نقد و بررسی فیلم Madame Web 2024 ؛ جدیدترین شکست سونی در سینما

مادام وب جدیدترین فیلم‌ دنیای سینمایی سونی است که طرفداران مارول انتظار آن را می‌کشیدند و در این مطلب قصد داریم به نقد فیلم Madame Web بپردازیم.

چندین سال است که کمپانی سونی (Sony) سعی دارد تا از شخصیت‌های دنیای عنکبوتی مارول، برای ساخت فیلم‌های سینمایی استفاده کند و تا به حال فیلم‌هایی مانند ونوم، ونوم: بگذارید کارنیج بیاید و موربیوس را تولید کرده است. جدیدترین فیلم این دنیای سینمایی، مادام وب، به تازگی در سینماها اکران شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


داستان فیلم در مورد زنی به نام «کاساندرا» وب است که متوجه می‌شود قدرت دیدن آینده را دارد. «کاساندرا» وقتی می‌بیند که جان سه دختر توسط یک فرد ناشناس در معرض خطر قرار دارد، سعی می‌کند تا با استفاده از قدرت‌هایش آن‌ها را نجات دهد و در این راه با گذشته خود رو به رو خواهد شد. در این مطلب به بررسی فیلم Madame Web می‌پردازیم و به ضعف‌های ساختاری آن اشاره خواهیم کرد.

نقد فیلم Madame Web

نقد فیلم Madame Web
نقد فیلم Madame Web

زمانی که تریلر این فیلم منتشر شد، بسیاری از طرفداران مارول نظرات منفی در مورد آن داشتند و از همان ابتدا مشخص بود که مادام وب فیلم خوبی نیست. در ابتدا به معرفی این شخصیت محبوب در کمیک می‌پردازیم.

مادام وب کیست؟

نقد فیلم Madame Web

«کاساندرا وب»، معروف به «مادام وب»، یک شخصیت خیالی در کمیک‌های «مارول» است. این شخصیت توسط «دیوید مایکل» و «اندرو وایلینگ» ساخته شده و برای اولین بار در کمیک The Amazing Spider-Man #210، در سپتامبر 1980 حضور پیدا کرد.

«مادام وب» یک زن مسن است که از کودکی مشکلات جسمی داشت. او قابلیت‌های آینده‌بینی و روشن‌بینی دارد و همچنین به عنوان یک مشاور و راهنما برای ابرقهرمانان، به ویژه «مرد عنکبوتی» شناخته می‌شود.

در داستان‌های مختلف، «مادام وب» به ابرقهرمانان کمک می‌کند و اطلاعات و نصیحت‌های مهمی به آن‌ها ارائه می‌دهد. او معمولاً به عنوان یک شخصیت مرموز با دانایی و قدرت‌های فوق‌العاده شناخته می‌شود. شخصیت «مادام وب» در طول سال‌ها، در داستان‌های مختلف «مارول» حضور داشته و جزو شخصیت‌های محبوب در دنیای کمیک است.

نمرات و نقدهای فیلم

نقد فیلم Madame Web
بررسی فیلم Madame Web

نقد فیلم مادام وب در سایت «متاکریتیک» با 50 نقد، نمره 27 از 100 و در سایت «راتن تومیتوز» با 185 نقد نمره 13 از 100 را به همراه داشت. در ادامه تحلیل فیلم Madame Web توسط برخی از منتقدان را مشاهده خواهید کرد:

کامیک‌بوک‌مووی:

فیلم بدی نیست. دست کم بهتر از موربیوس است. «جانسون» خوب نیست، هرچند از نمایش «سویینی» و همراهانش در نقش زنان عنکبوتی لذت بردم (منتظر نباشید که آن لباس‌ها را زیاد ببینید). مشکلات قدیمی «مارول» و «سونی» همچنان وجود دارد.

ام‌اس‌ان‌بی‌سی:

با انتظارات پایین به دیدن این فیلم رفتم. «سیدنی سویینی» عالی بازی کرد و از نحوه استفاده قدرت‌هایش خوشم آمد. احساس کردم «سونی» با نشان ندادن «مرد عنکبوتی» در تمام طول فیلم ما را ترول می‌کند. بهتر از «موربیوس» است اما فراموش‌شدنی.

اسلیت:

این یک فحاشی، یک فاجعه و آسیبی بر تاریخ ابرقهرمانان و خود سینما است.

تحلیل داستان فیلم

نقد فیلم Madame Web

بزرگ‌ترین نکته منفی فیلم مادام وب، داستان آن است. روایت ماجراهای فیلم به شدت کسل‌کننده بوده و تقریبا هیج هیجانی برای مخاطب ندارد. چهار شخصیت اصلی در تمام طول فیلم در حال فرار هستند و هیچ هدفی ندارد. لازم به ذکر است که با توجه به طول 2 ساعته این فیلم، هیچ سکانس اکشن مهیجی مشاهده نمی‌کنید و داستان به خسته‌کننده‌ترین شکل ممکن پیش می‌رود.

فیلمنامه دقیقا نمی‌‎داند که چه کاری می‌خواهد با شخصیت‌ها انجام دهد و به بدترین شکل ممکن مخاطب را با قدرت‌های «مادام وب» آشنا می‌کند. این شخصیت یکی از شخصیت‌های محبوب در کمیک‌های مارول است، اما تمام پتانسیل او با بازی افتضاح «داکوتا جانسون» و ضعف فیلمنامه هدر می‌رود.

شخصیت منفی فیلم که «ازکیل سیمز» نام دارد، از بدترین شرورهای تاریخ فیلم‌های ابرقهرمانی است که می‌توانید ببینید. این شخصیت در دنیای کمیک بسیار معروف است، اما در دنیای سینما به بدترین شکل ممکن آن را به تصویر کشیدند. هدف او در طول فیلم هیچگونه معنایی ندارد و کاملا غیر منطقی به نظر می‌رسد.

به طور کلی فیلم «مادام وب» از نظر شخصیت پردازی و داستان سرایی، یک اثر فوق‌العاده بی‌ارزش است که مخاطب را به سخره می‌گیرد و هیچ هیجانی برای او ایجاد نمی‌کند. در ادامه نقد فیلم Madame Web به بررسی ساختار آن می‌پردازیم.

تحلیل ساختار فیلم

نقد فیلم Madame Web
نقد فیلم مادام وب

وقتی از ساختار فیلم مادام وب صحبت می‌کنیم، با بدترین اثر ابرقهرمانی تاریخ طرف هستیم. در سال 2024، پیشرفت‌های زیادی را در دنیای فیلمسازی مشاهده می‌کنیم، اما مادام وب حتی ذره‌ای از این امکانات استفاده نکرده است.

فیلمبرداری آن به شدت مسخره است و در واقع مخاطب هیچگونه ارتباطی با آن برقرار نمی‌کند. فیلم سعی دارد تا نگاهی جدید از ژانر ابرقهرمانی ارائه دهد، اما با شکست بزرگی مواجه می‌شود.

مادام وب در برابر دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی، سکانس‌های اکشن زیادی ندارد و کمتر از هر فیلم دیگری از جلوه‌های ویژه استفاده می‌کند، اما با این وجود باز هم عملکرد ضعیفی داشته و تصاویر به مصنوعی‌ترین شکل ممکن نشان داده می‌شوند.

همانطور که گفته شد، «داکوتا جانسون» به هیچ وجه در نقش خود عملکرد خوبی نداشته و با بی میلی تمام جلوی دوربین می‌رود. عملکرد دیگر بازیگران تعریف خاصی ندارد و مشخص می‌شود که «سونی» برای کم خرج بودن فیلم، بدترین تیم بازیگری ممکن را استخدام کرده است.

جمع‌بندی

نقد فیلم Madame Web

فیلم Madame Web یکی از آثار ابرقهرمانی مورد انتظار در سال 2024 بود که با شکست بزرگی رو به رو شد. این فیلم پتانسیل زیادی داشت تا به یک فیلم فوق‌العاده در دنیای عنکبوتی تبدیل شود، اما هیچگونه از انتظارات طرفداران را برطرف نمی‌کند و یک داستان بی‌روح و بی‌هدف به مخاطب ارائه می‌دهد. حتی اگر از طرفداران ژانر ابرقهرمانی هستید، پیشنهاد می‌شود این فیلم را تماشا نکنید.

سوالات متداول

داستان فیلم Madame Web در چه سالی روایت می‌شود؟

داستان فیلم مادام وب در سال 2003 جریان دارد.

آیا شخصیت مادام وب در فیلم‌های دیگر مارول حضور خواهد داشت؟

تا به حال هیچگونه اطلاعات رسمی از حضور مادام وب در فیلم‌های دیگر مارول منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب نقد فیلم Madame Web چه بود؟ شما کدامیک از فیلم‌های دنیای سینمایی «سونی» را تماشا کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را از تجربه تماشای فیلم‌های او با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *