معرفی و تحلیل فیلم هایی که از بازی های ویدیوئی ساخته شدند از نگاه سایت فیگار

با وجود محبوبیت بازی‌های ویدیویی، با فیگار همراه باشید تا بهترین فیلم های 2022 براساس بازی های ویدیویی را به شما معرفی نماییم.

در سالی پر از فیلم‌هایی که براساس بازی‌های ویدیویی ساخته شده‌اند، بد نیست تا نگاهی به بهترین فیلم های 2022 براساس بازی‌ های ویدیویی داشته باشیم. سال‌ها پیش، مرز بزرگی میان دنیای فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی وجود داشت. اما با وجود رشد صنعت بازی‌های ویدیویی و شباهت بیشتر آن‌ها به دنیای سینما، این مرز کوچک و کوچک‌تر شد.

امروزه بازی‌های ویدیویی با بودجه‌هایی بسیار بالا ساخته شده‌ و خود را به عنوان رقیبی برای سینما معرفی می‌کنند. با این که امروزه فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی شباهت زیادی به یکدیگر دارند، اما همچنان شاهد ساخت بهترین های 2022 براساس بازی‌ های ویدیویی در هالیوود هستیم.

بهترین فیلم های 2022 براساس بازی های ویدیویی

از سونیک تا سوپر ماریو

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های 2022 براساس بازی های ویدیویی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین فیلم های 2022 براساس بازی های ویدیویی
بهترین فیلم های 2022 براساس بازی های ویدیویی, بهترین فیلم براساس بازی های ویدیویی 2022

سال ۲۰۲۲ میلادی، سال بسیار متنوع و رنگانگی برای دنیای سینما به نظر می‌رسد و آثار جالب‌توجهی قرار است روی پرده سینماها اکران شوند.

با توجه به افزایش روز افزون محبوبیت اقتباس‌ها از بازی‌های ویدیویی، کاملا طبیعی است که روند ساخت اقتباس‌ها رو به افزایش باشد. شروع توسعه آثار اقتباسی از بازی‌های ویدیویی با سر و صدای زیادی در دنیای اینترنت همراه می‌شوند و همین باعث افزایش هیجان و انتظار برای این فیلم‌ها یا سریال‌ها می‌گردد.

در سال 1993 فیلمی به نام Super Mario Bros از شخصیت‌های محبوب بازی‌های سوپرم ماریو ساخته شد. البته که این فیلم موفق نبود و یک شکست بزرگ محسوب می‌شود. با این حال، فیلم سوپر ماریو آغازگر راه بهترین فیلم های 2022 براساس بازی‌ های ویدیویی بود.

تاکنون شاهد انتشار فیلم هایی درباره گیم زیادی بوده‌ایم. در سال 2021 نیز با وجود مورتال کامبت و رزیدنت اویل، شاهد تعداد زیادی از این فیلم‌ها بوده‌ایم. اما راه اقتباس‌های سینمایی و سریالی بسیار بلندتر خواهد بود و ما شاهد چندین فیلم به عنوان بهترین فیلم ها براساس بازی های ویدیویی 2022 خواهیم بود.

Uncharted

بهترین فیلم های 2022 براساس بازی های ویدیویی
بهترین فیلم های 2022 براساس بازی های ویدیویی, بهترین فیلم ها براساس بازی های ویدیویی 2022

روبن فلیشر که پیش‌تر فیلم ونوم را برای سونی ساخته است، اکنون وظیفه ساخت فیلم Uncharted را برای این کمپانی دارد. فیلم Uncharted بهترین فیلم 2022 براساس بازی‌ های ویدیویی است و براساس یک بازی ویدیویی به همین نام ساخته شده است.

بازی‌های Uncharted از سال 2007 و برای کنسول پلی استیشن 3 ساحته شده‌اند. به نظر می‌رسد که Uncharted 4: A Thief’s End در سال 2016، پایان مجموعه اصلی این بازی باشد. برخلاف بازی‌های ویدیویی که بر شخصیت با تجربه و میانسال نیتن تمرکز دارند، در این فیلم شاهد نیتن در دوران جوانی خواهیم بود.

تام هالند، بازیگر 25 ساله نقش مرد عنکبوتی، در نقش دریک جوان‌تر و کم‌‌تجربه‌تر ظاهر خواهد شد. جزئیات کم منتشر شده از این بهترین فیلم 2022 براساس بازی‌ های ویدیویی بخشی از داستان را بازگو می‌کند. در این فیلم شاهد نیتن و سالی خواهیم بود که به دنبال برادر گگمشده نیتن، سم دریک خواهند بود. با این حال، این سناریو کمی عجیب است زیرا تا قسمت چهارم بازی‌های Uncharted هیچ نشانه‌ای از وجود سم دریک وجود نداشت.

نقد فیلم سرزمین های ناشناخته

باید اعتراف کنیم بدون جانب‌داری جلوه‌ها نسبتِ به نُرمِ امروزیِ هالیوود باورپذیر از آب درنیامده‌اند. حتی در بخشِ جدی‌ای از فیلم (مانند فرار از هواپیما، همان سکانس ابتدایی) به شدت انیمیشن‌مانند به نظر می‌رسید اما بدل‌کاری خوب و کروگرافی موجود در میزانسن تا حدودی این نقیصه را جبران می‌کرد.

نقد فیلم آنچارتد 2022

ریتم فیلم خوب است. مخاطب را همراه فیلم‌نامه‌ی نسبتا خوب فیلم می‌کند و تمپو و زیبایی‌های بصری باعث می‌شود که هنگام دیدن فیلم و خوردن پاپ کورن (شما بخوانید پفک) آدم خوابش نگیرد. در کارگردانی نوآوری (نسبت به این دست فیلم‌ها) دیده نمی‌شود و همانند نسخه‌ای کپی از فیلم‌هایی مانند ایندیانا جونز است.

بیشتر بخوانید:

Sonic the Hedgehog 2

بهترین فیلم های 2022 براساس بازی های ویدیویی
بهترین فیلم های 2022 براساس بازی های ویدیویی, بهترین فیلم 2022 براساس بازی‌ های ویدیویی

قسمت دوم فیلم سونیک خارپشت نیز بهترین فیلم های 2022 براساس بازی‌ های ویدیویی محسوب می‌شود. این فیلم در سال 2022 اکران خواهد شد و باری دیگر تماشاگران را با سونیک مواجه خواهد کرد. درحال حاضر، این فیلم در سراسر جهان اکران شده است و  باری دیگر به عنوان بهترین فیلم 2022 براساس بازی‌ های ویدیویی معرفی شد.

در این فیلم باری دیگر شاهد مقابله سونیک با دکتر رباتیک خواهیم بود. همچنین همانطور که شایعات متعدد پیشبینی می‌کردند، این بار شخصیت مهم ناکلز نیز در فیلم حضور خواهد داشت. همچنین لازم به ذکر است که بازیگران فیلم اول سونیک خارپشت در این فیلم نیز بازخواهند گشت تا از تبدیل فیلم سونیک به بهترین فیلم براساس بازی های ویدیویی 2022 اطمینان حاصل کنند.

بیشتر بخوانید:

Untitled Super Mario Bros. Movie

بهترین فیلم های 2022 براساس بازی های ویدیویی
بهترین فیلم های 2022 براساس بازی های ویدیویی, بهترین فیلم 2022 براساس بازی‌ های ویدیویی

پس از انتقادهای بی‌پایان از فیلم سوپر ماریو در سال 1993، نینتندو هیچ‌گاه اقدام به ساخت یک دنباله برای این فیلم نکرد. با این حال، پس از گذشت بیش از 30 سال، نینتندو با الومینیشن و یونیورسال همکاری کرده است تا بهترین فیلم براساس بازی های ویدیویی 2022 را براساس سوپر ماریو بسازند.

فیلم جدید سوپر ماریو همچنان به طور رسمی یک عنوان دریافت نکرده است. با این حال، اطمینان داریم که این فیلم جزو بهترین فیلم ها براساس بازی های ویدیویی 2022 خواهد بود. تفاوت اصلی فیلم جدید سوپر ماریو با فیلم سال 1993 آن است که فیلم جدید، به صورت انیمیشنی ساخته خواهد شد.

درحال حاضر اطلاعات زیادی از داستان این فیلم منتشر نشده است. لازم به ذکر است که کریس پرت، ستاره فیلم‌های نگهبانان کهکشان در این انیمیشن صداپیشه ماریو خواهد بود. آنا تیلور جوی در نقش پرنسس هلو، جک بلک در نقش بوسر، کیگان-مایکل کی در نقش وزغ و عجیب‌تر از همه، ست روگن در نقش دانکی کونگ از دیگر بازیگران این فیلم هستند. احتمالاً این انیمیشن بتواند اشتباه فیلم قدیمی را جبران کرده و در دسته بهترین فیلم ها براساس بازی های ویدیویی 2022 جای بگیرد.

بیشتر بخوانید:

 

Borderlands

بهترین فیلم های 2022 براساس بازی های ویدیویی
بهترین فیلم های 2022 براساس بازی های ویدیویی, بهترین فیلم براساس بازی های ویدیویی 2022

فرنچایز Borderlands درسال 2009 آغاز شد. این فرنچایز مجموعه‌ای از بازی‌های ویدیویی تیراندازی اول شخص با عناصر RPG اکشن است که در یک محیط علمی تخیلی آینده‌نگر رخ می‌دهد. این بازی در روی دسته‌ای از شخصیت‌ها به نام Vault Hunters تمرکز دارد که به سیاره‌ خالی از سکنه‌ای به نام پاندوران می‌روند تا به ثروت آن‌جا دست یابند. لازم به ذکر است که نام سیاره پاندورا ارتباطی با فیلم آواتار ساخته جیمز کامرون نداشته و تنها یک شباهت اسمی است.

داستان فیلم Borderlands به کارگردانی الی راث، از کل این سه گانه الهام گرفته است و داستان برخی از شخصیت‌های اصلی را روایت می‌کند. با این حال، سازندگان تایید کرده‌اند که این فیلم ارتباط مستقیمی با بازی‌ها نداشته و در دو دنیای متفاوت جریان دارند.

بیشتر بخوانید:

The Division

بهترین فیلم های 2022 براساس بازی های ویدیویی
بهترین فیلم های 2022 براسبهترین فیلم های 2022 براساس بازی های ویدیویی, بهترین فیلم ها براساس بازی های ویدیویی 2022اس بازی های ویدیویی, بهترین فیلم ها براساس بازی های ویدیویی 2022

بازی The Division یکی از بازی‌های مشهور دیگر در سال 2016 بود. این بازی تیراندازی اول شخص آنلاین و چند نفره، با عناصر اکشن و RPG ساخته شده است. همچنین لازم به ذکر است که قسمت دوم این بازی در سال 2019 ساخته شد.

فضای این بازی به طرز عجیبی مناسب روزهای فعلی است. داستان بازی The Division در آینده‌ای نزدیک رخ می‌دهد. در شهر یورک یک همه‌گیری ویروسی جدید منجر به هرج و مرج، ویرانی و عدن اطمینان به بقای بشریت شده است. شخصیت‌های اصلی نیز تیمی از افراد غیر نظامی هستند که توسط دولت آموزش دیده‌اند تا در این شرایط بحرانی، به مدیریت بحران کمک کنند.

راسون مارشال توربر کارگردانی فیلم The Division را برعهده دارد و بازیگران بسیار مشهوری در این فیلم به ایفای نقش خواهند پرداخت. جسیکا چستین و جیک جیلنهال مهم‌ترین بازیگران این فیلم هستند. فیلم The Division بارها تاخیر خورده است اما انتظار داریم که این فیلم بزودی و به عنوان بهترین فیلم براساس بازی های ویدیویی 2022 منتشر شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های 2022 براساس بازی های ویدیویی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین فیلم های 2022 براساس بازی های ویدیویی

بازیگران فیلم جدید سوپر ماریو چه کسانی هستند؟

فیلم جدید سوپر ماریو به صورت انیمیشنی ساخته خواهد شد و کریس پرت، آنا تیلور جوی در نقش پرنسس هلو، جک بلک در نقش بوسر، کیگان-مایکل کی در نقش وزغ و عجیب‌تر از همه، ست روگن در نقش دانکی کونگ از صداپیشگان این فیلم هستند.

تاریخ انتشار The Division چه زمانی است؟

فیلم The Division بارها تاخیر خورده است و همچنان تاریخ انتشار دقیقی برای این فیلم وجود ندارد. با این حال، انتظار می‌رود تا فیلم جدید The Division تا پایان سال 2022 منشر شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *