ساخت فیلم ناپلئون در تنها 62 روز!

ناپلئون جدیدترین ساخته ریدلی اسکات در سال 2023 است. به گفته اسکات ساخت فیلم ناپلئون تنها در 62 صورت گرفته و این اثر یکی از بهترین‌های ژانر تاریخی خواهد بود.

ریدلی اسکات نویسنده و تهیه‌کننده انگلیسی است که با ساخت فیلم‌های علمی تخیلی و تاریخی به شهرت رسیده است. او کارگردانی فیلم‌هایی همچون تلما و لوییز 1991، گلادیاتور 2000، سقوط شاهین سیاه 2001 و بسیاری فیلم‌های دیگر را در کارنامه دارد که برای سه فیلم ذکر شده برنده جایزه اسکار شد. اسکات که تاکنون فیلم‌هایی زیادی در ژانر‌های مختلف کارگردانی کرده ادعا می‌کند ساخت فیلم ناپلئون تنها 62 روز زمان برده است.

بیشتر بخوانید:‌ بهترین فیلم های کره ای نتفلیکس + [جدیدترین فیلم نتفلیکس کره ای]

ساخت فیلم ناپلئون تنها در 62 روز

فیلم ناپلئون در ژانر درام تاریخی ساخته شده است و به زودی به اکران عمومی در خواهد آمد. این فیلم که بر روابط ناپلئون با جوزفین تمرکز دارد تنها در 62 روز ساخته شد و بازیگران بزرگی همچون وایکین فینیکس در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

ریدلی اسکات درباره انتخاب فینیکس برای بازی در ناپلئون می‌گوید: «فیلم جنجالی «جوکر» او مرا شگفت‌زده کرد. نحوه تجلیل از خشونت را در فیلم دوست نداشتم اما واکین تحسین‌برانگیز بود. فکر کردم که انتخاب خوبی برای «ناپلئون» خواهد بود، نه فقط از نظر هنری، همین‌طور از جنبه تجاری. فقط دو بازیگر برای این نقش در ذهن داشتم. بازیگر دیگر را نام نمی‌برم.»

ساخت فیلم ناپلئون

اسکات همچنین به همکاری که با فینیکس در فیلم گلادیاتور داشته اشاره کرد و گفت: «نقش امپراتور بازیگر «سمپاتیک‌ترین شخصیت» آن فیلم بود چرا که «پدری بی‌ملاحظه» داشت.»

وی در مصاحبه دیگری که با امپایر داشت گفت: «به واکین در فیلم «جوکر» خیره شدم و گفتم این شیطان کوچک ناپلئون بناپارت است به او شباهت دارد.»

او درباره ناپلئون اضافه کرد: «او را با اسکندر مقایسه می‌کنم. آدلف هیتلر. استالین. ببینید، این مرد اتفاقات بد زیادی را تجربه کرده بود. در عین حال، شهامت، اراده و نفوذش ستودنی بوده است. مرد فوق‌العاده‌ای بوده».

همچنین در بخش دیگری از همین مصاحبه درباره ساخت فیلم ناپلئون صحبت کرد و گفت: «معمولاً چنین فیلمی حدود ۱۱۰ روز زمان می‌برد. سال‌ها قبل متوجه شدم که استفاده از هشت دوربین یعنی افزایش هشت برابری سرعت فیلمبرداری. همه دپارتمان‌ها باید با سرعت من تطبیق پیدا کنند. بازیگران نمی‌خواهند پیش از هر برداشت داستان زندگی بشنوند. این را در اوایل دوران فیلمسازی کشف کردم. یک بازیگر شناخته‌شده ولزی زمانی به من گفت: «روش کارت را دوست دارم چون خیلی سریع پیش می‌روی.» باید هندسه صحنه را بلد باشید. اگر بلد نباشید، اولین نمای فیلم را ساعت ۳ بعد از ظهر فیلمبرداری می‌کنید.»

کارگردان فیلم ناپلئون در مصاحبه با توتال فیلم نیز گفته: «ناپلئون را طی ۶۲ روز ساخته است؛ هر صحنه هندسه است. با داشتن ۱۱ تا ۱۴ دوربین، ما «ناپلئون» را در ۶۲ روز ساختیم. «گلادیاتور2 را حالا طی ۵۴ روز می‌سازم، چون با یک دوربین از یک صحنه ۵۰ برداشت نمی‌گیرم و بعد دوباره بچرخم. این صحنه نبرد معمولی که می‌توانست یک ماه طول بکشد را شش روزه ضبط می‌کنم. بنابراین صرفه‌جویی بسیار زیادی می‌شود.»

همچنین ادامه داد: «در فیلم‌هایی چون تلما و لوییز (Thelma & Louise) و بسیاری دیگر از آثارش تنها اپراتور دوربین بوده است؛ بنابراین دقیقاً می‌دانم که یک لنز چه چیزی به من می‌دهد. امروز، به شش تا ۱۱ دوربین تکامل پیدا کرده. یعنی من درون تریلر خودم می‌نشینم. مقابل چنین مانیتورهایی [دستانش را باز می‌کند]. آنجا می‌نشینم و با هر اپراتور حرف می‌زنم.»

ریدلی اسکات در ادامه مصاحبه با توتال فیلم درباره استوری‌بوردهایش صحبت کرد و گفت: «بهترین اتفاقی که برای فیلمسازی من افتاد این بود که به هنرستان رفتم. واقعاً می‌توانم طراحی کنم. پس از هفت سال آموزش لعنتی باید بتوانید طراحی کنید. استوری‌بوردها را خودم طراحی می‌کنم. همه قاب‌ها از کلوز-آپ تا نمای مدیوم را طراحی می‌کنم. لوکیشن‌هایی که هنوز پیدا نکرده‌ام را تصور می‌کنم. بنابراین به دنبال آن لوکیشن می‌گردیم. روایت بصری نقطه قوت من است.»

او که علاقه زیادی به کشور فرانسه و تاریخ آن دارد در این‌باره می‌گوید: «همیشه از سبک زندگی فرانسوی لذت می‌بردم. هرگز تابستان‌های فرانسه را فراموش نمی‌کنم. به حدی عاشق پاریس بودم که دفتری در آنجا دارم. اولین فیلم من دوئل‌بازان درباره‌ی ناپلئون است، هرچند این شخصیت در آن وجود ندارد.»

ریدلی اسکات درباره رویکردی که در ساخت فیلم ناپلئون داشته می‌گوید: «۴۰۰ کتاب درباره ناپلئون نوشته‌اند، اما من مثل کودکی هستم که به تصاویر نگاه می‌کند. وقتی به نقاشی‌های دیوید نقاش فرانسوی نگاه می‌کنید، درس تاریخ می‌گیرید.»

در فیلم ناپلئون افرادی همچون وایکین فینیکس در نقش ناپلئون، ونسا کربی در نقش جوزفین و طاهر رحیمی در نقش رهبر انقلاب فرانسه نقش آفرینی کرده‌اند. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این فیلم در تاریخ 22 نوامبر 2023 در ایالات متحده  و بریتانیا اکران خواهد شد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *