مایکروسافت قرارداد اکتیویژن را به زودی نهایی می‌کند

با وجود مشکلات زیادی که به وجود آمده است، به نظر می‌رسد نهایی شدن قرارداد اکتیویژن توسط مایکروسافت تا چند روز آینده مشخص خواهد شد.

با توجه به گزارش‌های The Verge، کارشناسان مایکروسافت و برند ایکس باکس امیدوارند که در تاریخ ۱۳ اکتبر، شرکت قادر به پایان دادن به فرایند خرید اکتیویژن شود و معامله را نهایی کند.

در حال حاضر، آخرین مانع برای این خرید، سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (Competition and Markets Authority یا CMA) است که به دلایل مختلف این قرارداد را مسدود کرده بود. برای پاسخگویی به این موضوع، مایکروسافت قرارداد را بازبینی کرده است تا نگرانی‌های CMA درباره این قرارداد و تاثیر آن بر صنعت بازی را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: تریلر رسمی فیلم Your Lucky Day منتشر شد + تاریخ اکران و داستان

نهایی شدن قرارداد اکتیویژن توسط مایکروسافت

تلاش های مایکروسافت برای نهایی شدن خرید کمپانی اکتیویژن ، مدتهاست که بخشی از اخبار دنیای بازی را به خود اختصاص داده است. سونی رقیب بازی‌ساز بزرگ کمپانی مایکروسافت، با همراهی کمیسیون فدرال تجارت (FTC)، مایکروسافت را به دادگاه معرفی کرد و در تلاش بود تا قرارداد را متوقف کند، با ادعاهایی که می‌گفت: مایکروسافت مالکیت بزرگترین شرکت‌های بازی‌ساز را دارد. بزرگترین مالکیت فکری مورد اشاره سونی هم Call of Duty بوده که برای سال‌ها جزء یکی از پرفروش‌ترین عناوین قرار گرفته است.

مایکروسافت این ادعا را تکذیب کرد و اعلام کرد قصد ندارد این فرانچایز یا سایر مالکیت‌های موجود در قرارداد را به برند ایکس باکس محدود کند. شرکت حتی یک قرارداد ۱۰ ساله با نینتندو برای تضمین عرضه عناوین آینده بر روی سیستم‌های این شرکت منعقد کرد.

نهایی شدن قرارداد اکتیویژن توسط مایکروسافت
در طول دادگاه، مایکروسافت بدون هیچ محدودیتی اعتراف کرد که دلیل تلاش برای خرید اکتیویژن بلیزارد، بهبود رتبه بازی‌های خود و اطمینان حاصل کردن از عرضه عناوین انحصاری بیشتر برای برند خود بوده است. همچنین، این یکی از دلایلی بود که شرکت بتسدا را خریداری کرد و مالکیت چندین عنوان از جمله بازی‌های جدیداً منتشر شده مانند Starfield را به دست آورد. مایکروسافت تأکید کرد که در مقایسه با سونی و نینتندو، در حوزه بازی‌ها عقب افتاده است و نیاز دارد “تکه‌ای از بازار را به دست آورد” چراکه در غیر این صورت عقب خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *