معرفی سریال ترکی چشم چران عمارت (Yalı Çapkını) ؛ نقد ، زمان پخش و بازیگران

سریال ترکی چشم چران عمارت به تازگی از Star TV نمایش داده می‌شود. بیوگرافی بازیگران، خلاصه داستان و نقد سریال Yalı Çakını در ادامه برای شما تهیه شده است.

داستان واقعی سریال چشم چران عمارت که هر هفته رکورد رتبه بندی تماشای سریال را می‌شکند، چیست؟ گلسرن بودایجی اوغلو نویسنده رمان سریال در مورد اینکه چشم چران عمارت برگرفته از داستان واقعی است یا نه گفت:

البته، برگرفته از یک داستان واقعی است. هر شخصیت غم و دردسر متفاوتی دارد. بیایید ببینیم با کدام شخصیت‌ها همدلی می‌کنید. سیران و خواهرش سونا را بیشتر از همه به خودم نزدیکتر می‌بینم. سرنوشت اسمه و سنا متفاوت است.

بازیگر سیران در چشم چران عمارت کیست؟ افرا ساراچ اوغلو بازیگر زیبا و معروف ترکیه، این نقش را برعهده دارد. ایفای نقش پارتنر او فرید در چشم چران عمارت نیز برعهده مرت رمضان دمیر بازیگر آتیه دار ترک است. مطالعه نقد سریال چشم چران عمارت شاید کمک‌تان کند تا درک بهتری نسبت به سریال (چه بعد از تماشا و چه قبل از آن) داشته باشد.

زمان پخش فصل 2 سریال ترکی چشم چران عمارت : از 24 شهریور

روز و ساعت پخش سریال ترکی فرید با دوبله فارسی از mbc + [بازپخش]

خلاصه داستان سریال چشم چران عمارت

خانواده کورهان اهل قاضی‌آنتپ هستن و خالص‌خان ستون این خانوادست. ماجرا زمانی شروع می‌شود که پلیس‌ها دم خانه کورهان‌ها می‌آید. خالص خان بعد از این اتفاق تصمیم می‌گیرد برای نوه‌ نازپرورده و چشم‌چرانش از شهر خود زن بگیرد.

داستان سریال ترکی Yalı Çapkını درباره‌ خانواده‌ ثروتمند کورهان است. نوه‌ این خانواده، فرید، پسر خوشگذرانی است که به جز تفریح و شیطنت‌هایش به چیزی اهمیت نمی‌‌دهد. اما از آنجایی که از لحاظ مالی به خانواده‌اش وابسته‌ است، نمی‌تواند با خواسته‌های آن‌ها مخالفت کند.

پدربزرگ خانواده به این فکر می‌افتد که تنها راهی که برای سر به راه کردن فرید وجود دارد، این است که او با دختری از شهر زادگاهش یعنی غازی عینتاب، ازدواج کند و همین مسئله سبب آشنایی فرید با سیران می‌شود. سیران فرزند دوم کاظم سانلی، یکی از افراد ثروتمند شهر غازی عینتاب است. بررسی سریال ترکی چشم چران عمارت را در ادامه بخوانید.

در بخش بررسی سریال چشم چران عمارت به نحوه بازی بازیگران، موضوع سریال ترکی چشم چران عمارت ، کارگردانی و همه مواردی که قبل و بعد از تماشای سریال مورد توجه قرار می‌گیرد، پرداخته شده است.

نقد سریال ترکی چشم چران عمارت

نقد سریال چشم چران عمارت
نقد سریال چشم چران عمارت

اگر بخواهیم موضوع سریال چشم چران عمارت مورد بررسی قرار دهیم، باید گفت که این سریال بر اساس واقعیت نوشته شده؛ چشم چران عمارت داستانی از داستان‌های دکتر گولسرن بودایجی اوغلو است. دختر پشت پنجره، آپارتمان بی گناهان، خانه تولدت سرنوشت توست، اتاق قرمز و عروس استانبول نیز از نمونه سریال‌هایی هستند که با توجه به رمان‌های خانم دکتر ساخته شده‌اند.

با دیدن سریال‌های خانم دکتر و در مورد سریال Yalı Çakıcı سوالی که پیش می‌آید، این است:

چه کسی پیش گلسرن بودایجی اوغلو رفته و مشکلاتش را به او گفته است؟ چه کسی باعث شد تا گلسرن بودایجی اوغلو این داستان را فاش کند؟ اولین جرقه را کی روشن کرد؟

یکی از اشخاص معروف ترکیه در پاسخ به این سوالات می‌گوید:

من فکر می‌کنم شخصیت واقعی کاراکتر فرید بود. به نظرم او بود. او بود که نزد گلسرن بودایجی اوغلو رفت. او درخواست کمک و درمان داشت!

یکی از موضوعاتی که این سریال را برجسته می‌کند؛ تفاوت بین سه نسل است که به آن پرداخته می‌شود. ماجرای پسر پولدار و دختر فقیر و روستایی یک روایت کلیشه است، اما نحوه پرداخت به آن در این سریال متفاوت است.

نحوه ازدواج و انتخاب عشق نسل قبل تاثیر مستقیمی در بنیه خانواده و بر فرید و سیران گذاشته است. فریت کورهان شخصیتی چند بعدی است که در هسته اصلی داستان قرار دارد. او لاس می‌زند،‌ بی حیاست و در عین حال با مشکلات جسمی و قوانین سختی که در عمارت حاکم است، دست و پنجه نرم می‌کند. عدالت خواه است،‌ اما هیچگونه احساس مسئولیت پذیری در او وجود ندارد.

یک شخصیت مرد غیرعادی و حساس از نظر عاطفی را از طریق صحنه‌های جدی و طنز، گاه با زورگویی و گاه با جذابیت کاراکتر به نمایش گذاشته‌اند. فرید نقص‌های بسیاری دارد، در حال رشد است و با توجه به همه موارد، مجبور به ازدواج با سیران می‌شود.

سیران دختری با چشمان رنگی و موهای بور، در عین حال که چهره معصومی دارد، جذاب و همدل و آتشین است. او رابطه خود با خواهر و مادرش را، علی رغم شرایط سخت گیرانه عمارت حفظ می‌کند. همزمان با نمایش قسمت‌های جدید و شکل گیری رابطه او و فرید، تاثیرات رفتار پدر سیران با او را می‌بینیم؛ پدری کنترل گر و زورگو!

سیران از طریق رنج‌های مشترک دوران کودکی، پیوند خاصی با خواهرش سونا (بریل پوزم) دارد. در بسیاری از لحظه‌های مهم زندگی قدرت تصمیم گیری ندارد. هم در کاراکتر سیران و هم سونا کاملا رنج‌های کودکی‌شان نمایان می‌شود؛ اما آن‌ها تلاش می‌کنند که بر سختی‌هایشان غلبه کنند.

سیران بر خلاف سونا همیشه می‌خواست متکی به خود باشد و هرگز به دنبال ازدواج یا مردی نبود. مبارزات عاطفی سیران ناشی از قرار گرفتن در موقعیتی که او نمی‌خواست، به خوبی توسط افرا (بازیگر نقش) به تصویر کشیده شده است.

افرا و مرت پیشتر در سریال معلم (2020) با هم همبازی بودند و سریال ترکی چشم چران عمارت دومین همکاری آن‌هاست. تقلیدهای سیران از فرید، مشاجره‌های طنز آن‌ها و دیگر بازی‌ها، باعث شده است تا مخاطب از تماشای این زوج لذت ببرد. داستان آن‌ها از طریق دیالوگ‌ها و قوس‌های داستانی دراماتیک، تجربه‌ای غنی را به‌وجود می‌آورد.

بخشی از صحنه مشاجره طنز فرید و سیران در سریال ترکی چشم چران عمارت:


اما در کل ماجرا، اسراری در عمارت و خود سیران نهفته است، که با پیشرفت سریال، هر کدام آشکار می‌شوند. حسادت، نفرت، خیانت، عشق، احترام و بسیاری از مسائل، مواردی هستند که در این سریال به آن‌ها پرداخته می‌شود. اما مهم‌ترین‌شان زن و بی‌احترامی، زورگویی، تضعیف، سرکوب و ظلم به آن‌هاست.

در این مسئله دو تفاوت نظر هست؛ عده‌ای می‌گویند خیلی خوب است که به همچین مسئله‌ای پرداخته می‌شود، این سریال آگاه سازی می‌کنند! عده‌ای دیگر نیز مخالف هستند و اعتراض دارند که چرا صحنه‌های ظلم به زن و یا بی‌احترامی به شأن او نمایش داده می‌شود؟

شما نیز دیدگاه خود را درباره سریال ترکی چشم چران عمارت با ما به اشتراک بگذارید.

بیوگرافی بازیگران سریال چشم چران عمارت

مرت رمضان دمیر، افرا ساراچ اوغلو، چتین تکین دور، گلچین سانترچی اوغلو و شریف سزر از هنرپیشه های چشم چران عمارت هستند.

  • کارگردان: بورجو آلپ‌تکین
  • ژانر سریال چشم چران عمارت : درام، عاشقانه
  • روز پخش سریال چشم چران عمارت : هر جمعه
  • ساعت پخش سریال چشم چران عمارت : ساعت 21:30
  • پخش از: Star TV

افرا ساراچ اوغلو در چشم چران عمارت

بیوگرافی بازیگران سریال چشم چران عمارت + [ویدیو مصاحبه افرا و مرت]
افرا ساراچ اوغلو در چشم چران عمارت
پیشتر اشاره کردیم که اسم واقعی سیران چشم چران عمارت افرا ساراچ اوغلو است. افرا ساراچ اوغلو (Afra Saraçoglu) بازیگر ترکی و متولد 2 دسامبر 1997 است. او با بازی در فیلم‌ها و سریال‌های فضیلت خانم و دخترانش از سال 2017 تا 2018، عشق این است؟ در سال 2018، “بچه بد” و یشیلچام در سال 2021 شناخته شده است.

ساراچ اوغلو در سال 2022 در سریال چشم چران عمارت (Yali Çapkini) در نقش سیران بازی کرد و محبوبیت بسیاری به دست آورد. او حرفه‌ی بازیگری را به صورت جدی از سال 2016 و با بازی در فیلم شانس دوم آغاز کرد. افرا اصالتا اهل کرت است که در ادرمیت متولد شده است.

او ابتدایی و دبیرستان را در آنتالیا به پایان رساند. سپس در رشته‌ ادبیات در دانشگاه اسکی شهیر تحصیل کرد و در حین تحصیل اولین نقش به او پیشنهاد شد. از سال 2018 و با بازی در فیلم «Good Game: The Beginning» با مرت یازیجی اغلو آشنا شد و رابطه‌ عاشقانه‌ خود را آغاز کرد. اما در سال 2023 این زوج از یکدیگر جدا شدند.

مرت رمضان دمیر در سریال چشم چران عمارت کیست

مرت رمضان دمیر در سریال چشم چران عمارت کیست
بیوگرافی بازیگران سریال چشم چران عمارت

مرت رمضان دمیر «Mert Ramazan Demir» بازیگر اهل ترکیه و متولد سال 1998 است. او از سال 2020 حرفه‌ی بازیگری را به صورت جدی آغاز کرد. او در سریال “معلم” که سال گذشته از شبکه FOX به نمایش درآمد به شهرت رسید. از دیگر فیلم‌ها و سریال‌هایی که در آن‌ها حضور دارد می‌توان به “زمان مرگ”و “بشقاب پرنده” اشاره کرد.

مرت با بازی در سریال‌های «Çiplak» در سال 2020، معلم (The Teacher) در سال 2020 و زمان مرگ (Olum Zamani) در سال 2021 شناخته شده است.

چتین تکین دور

چتین تکین دور بازیگر سریال چشم چران عمارت
بیوگرافی بازیگران سریال چشم چران عمارت

چتین تکیندور (ترکی استانبولی: Çetin Tekindor‎؛ زادهٔ ۱۶ ژوئیهٔ ۱۹۴۵) هنرپیشه اهل ترکیه است. وی متولد شهر سیواس است. این هنرمند در زمینه تئاتر در هنرستانی در آنکارا تحصیل نمود و پس از آن در زمینه بازیگری در دانشگاه‌های «Hacettepe» و دانشگاه بیلکنت تحصیل کرد.

از فیلم‌هایی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به کارادایی، عاصی و پدرم و پسرم اشاره کرد. بازی چتین در سریال نفوذی به یادماندنی است. کاراکتر کبابچی جلال یکی از بی‌نظیرترین کاراکترهایی است که او ایفا کرده است.

گوزده کانسو

گوزده کانسو بازیگر سریال چشم چران عمارت
بیوگرافی بازیگران سریال چشم چران عمارت

گوزده کانسو (ترکی: Gözde Kansu؛ زادهٔ ۲۳ اوت ۱۹۸۰) بازیگر اهل ترکیه است. وی از سال ۱۹۹۵ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. گوزده نیز در سریال نفوذی حضور داشت و نقش همسر مافیا، کبابچی جلال را ایفا می‌کرد.

او از سال 1995 فعالیت هنری‌اش را آغاز نمود و در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری حضور داشت. آخرین سریال او، چشم چران عمارت است که نقش گلگون را بازی می‌کند.

گلچین سانتیرجی‌اوغلو

گلچین سانتیرجی‌اوغلو (ترکی: Gülçin Santırcıoğlu؛ زادهٔ 1977 (۴۴–۴۵ سال)) بازیگر اهل ترکیه است. وی از سال ۲۰۰۴ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به تخممرغ، قیام ارطغرل، و تردید اشاره کرد.

گلچین سانتیرجی‌اوغلو بازیگر سریال چشم چران عمارت
بیوگرافی بازیگران سریال چشم چران عمارت

او در سال 1977 در ازمیر به دنیا آمد و در مدرسه هنرهای نمایشی کنسرواتوار دانشگاه Dokuz Eylül درس اپرا خواند. جدا از حرفه بازیگری، او به عنوان تکنواز برای گروه‌های مختلف کار کرد و دوره‌های آواز را در بنیاد فرهنگ و هنر روحی سو تدریس کرد. اولین فیلمی که او در آن ظاهر شد، مشتق بود. این فیلم که در سال 2005 اکران شد، برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم پرتقال طلایی آنتالیا شد.

گلچین با بازی در نقش ثریا در این فیلم، در سیزدهمین دوره جوایز ÇASOD جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. موفقیت او از طریق بازی در سریال خداحافظی روملی به دست آمد که در آن شخصیت حتیجه را به تصویر کشید. در سال 2007، در کنار نجات ایشلر، سعادت آکسوی و اوفوک بایراکتار در یومورتا، اولین قسمت از یک سه گانه به کارگردانی سمیه کاپلان اوغلو که بعدها جوایز ملی و بین المللی زیادی را به دست آورد، انتخاب شد. در سال‌های اخیر، Santırcıoğlu عمدتاً برای بازی در سریال‌هایی مانند Kara Ekmek، Oyunbozan و Hercai شناخته شده است.

زمان پخش سریال ترکی چشم چران عمارت

زمان پخش سریال ترکی چشم چران عمارت
زمان پخش سریال ترکی چشم چران عمارت

زمان پخش فصل 2 سریال ترکی چشم چران عمارت : از 24 شهریور

روز پخش سریال چشم چران عمارت : هر جمعه

ساعت پخش سریال چشم چران عمارت : ساعت 21:30

ژانر سریال چشم چران عمارت : درام، عاشقانه، روانشناسی

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *