نقد انیمیشن مینیون‌ها ظهور گرو ؛ بدترین انیمیشن سال 2022 تا کنون

مینیون‌ها ظهور گرو یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای کمدی آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲ است. در ادامه با نقد انیمیشن مینیون‌ها ظهور گرو همراه با فیگار بمانید.

این انیمیشن توسط ایلومینیشن تولید و توسط یونیورسال پیکچرز توزیع شده‌است. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم پیش‌درآمد اسپین‌آف مینیون‌ها که در سال ۲۰۱۵ ساخته شد و پنجمین ورودی کلی در فرنچایز من نفرت‌انگیز است، می‌باشد.

نقد انیمیشن مینیون‌ها ظهور گرو

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار نقد انیمیشن مینیون‌ها ظهور گرو خواهید خواند به شرح زیر است:

نقد انیمیشن مینیون‌ها ظهور گرو
نقد انیمیشن مینیون‌ها ظهور گرو

این فیلم به کارگردانی کایل بالدا و براد آبلسون و جاناتان دل وال به عنوان کارگردانان مشترک، شاهد بازگشت استیو کرل در نقش گرو و پی‌یر کافین در نقش مینیون‌ها به همراه تراجی پی. هنسون، میشل یئو، رزا، ژان-کلود ون دام، لوسی لاولس، دولف لاندگرن، دنی ترخو، راسل برند، جولی اندروز و آلن آرکین می‌باشد.

مینیون‌ها: ظهور گرو نخستین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انسی در ۱۳ ژوئن ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و در ۱ ژوئیه ۲۰۲۲ توسط یونیورسال پیکچرز در ایالات متحده اکران شد. منتقدان موسیقی متن فیلم و ارزش سرگرمی آن را برای کودکان تحسین کردند، در حالی که انتقادها بیشتر متوجه طرح داستانی فیلم بود. این فیلم با ۴۰۵ میلیون دلار فروش در سراسر جهان به پرفروش‌ترین فیلم پویانمایی ۲۰۲۲ تبدیل شده‌است و ششمین فیلم پرفروش ۲۰۲۲ است.

مینیون ها در سال 2010 در فیلم «من نفرت انگیز» نقش مکملی داشتند که برای افزودن بار دراماتیک و بامزه به تصویر به وجود آمدند و تمام نیازهای ساده‌ی یک انیمیشن خوب را یرطرف می‌کرد. پس از اکران این فیلم، مینیون‌ها همه‌گیر شدند و بر دنباله‌های «من نفرت‌انگیز» سرعت و جذابیت بیشتری بخشیدند و برای قرار گرفتن به عنوان نقش‌های اصلی در «مینیون‌ها» در سال ۲۰۱۵ که پردرآمدترین قسمت این فرنچایز است، حتمی شدند. شاید مینیون‌ها دیگر به Gru هم نیازی نداشته باشند.

خلاصهٔ داستان

نقد انیمیشن مینیون‌ها ظهور گرو
نقد انیمیشن مینیون‌ها ظهور گرو

پس از اتفاقات نخستین فیلم در دههٔ ۱۹۷۰، گرو که اکنون ۱۲ سال دارد در حومهٔ شهر بزرگ می‌شود. گرو که یکی از طرفداران گروهی از ابرشرورها به نام «۶ شرور» (Vicious 6) است، نقشه‌ای برای تبدیل شدن به یک شخص شرور می‌کشد تا به آن‌ها بپیوندد. هنگامی که ۶ شرور، رهبر خود، مبارز افسانه‌ای وایلد ناکلز را برکنار می‌کنند، گرو وارد یک مصاحبه می‌شود تا عضو جدید آن‌ها شود.

اوضاع خوب پیش نمی‌رود و پس از این‌که گرو با کمک کِوین، استوارت، باب، اتو و سایر مینیون‌ها، یک سنگ قیمتی را از آن‌ها می‌دزدد، فرار می‌کند. در فرار، گرو و مینیون‌ها به وایلد ناکلز برای راهنمایی مراجعه می‌کنند و متوجه می‌شوند که حتی افراد بد هم به کمک کمی از دوستان خود نیاز دارند.

مینیون‌ها

چیزی در مورد مینیون‌های کوچک وجود دارد که طرفداران از آن سیر نمی‌شوند. زبان خاص آنها که به نظر می‌رسد به به شکل جدیی از اسپانیایی مشتق شده است. شلوار جین که مثل لباس شخصی آنهاست. ارادت آنها به یکدیگر و کارفرمایانشان، که در اکثر اوقات این ارادت به کمدی موقعیت منحصربه فردی تبدیل می‌شود.

توانایی غیرقابل درک آنها برای زنده ماندن در هر موقعیت یا گاف (حداقل تا کنون). آنها همراهان ایده آلی هستند که اشتباهات فراوان خود را با ناز و فداکاری جبران می‌کنند. باب به ویژه برای ربودن قلب این و آن و طرز نگاه معصومانه‌اش به جهان طراحی شده است، در حالی که کوین عمل‌گرا است، استوارت مرد باحالی است و اتو تازه وارد مرد عجیبی را به تصویر می‌کشد.

از آنجایی که مینیون‌ها در این انیمیشن با گرو جوان‌ متحد می‌شوند، بیشتر شبیه دو فیلم اول است. گرو پس از موافقت برای اینکه رئیس آنها شود، آنها را برای بازسازی زیرزمین خود مشغول می‌کند. حتی در آن زمان، هدف او در زندگی یک فوق شرور شیطانی بود – جاه طلبی‌هایی که در طول یک پروژه کلاسی از بین نمی‌روند و عیان است.

پشتکار گرو او را به یک حریف سرسخت برای هر کسی تبدیل می‌کند – همانطور که او بارها و بارها در این روایت خسته‌کننده اما سرگرم‌کننده ثابت می‌کند – مانند یاران کوچک زرد او که مصمم هستند گرو را به بهترین شرور تبدیل کنند. ممکن است… یک روز…

بدترین انیمیشن سال 2022

تحلیل انیمیشن مینیون‌ها ظهور گرو
تحلیل انیمیشن مینیون‌ها ظهور گرو

بیایید در مورد مینیون‌های Gru صحبت کنیم. اگر قبلاً Minions یا هر یک از سه فیلم Despicable Me را دیده‌اید، واقعاً چیز جدیدی وجود ندارد که بخواهد شما را تحت تاثیر قرار دهد. این موجودات زرد احمق و دست و پا چلفتی دائماً یکی پس از دیگری خود را درگیر لحظات احمقانه دردسرساز می‌کنند.

بنظر بچه‌های عصر تکنولوژی هم نمی‌توانند با دیدن این انیمیشن مورد انتظار در سال 2022 که بهیچ‌وجه ارزش انتظار کشیدن را نداشت، سرگرم شوند. اغلب، لحظات خنده‌دار لحظه‌ای قبل از وقوع قابل پیشبینی هستند.

Minions: The Rise of Gru یکی از احمقانه‌ترین فیلم‌های سری Despicable Me و Minions است. این انیمیشن بیشتر یک فیلم کودکانه است که جهت جلوگیری از خسته شدن بزرگسالان در نگهداری نوزادان خود، قایل استفاده است. تا آنجا که به کل این سری مربوط می‌شود، می‌دانیم که پیش درآمد دیگری قبل‌تر از Despicable Me وجود نداشته باشد. من فرض می‌کنم که Illumination Entertainment می‌تواند با Despicable Me 4 این افتضاحی را که به بار آورده است، بشورد و از یادمان ببرد. مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد، یک چیز مسلم است: آن مینیون‌های احمق هرگز از خنداندن ما نباید دست بردارند.

نظر منتقدان

بررسی انیمیشن Minions The Rise of Gru
بررسی انیمیشن Minions The Rise of Gru
  • در وبسایت بازبینی‌خوانی راتن تومیتوز، ٪۷۲ از ۱۵۶ بررسی منتقدین مثبت است و این فیلم میانگینِ امتیاز ۶٫۲/۱۰ را در اختیار دارد. اجماع این وب‌سایت چنین می‌نویسد: «با وجود تزریق شیک رترو در این دنباله، شیطنت‌های شیطانی مینیون‌ها شروع به رنده‌شدن کرده‌اند، اگرچه این ماراتن بی‌نظیر از شیرین‌کاری‌ها همچنان کودکان را خوشحال می‌کند.» این فیلم در متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس نظر ۳۹ منتقد امتیاز ۵۷ از ۱۰۰ را کسب کرده که نشان‌گر «نقدهای مختلط یا متوسط» است.
  • جانی اولکسینسکی از نیویورک پست به این فیلم ۳ از ۴ ستاره داد و اظهار داشت: «در حالی که این فیلم‌ها معمولاً خیلی سبک هستند، هیچ‌کس شخصیت‌های پویانمایی خنده‌دارتر، دوست‌داشتنی‌تر (یا بازاری‌تری) به اندازه مینیون‌ها نمی‌سازد». سرنا پوانگ از بوستون گلوب به فیلم ۲٫۵ از ۴ ستاره داد و نوشت: «فیلم سرگرم‌کننده است: موسیقی به‌طور یکپارچه عالی است – یکی از برجسته‌ترین آنها اجرای مینیون‌ها از «سیسیلیا» اثر سایمون و گارفانکل است؛ باب، مثل همیشه بانمک، می‌آموزد که حتی کوچکترین ما قادر به انجام کارهای بزرگ هستیم».
  • پیتر بردشاو از گاردین به این فیلم ۲ از ۵ ستاره اختصاص داد و نوشت: «طرح داستان ساده است و با ضعیف‌ترین بخار به پیش می‌رود».

80/100 The Telegraph | منتقد: رابین کالین

از نظر فنی انیمیشن «مینیون‌ها: ظهور گرو» بسیار زیبا و شگفت‌انگیز است. رنگ‌ها و جزییات انیمیشن واقعا فوق‌العاده هستند. اما همه این موارد در خدمت ارائه کمدی‌های خنده‌دار و شوخی‌های مسخره است.

70/100 Variety | منتقد: پیتر دبروژ

نیمی از سال ۲۰۲۲ میلادی گذشته و انیمیشن «مینیون‌ها: ظهور گرو» سرگرم‌کننده‌ترین اثری است که هالیوود در این سال تولید کرده است. کمپانی ایلومینیشن به خوبی از انتظارات بیننده‌ها آگاه بوده و بر طبق آن این اثر را تولید کرده است.

60/100 Empire | منتقد: اولی ریچاردز

انیمیشن «مینیون‌ها: ظهور گرو» همانند انیمیشن قبلی نیز چیز خاصی ندارد و نسبت به دیگر آثار متمایز نیست اما شادی و شور و شوق آن توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

60/100 Slashfilm | منتقد: رافائل موتامایور

انیمیشن «مینیون‌ها: ظهور گرو» نه نسل جدیدی از انیمیشن‌سازی را ارائه می‌کند و نه نسبت به آثار قبل از خود متفاوت است. البته این انیمیشن با جوک‌های بامزه و شخصیت‌های دوست‌داشتنی خود بیننده‌ها را سرگرم خواهد کرد.

40/100 The Guardian | منتقد: پیتر بردشاو

شخصیت‌های مینیون‌ها بامزه و جالب‌توجه هستند. شخصیت گرو نیز به نسبت خود بسیار خنده‌دار و جذاب است و حضور این شخصیت در فیلم‌های مینیون‌ها جذابیت این انیمیشن‌ها را دو چندان کرده است.

شخصیت‌ها و صداپیشه‌ها

نقد انیمیشن Minions The Rise of Gru
نقد انیمیشن Minions The Rise of Gru
  • استیو کرل در نقش گرو
  • پی‌یر کافین در نقش کوین، استوارت، باب، اتو و دیگر مینیون‌ها
  • تراجی پی. هنسون در نقش بل باتوم، رهبر تازه منصوب‌شدهٔ ۶ شریر
  • میشل یئو در نقش مَستِر چاو، یک مبارز کونگ‌فوکار که به مینیون‌ها در تلاششان کمک می‌کند
  • ژان-کلود ون دام در نقش ژان کلاود، یکی از اعضای ۶ شریر با پنجهٔ خرچنگی غول‌پیکر
  • لوسی لاولس در نقش نانچاک، یک راهبه و نانچیکو باز حرفه‌ای و یکی از اعضای ۶ شریر
  • دولف لاندگرن در نقش سووِن‌جنس، یکی از اعضای ۶ شریر که یک رول‌اسکیت‌باز است
  • دنی ترخو در نقش استرانگ‌هولد، یکی از اعضای ۶ شریر با دست‌های فلزی بزرگ
  • راسل برند در نقش دکتر نفاریو، دانشمندی غایب که در نهایت در آینده دستیار گرو می‌شود
  • جولی اندروز در نقش مارلنا گرو، مادر گرو
  • آلن آرکین در نقش وایلد ناکلز، رهبر سابق ۶ شریر
  • رزا در نقش یک دوچرخه‌سوار که اُتو در راه خود به سانفرانسیسکو با او دوست می‌شود

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد انیمیشن مینیون‌ها ظهور گرو سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *