بیوگرافی شهلا ناظریان دوبلور ؛ علت مرگ و هرآنچه که باید بدانید

بیوگرافی شهلا ناظریان دوبلور به عنوان یکی از برجسته‌ترین بانوان در حوزه‌ی هنر هفتم درگذشت. برای اطلاعات بیشتر از این بانوی بزرگوار با ما بمانید.

شهلا ناظریان در سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد و به تشویق مادرش از سال ۱۳۴۱ و همزمان با تحصیل در دبیرستان وارد عرصهٔ دوبله شد. بیوگرافی شهلا ناظریان و همسرش حسین عرفانی و سعید شرافت با عکس و ناگفته‌های شخصی تا بیماری و علت فوت را در ادامه این نوشتار خواهید خواند.

بیوگرافی شهلا ناظریان دوبلور

علت مرگ شهلا ناظریان و هرآنچه که باید بدانید

بیوگرافی شهلا ناظری, زندگینامه شهلا ناظریان, علت مرگ شهلا ناظریان
بیوگرافی شهلا ناظری, زندگینامه شهلا ناظریان, علت مرگ شهلا ناظریان

او در ابتدا با نقش‌های کوتاه زیر نظر عطاءالله کاملی، سعید شرافت و محمدعلی زرندی گویندگی را آغاز کرد و سپس به پیشنهاد روبیک در استودیو دماوند به‌مدت ۵ سال مشغول شد و به‌خاطر استعدادش خیلی زود به عنوان گویندهٔ نقش‌های اول مورد توجه مدیران دوبلاژ قرار گرفت.

خانم شهلا ناظریان یکی از دوبلورهای سرشناس و باسابقه کشورمان چندی پیش در سن ۷۵ سالگی درگذشت. وی همسر مرحوم حسین عرفانی بوده که او نیز از پیشکسوتان دوبله و صدا بود.

علت مرگ شهلا ناظریان

در این باره شهراد بانکی مدیران روابط عمومی انجمن گویندگان گفت که شب گذشته حال خانم ناظریان مساعد نبود و به همین دلیل او را به بیمارستان منتقل کردیم اما متاسفانه بعد از گذشت یک روز بر اثر ایست قلبی درگذشت. قرار است که پس فردا چهارشنبه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح مراسم تشییع جنازه او در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شود.

بیوگرافی حسین عرفانی

حسین عرفانی به جای بازیگرانی نظیر همفری بوگارت، کلارک گیبل، آرنولد شوارتزنگر، مورگان فریمن، ساموئل ال جکسون و مارلون براندو صداپیشگی کرده و در سریال‌های تلخ و شیرین و عالیجناب به نقش‌آفرینی پرداخت.

عرفانی در مجموعه فیلم‌های دی دی که تا سال‌ها از تلویزیون ایران پخش می‌شد صداپیشه نقش اصلی بود. صدای این زوج در کارهای تبلیغاتی تلویزیون نیز حضور پررنگی داشت.

وسعت فعالیت شهلا ناظری

بیوگرافی شهلا ناظری, زندگینامه شهلا ناظریان, علت مرگ شهلا ناظریان
بیوگرافی شهلا ناظری, زندگینامه شهلا ناظریان, بیوگرافی شهلا ناظریان دوبلور

ناظریان در طول سال‌های فعالیت در دوبلاژ، به‌جای بسیاری از بازیگران جهان از جمله اینگرید برگمن، لورن باکال، سوفیا لورن، دایان کیتون، راکوئل ولش و الیزابت تیلور گویندگی کرده‌است. یکی از درخشان‌ترین گویندگی‌های او در دوبلهٔ فیلم کازابلانکا به‌جای اینگرید برگمن در کنار گویندگی حسین عرفانی به‌جای هامفری بوگارت است. گویندگی‌اش به‌جای گوگوش در فیلم در امتداد شب از دیگر اجراهای اوست وبه‌جای مریل استریپ نیز گویندگی کرده‌است. همچنین وی از گویندگان فعال دوبلهٔ همزمان در جشنوارهٔ فیلم کودک و نوجوان اصفهان بوده‌است.

شهلا ناظریان در کنار دوبله، در برنامهٔ رادیویی «صبح جمعه با شما» فعالیت داشته‌است. بازیگری در تئاتر را از سال ۱۳۶۸ تجربه کرد و همچنین در سریال‌های تلویزیونی «این خانه دور است» (ساختهٔ بیژن بیرنگ و مسعود رسام) و داستان یک شهر (ساختهٔ خسرو معصومی) و فیلم‌های سینمایی «خوش‌خیال»، «پرِ پرواز» و «شب بخیر غریبه» به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداخته‌است. اجرای مسابقهٔ تلویزیونی «تلاش» به همراه حسین عرفانی و نیز گویندگی در تیزرهای تبلیغاتی از دیگر فعالیت‌هایش به‌شمار می‌آیند.

زندگینامه شهلا ناظری

بیوگرافی شهلا ناظری, زندگینامه شهلا ناظریان, علت مرگ شهلا ناظریان
بیوگرافی شهلا ناظری, زندگینامه شهلا ناظریان, بیوگرافی شهلا ناظریان دوبلور

تحصیلکرده مقطع دبیرستان می‌باشد که از نوجوانی وارد عرصه دوبله شد که از دو تجربه زندگی مشترک خود صاحب دو فرزند بنام مهسا و رستا می‌باشد. خانم ناظریان از سال ۱۳۴۱ وارد عرصهٔ دوبله شده است. وی علاوه بر دوبله و صداپیشگی در معدود سریال و فیلم نیز بازی کرده که از جمله میتوان به این خانه دور است و پر پرواز و شب بخیر غریبه بازی کرده است.

شهلا ناظریان با بازیگری نیز غریبه نبود. او از سال ۱۳۶۸ در تئاتر نیز مشغول شد. بازی در سریال‌های تلویزیونی این خانه دور است و داستان یک شهر و همچنین فیلم‌های سینمایی شب به خیر غریبه، پر پرواز و خوش خیال از دیگر فعالیت‌های او به شمار می‌آید. او همچنین به همراه حسین عرفانی مجری‌گری مسابقه تلویزیونی تلاش را بر عهده داشت.

بیوگرافی شهلا ناظریان در یک نگاه

  • زادهٔ ۵ دی ۱۳۲۶ تهران، ایران
  • درگذشت ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ (۷۴ سال) تهران، ایران
  • پیشه گوینده – بازیگر
  • سال‌های فعالیت ۱۳۴۲–۱۴۰۰
  • همسر(ها) حسین عرفانی
  • فرزندان ۲ ؛ بیوگرافی شهلا ناظریان دوبلور
  • خویشاوندان ایرج ناظریان (پسر عمو)

سریال‌های تلویزیونی

  • غارتگران (آرام)
  • طلاق (ژیلا سهرابی)
  • دایی‌جان ناپلئون (طاهره)
  • بینوایان (دختر تناردیه)
  • از سرزمین شمالی (مادر)
  • رودخانهٔ برفی (کاتلین اونیل)
  • میدل‌مارچ (نقش اصلی + مدیر دوبلاژ)
  • سال‌های دور از خانه (مادر کایو)

کارتون

  • گربه‌های اشرافی (دوشس)
  • خانوادهٔ دکتر ارنست (همسر دکتر ارنست)

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بیوگرافی شهلا ناظریان دوبلور سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *