بهترین فیلم های گانگستری و مافیایی تاریخ سینما + [2023]

برای آشنایی با بهترین فیلم های خلافکاری و گروه‌های مافیایی ایرانی، ایتالیایی، امریکایی، کره‌ای و … در نوشتار بهترین فیلم های گانگستری همراه ما باشید.

فیلم‌های گانگستری یا به اصطلاح عامیانه مافیایی، یکی دیگر از پرطرفدارترین ژانرها به شمار می‌روند. در این ژانر، آثار بسیاری توسط کارگردانان توانمند و خوش ذوق سینما چون مارتین اسکورسیزی، فرانسیس فورد کاپولا و برایان دی‌پالما، ساخته و اکران شده‌اند.

برای آشنایی با فیلم های برتر مافیایی ترکی به مقاله بهترین فیلم ها و سریال های مافیایی ترکیه ای رجوع نمایید، تا با جدیدترین سریال‌های مافیایی ترکی آشنا شوید. صنعت سریال ترکیه سالانه سریال های مافیایی و اکشن بسیاری همجون فیلم های مافیایی کره ای تولید می‌کند. 10 فیلم برتر گانگستری کره ای نیز در لینک بهترین فیلم های جنایی کره ای معرفی شده‌اند. کره، ژاپن، ایتالیا، مکزیک، آمریکا، اسپانیا و… در ساخت بهترین فیلم های خلافکاری ید طولایی دارند.

مقالات مکمل

بهترین سریال‌های گانگستری مافیایی

بهترین فیلم های گانگستری

فهرست مطالب:

بهترین فیلم سینمایی گانگستری قدیمی و جدید
بهترین فیلم سینمایی گانگستری قدیمی و جدید

در بهترین فیلم های گانگستری جدید و قدیمی که نمونه‌هایش را معرفی خواهیم نمود، شخصیت‌های منفی، خطرناک و مرموزی مثل گادفادر، مایکل کورلئونه، خانواده کوچوالی و … وجود دارند. آثاری که در آن، هنرمندان مطرحی چون رابرت دنیرو، آل پاچینو و جو پشی حضور داشته و به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند، از جمله بهترین فیلم های گانگستری جدید و قدیم هستند.

این شخصیت‌ها در جنایت‌های مختلفی در زمینه‌های مواد مخدر و همکاری با سازمان‌های جنایی و مافیا، دست دارند. این ژانر هیجان‌انگیز و تماشایی باعث شده کارکترهای به یادماندنی به یادگار گذاشته شوند. این فیلم‌ها از دهه 30 میلادی شروع به جذب مخاطب کرده‌اند. برای آشنایی با بهترین فیلم های گانگستری 2023 و محبوب‌ترین فیلم سینمایی گانگستری قدیمی تا انتهای این نوشتار ما را همراهی کنید.

بهترین فیلمهای کارتل مواد مخدر

پابلو اسکوبار احتمالاً مشهورترین و بدنام ترین قاچاقچی مواد مخدر جهان است، کسی که شهرت و بدنامی او تا حدودی به خاطر این بوده که وی در واقع چهره کارتل مدیین در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ در کلمبیا بوده است. بعد از ساخت و انتشار سریال پرطرفدار و محبوب Narcos از نتفلیکس بود که اعتبار او به عنوان ترسناک‌ترین مرد در آمریکای جنوبی بیش از پیش شناخته شد.

از فیلم سینمایی در مورد مواد مخدر The Wolf of Wall Street تا Scarface، خوب و فریبنده جلوه دادن مصرف کوکایین به یک عادت در سینما تبدیل شده است و اخیرآ مواد مخدر به موضوع اصلی بسیاری از فیلم‌ها و سریال های تلویزیونی جذاب تبدیل شده است.

سایکدلیک صفتی به معنی روانگردان است. فیلم های سینمایی سایکدلیک ، فیلم سینمایی در مورد ال اس دی و فیلم درباره ماریجوانا از جمله فیلم سینمایی در مورد مواد مخدر هستند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین فیلمهای کارتل مواد مخدر پرداخته‌ایم.

جدیدترین فیلم های گانگستری 2023

Someone Dies Tonight

بهترین فیلم های گانگستری 2022
بهترین فیلم های گانگستری 2023
  • نام اثر: Someone Dies Tonight (یکی امشب می‌میره)
  • کارگردان: Vjekoslav Katusin
  • نویسندگان: Konstantin Georgiou, Vjekoslav Katusin, Axel Melzener
  • ژانر: مافیایی، دلهره‌آور
  • تاریخ انتشار: 2023
  • بازیگران: Jenny Paris, Raquel Montes, Christopher Lambert

داستان این اثر که از بهترین فیلم های مافیایی 2023 است، از جایی شکل می‌گیرد که گروهی از دوستان برای تعطیلات به یونان سفر می‌کنند. در مسیر جنوب، توسط گروهی از گانگسترها، شناسایی می‌شوند. آن‌ها در خانه‌ای دور افتاده، حبس می‌شوند و در این میان مجبور خواهند شد که برای زندگی خود، مبارزه کنند.

“یکی امشب می‌میره” از فیلم های مافیایی جدید به کارگردانی ویکوسلاو کاتوسین در ژانر مافیا و دلهره‌آور ساخته شده است. فیلم‌نامه این اثر، توسط اشخاصی چون کنستانتین جورجیو، ویکوسلاو کاتوسین، اکسل ملزنر به نگارش درآمده است. در این فیلم بازیگرانی چون جنی پاریس، راکل مونتس، کریستوفر لمبرت، مایکل پاره، وکوسلاو کاتوسین حضور دارند.

The Lives of Better Men

بهترین فیلم های گانگستری 2022
بهترین فیلم های مافیایی 2023
  • نام اثر: The Lives of Better Men (زندگی مردان بهتر)
  • کارگردان: Marc Noda
  • نویسندگان: Devin Kurtz, Kevin Michaels, Marc Noda
  • ژانر: مافیایی، مجرمانه، درام، دلهره‌آور
  • مدت زمان: 1 ساعت و 31 دقیقه
  • تاریخ انتشار: سال 2022 میلادی
  • بازیگران: Jayda Aslan, David Chan, P.J. King, Danielle Lescure, Michael Evans Lopez

داستان این فیلم از فیلم های مافیایی جدید از جایی آغاز می‌شود که یک خانواده جوان به همراه یک کارآگاه، خود را در میانه جنگ واقعی در زمینه مواد مخدر می‌یابند. “زندگی مردان بهتر” به کارگردانی مارک نودا در ژانر مافیا، مجرمانه، درام و دلهره‌آور ساخته شد است.

فیلم‌نامه این اثر توسط دوین کورتز، کوین مایکلز، مارک نودا به نگارش درآمده است. در این فیلم، بازیگرانی چون جیدا اصلان، دیوید چان، پی جی کینگ، دانیل لسکر، مایکل ایوانز لوپز حضور داشته و به نقش آفرینی پرداخته‌اند.

فیلم های گانگستری بر اساس واقعیت

Blow (2001)

بهترین فیلم های گانگستری بر اساس واقعیت

کوکائین (به انگلیسی: Blow) ضربه یا کوکائین (نام فیلم کلمه‌ای عامیانه به معنی کوکائین است) فیلمی درباره زندگی‌نامه جورج جانگ، قاچاقچی آمریکایی کوکائین است که بر اساس داستان‌های واقعی زندگی او در سال ۲۰۰۱ ساخته شده‌است.

کارگردان این فیلم تد دم است. دیوید مک کنا و نیک کاساوتس داستان آن را از کتابی نوشتهٔ بروس پورترز (۱۹۹۳) اقتباس کردند. جانی دپ در این فیلم نقش جورج جانگ را ایفا کرده‌است.

American Gangster (2007)

برترین فیلم های مافیایی
بهترین فیلم های گانگستری

گانگستر آمریکایی یک فیلم جنایی بیوگرافی آمریکایی محصول ۲۰۰۷ به کارگردانی و تهیه کنندگی ریدلی اسکات و با بازی ستارگانی همچون راسل کرو و دنزل واشنگتن است. فیلم خوب گنگستر امریکایی دو کاراکتر محوری دارد -لوکاس و ریچی – که برخورد و تقابل آن‌ها قرار بوده که موتور محرکه فیلم باشد، اما شرط اصلی برای موفقیت چنین رویکردی، متوازن بودن رابطه مذکور است. متاسفانه رابطه لوکاس و ریچی متوازن نیست.

لوکاس حضور سنگین تر و جذاب تری در فیلم دارد. ریچی هماورد مناسبی برای لوکاس نیست. فیلم هرگاه که روی کاراکتر لوکاس متمرکز می‌شود، در اوج است اما بخش‌های مربوط به ریچی بیش و کم ملال آور است.

البته این به معنای آن نیست که فیلم گنگستر آمریکایی فیلم خسته کننده‌ای است. دریدلی اسکات هرگز فیلم خسته کننده و غیر سرگرم کننده نساخته است. گانگستر آمریکایی هم از این قاعده مستثنا نیست؛ هر چند که جزو بهترین کارهای سازنده به شمار نمی‌رود.

یکی از ویژگی‌های ارزنده فیلم، آشنا کردن تماشاگر با دقایق و ظرایف حرفه قاچاق مواد مخدر در آمریکا است. بازی دنزل واشنگتن به یکی از دیدنی ترین چیزهای گنگستر آمریکایی است. واشنگتن توانسته تمام سایه روشن‌های کاراکتر فرانک لوکاس را عینیت بخشد.

اصولاً کاراکتر لوکاس که برآیندی است از احساسات و گرایشات متناقض، برگ برنده فیلم به شمار می‌رود. بازی آرماند آسانته نقش همکار زیر دست فرانک و نیز بازی جاش برولین در نقش کارآگاه تروپو، حائز اعتناست. متاسفانه رسول کرو به سبب محدودیت‌های فیلمنامه نتوانسته درخششی هم ارز واشنگتن داشته باشد.

بهترین فیلم های مافیای مواد مخدر جدید و قدیم

فیلم سینمایی در مورد ماری جوانا

We’re the Millers (2013)

فیلم سینمایی در مورد ماری جوانا
فیلم سینمایی در مورد ماری جوانا

ما خانواده میلر هستیم (به انگلیسی: We’re the Millers) فیلم کمدی آمریکایی محصول ۲۰۱۳ به کارگردانی راوسون مارشال تربر و نویسندگی باب فیشر، استیو فیشر، شان آندرس و جون موریس است. از بازیگران آن می‌توان به جنیفر آنیستون، جیسون سودیکیس، اما رابرتس، و ویل پولتر اشاره کرد.

دیوید که موادفروشی پاره‌وقت است، در شرایط بدی قرار می‌گیرد و پول و جنس‌هایش به سرقت می‌رود. او که حالا به موادفروش بالادستی‌اش ۴۰ هزار دلار بدهکار شده تنها یک راه برای پرداخت آن دارد. او باید وارد مرز مکزیک شود و محموله‌ای از ماری‌جوآنا را با خود برگرداند.

فیلم سینمایی خارجی با موضوع مواد مخدر شیشه

Point Break (1991)

بهترین فیلم های گانگستری با موضوع مواد مخدر شیشه

نقطه شکست یا نقطه فروپاشی فیلمی محصول سال ۱۹۹۱ و به کارگردانی کاترین بیگلو است. در این فیلم بازیگرانی همچون پاتریک سوویزی، کیانو ریوز، گری بیوسی، لوری پتی، جان کریستوفر مک‌گینلی، جیمز لوگرو، جان فیلبین، لی ترگسن، وینسنت کلین، کریس پدرسون، آنتونی کیدیس، کریستوفر پتیت، سیدنی والش، پیتر فلپس، پینگ وو و تام سایزمور ایفای نقش کرده‌اند.

جانی یوتا، مامور سابق ایالت اوهایو و اف‌بی‌آی، به مامور باتجربه آنجلو پاپاس در تحقیق درباره یک سری سرقت‌های بانکی توسط «رئیس‌جمهور سابق» کمک می‌کند: باندی از سارقان که ماسک‌های لاستیکی روسای جمهور سابق رونالد ریگان، جیمی کارتر، ریچارد نیکسون و لیندون بی جانسون را استفاده می‌کنند.

فیلم سینمایی مافیای کوکائین

Scarface (1983)

فیلم سینمایی مافیای کوکائین
بهترین فیلم های گانگستری

صورت‌زخمی فیلمی محصول سال ۱۹۸۳ میلادی به کارگردانی برایان دی پالما، نویسندگی الیور استون و بازی آل پاچینو در کاراکتر تونی مونتانا است. این فیلم بازسازی فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۳۲ است. به داستان زندگی تونی مونتانا می‌پردازد. او یک پناهنده کوبایی است که به فلوریدا آمده‌ و در طی فیلم چگونگی تبدیل مونتانا به گانگستر شماره یک میامی را شاهد می‌شویم.

فیلم با سخنرانی فیدل کاسترو آغاز می‌شود، در این سخنرانی کاسترو اجازه باز شدن دروازه‌های بندر ماریل و بیرون رفتن هزاران پناهنده کوبایی به سمت فلوریدا را می‌دهد. برخی از این پناهندگان پس از رسیدن به آمریکا رو به کارهای گانگستری آوردند.

10 فیلم برتر گانگستری

Silent Night

بهترین فیلم های گانگستری
بهترین فیلم های گانگستری
  • نام اثر: Silent Night (شب آرام)
  • کارگردان: Camille Griffin
  • نویسنده: Camille Griffin
  • ژانر: مافیایی، کمدی، درام، وحشت
  • مدت زمان: 1 ساعت و 32 دقیقه
  • تاریخ انتشار: December 3, 2021
  • بازیگران: Annabelle Wallis, Keira Knightley, Matthew Goode

بهترین فیلم های مافیایی ۲۰۲۱ شب آرام به نویسندگی و کارگردانی کامیل گریفین در ژانر مافیا، درام، وحشت و کمدی سیاه ساخته شده است. در این فیلم بازیگرانی چون آنابل والیس، کیرا نایتلی، متیو گود، لیلی رز دپ، لوسی پانچ حضور داشته و به نقش آفرینی پرداخته‌اند.

نل، سایمون و پسرشان آرت، آماده پذیرایی از دوستان و خانواده، برای برگزاری مراسمی عالی برای کریسمس هستند. ولی آنان نمی‌دانند که در این شب همگی خواهند مرد.

The Many Saints of Newark

بهترین فیلم های گانگستری 2022
بهترین فیلم های گانگستری
  • نام اثر: The Many Saints of Newark (بسیاری از مقدسین نیوآرک)
  • کارگردان: Alan Taylor
  • نویسندگان: David Chase, Lawrence Konner
  • ژانر: مافیایی، مجرمانه، درام
  • مدت زمان: 2 ساعت
  • امتیاز: 6.3 از IMDB
  • تاریخ انتشار: سال 2021 میلادی
  • بازیگران: Alessandro Nivola, Leslie Odom Jr.

شما در این اثر شاهد ساخت تونی سوپرانو می باشید. داستانی که انسانیت، پشت مبارزات تونی و تأثیرات خانواده، به‌ ویژه عمویش، دیکی مولتیسانتی را نشان می‌دهد که تبدیل به خاص‌ترین رئیس اوباش در تمام دوران‌ها شده است.

بهترین فیلم های مافیایی ۲۰۲۱ “بسیاری از مقدسین نیوآرک” به کارگردانی آلن تیلور در ژانر مافیا، مجرمانه و درام ساخته شده و در سال 2021 میلادی اکران شد. فیلم‌نامه این اثر جذاب توسط دیوید چیس، لارنس کنر به نگارش درآمده است. در این فیلم، بازیگرانی چون الساندرو نیولا، لسلی اودوم جونیور، ورا فارمیگا، جان برنتال، کوری استول حضور داشته و به نقش آفرینی پرداخته‌اند.

Nobody

باب اودنکرک، آلکسی سربریاکوف، کانی نیلسن، کریستوفر لوید، مایکل آیرونساید
بهترین فیلم های گانگستری
  • نام اثر: Nobody (هیچ‌کس)
  • کارگردان: Ilya Naishuller
  • نویسنده: Derek Kolstad
  • ژانر: مافیایی، اکشن، درام، مجرمانه
  • مدت زمان: 1 ساعت و 32 دقیقه
  • امتیاز: 7.4 از IMDB
  • تاریخ انتشار: سال 2021 میلادی
  • بازیگران: Bob Odenkirk, Aleksey Serebryakov, Connie Nielsen

هیچ‌کس به قلم درک کولستاد و کارگردانی ایلیا نایشولر در ژانر مافیا، مجرمانه، درام و اکشن ساخته شده و در سال 2021 میلادی اکران شد. در این فیلم بازیگرانی چون باب اودنکرک، آلکسی سربریاکوف، کانی نیلسن، کریستوفر لوید، مایکل آیرونساید حضور داشته و به نقش آفرینی پرداخته‌اند.

داستان این اثر به روایت یک مرد مطیع خانواده می‌پردازد که شخصیت واقعی خود را پس از واقعه دزدی از خانه‌اش، توسط دو دزد خرده‌پا فاش می‌کند. او درگیر جنگی خونین با یک رئیس جنایتکار روسی می‌شود.

Gangs Of New York

بهترین فیلم های گانگستری قرن بیستم
بهترین فیلم های گانگستری

قصه فیلم دار و دسته‌های نیویورکی از سال ۱۹۴۶ میلادی شروع می‌شود. گروهی از مهاجران ایرلندی به رهبری مردی به نام کشیش والون (لیام نیسون) به منطقه «فایو پوینت» در شهر رو به ترقی نیویورک وارد شده‌اند.

«فایو پوینت» یکی از خطرناک‌ترین و جرم خیز ترین مناطق در شهر نیویورک به شمار می‌رود. این منطقه توسط مرد دیوانه خشنی به اسم ویلیام کاتینگ معروف به ویلیام قصاب (دانیل دی لوئیس) و دار و دسته «بومی گرایان» وی داره می‌شود.

این دار و دسته با سیاه پوستان و مهاجران غیر آمریکایی به شدت مخالف هستند. با ورود کشیش والون که رهبری دار و دسته ایرلندی «خرگوش‌های مرده» را بر عهده دارد. نبرد میان این دو گروه بالا می‌گیرد.

نهایتاً کشیش والوم توسط بیل قصاب به قتل می‌رسد. در پی مرگ والون، پسر کوچک وی، آمستردان والون، به یتیم خانه فرستاده می‌شود. آمستردام والون (لئوناردو دی کاپریو) بعد از شانزده سال که از قتل پدر محبوبش گذشته. دوباره به منطقه «فایو پوینت» نیویورک باز می‌گردد.

او در یان شانزده سال فقط به فکر گرفتن انتقام از قاتل پدرش، ویلیام قصاب بوده است. ویلیام هم چنان با توسل به روش‌های خشونت آمیز بر مصدر حکمرانی شهر تکیه زده است.

آمستردام با کمک گرفتن از گنگ‌ها و باندهای مستقل که در سطح شهر فعالند و نیز با یاری گرفتن از یک دختر جیب بر (کامرون دیاز) که دسترسی مستقیم به ویلیام قصاب دارد، در صدد است که انتقال خون پدرش را از ویلیام بگیرد. آمستردام به داخل تشکیلات ویلیام نفوذ می‌کند و این در حالی است که ویلیام بی خبر از هویت واقعی آمستردام، وی را هم چون پسر خویش زیر بال و پر می‌گیرد.

Reservoir Dogs

بهترین فیلمهای مافیایی
بهترین فیلم های گانگستری

جو کبت (لارنس تیرنی) که سردسته یکی از بزرگترین باند های تبهکاری در لس آنجلس است پی می‌برد که محموله از الماس های ارزشمند وارد این شهر شده است پس به همراه پسرش ادی (کریس پن) شش فرد با نام های مستعار، برای سرقت استخدام می کند ولی در روز سرقت اتفاقی عجیب رخ می دهد و…

می‌توان Reservoir Dogs را فیلمی ساده و بی‌اهمیت قلمداد کرد و آن را زیر سایه‌ی فیلم‌های بزرگ‌تر کارنامه‌ی کوئنتین تارانتینو قرار داد، یا می‌توان از ورای ظاهر غیرجدی آن، کمی جدی به آن نگاه کرد و سوالاتی پرسید؛ چرا این شخصیت‌های کاریکاتوری را باور می‌کنیم؟

چرا این داستان تکراری نفوذی در یک گروه خلافکاری به چنین تجربه‌ی بدیعی تبدیل می‌شود؟ چرا وقتی در پایان فیلم، ناله‌های آقای سفید را می‌شنویم، شکستی تراژیک را همراه او تجربه می‌کنیم؟ چرا آخرین کادر فیلم، یک کادر خالی ساده و بی‌پیرایش، معانی عمیق‌تری را حمل می‌کند؟ و در یک کلام و به ساده‌ترین بیان، چرا فیلم Reservoir Dogs در عین سادگیش، فیلمی تاثیر‌گذار و البته مهم است؟ برای پاسخ دادن به این پرسش‌ها باید به درون دنیای کوچک Reservoir Dogs سفری بکنیم و روایت این فیلم را در سه بخش پیرنگ، شخصیت و زاویه‌ی دید تحلیل کنیم.

شخصیت‌های تک‌بعدی و فاقد پیچیدگی که نه هرگز در تیپ تعریف می‌شوند و نه در تعریف شخصیت به معنای کلاسیک آن می‌گنجند؛ انسان‌هایی که نه آنقدر قابل‌پیش‌بینی هستند که بتوانیم رفتارهای آنان را در یک الگوی مشخص بگنجانیم و نه آنقدر قابل‌درک هستند که بتوانیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم.

بلکه همانطور که پیشتر گفته شد، بی‌هویت‌های ناشناخته‌ای هستند که قرار نیست هیچ وقت به‌درستی آن‌ها را بشناسیم. اما چرا این بی‌هویتی شخصیت‌ها، به صفتی مذموم بدل نمی‌شود و از اثر بیرون نمی‌زند؟ اساسا چرا ما موجودات از ناکجاآباد آمده و هدف‌ها و اصولشان را باور می‌کنیم؟

A Bronx Tale

بهترین فیلمهای مافیایی
بهترین فیلم های گانگستری

داستانی از برانکس یا یک داستان برانکسی فیلمی در ژانر درام و جنایی به کارگردانی رابرت دنیرو است که در سال ۱۹۹۳ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به دنیرو، چاز پالمینتری، فرانسیس کاپرا و جو پشی اشاره کرد. این فیلم در بخش برانکس در نیویورک و در دوران پرتلاطم دههٔ شصت رخ می‌دهد.

فیلم پر از صحنه‌های ماندگارست. صحنه‌ی شناسایی قاتل در ابتدای فیلم، صحنه‌ی قماربازی در زیرزمین کافه، صحنه‌ای که در پیست اسب دوانی‌اند‌، صحنه‌ی ترسیدنِ آشوبگرانی که به کافه‌ی سانی میایند از سانی، حرکات دستِ سانی، صحنه ای که عشق “کالیجو” در را برای او باز می‌کند و صحنه‌ی آخر فیلم.

آخر فیلم هم کلیشه نیست انگار نمی‌شود ازین فیلم ایراد گرفت بعضی فیلم‌ها طوری در ذهن آدمی جای می‌گیرند که آد مخجالت می‌کشد از آن بد بگوید و شاید حتی نمی‌تواند اینکار را انجام دهد. بازیِ بازیگران بسیار خوب، فضای فیلم گرم و کارگردانی کم نقص است.

دیالوگ‌های فیلم هم به یاد آدم می‌ماند. رابرت دنیرو بخشی از زندگی یک فرد از برانکس را به ما نشان می‌دهد اما بهترست بگوییم آدم‌هایی که دراین فیلم هستند مصداقی از آدم های دوروبرِ ما می‌مانند بدشانس، زحمتکش، دوست داشتنی و خاص، مثل قصه‌هایی از برانکس.

Donnie Brasco

بهترین فیلمهای مافیایی
بهترین فیلم های گانگستری

دانی براسکو یک فیلم جنایی درام آمریکایی محصول سال ۱۹۹۷، به کارگردانی مایک نیوول و نویسندگی پال اتاناسیو است که براساس یک داستان واقعی ساخته گردیده‌است.

جانی دپ به عنوان یک پلیس مخفی با نام دانی براسکو وارد گروه‌های تبهکاری می‌شود. فیلم براساس جریانی واقعی ساخته شده‌است. دانی براسکو نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی شده‌است.

The Departed

بهترین فیلمهای گانگستری
بهترین فیلم های گانگستری

یکی از مأموران اداره پلیس شهر بوستون به اسم بیلی کاستیگان از سوی دو تن از فرماندهانش یعنی کاپیتان کوئینان و سرجوخه دیگنام مأموریت پیدا می‌کند تا به صورت ناشناس در تشکیلات یک باند گانگستری بسیار مهم و خطرناک که رهبری آن برعهده فردی به اسم فرانک کاستلو است نفوذ نماید تا خبرهای آنجا را به اداره پلیس منتقل کند.

از سوی دیگر یکی از افراد مهم و وفادار به کاستلو به اسم کالین سالیوان به عنوان یک پلیس به اداره پلیس شهر می‌پیوندد تا برای کاستلو خبرچینی کند. پس از گذشت مدتی از این اتفاقات بیلی پی می‌برد که گانگسترها یک جاسوس در اداره پلیس دارند و کالین نیز از سوی دیگر متوجه می‌شود فردی در تشکیلات آن‌ها برای اداره پلیس جاسوسی می‌کند. با این وجود کالین و بیلی از مأموریت و هویت واقعی همدیگر اطلاعی ندارند و هر کدام در تلاشند تا هر چه زودتر فرد جاسوس را بدام بیندازند.

رابطه پدر و پسری بن‌مایه‌ای در تمام فیلم است. کاستلو به شکل چهره‌ای پدرانه با هردوی سالیوان و کاستیگان برخورد می‌کند؛ درحالیکه کویینان به شکل نقطه مقابلی برای کاستلو در نقش پدری عمل می‌کند و هردو روی صورت نوعی پدر ایرلندی-آمریکایی را ارائه می‌دهند. سالیوان هرگاه برای مطلع کردن کاستلو از فعالیت‌های پلیس‌ها با وی تماس می‌گیرد وی را «پدر» خطاب می‌کند.

The Godfather

بهترین فیلمهای گانگستری
بهترین فیلم های گانگستری

داستان، از درون به مافیا نگاه می‌کند و این راز موفقیت و سحر و افسون آن است؛ این فیلم به نحوی درک عمومی از مافیا را از آن زمان شکل داده است. دنیای واقعی با مردسالاری مقتدرانه‌ای جایگزین می‌شود که در آن، قدرت و عدالت از پدرخوانده سرچشمه می‌گیرد و تنها آدم‌های پلید، خیانت‌کاران هستند. طبق گفتهٔ مایکل (ال پاچینو)Al Pacino) )یک فرمان وجود دارد:«هرگز در برابر خانواده‌ات قرار نگیر.»

فیلم پدرخوانده یک فیلم کنجکاو است. می‌توان فعالیت‌های پدرخوانده و خاندانش را درک کرد، حتی برای اینکه آنها را مورد تأیید قرار دهد. و حتی اگر صریحاً تأثیر جهان زیرین را در جهان مقدس هالیوود و لاس وگاس به تصویر بکشد، این احساس وجود دارد که با وجود مایکل جوان، این جهان‌های بهتری خواهند بود. اساساً، پدرخوانده طرح یک اسطوره است، نه یک واقعیت. اما این افسانه ها هستند – و نه واقعیت ها – که ثروت می‌یابند. – آرتور نایت، در اصل در ۸ مارس ۱۹۷۲ منتشر شد.

موسیقی فیلم ساخته نینو روتا موسیقیدان ایتالیایی است که علاوه بر آهنگسازی به عنوان یک رهبر ارکستر بزرگ نیز مشهور است. روتا برای ساخت موسیقی این فیلم از ترکیب سبک خاص موسیقی جاز ایتالیا با موسیقی احساسی سیسیل استفاده کرد. نتیجه کار با وجود آنکه کاملاً رمانتیک و احساسی بود توانست در تمام صحنه‌های فیلم اعم از احساسی، هیجانی، صحنه‌های درگیری و نبرد و … حضور داشته باشد.

Goodfellas

بهترین فیلمهای گانگستری
بهترین فیلم های گانگستری

داستان بر اساس زندگی واقعی و رویدادهای حقیقی هنری هیل، گنگستر مخوف سابق را روایت می‌کند. هنری از کودکی آرزو داشته یک گانگستر شود به‌طوری‌که گانگستر شدن را از رئیس‌جمهور آمریکا شدن بهتر می‌دانست.

هنری جوان به عنوان صرفاً یک پیشخدمت و راننده برای سازمان جنایی نزدیک محله‌شان در بروکلین به نام دارودستهٔ سیسرو، وارد گروه آن‌ها شده و با کمک دو تن از دوستانش به نام‌های جیمی (رابرت دنیرو) و تامی (جو پشی) به‌طور رسمی وارد گروه می‌شود.

هنری یک بار به جهت فروختن سیگار دستگیر می‌شود ولی در دادگاه هیچ حرفی از خانوادهٔ جنایی سیسرو نمی‌زند. سیسرو نیز در این فاصله قاضی دادگاه را همدست خود کرده و هنری آزاد می‌شود. او که نزد همه محبوبیت پیدا کرده، در انجام یک دزدی از یک فرودگاه شرکت می‌کند.

Gangs Of New York (2002)

بهترین فیلم های گانگستری قرن بیستم
بهترین فیلم های گانگستری

قصه فیلم دار و دسته‌های نیویورکی از سال ۱۹۴۶ میلادی شروع می‌شود. گروهی از مهاجران ایرلندی به رهبری مردی به نام کشیش والون (لیام نیسون) به منطقه «فایو پوینت» در شهر رو به ترقی نیویورک وارد شده‌اند.

«فایو پوینت» یکی از خطرناک‌ترین و جرم خیز ترین مناطق در شهر نیویورک به شمار می‌رود. این منطقه توسط مرد دیوانه خشنی به اسم ویلیام کاتینگ معروف به ویلیام قصاب (دانیل دی لوئیس) و دار و دسته «بومی گرایان» وی داره می‌شود. این دار و دسته با سیاه پوستان و مهاجران غیر آمریکایی به شدت مخالف هستند. با ورود کشیش والون که رهبری دار و دسته ایرلندی «خرگوش‌های مرده» را بر عهده دارد. نبرد میان این دو گروه بالا می‌گیرد.

نهایتاً کشیش والوم توسط بیل قصاب به قتل می‌رسد. در پی مرگ والون، پسر کوچک وی، آمستردان والون، به یتیم خانه فرستاده می‌شود. آمستردام والون (لئوناردو دی کاپریو) بعد از شانزده سال که از قتل پدر محبوبش گذشته. دوباره به منطقه «فایو پوینت» نیویورک باز می‌گردد. او در یان شانزده سال فقط به فکر گرفتن انتقام از قاتل پدرش، ویلیام قصاب بوده است. ویلیام هم چنان با توسل به روش‌های خشونت آمیز بر مصدر حکمرانی شهر تکیه زده است.

آمستردام با کمک گرفتن از گنگ‌ها و باندهای مستقل که در سطح شهر فعالند و نیز با یاری گرفتن از یک دختر جیب بر (کامرون دیاز) که دسترسی مستقیم به ویلیام قصاب دارد، در صدد است که انتقال خون پدرش را از ویلیام بگیرد. آمستردام به داخل تشکیلات ویلیام نفوذ می‌کند و این در حالی است که ویلیام بی خبر از هویت واقعی آمستردام، وی را هم چون پسر خویش زیر بال و پر می‌گیرد.

Eastern Promises (2007)

بهترین فیلم های گانگستری قرن بیستم
بهترین فیلم های گانگستری

یک دختر نوجوان روسی حامله که در یک داروخانه دچار خونریزی شده بلافاصله به بیمارستان منتقل می شود. دکتری به اسم آنا موفق می شود نوزاد او را بدنیا آورد اما مادر بچه می میرد. آنا تصمیم می گیرد از این کودک نگهداری کند و همچنین دفترچه خاطرات مادر او را که بزبان روسی است نزد خود نگه می دارد. آنا با کمک مادرش آنرا ترجمه می کند تا بتواند آدرسی از بستگان احتمالی کودک بدست آورد.

او نهایتاً موتجه می شود مادر کودک به نحوی با صاحب یک رستوران در لندن به اسم سیمون ارتباط دارد . او با وجود مخالفت مادر و دایی اش نزد سیمون می رود اما سیمون در واقع رئیس یک باند تبهکار روسی در شهر لندن است که رستوران نیز پوششی بر فعالیتهای اوست و بنابراین در ادامه پسر سیمون که کیریل نام دارد بهمراه نیکولا راننده و محافظ سیمون که فرد بسیار خشنی نیز می باشد با آنا درگیر می شوند.

Road To Perdition (2002)

بهترین فیلم های گانگستری قرن بیستم
بهترین فیلم های گانگستری

فیلم سینمایی «جاده‌ای به سوی تباهی | Road to Perdition» اثر مهم سم مندز، یکی از نمونه‌های برجسته سینمای جنایی است که متکی بر یک فیلمنامه اقتباسی پر جزئیات، تماشاگر را در معرض داوری‌هایی دشوار پیرامون جنایتکاران می‌اندازد که به گونه‌ای متفاوت از کلیشه‌های مرسوم به تصویر کشیده شده‌اند.

«مایکل سالیوان»، یک شوهر و پدر فداکار، و یک مزدور و تبهکار که شب‌ها امرار معاش می‌کند، برای فرزند ارشدش «مایکل جونیر» با بازی «تایلر هاشلین» همچون یک راز به نظر می‌آید. اما زندگی یک گنگستر که راحت مردم را می‌کشد، نمی‌تواند از فرزندش نهان بماند؛ او یک فرد خانواده‌دوست و فداکار است و بدی کارش را به خاطر فراهم کردن یک زندگی خوب و شایسته برای همسر و فرزندانش توجیه می‌کند.

روزی فرزند، پدرش را از عصر تعقیب می‌کند تا ببیند او چگونه امرار معاش می‌کند. پس از اینکه مجبور به یک گریز می‌شود، یک تراژدی خانوادگی سالیوان را مجبور می‌کند تا از رئیسش با بازی «پل نیومن» و پسر او با بازی «دنیل کریگ» انتقام بگیرد، در حالی که یک قاتل با بازی «جود لا» که توسط رئیس سالیوان استخدام شده، همچون سایه دنبال اوست و تنها یک قدم از او عقب‌تر است.

American Gangster (2007)

بهترین فیلم های گانگستری قرن بیستم
بهترین فیلم های گانگستری

گنگستر امریکایی بر اساس داستان واقعی ساخته شده است. استیو زیلیان، فیلمنامه نویسی که با نوشتن فیلمنامه فهرست شیندلر به شهرت رسید، فیلمنامه گنگستر آمریکایی را از روی مقاله بازگشت پروانه نوشته مارک یاکوبسون، نوشته است.

دو بازیگر برنده اسکار، دنزل واشنگتن و راسل کراو، نقش‌های اصلی فیلم گنگستر آمریکایی را بازی می‌کنند؛ فیلمی که در ابتدا قرار بود نمایش پدر خوانده سیاه باشد. دنزل واشنگتن در یکی از بهترین نقش آفرینی‌های دوران حرفه‌ای‌اش، در نقش فرانک لوکاس ظاهر شده است. قصه فیلم در اوایل دهه ۷۰ میلادی سپری می‌شود. در این زمان جنگ ویتنام هنوز ادامه دارد.

مصرف مواد مخدر به ویژه در خیابان‌های نیویورک رو به افزایش است. فرانک لوکاس جوان سیاه پوستی است که برای بامبی جانسون، قاچاقچی معروف نیویورکی کار می‌کند، لوکاس راننده، محافظ و کیف کفش بامبی است. بمبی بر اثر یک سکته قلبی می‌میرد. فرانک که به چم و خم کارهای ارباب سابقش آگاه است، عمل جای او را می‌گیرد و به تدریج مبدل به یک قاچاقچی سرشناس در محله هارلم نیویورک می‌شود.

این در حالی است که گنگسترهای سیاه پوست و مافیا رقبای اصلی لوکاس به شمار می‌روند. لوکاس برای این که موقعیت خود را مستحکم تر کند، عازم تایلند می‌شود تا مستقیماً و بدون وجود هیچ واسطه‌ای مواد مخدر را از تولید کننده اصلی خریداری کند. لوکاس سپس از طریق یکی از آشنایان خود موفق می‌شود هروئین خریداری شده را در تابوت‌های سربازان کشته شده آمریکایی در جنگ ویتنام جاسازی کرده و آن را وارد خاک آمریکا کند.

Snatch (2000)

بهترین فیلم های گانگستری قرن بیستم
بهترین فیلم های گانگستری

فیلم قاپ زنی (Snatch) فیلمی در ژانر کمدی و اکشن به کارگردانی گای ریچی است. این فیلم محصول مشترک کشورهای آمریکا و انگلستان است که در سال 2000 اکران شد. در این فیلم بازیگران سرشناسی مانند برد پیت، جیسون جیسون استاتهام و بنیسیو دل تورو به ایفای نقش پرداختند.

داستان فیلم با سرقت یک الماس 86 قیراتی توسط شخصی به نام فرانکی چهار انگشتی (با بازی بنیسیو دل تورو) در بلژیک آغاز می‌شود. او قصد دارد تا این الماس را به جواهرفروشی در لندن به نام پسرعمو اوی (با بازی دنیس فارینا) بفروشد. در این بین افراد دیگری قصد دارند تا او را کشته و الماس ارزشمند را از دستش خارج کنند.

The Departed (2006)

بهترین فیلم های گانگستری قرن بیستم
بهترین فیلم های گانگستری

فیلم رفتگان یا فیلم The Departed فیلمی در ژانر درام معمایی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی است. این فیلم محصول سینمای هالیوود است که در سال 2006 اکران شد. در این فیلم بازیگران سرشناسی مانند لئوناردو دی کاپریو، جک نیکلسون و مت دیمون به ایفای نقش پرداختند.

فیلم رفتگان، جدا مانده یا مردگان (The Departed) یکی از بهترین آثار جنایی تاریخ سینما است. داستان این فیلم درباره‌ی یک مامور مخفی به نام بیلی کاستیگان (با بازی دی کاپریو) از اداره پلیس شهر بوستون است که از سوی فرماندهانش یعنی گروهبان دیگنام (با بازی مارک والبرگ) و کاپیتان چارلی کوئینان (با بازی مارتین شین) ماموریت پیدا می‌کند که در یک باند خلافکاری بزرگ نفوذ کند.

فرانک کاستلو (با بازی جک نیکلسون) رئیس این حلقه‌ی مافیایی ایرلندی است. کاستیگان برای نفوذ در این باند و مقبولیت نزد کاستلو مجبور به انجام انواع جرم‌ها و جنایات می‌شود. او به اندازه‌ای نقش خود را خوب بازی می‌کند که کاستلو او را مانند پسر خودش می‌پذیرد. از طرفی کاستلو نیز یکی از افراد وفادار به خودش به نام کالین سالیوان (با بازی مت دیمون) را به عنوان یک پلیس به اداره پلیس شهر بوستون می‌فرستد تا برای او خبرچینی کند.

پس از مدتی سالیوان متوجه می‌شود که یکی از اعضای باند کاستلو برای پلیس‌ها جاسوسی می‌کند. در طرف مقابل کاستیگان نیز متوجه حضور یکی از افراد کاستلو به عنوان خبرچین در اداره‌ی پلیس می‌شود. اما هیچ یک از آن دو دقیقا هویت دیگری را نمی‌داند و در تلاش هستند تا هویت جاسوس را آشکار کنند.

City Of God (2002)

بهترین فیلم های گانگستری قرن بیستم
بهترین فیلم های گانگستری

فیلم در محله ی فقیر نشین «شهر خدا» در حومه ریو دو ژانیرو پیش میرود. محله ای که هیچ قانونی در آن حکمفرما نیست و مافیا شهر را در دست دارد. شهر پر است از خشونت و مواد مخدر. داستان فیلم پیرامون زندگی دو کودک است که در این شهر بزرگ میشوند و هر یک مسیری کاملا جدا را در پیش میگیرند: یکی عکاس می شود و دیگری دلال مواد مخدر. City of God داستان تبهکاران شهری فقیر و نکبت زده در حومه ریو دوژانیروی برزیل را بر اساس یک داستان واقعی از دهه ۱۹۶۰ تا دهه ۱۹۸۰ دنبال می کند.

دو گروه تبهکاری که یکی به رهبری «لیتل دیدز» و دیگری به رهبری «کاروت» هستند، می خواهند همدیگر را از دور خارج کنند تا توزیع مواد مخدر شهر را به تنهایی در دست بگیرند. ماه ها جنگ های خونین بین آنها ادامه دارد. سرانجام به دلیل اینکه «لیتل دیدز» پول قاچاقچی اسلحه را نمی دهد، پلیس دو گروه را محاصره می کند و برخی را می کشد و عده ای را دستگیر می کند. در این میان پسر جوانی به نام «راکت» که از صحنه های درگیری دو گروه عکس های خبری تهیه می کند، به شهرت و تمکن مالی می رسد.

فیلم سینمایی مافیای مواد مخدر ایرانی

فیلم سینمایی قاچاقچیان کردستان ، فیلم سینمایی ایرانی قاچاقچی بلوچ و فیلم سینمایی ایرانی قاچاق اسلحه از جمله بهترین فیلم های سینمایی مافیای مواد مخدر ایرانی هستند. جمشید هاشم پور از جمله بازیگران مطرح این دست از فیلم‌ها می‌باشد. در ادامه به معرفی برخی از محبوب‌ترین فیلم‌ها پرداخته شده است.

فیلم سینمایی قاچاق مواد مخدر جمشید هاشم پور

لاک پشت 1375

بهترین فیلم های گانگستری و مواد مخدر ایرانی
بهترین فیلم های گانگستری و مواد مخدر ایرانی

«لاک پشت» محصول سال 1375 و به کارگردانی و نویسندگی «علی شاه حاتمی» می باشد. از بازیگران مطرح این فیلم می‌توان به جمشید هاشم پور، کتایون ریاحی و محمود پاک نیت اشاره کرد. محوریت اصلی لاک پشت قاچاق مواد مخدر و تقابل قاچاقچیان و نیروهای امنیتی است.

مختار، رابط یک سازمان قاچاق مواد مخدر از داخل ایران به خارج کشور است. زمانی که او در برابر خواسته های سازمان می ایستد و مخالفتش را اعلام می کند، سازمان شخصی به نام اسکندری را برای مذاکره به ایران میفرستد. با اطلاع یافتن نیروهای امنیتی از ورود اسکندری به ایران، داستان از آنچه که هست پیچیده تر می‌شود.

فیلم سینمایی مواد مخدر ایرانی قدیمی

لنگرگاه 1367

بهترین فیلم های گانگستری و مواد مخدر ایرانی
بهترین فیلم های گانگستری و مواد مخدر ایرانی

لنگرگاه فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد ساخته سال ۱۳۶۷ است. دو برادر به نامهای احمد و بهمن به دلیل رفتار خشن پدر از خانه می‌گریزد و به بندر عباس می‌روند. با حمزه، که در مسافر خانه کار می‌کند، آشنا می‌شوند و با تهیه و فروش اجناس قاچاق ارتزاق می‌کنند.

در این کار با موسی، قاچاقچی هروئین آشنا می‌شوند. پدر احمد و بهمن از روی عکسی که پسرانش برای مادر فرستاده‌اند آنها را در بندر عباس می‌یابد و به کمک ماموران موسی و همکارانش را گرفتار می‌کند. احمد و بهمن به آغوش خانواده باز می‌گردند.

فیلم سینمایی مواد مخدر ایرانی جدید

متری شیش و نیم ۱۳۹۷

بهترین فیلم های گانگستری و مواد مخدر ایرانی
بهترین فیلم های گانگستری و مواد مخدر ایرانی

متری شیش و نیم فیلمی در ژانر پلیسی-اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی و محصول سال ۱۳۹۷ ایران است. بازیگران آن پیمان معادی، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی و پریناز ایزدیار هستند. چند تن از مأمورین پلیس مبارزه با مواد مخدر به سردستگی صمد (پیمان معادی) به دنبال فروشندهٔ بزرگ شیشه در تهران به اسم ناصر خاکزاد (نوید محمدزاده) هستند.

نام فیلم برگرفته از خاطره ناصر خاکزاد، متهم پرونده مواد مخدر است که در بخشی از سکانس دادگاه روایت می‌کند که کفن برادرش را متری شش و نیم خریدند. این فیلم نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به روی پرده رفت و موفق شد برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شود.

فیلم های گانگستری امریکایی

Playing with Fire

فیلم گانگستری جدید 2022
بهترین فیلم های گانگستری
  • نام اثر: Playing with Fire (بازی با آتش)
  • کارگردان‌ها: ناتالی پری، راجر گرابز
  • ژانر: مافیایی، اکشن، مجرمانه، درام
  • بازیگر: ناتالی پری
  • مدت زمان: 1 ساعت و 53 دقیقه

بازی با آتش در ژانر مافیا، مجرمانه، درام و اکشن ساخته شده است. یک خواننده کانتری “والری استیونز” شاهد یک قتل است و او با یک مامور اف بی آی به نام پاتریک که از او در برابر مافیای روسیه محافظت می‌کند فرار می‌کند. اما پاتریک متوجه می‌شود که ممکن است این افراد نیز متعلق به او باشند.

Killers of the Flower Moon

بهترین فیلم های گانگستری آمریکایی
بهترین فیلم های گانگستری آمریکایی
  • نام اثر: Killers of the Flower Moon (قاتلان ماه گل)
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • نویسنده: اریک راث
  • نویسنده کتاب: David Grann
  • ژانر: مافیایی، مجرمانه، تاریخی، درام
  • تاریخ انتشار: 2022
  • بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، جسی پلمونز، برندان فریزر، رابرت دنیرو

داستان فیلم سینمایی گانگستر امریکایی “قاتلان ماه گل” از جایی شروع می‌شود که اعضای قبیله Osage در ایالات متحده، تحت شرایط مرموز در دهه 1920 به قتل رسیدند و این خود جرقه‌ای بزرگ برای یک F.B.I شد. قاتلان ماه گل، به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در ژانر مافیا، مجرمانه، درام و تاریخی ساخته شده است.

فیلم‌نامه این اثر توسط نویسنده با استعدادی به نام اریک راث که از کتاب دیوید گرن الهام گرفته شده، به نگارش درآمده است. در این فیلم، بازیگران توانمندی چون لئوناردو دی کاپریو، جسی پلمونز، برندان فریزر، رابرت دنیرو، جان لیتگو حضور داشته و به نقش آفرینی پرداخته‌اند.

فیلم های مافیایی ایتالیایی

Vanishing Balances: Mafia vs Yakuza

بهترین فیلم های گانگستری 2022
بهترین فیلم های گانگستری
  • نام اثر: Vanishing Balances: Mafia vs Yakuza (تعادل‌های محو شده: مافیا در مقابل یاکوزا)
  • کارگردان: Saul Jacobs
  • ژانر: مافیایی، اکشن، مجرمانه، درام
  • مدت زمان: 1 ساعت و 20 دقیقه
  • تاریخ انتشار: 2022
  • بازیگران: Hal Yamanouchi, Silvio Simac, Silvio Pollio, Anamaria Mayer

یک مافیا پس از مدت‌ها، برای رفع کردن برخی از مشکلات در یک داروخانه واقع در کشور ایتالیا به استخدام درآمد. “تعادل‌های محو شده‌ داستان مافیا در مقابل یاکوزا” به کارگردانی سائول جیکوبز در ژانر مافیایی، اکشن، مجرمانه و درام ساخته شده است. در این فیلم، بازیگران با استعدادی چون هال یامانوچی، سیلویو سیماک، سیلویو پولیو، آناماریا مایر حضور داشته و به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

فیلم گانگستری مکزیکی

Ya no estoy aquí (2019)

بهترین فیلم های گانگستری مکزیکی
بهترین فیلم های گانگستری مکزیکی

من دیگر اینجا نیستم (به انگلیسی: I’m No Longer Here) یک فیلم درام مکزیکی به زبان اسپانیایی محصول سال ۲۰۱۹ به نویسندگی و کارگردانی فرناندو فریاس د لا پارا و با بازی خوان دانیل گارسیا تروینو و آنجلینا چن است. این فیلم در روایتی غیرخطی ارائه می‌شود و بین تجربیات اولیسس در مکزیک و ایالات متحده پرش می‌کند.

در سال 2011، در محله های فقیر نشین مونتری، یک نوجوان 17 ساله به نام اولیس، رهبر گروهی به نام لوس ترکوس است. آنها خود را وقف دور زدن و پیروی از ضد فرهنگ کلمبیا می‌کنند. اعضای Los Terkos لباس‌های روشن و گشاد می‌پوشند و مدل‌های موی خانگی و عجیب و غریب دارند. بیشتر وقت خود را صرف شرکت در مهمانی های رقص و نمایش رنگ های شیک خود می‌کنند.

در حالی که تلاش می‌کنند مقداری پول بدزدند تا بتواند یک پخش کننده MP3 بخرند، با عضوی از یک گروه جنایتکار سازمان یافته به نام Los F[b] مواجه می‌شوند که سعی می‌کند آن‌ها را بترساند. بعدا که این عضو توسط پلیس دستگیر می‌شود، اعضای لوس ترکوس رادیوی او را می‌دزند. از این طریق اعضای این گروه جنایتکار آن‌ها را پیدا می‌کنند و آرامش این گروه محلی بر هم می‌ریزد.

بهترین فیلم های مافیایی ژاپنی

Graveyard of Honor (1975)

بهترین فیلم های گانگستری ژاپنی
بهترین فیلم های گانگستری ژاپنی

گورستان شرافت یک فیلم یاکوزای ژاپنی به کارگردانی کینجی فوکاساکو محصول سال ۱۹۷۵ است. این فیلم که فیلمنامه آن را تاتسوهیکو کاموی نوشته، اقتباسی از رمانی از فوجیتا گورو به همین نام است. فیلم بر اساس زندگی عضو واقعی یاکوزا، ریکیو ایشیکاوا، ساخته شده است که نقش او را تتسویا واتاری بازی می‌کند.

Hell Dogs (2022)

بهترین فیلم های گانگستری ژاپنی
بهترین فیلم های گانگستری ژاپنی

جونیچی اوکادا، کنتارو ساکاگوچی و مایو ماتسوکا از بازیگران فیلم سگ های جهنمی به کارگردانی ماساتو هارادا هستند. یک افسر پلیس سابق با روانی آسیب دیده و عزمی جزم برای انتقام، باید از طریق رفاقت با یکی از روانی ترین اعضای یک تشکیلات یاکوزا به درون آن‌ها نفوذ کند.

بهترین فیلم های گانگستری هندی

King of Kotha (2023)

بهترین فیلم های گانگستری هندی
بهترین فیلم های گانگستری هندی

پادشاه کوتا (همچنین با نام KOK به بازار عرضه می شود) یک فیلم درام اکشن هندی به زبان مالایایی محصول ۲۰۲۳ به کارگردانی ابیلاش جوشی است. در این فیلم گروهی از بازیگران چون دولکر سلمان، شبیر کالارکال، پراسانا، گوکول سورش، آیشواریا لکشمی، نایلا اوشا، چمبان وینود خوزه، شامی تیلاکان، ساران، شانتی کریشنا و آنیخا سورندران حضور دارند.

کوتا منطقه‌ای بایر در مرز کرالا-تامیل نادو بود که در آن متهمان بدون محاکمه در دوران بریتانیا کشته شدند. بعدها مردم به آنجا مهاجرت کردند و شهر قابل سکونت شد. حسن به کوتا، یک شهر تخیلی مملو از جنایات در نزدیکی مرز کرالا-تامیلنادو، منتقل می‌شود؛ جایی که او بیشتر در مورد شهر جویا می‌شود و در می‌یابد که شهروندان، به ویژه نوجوانان، به مواد مخدر معتاد هستند.

Sarkar (2005)

بهترین فیلم های گانگستری هندی
بهترین فیلم های گانگستری هندی

«سرکار» (انگلیسی: Sarkar) فیلمی در ژانر جنایی و درام به کارگردانی رام گوپال وارما است که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به آمیتاب باچان، آبیشک باچان، کاترینا کایف، تانیشا موکرجی و انوپم کهیر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های گانگستری سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

سوالات متداول

معرفی فیلم مافیایی ایتالیایی دوبله فارسی شده که تماشای آن را نباید از دست داد؟

فیلم مافیایی ایتالیایی دوبله فارسی شده خائن که ساخته 2019 است و فیلم معروف پدرخوانده (ایتالیایی آمریکایی) را حتما تماشا کنید.

معرفی فیلم مافیایی مواد مخدر جهان و فیلم مواد مخدر امریکایی که تماشای آن را نباید از دست داد؟

فیلم مافیایی مواد مخدر روزی روزگاری در آمریکا، فیلم مواد مخدر امریکایی گانگسترهای آمریکایی

بهترین فیلم های مافیایی عاشقانه ایتالیایی کدام فیلم‌ها هستند؟

از جمله فیلم های مافیایی عاشقانه ایتالیایی فیلم‌ مافیا فقط در تابستان می‌کشد و فیلم 365 روز هستند.

معرفی 10 فیلم برتر گانگستری جدید که تماشای آن را نباید از دست داد؟

فهرست 10 فیلم برتر گانگستری جدید : مادر مافیا 2023 ، برابرساز قسمت سوم 2023 ، یک دست لباس 2022 ، لانسکی 2021 ، هیچ‌کس 2021 ، قدیسان فراوان نیوآرک 2020 ، کاپون 2020 ، مرد ایرلندی 2019 ، گانگستر، پلیس و شیطان 2019 ، خائن 2019


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *