بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونان که باید ببینید از نگاه سایت فیگار

کدام فیلم‌های هالیوودی بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی هستند و کدامیک به بهترین شکل آرمان‌ها و پیروزی‌های جامعه یونان باستان را به تصویر می‌کشند؟

۲۴ مورد از بهترین فیلم‌ها درباره اساطیر یونانی را در این مقاله خدمت شما معرفی خواهیم کرد؛ زیرا این فیلم‌ها عناصر تخیلی را با صداقت وارد داستان‌ها می‌کنند. این رئالیسم جادویی در بالاترین درجه خود بوده و در آن انسان‌ها با هیولاها همزیستی می‌کنند.

خدایان یونان نیز نیز مانند انسان‌ها ناقص هستند و به‌طور غیرمنتظره‌ای قابل ارتباط بوده‌اند. آنها سرسخت و انتقام‌جو بودند و به همین سبب هم به آنها زیاد پرداخته شده است. بی‌شک بهترین فیلم درباره اساطیر خارج از ای مقاله نخواهد بود. تا انتهای مطلب بهترین فیلم ها با موضوع اساطیر یونان ما را دنبال کنید.

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی از نگاه سایت فیگار

مهمترین فیلم‌هایی که باید بشناسید.

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی تمدن اساطیری عمیقاً جذاب به نظر می‌رسد. سیاست و اجتماع آنها قسمت‌هایی منحصر به فرد و جذاب از تاریخ است که ما نیز به عنوان یک ایرانی و آسیایی با آنها فاصله چندانی نداریم. داستان‌ها و زندگی‌ باشکوه آنها همانطور که توسط بسیاری از اساطیری ترین فیلمهای تاریخ سینما ثابت شده است این قشر از بشر را تا ابدیت ماندگار خواهد کرد.

بسیاری از داستان‌های مدرن را می‌توان به اساطیر یونان باستان مرتبط کرد. از سفر حماسی ادیسه تا افسانه اورفئوس و اوریدیک، مضامین تراژدی، پیروزی، عشق و جدایی در این داستان‌های باستانی رایج بوده‌اند و ثابت کرده‌اند که زمینه‌ مناسبی برای بهترین فیلم ها با موضوع اساطیر یونان هستند.

البته، هر تفسیری از اساطیر یونان الزاماً درست نخواهد بود. اما بسیاری از حماسه‌های فانتزی دیزنی و کتاب‌های مصور جاه‌طلبانه و پر از خشونت و بسیاری از پروژه‌های تاثیرگذار هالیوود بر اساس داستان‌ها و مضامینی ساخته شده‌اند که گمان می‌رود از داستان‌های یونان باستان سرچشمه گرفته‌اند.

هرکول در نیویورک (1970)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

آرنولد شوارتزنگر در طول چندین دهه فعالیت بازیگری خود در طیف وسیعی از فیلم‌ها بازی کرده است، اما نقش او در فیلم هرکول در نیویورک به ندرت یکی از بهترین نقش های سینمایی شوارتزنگر در نظر گرفته می‌شود. این فیلم الهام‌گرفته از اسطوره یونانی بود. کارگردان آرتور آلن سیدلمن از قدرت و هیکل او در فیلم استفاده کرد تا قدرت کمیک قهرمان فیلمش را بفروشد.

در این فیلم که یک داستان کلاسیک به نظر می‌رسد، وقتی که هرکول ناامید می‌شود (زیرا زئوس هرگز به او اجازه تفریح ​​نمی‌دهد)، به نیویورک سفر می‌کند. متأسفانه این فیلم به دلیل نداشتن طنز و انتخاب عجیب دوبلور ضعیف برای صدای شوارتزنگر، به طور گسترده مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

الکساندر (2004)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

اسکندر در سال 2004 اکران بحث برانگیزی داشت. کارگردان محبوب آن الیور استون بود که پس از اکران فیلم مورد نقد فراوانی قرار گرفت، اما از آن زمان به بعد او تصمیم گرفت چیزی شبیه به یک فرقه را ایجاد کند. برخی می‌گویند که این فیلم نوعی بیوگرافی تمثیلی درباره خود استون است.

الکساندر با بازی کالین فارل، آنجلینا جولی و جرد لتو، گاهی اوقات خسته‌کننده و طولانی به نظر می‌رسد، اما در برخی از صحنه‌های حماسی و نبرد و تفسیرهای برجسته از رهبر افسانه‌ای یونان، فیلم را ارزشمند کرده و آن را جزو بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی کرده است.

مینوتور (2006)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

«مینوتور» (انگلیسی: Minotaur) فیلمی در ژانر ترسناک و فانتزی است که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به تام هاردی، تونی تاد، روتخر هاور، و اینگرید پیت اشاره کرد.

Minotaur بازگوییِ آزاد از اسطوره معروف یونان است. این فیلم ترسناک با بازی تام هاردی، داستان فیلم را در عصر آهن نشان می‌دهد. دهکده ای گاو نر را به عنوان خدای خود می پرستد و زنی با حیوانی به نام مینوتور بچه دار می شود.

آن‌ها جانوری را در یک هزارتوی زیرزمینی زندانی می‌کنند و هر چند سال یک بار، مردم دهکده باید چندین نفر را برای این جانور قربانی کنند. یک سال، تئو (تام هاردی) متوجه می‌شود که دوست دخترش قربانی خواهد شد. او از پادشاه فرصتی می‌خواهد تا او را از دست مینوتور نجات دهد.

برخورد تایتان‌ها (2010)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

بازی Clash of the Titans پس از انتشار با نفرت زیادی مواجه شد. اما فیلم اصلی آن عموماً نمایشی از ری هریهاوزن بود که در آن جادوگری بی‌نظیر بازی می‌کرد و بهترین فیلم درباره اساطیر نام گرفت. در نتیجه، به نظر می‌رسید در بازی هیولاهای مدرن CGI فاقد برخی از جذابیت‌های شخصیت اصلی هستند. علاوه بر این، نسخه اصلی بیشتر بر خدایان و مسابقات شطرنج متمرکز بود.

در این فیلم رابطه بین انسان‌ها و خدایان اولویت دارد. بازسازی پر زرق و برق فیلم می‌تواند سرگرم کننده باشد اما برای مخاطبان جدیدتر غیرقابل دسترسی خواهد بود. همچنین اکشن فیلم دارای رنگ و بوی مناسبی است، اما طرح تا حدودی شتابزده بوده و توسعه شخصیت‌ها در آن وجود ندارد.

خشم تایتان‌ها (2012)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

خشم تایتان‌ها (به انگلیسی: Wrath of the Titans) یک فیلم حماسی اکشن و فانتزی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۲، و به کارگردانی جاناتان لیبسمن و نویسندگی این اثر دن مزیو و دیوید لسلی جانسون است که ادامه فیلم برخورد تایتان‌ها در سال ۲۰۱۰ محسوب می‌شود.

در این فیلم ستارگانی همچون سم ورثینگتون، رزمند پایک، بیل نای، رالف فاینز، لیام نیسون و توبی کبل ایفای نقش کرده‌اند. داستان فیلم یک دهه بعد از نسخه پیشین رخ می‌دهد، هنگامی که خدایان کنترل تایتان‌های زندانی شده را از دست داده‌اند و یکبار دیگر از پرسئوس برای نجات پدرش زئوس، شکست دادن تایتان‌ها و نجات بشریت درخواست کمک می‌کنند این فیلم که در دو نسخه سه بعدی و دو بعدی در دسترس است در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۱۲ منتشر شد.

خشم تایتان‌ها ادامه فیلم قبلی و محصول سال 2010 است. متأسفانه، این فیلم توسط منتقدان مورد نقد بسیار قرار گرفت، اما هنوز هم طرفداران خود را دارد که فقط به دلیل احمقانه بودن فیلم از آن لذت می‌برند.

برای طرفداران اساطیر یونان، ارزش این را دارد که حداقل یک بار دیگر آن را بررسی کنند تا برخی از موجودات و هیولاهای آن را ببینند که در حال مبارزه هستند. این فیلم یک دهه پس از وقایع فیلم اول اتفاق می‌افتد و خدایان قدرت خود را بر تایتان‌های افسانه‌ای از دست می‌دهند. پرسئوس باید زئوس را نجات دهد و با شکست دادن تیتان‌ها، نسل بشر را نجات دهد.

فیلم‌های پرسی جکسون (2010–2013)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

بسیاری از طرفداران کتاب هاردکور، فیلم‌های پرسی جکسون را رد می‌کنند زیرا آنها چیزهای زیادی را نسبت به مجموعه کتاب‌های معروف (نوشته ریک ریوردان) تغییر می‌دهند. با این حال، طرفدارانی که کتاب‌ها را نخوانده‌اند ممکن است بتوانند از این فیلم مانند فیلم‌های سرگرم‌کننده لذت ببرند.

در حال حاضر تنها دو مورد از این فیلم‌ها وجود دارد که با بازی لوگان لرمن، جیک آبل، براندون تی جکسون و الکساندرا داداریو ساخته شده‌اند. فیلم‌های پرسی جکسون (لرمن)، نیمه خدایی را دنبال می‌کند که در اردوگاه با نیمه خداهای دیگر هم سن و سال خود درگیر می‌شود و ماجراهایی که جکسون مجبور می‌شود در این روند ادامه دهد. این فیلم را نمی‌توان جزو اساطیری ترین فیلمهای تاریخ سینما قرار داد اما دیدن آن همانطور که ذکر شد خالی از لطف نیست.

ادیسه (1997)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

با ساخت حدوداً سه ساعته، فیلم ادیسه را می‌توان به عنوان یک فیلم بلند یا یک مینی سریال دو قسمتی مشاهده کرد. این فیلم که اقتباسی فوق‌العاده واقعی از اسطوره یونانی ادیسه است، سفر ده ساله او را به خانه پس از وقایع جنگ تروا بازگو می‌کند.

مانند بسیاری دیگر از اساطیری ترین فیلمهای تاریخ سینما، داستان اودیسه طولانی، پیچیده و پر از تمثیل است، و اقتباس فیلم در سال 1997 هیچ ضربه‌ای را به فیلم وارد نمی‌کند. مطمئناً جزئیات این فیلم غنی بوده و تقریباً می‌تواند به عنوان یک مستند نیز به نمایش گذاشته شود.

300 اسپارتی (1962)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

حماسه 300 شیک زک اسنایدر در سال 2006 ممکن است مستقیماً به عنوان اقتباسی از مجموعه کمدی به همین نام در سال 1998 قلمداد شود، اما تا حدودی از The 300 Spartans در سال 1962 نیز وام گرفته است. 300 اسپارتی به اندازه برخی دیگر از فیلم‌های این ژانر به‌خوبی در ذهن مخاطب نمی‌ماند، هرچند که ارزش دیدن شدن را دارد. بازآفرینی نبرد ترموپیل که بین خشایارشاه یکم و شاه لئونیداس صورت گرفته، باعث شده تا چند سکانس نبرد در مقیاس بزرگ به نمایش درآید و جذابیت کافی برای درگیر نگه داشتن مخاطب با فیلم را داشته باشد.

بسیاری از طرفداران اساطیر یونان احتمالاً با صحنه‌های معروف فیلم 300 در سال 2007 آشنا هستند، اما این 300 اسپارتی با نام مشابهی بود که برای اولین بار تماشاگران سینما را با شاه افسانه‌ای لئونیداس در نبرد ترموپیل آشنا کرد.

این نسخه با همکاری دولت یونان ساخته و موفق شده است که میزان پیروزی ایرانیان و وضعیت وخیم اسپارتی‌ها را که تلاش می‌کنند بر فرهنگ و شیوه زندگی خود فائق آیند را نشان دهد.

هلن تروی (1956)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

اگرچه چند فیلم (عمدتاً صامت) قبل از این فیلم ساخته شدند، اما فیلم هلن تروی محصول 1956 به دلیل یکی از اولین تفسیرهای سینمایی از ایلیاد و ادیسه هومر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. داستان فیلم همان جریان‌های بزرگی را دنبال می‌کند که منبع اصلی فیلم است، اگرچه پادشاهان یونان را ضعیف‌تر ترسیم می‌کند تا عناصر داستان عاشقانه هلن و پاریس را بسازند.

منتقدانی که عمدتاً برخی از صحنه‌ها (از جمله ترفند معروف اسب تروا) را ستایش می‌کردند، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفتند، اما بازی و خلاقیت آنها بسیاری را غافلگیر کرد.

اولین پادشاه: تولد یک امپراتوری (2019)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

اولین پادشاه: تولد یک امپراتوری یک فیلم درام تاریخی ایتالیایی با بازی الساندرو بورگی و آلسیو لاپیس است. این فیلم بر اساس اسطوره معروف رومولوس و رموس، داستان دو برادر چوپان بوده که یکی از آنها توسط یک گرگ بزرگ می‌شود.

در این فیلم، رومولوس و رموس به سفری می‌رود که آنها را به کشف یک ملت جدید می‌رساند و در ادامه با یک خیانت مواجه می‌شوند. این فیلم با تمجیدهای مثبت منتقدان روبه‌رو و نامزد جوایز متعددی شده است.

ای برادر، کجایی؟ (2000)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

شاید برخی تعجب  کنند که فیلم ای برادر، کجایی؟ بر اساس شعر حماسی ادیسه اثر هومر ساخته شده است. این فیلم طنز عناصر بسیاری از اشعار نمادین و حماسی هومر را در خود جای داده است.

در این فیلم جورج کلونی به ایفای نقش پرداخته و نقش اولیس اورت مک گیل را بازی می‌کند. اولیس که برای کار به می سی سی پی رفته می‌خواهد خود را با محیط آنجا وفق دهد. برای همین با دلمار و پیت ملاقات می‌کند. این سه نفر برای یافتن گنج به سفر می‌روند و در این راه با تعدادی شخصیت التقاطی آشنا می‌شوند. بعد از این مواجهه با موانع زیادی روبه‌رو شده و دست به ماجراجویی می‌زنند.

جاودانه‌ها (2011)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

جلوه‌های بصری این فیلم به‌طور غیرقابل انکاری جذاب است. با این حال، مانند فیلم 300، حاوی خشونت نسبتاً گرافیکی بوده و با فیلمبرداری تاریک در Immortals سعی دارد کسل کننده نباشد. داستان شباهت کمی به یک اسطوره واقعی یونانی داشته و سعی دارد به سادگی فیلم را به جلو ببرد. بازی بازیگران در آن خوب به نظر می‌‌رسد اما دیالوگ‌ها کمی نافرم است.

مدیا (1969)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

مدیا، (فیلمی ایتالیایی از پیِر پائولو پازولینی)، جیسون و آرگونوت‌ها اسطوره معروف یونانی را معرفی می‌کند. نام این فیلم از نام یکی از شخصیت‌های اصلی داستان به نام مدیا گرفته شده که توسط جیسون مورد خیانت قرار می‌گیرد و در نهایت به دنبال انتقام از او و خانواده‌اش است.

این فیلم توسط منتقدان مورد توجه قرار گرفت. به این دلیل که پازولینی موضوع تیره و تار فیلم را بدون دور شدن از قسمت‌های مهم اسطوره‌ای مدیریت کرده است. ماریا کالاس خواننده مشهور ایتالیایی در تنها نقش بازیگری خود، بازیگران مدیا را رهبری می‌کند.

هرکول (2014)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

این فیلم در هر مرحله انتظارات از ژانر را زیر و رو کرده و اساساً ژانر فانتزی را به یک شوخی تکراری تبدیل می‌کند. هرکول در این فیلم قصد دارد تفسیرهای نادرستی که منجر به حدس و گمان‌های وحشیانه و افسانه‌های فانتزی می‌شود را توضیح دهد. بنابراین، کسانی که به این جنبه از اساطیر یونان امیدوار هستند، ناامید خواهند شد. در عوض، داستان لحن سبک و تقریباً نوجوانانه‌ای دارد که شاید شایسته کارگردان جنجالی آن، برت رتنر باشد.

با این حال، ماجراجویی در این فیلم سریع اتفاق می‌افتد و قهرمان داستان عنوان توسط دواین جانسون به خوبی نمایش داده شده است. اگرچه بازیگران دیگر این فیلم درجه یک نیستند، اما جذابیت و هیکل جانسون ضعف دیگر بازیگران را پوشش داده است. او با اشتیاق صمیمانه در این نقش فرو می‌رود و با حضورش داستان فیلم را ارتقا می‌بخشد. این فیلم یکی از بهترین فیلم ها با موضوع اساطیر یونان است.

اورفئوس (1950)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

اورفئوس فیلمی فرانسوی است که به بازگویی مدرن و تراژدی اورفئوس و اوریدیس، در دهه 1950 می‌پردازد. رمزگشایی این فیلم برای مخاطبان غیرفرانسوی پیچیده، عجیب و دشوار خواهد بود. با این حال، این فیلم به عنوان یک تلاش هنری مهم عمل کرده که می‌تواند معرف سینمای فرانسه را در دهه 1950 باشد.

هنگامی که همسر شخصیت اصلی توسط شخصی کشته می‌شود، او از دنیای زیرزمینی عبور کند تا او را به سرزمین زنده‌ها بازگرداند. اورفئوس بی‌تردید آوانگارد بوده، اما همچنان تفسیری چشمگیر از اسطوره یونان باستان به مخاطب نشان می‌دهد.

300: ظهور یک امپراطوری (2014)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

این فیلم زیبا به نظر می‌رسد، اما تا حد زیادی طرح و شخصیت را کنار گذاشته است. بیشتر فیلم به سمت فانتزی بودن متمایل شده که طرفداران فیلم را ناامید می‌کند. حتی با وجود تمام هزل‌های بصری‌اش در سفر اول، فقط برخی نکات قابل توجه داشت. هر فیلم که با پس‌زمینه اقیانوس تنظیم می‌شود، ذاتاً زیبا است، از جمله سکانس‌های اکشن این فیلم.

وحشیگری در هوای طوفانی و خشن نکته قابل توجهی در فیلم است، اما قهرمان داستان ضعیف ترین بخش را اجرا می‌کند، و با توجه به میزان محبوبیت لئونیداس جرارد باتلر در فرهنگ پاپ، بسیار مضر خواهد بود. نقطه واقعی این فیلم فتنه اوا گرین است که هم دلسوز و هم یک شرور به نظر می‌رسد.

اسپارتاکوس (1960)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

استنلی کوبریک این فیلم را به دلیل اختلاف‌نظرهای آشکار با ستاره کرک داگلاس رد کرد. اسپارتاکوس دهه 1960 به عنوان یک فیلم کلاسیک در این ژانر مورد احترام است. اسپارتاکوس که نسخه‌ای رمانتیک از وقایع تاریخی بوده، زندگی شخصیت اصلی خود را (در حالی که شورشی علیه امپراتوری فاسد روم به راه می‌اندازد) شرح می‌دهد.

این فیلم مملو از عشق، پیروزی و تراژدی است که باید دیدن آن برای طرفداران بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی جالب باشد. اگرچه به طور خاص به این موضوع نخواهد پرداخت و شاید بیشتر به خاطر صحنه‌های نبرد حماسی‌اش شناخته می‌شود.

ایفیگنیا (1977)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

Iphigenia سومین فیلم کارگردان محبوب مایکل کاکویانیس، که بر اساس اساطیر یونانی ساخته شده و جایزه بهترین فیلم را دریافت نموده است. این فیلم بر اساس نمایشنامه‌ای به همین نام ساخته شده و داستان ایفیگنیا، دختر آگاممنون و کلیتمنسترا (خواهر هلن تروا) را روایت می‌کند. او و اطرافیانش با مسائل چالش برانگیز زندگی، وظیفه و ایمان سر و کار دارند.

پس از اینکه مردانی، الهه آرتمیس را آزار می دهند، ایفیگنیا به آگاممنون دستور می‌دهد دخترش را قربانی کنند. این داستان دراماتیک بر مسائل ایمان و مسئولیت تمرکز دارد و چندین جایزه قابل توجه دریافت کرده است.

هرکول (1997)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

موسیقی‌های هرکول با هر چیز دیگری در رنسانس دیزنی سازگار است و شخصیت‌ها نیز به همان اندازه به یاد ماندنی هستند. انیمیشن هرکول شاید یک فیلم معمولی باشد، اما اراده و حیله‌گری شخصیت اصلی آن سرگرم کننده خواهد بود. «مگ» یکی از بزرگترین شخصیت‌های زن در دیزنی است، که با طعنه، همدلی و استقلالش جذابیت زیادی برای مخاطبان دارد.

علاوه بر این، هادسِ شرور کاملاً خنده‌دار است. در واقع، تمام کمدی‌های این فیلم طلایی هستند و با درجه‌ای شگفت‌انگیز طنزشان را به مخاطب نشان می‌دهند. این فیلم ارجاعات زیادی به اساطیر یونان باستان دارد و جزو بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی است. اگر نقش هرکول اسطوره اصلی یونانی را با دقت بیشتری در داستان دنبال می‌کرد، می‌توانست آن را این انیمیشن را به یک انیمیشن کلاسیک تبدیل کند.

برخورد تایتان‌ها (1981)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

طرح تند و سریع فیلم اساساً آن را به یکی دیگر از داستان‌ها و بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی تبدیل کرده است. با این حال، هنر عجیب و غریب ری هریهاوزن کاملاً غنی و کامل بوده و هر موجود جدیدی در فیلم‌های او فقط خلاقیت و اشتیاق زیبایی‌شناختی‌اش را نمایش خواهند گذاشت. این فیلم برخی از دقیق‌ترین تصاویر خدایان و الهه‌ها را در فیلم ارائه می‌دهد.

شاید عدم دیده شده این فیلم به دلیل همزمانی آن با جنگ ستارگان باشد، به هرحال چیزی از ارزش‌های هریهاوزن به عنوان یک نابغه فیلمسازی کم نخواهد کرد. جدای از تراژدی داستان این فیلم اقتباسی بوده و از بین نمی‌رود زیرا خوشبختانه اجراها بسیار ماندگار هستند. تداخل خدایان مسلماً جالب‌ترین جنبه این فیلم کلاسیک است.

زن شگفت انگیز (2017)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

Wonder Woman  برای طرفداران اسطوره‌شناسی و DCEU کمی کلیشه‌ای بود. این فیلم متقاعدکننده و از نظر بصری نفس‌گیر است و ادغام او با جنگ جهانی اول مدیریت ماهرانه کارگردان  را می‌رساند.

در این فیلم داستان حرف اول را می‌زند و با تعادل فوق‌العاده‌ای از اکشن و طنز باز می‌شود. دایانا ممکن است با موجودات غول پیکر مبارزه نکند، اما مطمئناً با واقعی‌ترین هیولاها روبه‌رو خواهد شد. واندر وومن با بازیگران عالی، جلوه‌های ویژه خیره‌کننده و موسیقی قدرتمند به یکی از بهترین فیلم‌های دی‌سی و بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی تبدیل شده است.

جیسون و آرگونات‌ها (1963)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

Jason and the Argonauts فیلمی کلاسیک برای طرفداران بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی است. جلوه‌های آن بسیار فراتر از زمان خود بوده و طراحی منحصر به فرد، نوآورانه و فریبنده‌ای دارد. داستان قانع‌کننده آن به خودی خود مخاطب را جذب می‌کند. هر صحنه از فیلم به طور کامل عشق به اساطیر یونان را نشان می‌دهد. شخصیت‌ها پرشور و سرگرم کننده هستند.

این فیلم مجموعه‌ای عالی برای عاشقان اسطوره‌شناسی است که شامل اکشن‌های عالی، پیش‌گویی‌ها و شخصیت‌های اساطیری می‌شود. خوشبختانه، داستان پیش‌رونده با کارگرادنی جاودانه ری هریهاوزن و بازی های عالی بازیگران نقاط قوت این فیلم هستند.

300 (2007)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

سیصد یکی از غیرواقعی‌ترین فیلم‌ها در مورد جنگ‌های باستانی است. اما این دلیل باعث نمی‌شود که آن را کم هیجان نشان دهد. طرح 300 در درجه اول در Thermopylae قرار دارد. نبرد بزرگ فیلم شاید یکی از مشهورترین نبردهای تاریخ باشد. داستانی که به خوبی به فیلمی با سبکی جذاب و ماچیسمو تبدیل شده است. اسپارت‌ها و آداب و رسوم آنها با وجود عشق و همدردی واقعی آنها بسیار وحشیانه و قدرتمند هستند.

در این فیلم عناصری چون عشق به برادری، عشق پدری و اشتیاق زناشویی وجود دارد. شخصیت‌ها بزرگتر از زندگی واقعی هستند، و جنگ آنها که در طول فیلم توسط یک اسپارتی روایت می‌شود، زاویه روایی به داستان می‌بخشد. در حالی که این داستان ممکن است تماماً اغراق آمیز و سبک انگارانه باشد، اما مطمئناً بهترین و سرگرم‌کننده ترین اجرا را دارد.

تروی (2004)

بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی
بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی

شاید تروی به اندازه دیگر فیلم‌هایی که در این مقاله معرفی شد جذاب نباشد، اما مطمئناً محوری‌ترین و متقاعدکننده‌ترین فیلم درباره یک اسطوره یونانی است. از آنجایی که مخاطبان اجازه دارند روی کل بازیگران و شخصیت‌های فیلم اظهارنظر کنند به نظر می‌رسد این فیلم را به درجه بالاتری از انتظار خواهد رساند.

افزایش حس عاشقانه و شرافتمندی همیشه ناشی از شرایط متقاعدکننده است. حتی مسائلی مانند فلسفه و سرنوشت هم به یک باره در فیلم قابل استناد هستند. شخصیت‌ها کاملاً به خوبی نقش‌آفرینی می‌کنند و بازی‌های خیره‌کننده آنها مخاطبان را درگیر فیلم می‌کند. شمایل‌نگاری فیلم جذاب است و فیلمنامه فیلم تروی برای شخصیت‌های شخصی و حماسی به طور یکسان اندازه‌گیری می‌شود. با این اوصاف این فیلم نیز یکی از بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی است.

مقالات بیشتر:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم ها درباره اساطیر یونانی از نگاه سایت فیگار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *