نقد و معرفی فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند + [عکس]

در این مقاله سعی کرده‌ایم تا به آثاری بپردازیم که باعث آسیب‌های روانی به کودکان پس از تماشا شده‌اند. تا انتها با معرفی و تحلیل فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند با ما همراه باشید.

تعداد زیادی از فیلم‌هایی که برای کودکان در سینماها اکران می‌شوند اغلب از سرگرمی‌های عامه پسند برای اثر خود استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند ساعت‌های توام با شادی و لذت را برای کودکان فراهم کنند. با این حال گاهی اوقات مشاهده می‌شود که فیلم‌ها می‌توانند آسیب‌هایی برای کودکانی که آن‌ها را تماشا می‌کنند داشته باشند. برخی از این آثار مختص کودکان ساخته شده‌اند و برخی دیگر آثار معمولی هستند که هر دو حالت می‌توانند برای کودکان آسیب‌زا باشند.

فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند

معرفی و تحلیل فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند

فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند
فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند

فیلم‌هایی که حتی برای مخاطبین جوان‌تر در نظر گرفته شده‌اند، می‌توانند برای کودکانی که آن‌ها را تماشا می‌کنند آزازدهنده باشند.

Gremlins (1984)

فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اندفیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند
فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند

فیلم گرملین‌ها داستان پسر جوانی به نام راندال را روایت می‌کند. او به طور اتفاقی و ناخواسته سه قانون مهم درباره حیوان خانگی عجیب و جدید خود به نام موگویی را زیر پا می‌گذارد.

پس از این اتفاق تعداد زیادی هیولای وحشتناک و ترسناک در شهر کوچک آن‌ها رها شده و باعث برهم ریختن همه چیز و هرج و مرج می‌شود.

تحلیل فیلم گرملین‌ها

تحلیل فیلم Gremlins
تحلیل فیلم Gremlins

Gremlins اثر ترسناکی است که به طرز ماهرانه‌ای موفق می‌شود عناصر ترسناک و کمدی موجود در خود را با یکدیگر ترکیب کند و از هرکدام در مکان و در لحظه درست و به میزان کافی استفاده کند.

موجودات کوچک عجیب و غریب در فیلم با توجه به شرایطی که در قصه پیش می‌آید هم می‌توانند دوست داشتنی باشند و هم می‌توانند ترسناک باشند.

این فیلم همچنین تاثیرات زیادی را بر روی بینندگان و مخاطبین جوان‌تر می‌گذارد و حتی می‌تواند باعث شود تا مدت‌ها فلش‌بک‌هایی از صحنه‌های آن در ذهنشان باقی بماند.

سبک ترس این فیلم به گونه‌ای است که خود را در حافظه و ذهن بیننده‌اش تثبیت می‌کند. اما اگر بعد از چند سال در بزرگسالی آن را دوباره تماشا کنید شاید برای شما خنده‌دار به نظر برسد.

Pinocchio (1940)

فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند
فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند

شاید حضور اثری به نام پینوکیو که شهرت بسیار زیادی دارد و بسیار محبوب است در این لیست فیلم هایی که بر روی کودکان تاثیر می‌گذارند برای شما تعجب‌آور و عجیب باشد.

داستان این فیلم انیمیشنی درباره پیرمرد نجاری به نام پدر ژپتو است که هیچ فرزندی ندارد. ژپتوی پیر که تنها است از طریق ساخت اشیای چوبی وقت می‌گذراند و امرار معاش می‌کند. او با درست کردن عروسکی چوبی از یک پسر بچه به نام پینوکیو حال باور دارد که صاحب کودکی است و این باور او ناگهان به واقعیت تبدیل می‌شود.

تحلیل انیمیشن پینوکیو

تحلیل انیمیشن Pinocchio
تحلیل انیمیشن Pinocchio

پینوکیو از آن دست آثاری است که شاید در ایران بسیار مشهور باشد و اغلب مخاطبین آن را دیده باشند اما در سطح جهان آن طور که باید و شاید به آن توجه نشده است.

این موضوع به این معنا نیست که این انیمیشن هیچ نصیحت و چیزی برای ارائه به بینندگان ندارد. این اتفاق به خصوص در زمانی می‌افتد که شخصیت اصلی انیمیشن یعنی پینوکیو شروع به رفت و آمد با افراد اشتباهی می‌کند که او را به نابودی نزدیک می‌کنند.

بخش‌های میانی و پایانی این انیمیشن شامل تصاویر آزاردهنده‌ای می‌باشد. از قسمت تبدیل شدن به الاغ گرفته تا قسمت نهنگ غول‌ پیکر، همگی تصاویری هستند که می‌توانند باعث آسیب رساندن به ذهن کودکان و تماشاگران جوان‌تر شوند.

Charlotte’s Web (1973)

فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند
فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند, فیلم هایی که بر روی کودکان تاثیر می‌گذارند

انیمیشن Charlotte’s Web داستان یک خوک به نام ویلبر را روایت می‌کند که در هنگام تولد بسیار کوچک بوده و صاحبش به دلیل ناقص بودن او قصد داشته او را بکشد. اما دختر صاحب مزرعه مانع از انجام این کار می‌شود و از ویلبر مراقبت می‌کند تا بزرگ شود.

سپس او با اصرار پدر به مزرعه دیگری فروخته می‌شود تا در آن جا پرورش یافته و سپس برای غذا قصابی و کشته شود. اما ویلبر این خوک کوچک، دوستی به نام شارلوت که در واقع یک عنکبوت است را پیدا می‌کند.

تحلیل انیمیشن دنیای شارلوت

تحلیل انیمیشن Charlotte's Web
تحلیل انیمیشن Charlotte’s Web

دنیای شارلوت را می‌توان به عنوان یکی از بهترین انیمیشن‌های ساخته شده تا کنون نام برد. این انیمیشن با روایت داستان خوکی که با اعمال یک عنکبوت به نام شارلوت از سلاخی شدن نجات پیدا می‌کند، سرشار از شادی و خوشحالی است. اما در عین حال از سرک کشیدن و درگیر شدن با برخی از جنبه‌های تاریک زندگی به ویژه بحث مرگ ترسی ندارد.

در واقع دقیقا همین بخش از این انیمیشن است که می‌تواند تاثیر زیادی بر روی کودکان بگذارد. این انیمیشن ممکن است باعث شود که کودکان در آن سن برای اولین بار به طور واقعی و عمیق به مرگ فکر کنند که این موضوع برای چنین سنی اذیت‌کننده می‌باشد.

Watership Down (1978)

فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند
فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند

داستان انیمیشن Watership Down قصه خرگوش‌هایی است که در حومه شهر سندلفورد زندگی می‌کنند. خرگوشی به اسم فایور به همراه برادرش هزل از رئیس خرگوش‌ها می‌خواهند که لانه خرگوش‌ها تخلیه و ترک کنند.

آن دو اعتقاد دارند که به زودی توسط انسان‌ها شکار می‌شوند. اما رئیس خرگوش‎‎‌ها قبول نمی‌کند و در نتیحه آن‌ها تصمیم می‌گیرند که دست جمعی از آن جا مهاجرت کنند.

تحلیل انیمیشن تپه خرگوش‌ها

فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند
فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند

درخشش و هنر یک انیمیشن به عنوان یک فرم این است که می‌تواند به موضوعات بالغ‌تری بپردازد اما در عین حال برای کودکان هم جذاب باشد. برای مثال همین انیمیشن Watership Down  بر روی گروهی از خرگوش‌ها تمرکز دارد اما در زیر این قاب به ظاهر بی‌ضرر، تعدادی تصویر خشن را به نمایش می‌گذارد که اگر افرادی آن را در کودکی تماشا کرده باشند در خاطرشان باقی خواهد ماند.

برای مثال ژنرال واندورت یکی از دیوانه‌ترین شخصیت‌های یک اثر مخصوص کودک بوده و هنوز هم می‌باشد. همچنین صحنه‌هایی مثل صحنه‌ای که خرگوش‌ها در زیر زمین گرفتار شده‌اند و تا لحظه خفه شدن تقلا می‌کنند. چنین موضوعاتی در ذهن کودکان همیشه باقی می‌ماند و می‌تواند باعث آزارشان شود.

The Bear (1989)

فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند
فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند

انیمیشن Bear یا خرس محصول 1989 داستان یک خطی و ساده‌ای دارد. داستان این فیلم درباره خرسی می‌باشد که پدر و مادر خود را از دست داده است. این خرس توسط خرسی بزرگ تحت سرپرستی قرار می‌گیرد و آن دو با هم تلاش می‌کنند تا از دست شکارچیان فرار کنند و زندگی خود را بگذرانند.

تحلیل فیلم خرس

تحلیل فیلم The Bear
تحلیل فیلم The Bear

فیلم‌های قابل توجه و زیادی درباره حیوانات و رفتارهای آن‌ها ساخته شده است. فیلم The Bear به دلیل حس رئالیسم مستندگونه خود قابل توجه است.

با این حال این موضوع غیرقابل انکار است که داستان آن درباره توله‌ای است که پس از مرگ مادرش که مرگ او برای بسیاری از بینندگان زخم بزرگی بود، برای زنده ماندن تلاش می‌کند.

این فیلم برای یک کودک واقعا اثری آسیب‌زا می‌باشد و آن نوع از فیلم‌هایی است که برای نشان دادن قدرت وحشیانه طبیعت طراحی و ساخته شده و این کار را به خوبی انجام می‌دهد.

Jeepers Creepers (2001)

فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند
فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند

مترسک‌های ترسناک از فیلم‌های پر سر و صدای اوایل دهه 2000 است. این فیلم داستان آشنا و نسبتا تیپیکال فیلم‌های ترسناک را دارد. داستان فیلم مترسک‌های ترسناک درباره یک خواهر و برادر به نام‌های پاتریشیا و دری می‌باشد. (بهترین فیلم های ترسناک 2022)

این دو هنگامی که پس از سپری کردن تعطیلات بهاری در مسیر بازگشت به خانه خود هستند متوجه یک اتفاق مرموز داخل یک تونل می‌شوند و تصمیم می‌گیرند برای جستجو به داخل تونل بروند. سپس آن‌ها با موجودی عجیب و گوشتخوار روبرو می‌شوند.

تحلیل فیلم مترسک‌های ترسناک

تحلیل فیلم Jeepers Creepers
تحلیل فیلم Jeepers Creepers

Jeepers Creepers در اوایل دهه 2000 شهرت بسیار زیادی پیدا کرد و تبدیل به یکی از آثار ترسناک پر بیننده آن روزها شد. این اتفاق مخصوصا به دلیل پایان این فیلم افتاد در جایی که فیلم یکی از دو قهرمانش را به طرز وحشیانه‌ای می‌کشد.

این یک حرکت بسیار شجاعانه از سوی یک فیلم است که شخصیتی را که مخاطب با او همذات پنداری می‌کند را این گونه از بین ببرید.

این اثر مخصوصا به دلیل نوع پایان‌بندی و لحظات پایانی‌اش مناسب کودکان نیست و حتی شاید آسیب‌هایی به بزرگسالان نیز وارد کند. این فیلم و به خصوص پایانش به سختی از ذهن هر شخصی پاک می‌شود و تا مدت‌ها ذهن بیننده را درگیر می‌کند.

The Wizard Of Oz (1939)

فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند
فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند

جادوگر شهر از یک اثر فانتزی و ماجرایی و خانوادگی محصول 1939 می‌باشد. (بهترین فیلم های خانوادگی 2022) داستان این فیلم قصه دختری به نام دوروتی را روایت‌ می‌کند که در یک مزرعه در کانزاس زندگی می‌کند.

بر اثر وقوع یک گردباد او خود را در سرزمینی جادویی به نام از می‌بیند. حال او با دوستان جدیدش همراه می‌شود تا جادوگر شهر از را پیدا کند و با کمک او به کانزاس بازگردد.

تحلیل فیلم جادوگر شهر از

تحلیل فیلم تحلیل فیلم The Wizard of Oz
تحلیل فیلم تحلیل فیلم The Wizard of Oz

کمتر فیلمی وجود دارد که توانسته باشد به جایگاه فیلم جادوگر شهر از دست یافته باشد. از بسیاری جهات از پالت تکنیکی رنگارنگ گرفته تا موسیقی استفاده شده و البته یک جادوگر بدجنس و وحشتناک این اثر را به فیلم ماندگار در سینمای کلاسیک تبدیل کرده است. به ویژه شخصیت جادوگر آن نسل‌های زیادی از کودکان را به وحشت انداخته است.

این فیلم باعث می‌شود که سال‌ها پس از تماشا همچنان خاطرات صحنه‌های آن برای مخاطب زنده باشد. به خصوص شخصیت شرور و ترسناک جادوگر که از ماندگارترین شخصیت‌های شرور است و به میزان زیادی بر روی کودکان اثر می‌گذارد.

Indiana Jones And The Raiders Of The Lost Ark (1981)

فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند
فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند

سری فیلم‌های ایندیانا جونز درباره یک باستان‌شناس بزرگ و خطراتی است که او را تهدید می‌کنند. در سال 1936 باستان‌شناس و ماجراجوی معروف توسط دولت آمریکا برای ماموریتی استخدام می‌شود.

او وظیفه دارد تا قبل از اینکه نازی‌ها و هیتلر به چیزی به نام صندوق عهد که قدرت‌های شگفت‌انگیزی دارد دست پیدا کنند، آن را پیدا کرده و مانع از این اتفاق شود.

تحلیل فیلم ایندیانا جونز و مهاجمان کشتی گم شده

تحلیل فیلم Indiana Jones And The Raiders Of The Lost Ark
تحلیل فیلم Indiana Jones And The Raiders Of The Lost Ark

از فیلم ایندیانا جونز و مهاجمان کشتی گم شده اغلب به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های اکشن یاد می‌شود. این فیلم کمک زیادی به تثبیت جایگاه هریسون فورد به عنوان یکی از موفق‌ترین ستاره‌های هالیوود کرد.

با این حال این فیلم همچنین بخاطر صحنه‌ای که در آن نازی‌ها کشتی را باز می‌کنند قابل توجه است. لحظه‌ای که آن‌ها متوجه می‌شوند روح انتقام‌جوی آن‌ها باعث نابودی حودشان می‌شود تصاویری تکان‌دهنده و هولناک ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال صحنه‌هایی مثل صحنه ذوب شدن توتنکوپف می‌تواند ذهن یک کودک را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. این صحنه‌ای است که پس از پایان فیلم هم در ذهن مخاطب ادامه می‌یابد.

Planet Of The Apes (1968)

فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند
فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند

داستان فیلم سیاره میمون‌ها در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد. داستان این فیلم درباره گروهی از فضانوردان است که بر اثر یک حادثه بر روی سیاره‌ای در آینده دور سقوط می‌کنند.

پس از مدتی آن‌ها متوجه می‌شوند که میمون‌های هوشمندی که برتر از انسان‌ها هستند در آن جا زندگی می‌کنند و انسان‌ها را تحت بردگی و حکومت خود قرار داده‌اند.

تحلیل فیلم سیاره میمون‌ها

تحلیل فیلم Planet of the Apes
تحلیل فیلم Planet of the Apes

به دلایل مختلف فیلم سیاره میمون‌ها به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های علمی‌تخیلی در تاریخ این ژانر شناخته می‌شود. با کاوش متفکرانه‌اش در ماهیت بشر و به ویژه تمایلش به نابودی خود امروز هم همچنان این فیلم به اندازه سالی که ساخته شد قابل حس و درک است.

این فیلم شامل تصاویر و صحنه‌های خاص و قابل توجهی است. از صحنه معروف مغزش را در آورید گرفته تا پایان مجسمه آزادی هر دو می‌توانند آسیب‌زننده باشند چون هر دو شکنندگی و ناپایداری زندگی انسان را به او یادآوری می‌کنند.

Jumanji (1995)

فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند
فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند

جومانجی نام فیلمی فانتزی ماجراجویی است محصول سال ۱۹۹۵ به کارگردانی جو جانستون که رابین ویلیامز، بانی هانت، کیرستن دانست و برادلی پیرز در آن ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم اقتباسی از کتابی کودکانه به همین نام در سال ۱۹۸۱ و به قلم کریس فن آلسورگ است. دنباله‌ای مستقل با عنوان جومانجی: به جنگل خوش آمدید در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷ منتشر شده‌است. در سال ۲۰۱۹، جومانجی: مرحله بعدی نیز اکران شد.

داستان از جایی آغاز می‌شود که پسر جوانی به نام آلن پریش یک جعبه بازی پیدا می‌کند و با کمک دختر همسایه (سارا ویتل) بازی را آغاز می‌کند. اما پس از آغاز بازی آلن به طرز عجیبی در حباب وسط صفحه جذب می‌شود و سارا در حالی که توسط خفاش‌ها محاصره شده فرار می‌کند.

۲۶ سال از آن زمان می‌گذرد تا خانواده شپرد به آن خانه نقل مکان می‌کنند و با پیدا کردن جومانجی بازی را از سر می‌گیرند. این موضوع باعث ملحق شدن آلن پریش به آنها می‌شود اما آنها برای ادامه بازی به یک همبازی دیگر نیاز دارند و برای همین به سراغ سارا ویتل می‌روند تا بازی را باهم دنبال کنند.

تحلیل فیلم جومانجی

در ابتدا، طرح جومانجی ممکن است رویای هر کودکی به نظر برسد. چه کسی دوست ندارد شهر خواب آلود نیوانگلند آنها ناگهان به یک زمین بازی عظیم و تعاملی با تم جنگل تبدیل شود؟ همانطور که فیلم کاملاً واضح است، زندگی در آن فانتزی به تصویر کشیده شده لذت بخش نیست.

جومانجی ممکن است برای خیلی‌ها فیلم مورد علاقه دوران کودکی باشد، اما زندانی شدن آلن در بازی (که در نوع خود وحشتناک است) و اختلال استرس پس از سانحه سارا گرفته تا درختان انگور آدم‌خوار، بسیار زیاد از لحاظ روانی تاثیر گذار هستند و بودند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


16 thoughts on “نقد و معرفی فیلم هایی که باعث آسیب روانی کودکان شده‌اند + [عکس]

    1. درود بر شما. منبع سایت‌ها و مجله‌های معتبر سینمایی دنیاست. خیلی خوشحال می‌شیم شمایی که می‌گید “چرت” علتتون رو هم بفرمایید تا آگاه بشیم. ممنونم از توجهتون.

  1. به نظر من هم چرت نوشتین به دو علت:
    1) ما انسان ها چیزی به نام درجه بندی سنی ساخته ایم ، تعدادی از آثاری که انتخاب کردین اصلا برای کودکان نیستند.
    2) باید به خیلی از آثار مذهبی که بیشتر به کودکان آسیب می زنه اشاره می کردی
    در کشور خودمون آثار مذهبی ساخته میشه که مستقیم ذهن کودکان رو مورد هدف قرار میده و بسیار تخریب کننده است.
    آثار مذهبی که اشاره مستقیم به مرگ انسان ها و شکنجه بعد از مرگ داره و این آثار در کتاب های کودکان و آثار سینمایی و تلویزیونی که دقیقا برای کودکان طراحی شده در کشور ایران بسیار زیاد استفاده میشه.
    و همچنین آثاری که از کودکان به صورت مستقیم برای تبلیغات مذهبی و ارائه ایده ولوژی های انسانی استفاده می کنه.
    و در تمامی این آثار مذهبی نه اینکه فقط آسیب روانی بزنند بلکه کودکان رو به کمک سیستم های آموزشی و والدین به صورت مستقیم مورد تجاوز و شکنجه قرار میدهند.

  2. چرا یه آدم عاقل باید اجازه بده کودکش فیلم مترسک های ترسناک یا ایندیانا جونز یا سیاره میمون ها رو ببینه اینا اصلا برای کودک ساخته نشده اند چرا تو این لست هستند در مورد مثلا پینوکیو یا جادوگر شهر اوز میشه فکر و بحث داشت ولی یه سری از اینا که معرفی کردید اصلا برای کودک ساخته نشده اند ولی اینجا تحلیل شده اند اینجوری باشه جن گیر و طالع نحس و کلی انیمیشن خشن . ترسناک و دنیایی فیلم و کارتون میاد تو لیست

  3. به نظر من هم این پست شما کاملا غیر تخصصی نوشته شده و به اکثر موارد به صورت اجمالی و عوامانه پرداخته شده که طبیعتا در مورد خیلی از فیلمها و بلکه خیلی از پدیده های موجود در اطراف ما میشه اینطوری نگاه کرد و کتابهای زیادی در موردش نوشت.
    به نظر می رسه فقط خواستید یه مطلبی بذارید تا برای چند دقیقه سایتتون ویو بخوره. از قوانین سئو و از این گونه ترفندها استفاده کردید و یه مطلبی نوشتید در واقع ارزش وقت تلف کردن هم نداره.
    شاید گوگل با اون قوانین سئوی خودش این رو متوجه نشه، اما آدمها شعور دارند و میتونن مطلب رو تحلیل کنند.

    1. درود بر شما. این مقاله بر اساس چند مجله‌ی معتبر سینمایی نوشته شده دوست عزیزم… مجلاتی چون:

      https://bestlifeonline.com/20-kids-films-that-will-definitely-traumatize-your-children/

      لطفا با کمی تحقیق و تامل قضاوت بفرمایید تا انرژی بیشتری داشته باشیم جهت نوشتن مقالات ارزشمند. موفق باشید.

    1. درود بر شما. این مقاله بر اساس چند مجله‌ی معتبر سینمایی نوشته شده دوست عزیزم… مجلاتی چون:

      https://bestlifeonline.com/20-kids-films-that-will-definitely-traumatize-your-children/

      لطفا با کمی تحقیق و تامل قضاوت بفرمایید تا انرژی بیشتری داشته باشیم جهت نوشتن مقالات ارزشمند. موفق باشید.

  4. بر اساس سایت معتبر نوشتی؟! best life online شد معتبر؟! یه سایت زرد که از معنی اسمش مشخصه توی هیچ زمینه‌ای تخصص نداره. … نزن بابا، تو خودت می‌دونی چی نوشتی و چرت نوشتی. با این حرفا که میگی منبع دارم و دلیل بیار، فقط داری یه جوابی میدی که حرفی زده باشی. وگرنه اگه واقعا نمی‌تونی بفهمی کجاش چرت بود، پس مغزت مشکل داره که نمی‌تونی یه مسئله بدیهی رو بفهمی. ما نباید سطح خودمون رو پایین بیاریم تا یه چیز مشخص رو به یه نفهم توضیح بدیم.

    1. درود بر شما دوست خوبم… خیلی ممنونم از توجه بسیار زیادتون و از این بابت بسیار خوشحالیم… اون مقاله از یک مجله‌ی زرد بود… چشم… من منابع دیگه هم براتون میارم…

      https://www.looper.com/204192/movies-that-traumatized-us-as-kids/

      https://www.buzzfeed.com/caseyrackham/movies-scarred-kids

      https://www.popdust.com/creepy-kids-movies–2653716255.html

      https://www.denofgeek.com/movies/top-10-kids-films-that-traumatize-small-children/

  5. اول از همه که من هم با این که این مقاله کلی ایراد داشت موافق هستم، به چند دلیل اول اینکه 2، 3 تا از این آثار به طور کل اصلا برای رده سنی کودک نیست، دوم تحلیل دقیق نبود، سوم اینکه خیلی انیمیشن ها بود که می‌شد تو لیست به جای اون چند تا کار بزرگسال باشن، مثلا کورالین، شماره 9،خانه هیولا، پارانورمن،…. اینا نمونه بارز انیمیشن هایی هستند که مناسب کودکان نیستند، چرا اینا رو نیاوردید؟

  6. اره واقعا چرا باید پدر و مادر بزارن این فیلمارو بچشون ببینه ولی بنظرم فیلمی مثل جومانجی واقعا آسیبی به روان بچه نمیزنه

  7. من با مخرب بودن پینوکیو شدیدا موافقم هنوزم یادمه چطور وحشت کرده بودم وقتی صحنه تبدیل شدنشون به الاغ رو میدیدم به حدی منو ترسونده بود که حتی با دیدن سی دیش ناراحت میشدم.

  8. من با مخرب بودن پینوکیو شدیدا موافقم هنوزم یادمه چطور وحشت کرده بودم وقتی صحنه تبدیل شدنشون به الاغ رو میدیدم به حدی منو ترسونده بود که حتی با دیدن سی دیش ناراحت میشدم.
    یه صحنه خیلی ناراحت کننده دیگشم اون ساعتایی بود که ژپتو روانی درست کرده بود ساعتی که طرحش یه خانم چاق بود که محکم میزد به پشت بچش که دستش تو قوطی رنگ گیر کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *