محبوب ترین اپنینگ های انیمه ؛ با به یادماندنی ترین اوپنینگ ها آشنا شوید

اپنینگ‌ها در انیمه یک قسمت مهم در فرهنگ دنیای انیمه می‌باشد. در این نوشتار با ما همراه باشید تا بهترین اپنینگ های انیمه را به شما معرفی کنیم.

Spy x Family فعلاً تا نیمه دوم فصل اول آن که اواخر پاییز امسال پخش خواهد شد، در وقفه است. تاکنون، مخاطبان از آنچه در یکی از آخرین اقتباس‌های موفق یک مانگای محبوب تولید شده، هیجان زده شده‌اند. اولین افتتاحیه این مجموعه، “آجیل مخلوط”، برای طرفداران به طور یکسان لذت خاصی را به همراه داشته است تا از آنچه در انتظار آن هستند، لذت ببرند. همیشه، تیتراژ ابتدایی انیمه اهمیت بسیار زیادی دارد و طرفداران انیمه همیشه به اپنینگ‌های محبوب توجه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

500 انیمه و انیمیشن برتر تمام دوران [بر اساس دسته بندی ژانر]

بهترین اپنینگ های انیمه

با معروف ترین اوپنینگ ها آشنا شوید

شما می‌توانید فهرست بهترین اپنینگ های انیمه را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین اپنینگ های انیمه
بهترین اپنینگ های انیمه

اهمیت اوپنینگ یک انیمه (یا هر نمایشی برای آن موضوع) قابل توجه است، زیرا این چیزی می‌باشد که اساساً انتظارات مخاطبان را تعیین می‌کند. کاربران Reddit نظرات خود را در مورد اینکه کدام اپنینگ‌ها ارزش تماشا دارند را به اشتراک گذاشته‌اند. پس اگر می‌خواهید با برترین اپنینگ های انیمه آشنا شوید، در این نوشتار با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین اوپنینگ ها در انیمه بپردازیم.

Guns and Roses – Baccano

بهترین اپنینگ های انیمه
بهترین اپنینگ های انیمه

باکانو بر اساس مجموعه‌ای از رمان‌هایی به همین نام، مجموعه‌ای از شخصیت‌های رنگارنگ را دنبال می‌کند که در زیرزمین منهتن دوران ممنوعیت حرکت می‌کنند. برای تنظیم حال و هوای مناسب، استودیو برایان بیس، استودیوی این انیمه، باید یک اپنینگ عالی برای این انیمه 16 قسمتی ارائه می‌کرد.

با یک ساز جَز، «تفنگ‌ها و رزها» اثر Paradise Lunch، اپنینگ این انیمه با معرفی تمام شخصیت‌هایش مطابق مشاغل مختلف، افتتاحیه عالی برای خود ارائه می‌کند. یک کاربر Reddit، کرواتپراید به راحتی بیان می‌کند که این یکی از “بهترین اپنینگ‌های مطلق برای هر انیمه‌ای است که تا به حال دیده‌ام.”

Moonlight Densetsu

بهترین اپنینگ های انیمه
بهترین اپنینگ های انیمه

“مبارزه با شیطان در نور ماه! برنده شدن عشق در روز!” فرقی نمی‌کند آهنگ تم Sailor Moon را با متن دوبله انگلیسی‌اش یا ژاپنی اصلی آن می‌شناسید، باید اعتراف کنید که این آهنگ به طرز مسخره‌ای جذاب است. اگر از طرفداران Sailor Moon هستید، می‌دانید که این یکی را بیش از یک بار به عنوان آهنگ زنگ خود داشته‌اید.

Inner Universe – Ghost In The Shell: Stand Alone Complex

بهترین اپنینگ های انیمه
بهترین اپنینگ های انیمه

از اولین اکرانش در سینما در سال 1995، Ghost In The Shell تاثیر زیادی بر ژانرهای علمی تخیلی و سایبرپانک گذاشته است. پس از آن، دنباله‌ها، اسپین‌آف‌ها، اقتباس‌ها و ریبوت‌های مختلفی به وجود آمد. اینها باعث شده است که Ghost In The Shell میراثی پیچیده و بحث برانگیز داشته باشد.

مجموعه Stand Alone Complex (SAC) از سال 2002، خوشبختانه، عاملی در بحث و جدل پیرامون میراث مذکور نیست. راه اندازی مجدد فیلم اصلی، SAC درگیری جدیدی را دنبال می‌کند که بخش 9 با آن روبرو می‌شود. حضور اپنینگ انیمه Stand Alone Complex (SAC) در فهرست بهترین اوپنینگ های انیمه یک اولویت برای ما بود.

HIT IN THE USA – BECK

بهترین اپنینگ های انیمه
بهترین اپنینگ های انیمه

همانطور که یکی از کاربران Reddit به درستی در رابطه با این درام عاشقانه دوران بلوغ مورد تحسین منتقدان اظهار نظر می‌کند: ” من نمی‌توانم از اپنینگ انیمه Beck بگذرم.”؛ سخت است که ما مخالفت کنیم. مقدمه آغازین این مجموعه کاملاً زیبایی‌شناسی دهه 90 را به همراه یک آهنگ موفقیت شگفت‌انگیز، “HIT IN THE USA” توسط گروه BEAT CRUSADERS در بر می‌گیرد.

BECK سریالی است که گروهی از نوجوانان را دنبال می‌کند که می‌خواهند با گروه خود به موفقیت بزرگی دست یابند، زیرا امیدوارند سفر آنها در نهایت آنها را به ستاره شدن در ایالات متحده آمریکا برساند. جدا از اپنینگ این انیمه، Beck اثری است که طرفداران انیمه حتما باید تماشا کنند.

Hikaru Nara – Your Lie In April

بهترین اپنینگ های انیمه
بهترین اپنینگ های انیمه

Your Lie In April یکی از آن انیمه‌های عاشقانه‌ای است که تماشاگران نمی‌توانند آن را به دیگران پیشنهاد نکنند. جدا از آن این انیمه حتما اشک شما را در میاورد. از نظر عاطفی با کسانی که از غم خود رنج می‌برند در حالی که هنوز موفق به یافتن عشق می‌شوند؛ Your Lie In April این مفهوم را می‌گیرد و با استفاده از قدرت موسیقی به قهرمانانش کمک می‌کند تا با یکدیگر آرامش پیدا کنند.

پس چگونه چنین نمایش مالیخولیایی به روی بینندگان باز می‌شود؟ یک کاربر Reddit بهترین توضیح را در مورد اینکه چرا اپنینگ این انیمه یکی از بهترین اپنینگ های انیمه تا به امروز است را ارائه می‌دهد. او توضیح داد که “این یک اوپنینگ عالی است، از نظر بصری و همچنین موسیقی. این یک آهنگ بسیار شاد است و شما هنوز از شنیدن آن غمگین می‌شوید. من همچنین تضاد اوپنینگ دوم را در رابطه با نحوه اجرای انیمه دوست دارم.”

Sono Chi no Sadame

بهترین اپنینگ های انیمه
بهترین اپنینگ های انیمه

تعداد زیادی آهنگ ماجراجویی عجیب جوجو وجود دارد که می‌تواند لقب بهترین اپنینگ را بگیرد، اما از بین آنها، اولین اپنینگ جوجو، Sono Chi no Sadame قطعا بهترین و به یاد ماندنی‌ترین است. این اپنینگ شروع یک ماجراجویی چند نسله و بسیار هیجان انگیز می‌باشد.

Unravel – Tokyo Ghoul

بهترین اپنینگ های انیمه
بهترین اپنینگ های انیمه

اگرچه ممکن است انیمه Tokyo Ghoul بهترین اقتباس از مجموعه محبوب مانگا خود نبوده باشد، اما همچنان توانسته است با موسیقی متن شگفت انگیز خود بینندگان را کاملا جذب خود کند. یکی دیگر از چیزهای خوبی که از این اقتباس بدنام حاصل شد، اولین اپنینگ‌ای بود که این مجموعه ارائه کرد.

تصاویر خیره کننده از زندگی شبانه توکیو به طرز وحشتناکی با چشم انداز ذهنی شفاف کن کانکی تضاد داشت. برای نشان دادن بهتر این موضوع، آهنگ Unravel توسط Per Fredrik Åsly تنظیم شده است. یک کاربر Reddit این آهنگ را “خام و احساسی” می‌نامد و با توجه به مضامین سریال نمی‌تواند مناسب‌تر باشد.

Lililum – Elfen Lied

بهترین اپنینگ های انیمه
بهترین اوپنینگ های انیمه

Elfen Lied یکی از ترسناک‌ترین و دلخراش‌ترین انیمه‌های تا به امروز است. این انیمه حول محور لوسی دوکلون نوجوانی است که به طرز وحشتناکی توسط آدم ربایی‌هایش مورد آزار و اذیت قرار گرفت و اکنون در مسیر انتقام از کل بشریت است.

این داستان بی‌رحمانه دارای مجموعه‌ای از تصاویری است که می‌توانستند از گالری‌های هنری و رنسانس برداشته شوند. برای همراهی با این تصاویر، آهنگ دلهره آور با اشعار لاتین به نام “Lilium” است که به “لیلی” ترجمه می‌شود. یک Redditor معتقد است که این یکی از بهترین افتتاحیه‌ های انیمه است زیرا اینگونه می‌باشد که یک سریال می‌داند “چگونه لحن را تنظیم کند”.

Again – Full Metal Alchemist

بهترین اپنینگ های انیمه
بهترین اپنینگ در انیمه

Full Metal Alchemist: Brotherhood که نسخه بالغ‌تر و خشن‌تر ATLA در نظر گرفته می‌شود، مجموعه‌ای است که می‌داند چه زمانی باید حال و هوای خود را سبک کند و در دنیای جنگ‌زده خود آرامشی کمدی پیدا کند. در طول نمایش 64 قسمتی آن، طرفداران اپنینگ‌های بی شماری را بر سر بهترین بودن بحث می‌کردند، با این حال اکثر آنها موافق هستند که اولین اپنینگ انیمه، “دوباره” بهترین آن است.

یک کاربر Reddit معتقد است که این قوی‌ترین اوپنینگی است که این انیمه باید ارائه دهد، “مخصوصاً از نظر بصری”. همراه با آهنگ “دوباره” از YUI، این اپنینگ به زندگی خانوادگی گذشته برادران الریک می‌پردازد و همچنین با نمایش متحدان و شروران آنها به طور یکسان در نمایش‌های اکشن فوق العاده، جهان FMAB را گسترش می‌دهد.

Falling Down – Eden Of The East

بهترین اپنینگ های انیمه
بهترین افتتاحیه‌ های انیمه

عدن شرق، ترکیبی غیرمعمول از بقا، دسیسه‌های سیاسی و تعلیق روانی است. داستان این انیمه درباره این می‌باشد که دوازده نفر به نام “سلکائو” به ده میلیارد ین دسترسی پیدا کرده‌اند تا ژاپن را از حمله موشکی آینده نجات دهند. اگر پول Selecao تمام شود یا آن را خودخواهانه خرج کنند، توسط شخصی مرموز که فقط به عنوان The Supporter شناخته می‌شود “حذف” می‌شوند.

قهرمان داستان، تاکیزاوا آکیرا، یکی از این سلکائوها است، اما او باید همچنین با مشکل فراموشی مبارزه کند. این انیمه‌ای است که طرفداران را در یک طرح عجیب و غیرمعمول جذب می‌کند و آنها را گرسنه می‌گذارد تا بدانند که این داستان چگونه پایان می‌یابد. Eden of The East یکی از موارد نادری است که در آن یک گروه محبوب به عنوان مقدمه آن حضور دارد. اما یک Redditor استدلال می‌کند که به دلیل استفاده از “موشن گرافیک” است که این اپنینگ توانسته است موفق باشد.

Cruel Angel’s Thesis – Neon Genesis Evangelion

بهترین اپنینگ های انیمه
بهترین اوپنینگ ها در انیمه

“تز فرشته ظالم” احتمالاً می‌تواند بهترین اپنینگ در انیمه باشد و همه آن را کاملا قبول دارند. بسیاری در Reddit، مطمئن شدند که اپنینگ انیمه Neon Genesis Evangelion را در فهرست ده اپنینگ انیمه برتر خود قرار دهند. این اپنینگ به اندازه انیمه‌ای که همراهش می‌کند تاثیرگذار است، تا جایی که نمایش‌هایی مانند Regular Show حتی آن را تقلید می‌کنند.

اشعار یکی از عناصر اصلی فرهنگ پاپ مدرن، به زیبایی توسط یوکو تاکاهاشی فوق‌العاده بر روی مجموعه‌ای از تصاویر خوانده می‌شوند که به مضامین اصلی این انیمه مانند شهوت، تعلق، افسردگی و اساطیر مذهبی می‌پردازد.

TANK – Cowboy Bebop

بهترین اپنینگ های انیمه
برترین اپنینگ های انیمه

این انیمه با قسمت‌هایی جذاب و دیدنی توانسته طرفداران بسیار زیادی را به خود، جذب کند. این اثر، از آن جمله اثرهایی است که اگر تاکنون انیمه‌ای را تماشا نکرده‌اید، می‌توانید با آن، شروع به دیدن انیمه کنید. این انیمه با داشتن سکانس‌های متعدد، جهان وسترن را به شما یادآوری می‌کند. داستان از جایی آغاز می‌شود که برای شکارچی قصه،‌ ماجراجویی‌های رخ می‌دهد، که او را مجبور به تلاش بیشتر برای زندگی‌اش می‌کند.

یک کاربر Reddit در رابطه با اپنینگ بسیار محبوب “TANK” در انیمه Cowboy Bepop می‌گوید: “این اپنینگ حتما باید در این فهرست قرار بگیرد.” آهنگسازی و اجرا توسط هنرمند مشهور موسیقی Yoko Kanno و گروهش، The SEATBELTS انجام شد تا یکی از بهترین انیمیشن‌های تمام دوران را معرفی کنند. از خط آن «یک، دو، سه، بیایید جم کنیم.» گرفته تا موسیقی انفجاری جاز که مظهر «بی باپ» از عنوان سریال است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین اپنینگ های انیمه سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


11 thoughts on “محبوب ترین اپنینگ های انیمه ؛ با به یادماندنی ترین اوپنینگ ها آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *