بهترین فیلم های کن 2023 ؛ فیلم‌هایی که قبل از مرگ باید ببینید!

جشنواره کن امسال رویدادی از اتفاقات متفاوت بود؛ ما نیز در کنار این اتفاقات قصد داریم بهترین فیلم های کن 2023 را بررسی کنیم.

با ورود به هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن، داوران می‌توانند انتخاب کنند که کدام فیلم‌های بزرگ، جمعیت را به سوی کن می‌کشاند، چه آثار تازه ای از سینمای جهان، منتقدان را به وجد می‌آورد و جشنواره چگونه می‌تواند از پس بحث و جدل پیرامون برخی فیلم ها برآید… با معرفی بهترین فیلم های کن 2023 همراه فیگار باشید.

بهترین فیلم های کن 2023 که قبل از مرگ باید ببینید!

فیلم هایی که قبل از مرگ باید ببینید!

فهرست عناوینی که در مقاله بهترین فیلم های کن 2023 به آن‌ها خواهیم پرداخت در یک نگاه به شرح زیر است:

بیایید بگوییم مهمان شگفت انگیز امسال جانی دپ بود. او در فیلم بازگشته بیشترین توجه را در بین بهترین فیلم‌های کن 2023 اکران شده در شب افتتاحیه به خود اختصاص داده بود، و این احتمال وجود داشت که در کنفرانس مطبوعاتی پس از اکران جانی دپ دوباره وارد عرصه فیلم‌های پرفروش شود. و برخی از عناوین مهم‌تر، مانند فیلم‌ حماسی مارتین اسکورسیزی قاتلان مهتاب، به شرکت کنندگان یادآوری می‌کرد که کن همیشه علاوه بر یک گاوصندوق فیلمسازی از چهار گوشه جهان، روی قدرت ستاره‌های فرش قرمز هم کار کرده است.

آناتومی یک سقوط – Anatomy of a Fall

  • کارگردان: ژوستین تریه
  • بازیگران: زاندرا هولر اسوان آرلو در نقش وینسنت، میلو ماچادو-گرانر، آنتوان رینارتز
  • سال انتشار: 2023

فیلمسازی به نام جاستین تریت ما را به درون معمایی می‌اندازد که در آن یک نویسنده آلمانی در یک خانه دورافتاده در کوه‌های آلپ فرانسه با یک جسد روبرو شده است.

جسد، شوهرش (ساموئل تیس) است. و جالب اینجاست که مظنون اصلی خود نویسنده است. اینکه همسر او سقوط کرده یا از طبقه بالای خانه شان به پایین شده است، موضوعی است که دادگاه باید در مورد آن تصمیم بگیرند. اما در این مرحله ما بیشتر و بیشتر در مورد سابقه بسیار بد این زوج اطلاعات کسب می کنیم.

یکی از همکاران منتقد ما این فیلم را “داستان ازدواج اما به عنوان یک تریلر” توصیف کرد، که به ویژه زمانی که یک فایل صوتی از یک مشاجره به یک قطعه خشن، جیغ و فریاد تبدیل می‌شود داستان رنگ و بویی تازه به خود می‌گیرد.

پادشاهی یک حیوان – The Animal Kingdom

  • کارگردان: توماس کیلی
  • بازیگران: رومین دوریس، پاول کرچر
  • سال انتشار: 2023

مجری امسال برنامه کن سوال جالبی را مطرح می‌کند: چه می‌شد اگر یک بیماری همه‌گیر باعث می‌شد تا انسان‌ها به آرامی به حیوانات تبدیل شوند؟ داستان این فیلم درباره یک آشپز (رومن دوریس) و پسرش (پل کرچر) پس از اینکه مادر جهش یافته اش از مرز جنون گذشت، آن‌ها از پاریس به کشوری دیگر فرار کردند.

زمانی که تعصبات محلی علیه گونه‌های تبدیل شده بالا می‌گیرد، پسر نوجوان نیز شروع به تجربه تغییرات خود می‌کند مثلا موهای حیوانی روی پشت او جوانه می‌زنند، و چنگال‌ها زیر ناخن هایش رشد می‌کنند، همه چیز برای این خانواده خطرناکتر می‌شود.

توماس کیلی فیلمساز فرانسوی با این فیلم مفاهیم مهی را بیان می‌کند که باعص می‌شود این فیلم تبدیل به یکی از بهترین فیلم های کن 2023 شود.

بزهکاران – The Delinquents

  • کارگردان: رودریگو مورنو
  • بازیگران: دنیل الیس، استفان بیگیلاردی
  • سال انتشار: 2023

یک کارمند بانک (دنیل الیاس) پول رئیس خود را از محل کارش می‌دزدد. سپس از یک همکار (استبان بیگلردی) می‌خواهد که با او همدست شود. نقشه او این است که خودش را تسلیم پلیس بکند و بعد از چندسال آزاده شده و به سراغ پول‌ها برود برای همین او پول‌ها را درون یک روستا پنهان می‌کند.

این فیلم، اولین فیلم رودریگو مورنو، نویسنده و کارگردان آرژانتینی را به چیزی فکر شده‌تر، بازیگوش‌تر و فلسفی‌تر از فیلم های متوسط هالیوودی تبدیل می‌کند. آیا انسان برای کار زندگی می کند یا برای زندگی کار می کند؟ آزادی شما چه ارزشی برای شما دارد؟ آیا به نظر شما می‌شود این این فیلم را بهترین فیلم کن 2023 نامید؟

اورکا – Eureka

  • کارگردان: لیزاندرو آلنسو
  • بازیگران: ویگو مورتنسن، رفی پتیس
  • سال انتشار: 2023

اگر با آثار لیزاندرو آلونسو آشنایی دارید، پس می‌دانید که فیلمساز آرژانتینی استعداد این را دارد که طلسمی را بر سر بینندگان خود بکوبد.

آخرین فیلم او شما را متقاعد می‌کند که در واقع وارد رویای شخص دیگری شده اید! این فیلم که با یک وسترن انتقام سیاه و سفید با حضور ویگو مورتنسن و چیارا ماسترویانی کلید خورده است.

در این فیلم رویاگونه شما ابتدا به یک پلیس بومی آمریکایی که روی رزرو پاین ریج کار می‌کند تبدیل می‌شوید، و سپس به یک قبیله بومی در مکزیک و داستان یک فراری که در جنگل‌های آمریکای جنوبی به دنبال طلا می‌گردد.

برخی از شخصیت‌های فیلم در هوای رقیق ناپدید می شوند (به معنای واقعی کلمه) و برخی دیگر به صورت جادویی به پرندگان تبدیل می‌شوند… این فیلم نیز یکی از بهترین فیلم های کن 2023 است.

قاتلان مهتاب – Killers of the Flower Moon

بله، کلمه شاهکار زیاد استفاده می‌شود. اما چه چیز دیگری را می توان نام برد که مارتین اسکورسیزی را بزرگ را تعریف می‌کند؟ کسی بسیاری او را بزرگ ترین فیلمساز زنده آمریکایی می دانند، فیلمسازی که در درام سه و نیم ساعته خود چیز‌هایی مثل قدرت، فساد و گذشته مسموم ملت آمریکا را را به تصویر می‌کشد.

این فیلم اقتباسی مستقیم از کتاب پرفروش غیرداستانی دیوید گرن است، بیش از آنکه مکملی برای آن باشد، به داستان عشقی بین ارنست بورکهارت (لئوناردو دی کاپریو) و همسرش مولی (لیلی گلدستون) می‌پردازد. او شاهد از بین رفتن مادر و خواهرانش از طریق یک بیماری مرموز و همچنین یک قتل آشکار است.

ترس او این است که شوهرش و عموی بزرگش (رابرت دنیرو) به دنبال ثروت و حقوق زمین خانواده‌اش هستند و او نفر بعدی در لیست قربانی‌هاست. تاکید بیش از حد اسکورسیزی بر برخورد میان مدرنیته و فرهنگ سنتی و همچنین تهدید برتری سفیدپوستان در قرن بیستم، این اثر را به تصحیحی نسبی برای دهه ها اسطوره شناسی سینمایی تبدیل می‌کند و این نزدیک ترین چیزی است که او به یک وسترن ساخته است.

بیشتر بخوانید: 

نقد فیلم Killers of the Flower Moon

ماه دسامبر – May December

بهترین فیلم های کن 2023
بهترین فیلم های کن 2023
  • کارگردان: تاد هینز
  • بازیگران: جولیان مور، ناتالی پورتمن
  • سال انتشار: 2023

آیا کسی با تاد هینز شرط بست که نمی‌تواند یک فیلم خوب بسازد؟ خب اگر چنین باشد، این فیلمساز جوان موق شده است شرط را ببرد.

داستان فیلم درباره یک زن سی و سه ساله است که با یک پسر چهارده ساله رابطه جنسی برقرار می‌کند و به همین دلیل به زندان می‌افتد.

اکنون چند دهه بعد، این زن که اکنون ازدواج کرده است و با خانواده خود در حومه شهر زندگی می کند. با یک بازیگر مشهور روبرو می‌شود که می‌خواهد این زن را به خاطر یک بیوگرافی در مورد رسوایی مربوط به گذشته‌اش، مورد بررسی قرار دهد و از وی فیلمی بسازد.

این فیلم یکی از لذت بخش ترین فیلم‌هایی بود که امسال روی پرده سینماها رفت و به نتفلیکس برای سود بیشتر آن کمک کرد.

روشی عجیب برای زندگی – Strange Way of Life

بهترین فیلم های کن در سال 2023
بهترین فیلم های کن در سال 2023
  • کارگردان: پدرو آلمودوار
  • بازیگران: پدرو پاسکال، ایتان هاک
  • سال انتشار: 2023

این فیلم شبیه به فیلم کوه بروکبک (با بازی هیث لجر و جک جینکهال) است. فیلمی که یک رابطه عشقی آتشینی را بین یک کلانتر شهر مرزی (اتان هاوک) و یک غریبه (پدرو پاسکال) به تصویر می‌کشد. این دو مرد گویا از قبل، یکدیگر را می‌شناختند.

اما اینکه آیا کار ناتمام بین آنها ناتمام می‌ماند یا خیر بستگی به این دارد که با قاتلی که کلانتر دنبال می‌کند چه اتفاقی می‌افتد. این فیلم به صورت هدفمندی دقیق و زیبا ساخته شده است که باعث می‌شود این فیلم از برترین‌های جنشواره کن باشد امسال باشد.

منطقه مورد علاقه – The Zone of Interest

بهترین فیلم 2023 کن, بهترین فیلم های کن در سال 2023
بهترین فیلم 2023 کن
  • کارگردان: جاستین گلیزر
  • بازیگران: زاندرا هولر، کریستیان فریدل، ساندرا هولر
  • سال انتشار: 2023

نزدیک ترین چیز به یک انتخاب اجماعی برای بهترین فیلم امسال، فیلم جاناتان گلازر، اقتباسی از رمان مارتین امیس در سال ۲۰۱۴ است.

این فیلم درباره یک افسر اس اس (کریستین فریدل) و خانواده اش است که در منطقه مسکونی اطراف آشویتس زندگی می‌کنند؛ آن‌ها مهمانی‌های آنچنانی برگزار می‌کنند و بعد از ظهر را با دوستان خود صرف می‌کنند؛ و این در حالی است که دودکش‌ها از دور دود سیاهی را می بلعند که نشان گرفته شدن جان انسان‌هاست.

گلازر تصاویری را که ما اکنون با درام های هولوکاست مرتبط می‌دانیم، کنار می‌گذارد و سبک جدید خود را استفاده می‌کند. و همچنین یک نگاه کاملا سرد به چگونگی عملکرد عادی سازی ارائه می‌دهد.

در برخی موارد، شما به سادگی صدای پارس سگ‌ها، شلیک گلوله‌ها و درد و رنج انسانی را که درست بیرون از حیاط خلوت خودتان اتفاق می‌افتد، نمی شنوید. و این همان چیزی است که پیرامون شر به نظر می‌رسد.

و ساندرا هولر در نقش همسر خشمگین افسر، یک بار دیگر شما را متقاعد می‌کند که او یکی از بی‌باک ترین بازیگران بین المللی است که امروز کار می‌کند. و همچنین تمامی این عوامل باعث می‌شود تا این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های کن باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های کن 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید.


One thought on “بهترین فیلم های کن 2023 ؛ فیلم‌هایی که قبل از مرگ باید ببینید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *