوشتار، به تحلیل فیلم Dream Scenario خواهیم پرداخت.

نقد فیلم Dream Scenario

نقد فیلم Dream Scenario
تحلیل فیلم Dream Scenario

در فیلم Dream Scenario بیشتر بازیگران تنها رویای نقشی به یاد ماندنی مانند پل متیوز را در سر می‌پرورانند. فیلم Dream Scenario، تمثیلی کافکیایی از شهرت و نارضایتی‌های آن را نشان می‌دهد.

Dream Scenario یک چیدمان کاملاً پوچگرا را ارائه می‌دهد که به نیکلاس کیج اجازه خواهد داد تا بازیگری منحصر به فرد خود را در جهت‌های خنده‌دار سوق دهد. رویاها و لینک‌های ذهنی، چیزی است که همه ما تجربه می‌کنیم و فقط به ندرت می‌بینیم که به این خوبی در قالب یک فیلم ارائه شوند.

کیج در این فیلم کمدی سیاه ، فوق العاده است. در فیلم سناریوی رویایی، نیکلاس کیج راه خود را به نحو احسنت طی می‌کند. میراث نهایی Dream Scenario، احتمالاً این است که یک برداشت عجیب و غریب دیگر از مردان گمراه را به قانون شخصی دنیا اضافه کند.

آنچه در فیلم جدید نیکلاس کیج توجه را جلب می‌کند، این است که چگونه بورگلی می‌تواند آنچه را که اساساً یک شوخی تلقی می‌شود را در یک فیلم 101 دقیقه‌ای بسط دهد. این کار، قطعاً  آسان نیست و کیج در یکی از تند و تیزترین کمدی‌های سال، حضور دارد و می‌توان از او یکی از بهترین آثارش را دید.

بورگلی به طرز ماهرانه‌ای فرهنگی بی‌درد را به تصویر می‌کشد که با سرعت فوق‌العاده پیش می‌رود و اقدامات جدید خود را پرورش می‌دهد. سناریوی رویایی، به سادگی بهترین کمدی پوچ‌گرایانه در نوع خودش است.

نیکلاس کیج در یک حرفه طولانی مدت که پر از عناوین نامتعارف و انتخاب‌های خلاقانه است، هرگز خنده‌دارتر و دلخراش‌تر از این فیلم، حضور پیدا نکرده است. اگرچه منطق درونی و پیام‌رسانی آن در مواقعی درهم تنیده می‌شود و به‌طور کامل شکل نمی‌گیرد؛ اما سناریوی رویایی همچنان سرگرم‌کننده است.

نمرات فیلم Dream Scenario

نقد فیلم Dream Scenario
نمرات فیلم سناریوی رویایی

در وب‌سایت جمع‌آوری نقد Rotten Tomatoes این فیلم 92 درصد از 13 نقد منتقد، با میانگین امتیاز 7.5/10 مثبت دریافت کرده است. متاکریتیک نیز که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس نقد 7 منتقد، امتیاز 80 از 100 را به فیلم اختصاص داده که نشان دهنده بررسی‌های عموماً مطلوب است. بررسی فیلم سینمایی سناریوی رویایی توسط منتقدین نیز نشان می‌دهد که این فیلم، یک فیلم قابل قبول است.

از دیگر روزنامه‌های نقد فیلم می‌توان به سایت‌های زیر اشاره کرد که نمرات فیلم سناریوی رویایی را ثبت کردند:

  • The Hollywood Reporter: 90
  • IndieWire: B+
  • Variety: 80
  • The Guardian: 4/5
  • Screen Daily: 80
  • TheWrap: 80
  • Variety: 80
  • The Messenger: 7.5/10
  • Rolling Stone: 70

جمع‌بندی

نقد فیلم Dream Scenario
نقد فیلم Dream Scenario

کمدی سیاه و سوررئالیستی سناریوی رویایی با هنرنمایی نیکلاس کیج، آخرین چالشی است که یک مرد معمولی در این دنیا می‌تواند آن را تحمل کند. بررسی فیلم سینمایی سناریوی رویایی نشان داد که این فیلم بدون شک می‌تواند یکی از بهترین فیلم‌های نیکولاس کیج باشد. همچنین نمرات فیلم سناریوی رویایی نیز در نوع خودش فوق‌العاده بودند و نوید بخش یک فیلم خوب هستند. اگر به فیلم‌هایی که در عین ساده بودن، با مغز بیننده بازی می‌کنند علاقه دارید، فیلم Dream Scenario می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم Dream Scenario سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

کیفیت خوب فیلم Dream Scenario در چه تاریخی اکران می‌شود؟

کیفیت خوب این فیلم در روز 10 نوامبر 2023 (19 آبان 1402) منتشر خواهد شد.

چه کسانی در فیلم سناریوی رویایی بازی کردند؟

نیکولاس کیج، جولیان نیکولسون، مایکل سِرا، تیم میدوز، دیلان گلولا و دیلان بیکر از بازیگران مطرح این فیلم هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *