بهترین شرور زن تاریخ سینما از نگاه سایت فیگار

زمان خداحافظی با دختران مضطرب است. در نوشتار بهترین شرور زن تاریخ سینما شما را با دخترانی که باعث ناراحتی می‌شوند، آشنا خواهیم کرد.

در سال‌های اخیر، زنان از نقش قربانی درمانده، که معمولاً برای شخصیت‌های زن محفوظ است، فاصله گرفته‌اند و در عوض نقشی را ایفا کرده‌اند که زنان را بهتر و جدی‌تر به تصویر می‌کشند. مسلماً این Femme Fatales جدید قرار نیست که مورد پسند واقع شوند، اما به علت جدی بودن این مسئله، بسیاری از بینندگان زن نمی‌توانند از متنفر شدن از این شرورهای زن خودداری کنند.

بهترین شرور زن تاریخ سینما از نگاه سایت فیگار

فهرست عناوینی که در ادامه نوشتار بهترین شرور زن تاریخ سینما به آن اشاره شده است را می‌توانید در لیست زیر در یک نگاه ببینید:

مخصوصا در دنیای تکنولوژی که همه چیز به جنگ سرد ختم می‌شود، باید هرچه بیشتر از نیروی ذهنی زنان بدون استفاده از جدلِ فیزیکالِ خاصی بترسید. در این نوشتار شما را با جذاب ترین و شرورترین و بدجنس ترین زنان تاریخ سینما آشنا خواهیم کرد.

Maleficent — Maleficent

بهترین شرور زن تاریخ سینما از نگاه سایت فیگار
بهترین شرور زن تاریخ سینما از نگاه سایت فیگار

شیطان یا پلید (Maleficent) دختری است که در یک خلنگ زار گسترده و زیبا به همراه پری‌ها و موجوداتی عجیب زندگی می‌کند. خلنگ زاری که در مجاورت قلمرو انسان هاست. وی دارای قلبی پاک و مهربان است…

روزی نگهبانهای خلنگ زار به او خبر می‌دهند که دزدی کوچک جواهری را از دریاچه دزدیده و آن را پس نمی‌دهد. مالیفیسنت پیش دزد یا همان اِستِفن (Estefan) می‌رود و با زبانی نرم او را رام کرده و با او دوست می‌شود و به دوستی او هم اطمینان پیدا می‌کند زیرا زمانی که استفن با مالیفیسنت دست می‌دهد و به علت حساسیت مالیفیسنت به فلز (حلقهٔ دست استفن) دست مالیفیسنت می‌سوزد، استفن بسیار ناراحت شده و بلافاصله، با اینکه کودک فقیری هم بود، تنها جواهرش یعنی انگشتر خویش را به آب دریاچه می‌اندازد.

در آن روز استفن به مالیفیسنت گفت که مادر و پدرش مرده‌اند و خود وی نیز بسیار فقیر بوده و در انبار غله زندگی می‌کند اما علاقه ای فراوان به پادشاه شدن و زندگی در قصر دارد. سال‌ها بعد مالیفیسنت چون قوی‌ترین پری خلنگ زار بود ادارهٔ آن را بر دست گرفته و ملکهٔ آنجا می‌شود. اما با طمع انسان‌ها به سرزمین جادو (مورز) شرایط آبستن حوادث مختلف است…

 Dolores Umbridge — Harry Potter

بهترین شرور زن تاریخ سینما از نگاه سایت فیگار
بهترین شرور زن تاریخ سینما از نگاه سایت فیگار

دلوریس آمبریج یک شخصیت‌های خیالی از مجموعه داستان‌های هری پاتر نوشته جی. کی. رولینگ است. این یک شخصیت هماورد اصلی که در هری پاتر و محفل ققنوس وارد می‌شود او توسط وزارت سحر و جادو در هاگوارتز مستقر شد تا قدرت را از هری پاتر و آلبوس دامبلدور که به دنیای جادوگران بازگشت لرد ولدمورت اطلاع می‌دادند را بگیرد.

علیرغم اینکه آمبریج به عنوان معلم دفاع در برابر جادوی سیاه منصوب شد اما اختیارات بیشتر شد و توسط وزیر جادو به عنوان «بازرس عالی» منصوب شد، آمبریج از تدریس هرچیز عملی در این درس خودداری می‌کرد و کار منجر به تشکیل ارتش دامبلدور به عنوان راهی برای یادگیری نحوه دفاع از خود دانش آموزان می‌شود. آمبریج به عنوان زنی چاق و وزغ مانند با دهانی گشاد و شل و معمولاً یک کمان بزرگ در میان موهایش توصیف شده است.

Annie Wilkes — Misery

بهترین شرور زن سینما
بهترین شرور زن سینما

پل شلدن، نویسنده مشهور داستان دنباله‌دار میزری تصمیم می‌گیرد آخرین بخش آن را با مرگ قهرمان داستان به پایان برد. سپس از خانه ییلاقیش با فورد موستانگ خود راه بازگشت را در پیش می‌گیرد ولی در جاده لغزنده خودروش در شیب کناره راه سر می‌خورد و در حادثه اتومبیل زخمی می‌شود. هنگامی که به خود می‌آید، پرستاری به نام آنی ویلکس را بالای سر خود می‌بیند که گویا از خوانندگان پرشور او ست. اما بزودی گرفتار کابوس وحشتناکی می‌شود…

آنی ویلکس شخصیتی ترسناک است که بینندگان را فریب می‌دهد، در ابتدا به نظر می‌رسد که او قهرمان است، اما زمانی که تماشاگران از ترس پل، که ناامیدانه تلاش می‌کند از خشم زن شیرینی که او را نجات داده است، بگریزند، به زودی تغییر می‌کند.

 Bellatrix Lestrange — Harry Potter

بهترین شرور زن سینما
بهترین شرور زن سینما

هر تبه‌کاری باید پتانسیل شیدایی داشته باشد و بلاتریکس لسترنج خنده‌ی جادوگرانه‌اش را با بسیاری از طرفداران که ادعا می‌کنند قبل از دیدن واقعی او می‌توانند حضور او را حس کنند، به رخ بیننده به تصویر می‌کشد. شخصیت او به شدت بعد تاریکی دارد که از لباس مشکی‌اش مشخص است که اغلب با چنگال‌های منزجر کننده‌اش عصایی را گرفته؛ ظاهر او به همان اندازه شخصیتش تیره است.

بلاتریکس یکی از ستوان‌های نزدیک ولدمورت است، زیرا عدم پتانسیل او در همذات‌پنداری، او را به استاد شکنجه تبدیل کرده است. شخصیت او به شدت تکان‌دهنده است که تنها به مرگ یا ظلم ختم می‌شود.

Alex Forrest — Fatal Attraction

شرورترین زن سینما
شرورترین زن سینما

در ابتدا الیزابت شو برای نقشی که الکس در نظر گرفته شد اما این نقش را قبول نکرد زیرا او برای بازی در فیلم “Adventures in Babysitting” محصول سال 1987 قرارداد امضا کرده بود. همچنین سالی فیلد برای نقش الکس فارست در نظر گرفته شد، اما او بلافاصله این کار را رد کرد زیرا می ترسید طرفدارانش او را قبول نکند که نقش یک آنتاگونیست را بازی کند.

Fatal Attraction به دلایل زیادی همچنان یک فیلم خاص و منحصر به فرد است، اما این شخصیت الکس فارست بود که از همان ابتدا طرفداران را جذب کرد. به جرات می‌توان گفت که الکس هیچ ویژگی دوست داشتنی نداشت، به همین دلیل است که او به شخصیتی کاملاً نامطلوب تبدیل شد، بسیاری از بینندگان او را با عنوان ترسناک، وسواسی و کاملاً لوس برچسب زدند.

 The Beldam (Coraline)

شرورترین زن سینما
شرورترین زن سینما

این شخصیت بهترین شرور زن تاریخ سینما در ژانر ترسناک می‌باشد. کورالاین همچنان یکی از بهترین انیمیشن‌های ترسناک است و بسیاری از بزرگسالان هنوز از این فیلم دوران کودکی دچار آسیب‌های روانی هستند. این فیلم بسیاری از طرفداران را از فضاهای کلاستروفوبیک وحشت زده کرد. کورالین والدین شرور را به سطح جدیدی برد، اما این بلدام بود که به‌ویژه‌ترین شکل ممکن وحشتناک است، با آن چشم‌های خاص و قامتی شیطانی. توانایی تغییر شکل او باعث شد که شخصیت او به گونه‌ای غیرقابل اعتماد شود.

کورالین جونز دختری یازده ساله است که به همراه خانواده‌اش به یک خانه کهنه در شهری دیگر نقل مکان می کنند. آن‌ها همسایه‌های عجیبی به نام‌های خانم اسپینک، خانم فورسیبل و آقای بوبینسکی دارند. پدر مادر او دیگر به او توجهی نمی‌کنند و کورالین از خانه جدیدشان خوشش نمی‌آید.

از طرفی پسرک احمقی به نام اضافی که گربه ای لاغر و سیاه دارد، همیشه مزاحم او می شود. او اتاقی کوچک و قدیمی دارد و هیچ سرگرمی جز نگاه کردن به بیرون که همیشه باران می بارد ندارد. اما او دریچه‌ای در یکی از اتاق ها پیدا می کند و کنجکاو می شود که ببیند پشت آن دریچه چه چیزی پنهان است؟ پس از مادرش، کلید آن دریچه را می خواهد و وقتی در دریچه را باز می‌کند، چیزی جز آجر پشت آن نیست. اما کورالین شک نمی‌کند که پشت دریچه چیزی است.

ولی او موشی را دیده که به سمت دریچه اسرار آمیز میرود. پس شب تصمیم می‌گیرد که برای موش تله بگذارد. موش، کورالین را به سمت دریچه میبرد که درش باز است و نوری درخشنده از پشت آن می‌تابد. وقتی کورالین در دریچه باز می‌کند، باور نمی‌کند که تونلی زیبا و دراز آنجا وجود دارد که انتهایش به یک در دیگر می‌رسد.

پس جلو می‌رود و وقتی در دریچه دوم را باز می کند، اتاقی می بیند که بسیار شبیه اتاق خانه خودشان است و تابلویی مشکوک آنجا آویزان است. وانگهی صدای آواز می شنود و این صدا او را تا آشپز خانه ای که مانند آشپزخانه خانه خودشان است می‌کشاند. البته بسیار زیباتر. ولی زنی با پلیوری سفید و موهای مشکی آشپزی می‌کند که رویش به پشت است. اما وقتی که زن بر می گردد، این تازه آغازی برای ماجراهای خطرناک کورالین است…

Ma-Ma (Dredd)

شرورترین زن تاریخ سینما
شرورترین زن تاریخ سینما

Ma-Ma ممکن است سابقه قبلی روسپی بودن و سلطان مواد مخدر را داشته باشد، اما عشق او به خشونت است که او را به یکی از بهترین شرورهای زن تبدیل می‌کند.

Ma-Ma یک زن قدرتمند و فروشنده مواد مخدر است که موفق می‌شود تیمی از سربازان فداکار و وفادار را به خدمت بگیرد و ثابت کند که چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد. Dredd ممکن است یک فیلم کمیک بوک (معرفی و تحلیل بهترین فیلم های کمیک بوکی نتفلیکس) در مقیاس کوچک باشد، اما Ma-Ma نقش بزرگی را ایفا می‌کند و نقش خود را به عنوان آنتاگونیست اصلی با اعمال خشونت و شکنجه دیگران با مصرف مواد مخدر انجام می‌دهد. مشابه بلاتریکس لسترنج، ما-ما هیچ همذات‌پنداری خاصی ندارد. بهترین شرور زن تاریخ سینما از نگاه برخی از طرفداران شرور در دنیای هنر هفتم همین شخصیت است.

Amy Dunne (Gone Girl)

شرورترین زن تاریخ سینما
شرورترین زن تاریخ سینما

شخصیت امی دان به خوبی شخصیت‌پردازی شده بود؛ به این معنا که او نماینده همسر کلیشه‌ای حومه شهر شما بود، اما در واقعیت، او زنی به شدت حیله‌گر است که یک چیز در ذهنش بود: قتل شوهرش.

شخصیت او باهوش و حسابگر است که او را برای طرفداران فیلم‌های جنایی بسیار آزاردهنده می‌کند، او به دنبال انتقام از بسیاری از مردان زندگی خود است و تا آنجا پیش می‌رود که خودش را مجروح می‌کند تا کسانی را که او را اذیت کرده‌اند، تحت فشار قرار دهد.

او به طور بالقوه یکی از بی‌روح‌ترین تبهکاران تاریخ سینماست، اما همچنان نقش قربانی آسیب‌پذیر را بازی می‌کند و به خوبی اطرافیانش را متقاعد می‌کند و یکی از بهترین ثابت‌گران است که چقدر استعداد دروغگویی دارد. تیم فیگار به او برچسب “باورکردنی، قابل درک، کاملاً توانا و شیطانی” زده است. که در نهایت منجر به تبدیل شدن او به بهترین شرور زن شده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین شرور زن تاریخ سینما سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *