ماجرای ساخت مستند ملکه و جنگ چیست؟ + [ماجرای یک خیانت]

مستند ملکه و جنگ به کارگردانی هانیه کمری در بنیاد روایت فتح تولید شده و تصاویری متفاوت از ماه‌های قبل از آغاز جنگ تحمیلی را منتشر کرده است.

مستند ملکه و جنگ جدیدترین تولید گروه مستند روایت فتح است که نگاهی متفاوت به خاندان پهلوی دارد. این مستند روایتی تصویری از همکاری سلطنت‌طلبان با صدام و ماجرای یک خیانت بزرگ به مردم ایران است که زمینه را برای حمله صدام حسین به ایران فراهم می‌کند.

ماجرای ساخت مستند ملکه و جنگ چیست؟

ماجرای ساخت مستند ملکه و جنگ چیست؟ + [ماجرای یک خیانت]

هانیه کمری در رابطه با این مستند گفته است:

این مستند داستان همکاری سلطنت طلبان با صدام و ماجرای خیانت نخست وزیر فرماندهان ارتش و ملکه پهلوی به مردم ایران است که در تک قسمت 44 دقیقه ای تولید شده است.
هم اکنون 30 کار مستند در بنیاد فرهنگی روایت فتح مصوب شده که هر کدام درباره یک موضوع است به طور مثال 6 قسمت درباره کرونا ,چند قسمت راجع به جنگ و قس علی هذا که تا به حال 10 قسمت آن ساخته شده و کار “ملکه و جنگ” یازدهمین تولیدی این مجموعه است که مستند خبری است.
این نوع مستند یکی از مهم‌ترین و موثرترین قالب‌های بیان و انتقال مفاهیم برای نسل امروزی است و برایشان جذابیت دارد.

کارگردان این مستند در ادامه مصاحبه گفت:

گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح نیز با همین هدف و با برخورداری از یکی از بزرگ‌ترین گنجینه های بایگانی انقلاب و دفاع مقدس تصمیم به تولید این گونه جذاب و پر مخاطب در حوزه سینمای مستند گرفت که در بین نسل امروزی علاقه مندان بسیاری دارد.
بنیاد فرهنگی روایت فتح از مهم‌ترین نهادهای فرهنگی است که غنی‌ترین بایگانی اسناد تصویری مرکزی مناسب در تولید این دست آثار را دارد.
مستند «ملکه و جنگ» جزو اولین آثار تولیدی در گونه سینمایی روایتی از خیانت‌ها و جنایت‌های هولناک فرح دیبا در همکاری با ارتش بعث صدام است. این مستند یکی از سی قسمت مستند آرشیوی است که ساخت آنها در گروه مستند بنیاد روایت فتح شروع شده و تا کنون یازده قسمت از آن نیز تولید شده است.

اخبار بیشتر:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *