بدترین فیلم های 2023 ؛ فیلم‌هایی که ارزش دیدن ندارند

در سال 2023 فیلم‌های خوبی مانند Oppenheimer و Killers of the Flower Moon منتشر شدند، اما بد نیست که نگاهی به بدترین فیلم های 2023 بیندازیم.

در سال 2023، صنعت فیلم با طیف گسترده‌ای از آثار سینمایی و نقدها روبرو بود. بسیاری از فیلم‌های سال 2023 را می‌توان به عنوان شاهکارهای تاریخ سینما در نظر گرفت، اما برخی دیگر نه تنها در دسته بندی فیلم‌های خوب قرار نمی‌گیرند، بلکه می‌توان آن را در دسته بندی بدترین فیلم های تاریخ سینما در سال 2023 قرار داد.

در نگاه به این فیلم‌ها، مشاهده می‌شود که حتی با تلاش‌های سازندگان و تیم‌های فنی، گاهی اوقات اثرات هنری و داستانی همچنان نمی‌تواند انتظارات مخاطبان و منتقدان را برآورده کند. تجربه‌های سینمایی ناپسند ممکن است از انتخاب موضوع گرفته تا اجرای ضعیف بازیگران و یا توانایی نادرست در جذب توجه مخاطبان متنوع باشد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون مراجعه کنید.


باید توجه داشته باشید که این لیست به انتخاب تیم فیگار تهیه شده و تجربه سینمایی این آثار ممکن است برای هر فرد به شدت شخصی و متفاوت باشد. برخی از این فیلم‌ها ممکن است با توجه به سلیقه و ترجیحات هر فرد، تجربه جذابی باشند، در حالی که برای دیگران نهایتاً تجربه‌هایی خسته‌کننده و ناخوشایند ایجاد کنند.

بدترین فیلم های 2023

در ادامه لیست بدترین فیلم های 2023 را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شد.

بدترین فیلم های 2023
بدترین فیلم های 2023

سال 2023 با حضور فیلم‌هایی مانند Oppenheimer و Killers of the Flower Moon توانست مخاطبان زیادی به سینما بکشاند، اما آثاری در این میان اکران شدند که نه تنها جزء بهترین‌ها نیستند، بلکه آن‌ها را به عنوان بدترین فیلم های 2023 نام می‌بریم.

روح‌شده (Ghosted)

بدترین فیلم های 2023

  • کارگردان: دکستر فلچر
  • بازیگران: کریس ایوانز، آنا د آرماس
  • ژانر: اکشن، کمدی

Ghosted یکی از بدترین فیلم های 2023 است که ارزش تماشا ندارد. «کریس ایوانز» و «آنا د آرماس» از استعداد و جذابیت فراوانی برخوردار هستند و با یکدیگر در این فیلم اکشن و کمدی بی‌روح همبازی شدند. «کول» (با بازی کریس ایوانز)، یک زن زیبا به نام «سیدی» (با بازی آنا د آرماس) را در بازار کشاورزان ملاقات می‌کند و متوجه می‌شود که او یک مامور مخفی مرگبار است.

همانطور که مشخص است، آن‌ها در یک مأموریت هیجان‌انگیز و خطرناک شرکت می‌کنند که شامل نجات‌های مکرر از سوی «سیدی» و یادگیری «کول» است. متاسفانه، این فیلم کسل‌کننده‌ای بود و جزء بدترین فیلم جهان در سال 2023 قرار می‌گیرد، زیرا پر از صحنه‌های اکشن است که بیننده را خسته می‌کند و این دو بازیگر به هیچ عنوان با یکدیگر شیمی خوبی ندارند.

باربی (Barbie)

بدترین فیلم های 2023
بدترین فیلم های دنیا در سال 2023
  • کارگردان: گرتا گرویگ
  • بازیگران: مارگو رابی، رایان گاسلینگ، آمریکا فررا، کیت مک‌کینون
  • ژانر: فانتزی، کمدی

شاید برای بسیاری از افراد تعجب‌آور باشد که فیلم باربی در لیست بدترین فیلم های 2023 قرار بگیرد. باربی موفق شد تا در باکس آفیس فروش بسیار خوبی داشته باشد، اما به جرعت می‌توان گفت که فیلم خوبی نیست. داستان فیلم باربی تا حدی سرگرم‌کننده است، اما نمی‌توان آن را در دسته بندی بهترین قرار داد.

شوخی‌هایی که در طول فیلم بین شخصیت‌ها رد و بدل می‌شوند بسیار لوس و بی‌مزه هستند و بیننده را خسته می‌کنند. بسیاری از ما فکر می‌کردیم که باربی یک فیلم با موضوع فمنیست باشد، اما بیشتر به یک اثر ضد مرد تبدیل شد. به طور کلی می‌توان گفت که به این فیلم بهای زیادی داده شده و به هیچ وجه ارزش این همه توجه را نداشت. باربی را حتی می‌توان به عنوان بدترین فیلم 2023 معرفی کرد.

سنگ دل (Heart of Stone)

بدترین فیلم های 2023

  • کارگردان: بونی کرتیس
  • بازیگران: گل گدوت، جیمی درنان، آلیا بات، جینگ لوسی
  • ژانر: اکشن، دلهره‌آور

نتفلیکس یکی از سرویس استریم‌های بزرگ در جهان است که چندین فرانچایز از فیلم‌های اکشن را منتشر کرد. فیلم Heart of Stone یکی از جدیدترین فیلم‌های نتفلیکس و بدترین فیلم جهان در سال 2023 است. این فیلم به شدت سعی دارد تا از سری فیلم‌های مأموریت: غیرممکن با بازی «تام کروز» تقلید کند.

«گل گدوت» به عنوان یک مامور بین‌المللی وظیفه دارد تا از یک سیستم هوش مصنوعی محافظت کند که مبادا به دستان اشتباهی بیفتد. این فیلم در مورد هوش مصنوعی اطلاعات بسیار کمی ارائه می‌دهد و از طرفی دیگر «گل گدوت» و «جیمی دورنان» در نقش‌های اصلی، عملکرد خوبی ندارند. این فیلم به دلیل داستان سرایی و اجرای بد بازیگران، جزء بدترین فیلم های هالیوودی 2023 قرار می‌گیرد.

وینی پو: خون و عسل (Winnie the Pooh: Blood and Honey)

بدترین فیلم های 2023
بدترین فیلم های ترسناک 2023
  • کارگردان: ریس فریک-واترفیلد
  • بازیگران: نیکولای لئون، کریگ دیوید داوست، کریس کوردل، ماریا تیلور
  • ژانر: جنایی، ترسناک

Winnie the Pooh: Blood and Honey بدترین فیلم ترسناک دنیا در سال 2023 است که به هیچ عنوان ارزش تماشا ندارد. در 1 ژانویه 2022 (11 دی 1400)، کتاب وینی پو، اثر «ای ای میلن» از سال 1926 به صورت عمومی منتشر شد، به این معنا که هر کسی می‌توانست آن را به یک فیلم تبدیل کند و دقیقاً همین کاری است که کارگردان «ریس فریک-واترفیلد» انجام داده است.

این فیلم ترسناک درباره «وینی پو» و «پیگلت» است که اکنون جفتی از قاتلان خونخوار هستند که دختران دانشگاهی را وحشت زده می‌کنند. این فیلم طی 10 روز با بودجه‌ای حدود 100 هزار دلار ساخته شد. Winnie the Pooh: Blood and Honey به عنوان یکی از بدترین فیلم های 2023 تنها برای فروش ساخته شد و هیچگونه ارزش هنری ندارد.

فلش (The Flash)

بدترین فیلم های 2023

  • کارگردان: اندی موسکیتی
  • بازیگران: ازرا میلر، ساشا کایه، مایکل شنون، ران لیوینگستون
  • ژانر: ابرقهرمانی، اکشن، کمدی

The Flash یکی از بدترین فیلم های 2023 در ژانر ابرقهرمانی است که کمتر کسی می‌تواند نکته خوبی در این فیلم پیدا کند. فلش می‌تواند یک شخصیت سرگرم‌کننده باشد و در برابر اعضای دیگر لیگ عدالت در زمینه خنده و نگرش برتری داشته باشد؛ اما در فیلم اختصاصی خود، این شخصیت اغلب فقط خسته‌کننده است، به ویژه زمانی که به گذشته برمی‌گردد.

مشکلات و حاشیه‌های خارج از صحنه را کنار بگذاریم، «ازرا میلر» از جذابیت زیادی برخوردار است، اگرچه کمکی به او نمی‌کند و کارگردانی «اندی موسکیتی»، هر گونه ویژگی این بازیگر را با این داستان بی‌نظم و خسته‌کننده و جلوه‌های بصری بسیار بد، از بین می‌برد. جلوه‌های بصری فیلم به حدی افتضاح بودند که بسیاری از بینندگان آن را با گرافیک کنسول‌های پلی استیشن 2 مقایسه می‌کنند.

نقاشی (Paint)

بدترین فیلم های 2023
بدترین فیلم های جهان در سال 2023
  • کارگردان: بریت مک‌آدامز
  • بازیگران: اوون ویلسون، میکلا واتکینس، وندی مک‌لندن کاوی، سیارا رنه
  • ژانر: کمدی، درام

Paint بدترین فیلم 2023 است که ژانر کمدی و درام دارد. «اوون ویلسون» در این فیلم نقش فردی به نام «کارل» را بازی می‌کند که به مدت سه دهه میزبان یک برنامه تلویزیون پرطرفدار بوده است.

بعد از مدتی استودیو تصمیم می‌گیرد که یک نقاش جوان‌تر را با اون جایگزین کند و این باعث می‌شود تا کارل همه چیز را از دست بدهد. این فیلم چیزی برای ارائه به مخاطب ندارد و همواره سعی می‌کند تا بیننده را با شوخی‌های مسخره و لوس بخنداند، اما موفق نمی‌شود.

مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی (Ant-Man and the Wasp: Quantumania)

بدترین فیلم های 2023

  • کارگردان: پیتون رید
  • بازیگران: پل راد، اوانجلین لیلی، جاناتان میجرز، کاترین نیوتون
  • ژانر: کمدی، اکشن، ابرقهرمانی

فاز چهارم دنیای سینمایی مارول یکی از ناامیدکننده‌ترین دوره‌های این دنیای ابرقهرمانی بود. بسیاری از طرفداران مارول به فاز پنجم این دنیای سینمایی امیدوار بودند، اما این فاز با یکی از بدترین فیلم های 2023 ، یعنی Ant-Man and the Wasp: Quantumania آغاز شد.

این فیلم، که تمام جذابیت شخصیت مرد مورچه‌ای (با بازی پل راد) را که او را دوست‌داشتنی می‌کرد، حذف نمود و تنها هدف آن معرفی یک شرور به نام «کانگ فاتح» با بازی «جاناتان میجورز» است. بسیاری از طرفداران مارول به این فیلم امید زیادی داشتند، اما با داستان پردازی ضعیف و احمقانه به یک شکست تجاری تبدیل شد. قسمت سوم مرد مورچه‌ای جزء بدترین فیلم های تاریخ در دنیای ابرقهرمانی است که به هیچ وجه ارزش دیدن ندارد.

جن‌گیر: مؤمن (The Exorcist: Believer)

بدترین فیلم های 2023
بدترین فیلم های ترسناک 2023
  • کارگردان: دیوید گوردون گرین
  • بازیگران: لسلی اودم جونیور، لیدیا جیوت، اولیویا اونیل، جنیفر ندلز
  • ژانر: جنایی، ترسناک

جن‌گیر یکی از معروف‌ترین فرانچایزهای سینما در ژانر ترسناک است که بسیار از طرفداران این ژانر، آن را تماشا کرده‌اند. جدیدترین فیلم این فرانچایز، یعنی The Exorcist: Believer، از بدترین فیلم های 2023 در صنعت سینمای وحشت است.

یکی از مسائلی که می‌توان به آن  اشاره کرد این است که فیلم از عدم فضا و داستان ترسناک رنج می‌برد. این فیلم در زمینه وحشت، بدون هیچ سکانس ترسناکی، به عنوان یکی از بدترین فیلم ترسناک دنیا در سال 2023 محسوب می‌شود. در ابتدایی‌ترین ساعت فیلم، هیچ نمایشی از نیروی شیطانی یا سکانس ترسناکی مشاهده نمی‌شود، به طوری که مخاطب بیشتر یک فیلم درام را تماشا می‌کند.

آکوامن و پادشاهی گم‌شده (Aquaman and the Lost Kingdom)

بدترین فیلم های 2023

  • کارگردان: جیمز وان
  • بازیگران: جیسون موموآ، پاتریک ویلسون، امبر هرد، یحیی عبدالمتین دوم
  • ژانر: اکشن، کمدی، ابرقهرمانی

2023 به طور کلی برای ژانر ابرقهرمانی سال خوبی نبود. دنیای سینمایی دی‌سی «زک اسنایدر» آخرین تلاش‌های خود را کردند، اما موفق نشدند تا حتی یکی از طرفداران را راضی نگه دارند. Aquaman and the Lost Kingdom به عنوان آخرین فیلم در دنیای «زک اسنایدر»، به یک شکست تجاری دیگر برای کمپانی «وارنر» تبدیل شد.

قسمت اول این فیلم در سال 2018 اکران شد و توانست نقدها و نمرات خوبی به دست آورد و به همین دلیل قسمت دوم آن در دست ساخت قرار گرفت. از حواشی «امبر هرد» گرفته تا ریشوت‌های متعدد و تاخیرهای فراوان، باعث شدند تا این فیلم به بدترین حالت خود تبدیل شود. آکوامن 2 با داستانی خسته‌کننده و جلوه‌های ویژه ضعیف، به یکی از بدترین فیلم های هالیوودی 2023 تبدیل شد.

مارول‌ها (The Marvels)

بدترین فیلم های 2023
بدترین فیلم های جهان در سال 2023
  • کارگردان: نیا داکوستا
  • بازیگران: بری لارسون، تیونا پریس، ایمان ولانی، زوی اشتن
  • ژانر: اکشن، کمدی، ابرقهرمانی

بسیاری از طرفداران مارول بر این عقیده هستند که فیلم The Marvels نباید ساخته می‌شد؛ فیلمی که به طور واضح سعی دارد تا عقاید فمنیستی را در مغز مخاطب خود فرو کند. در این فیلم سه تا از شخصیت‌های مارول، یعنی «کاپیتان مارول»، «مونیکا رمبو» و «خانم مارول» یا همان «کامالا خان» حضور دارند و با یکدیگر همکاری می‌کنند تا یک شخصیت شرور به مبارزه بپردازند.

تقریباً می‌توان گفت که هیچکدام از شخصیت‌های اصلی طرفداران زیادی ندارند و تا حدودی منفور هستند. شخصیت «کامالا کان»، به عنوان یک عضو تازه وارد، حضور بسیار بی روحی دارد و همواره ریتم فیلم را خراب می‌کند. این فیلم کمدی بسیار بیهوده‌ای دارد و به جرعت می‌توان آن را جزء ضعیف ترین فیلم های مارول قرار داد.

سوالات متداول

فیلم باربی در باکس آفیس چقدر فروش داشت؟

باربی توانست در باکس آفیس جهانی نزدیک به 1.5 میلیارد دلار فروش داشته باشد.

آیا فیلم‌های دیگری از دنیای «زک اسنایدر» در دی‌سی ساخته می‌شود؟

خیر، طبق گزارش‌های منتشر شده این دنیای سینمایی توسط کمپانی «وارنر» به طور کامل به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بدترین فیلم های 2023 چه بود؟ شما کدام فیلم را تماشا کرده‌اید؟ لطفا نظرات و تجربه‌های خود را از تماشای فیلم‌های سال 2023 با فیگار در میان بگذارید.


One thought on “بدترین فیلم های 2023 ؛ فیلم‌هایی که ارزش دیدن ندارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *