بهترین فیلم ها بر اساس فرهنگ مصر از نگاه سایت فیگار ؛ در میان فراعنه!

فیلم‌های زیادی درباره اساطیر و فرهنگ مصر ساخته شده‌ است. این مقاله درباره معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها بر اساس فرهنگ مصر از نگاه سایت فیگار می‌باشد.

مخاطبان هنوز به فیلم‌های تاریخی علاقه زیادی نشان می‌دهند. در بین این گونه فیلم‌ها فیلم های تاریخی درباره مصر از اهمیت ویژه‌ای نزد مخاطبان برخوردار هستند. مردم همیشه نسبت به فرهنگ مصر و این تمدن باستانی کنجکاو بوده‌اند. همواره افسانه‌های بسیاری درباره مصریان سینه به سینه منتقل شده و به نسل‌های بعد رسیده است. برای شناخت این فرهنگ و تمدن کهن و گذری بر تاریخ مصریان و سرنوشت فراعنه می‌توان برترین فیلم ها درباره فرعون ها را تماشا کرد.

بهترین فیلم ها بر اساس فرهنگ مصر از نگاه سایت فیگار

در میان فراعنه!

در این قسمت فهرست عناوین بهترین فیلم ها بر اساس فرهنگ مصر از نگاه سایت فیگار را در یک نگاه می‌توانید مشاهده کنید:

  1. The Mummy (1932)
  2. The Mummy (1999)
  3. The Mummy Returns (2001)
  4. The Mummy (2017)
  5. Gods Of Egypt (2016)
  6. 10,000 BC (2008)
  7. Exodus: Gods And Kings (2014)
بهترین فیلم ها بر اساس فرهنگ مصر
بهترین فیلم ها بر اساس فرهنگ مصر

فیلم‌ها و کتاب‌ها منابع بسیار خوبی برای اطلاع پیدا کردن از موضوعات مختلف هستند. امروز برای بررسی تاریخ مصر باستان می‌خواهیم  بهترین فیلم ها بر اساس فرهنگ مصر از نگاه سایت فیگار را با هم بررسی کنیم.

فیلم‌هایی که شاید با فاصله‌های بسیاری نسبت به هم ساخته شده‌اند اما همواره به موضوعی واحد پرداخته‌اند. افسانه‌های مصر باستان و فرعونیان از اعجاب انگیزترین افسانه‌های کنونی به شمار می‌روند. همواره داستان‌هایی درباره اهرام مصر شنیده می‌شود که در آن رد پایی از موجودات فرازمینی و ماورایی وجود دارد و این داستان‌ها دستمایه ساخت فیلم‌های علمی و تخیلی بسیاری شده است.

این افسانه‌ها تا چه اندازه صحت دارد و چه در گذشته رخ داده است که چنین افسانه‌هایی ساخته و نقل شده و به هزاران سال بعد رسیده است و هنوز در رد آن‌ها شک و شبهه وجود دارد؟ بیایید در قالب فیلم‌ها اندکی تاریخ را بررسی کنیم تا به شناختی نسبی از تاریخ مصر باستان برسیم و بتوانیم بهتر در مورد صحت و سقم این افسانه‌ها نظر دهیم.

The Mummy (1932)

بهترین فیلم ها بر اساس فرهنگ مصر
بهترین فیلم ها بر اساس فرهنگ مصر

از فیلمنامه ارجینال مومیایی (The Mummy) «جان ال بلیدستون»  ، دو فیلم با عنوان مومیایی در سال‌های 1932  و 1999 ساخته شد. هر دو ورسیون سینمایی به اهریمنی زمینی در ردای کاهن اعظم مصر و فرشته نگهبان مرگ می‌پردازد.

او که روح شیطانی دارد، دلباخته یکی از شاهزادگان مصری می‌شود، کاهنی به‌نام «ایمهوتپ». وقتی شاهزاده «آنوکسونامون» می‌میرد، «ایمهوتپ» با خواندن بخش‌هایی از کتاب سیاه سعی می‌کند او را به زندگی بازگرداند.

فرعون از «ایمهوتپ» به استفاده از کتاب سیاه خشمگین می‌شود و دستور می‌دهد  او را زنده زنده مومیائی و در شهر«هامون آپترا» به خاک بسپارند. 3000 سال در این منطقه جنگ و خونریزی بود و مردمان خبر نداشتند که چه اهریمن بزرگی در زیر این مقبره مدفون است.

«مجوسان»، طی نسل‌های متمادی، محافظان مقدس فرعون از مقبره و محل دفن ایمهوتپ و شهر « هامون آپترا» بودند. در ورسیونی که سال 1999 ساخته شده است، شروع رخدادها از زمانی‌ آغاز می شود که انگلیسی‌ها مشغول نبرد با مسلمانان هستند و مجوسان با آن لباس سیاه سمبلی از طالبان به شمار می‌روند.

ابزاری انسانی و میلیتاریستی که که واسطه مهار اهریمن درشرق میانه هستند و با غربی‌ها رابطه خوبی دارند. حتی در فیلم بازگشت مومیایی محصول 2001 می‌بینیم که سردسته مجبوسان برای حمایت از باستان‌شناسان انگلیسی به لندن می‌رود.

در ورسیونی که در سال 1932 ساخته شد، گروهی از دانشمندان مقبره «آنوکسونامون» را قرن‌ها بعد می‌گشایند، «ایمهوتپ» در کالبد یک دانشمند زشت روی مصری به‌ نام «آردت بی» حیات دوباره می‌‌یابد و سعی می‌کند «آنوکسونامون» را دوباره زنده کند، اما توفیقی نمی‌یابد.

پس از آن با دختری به‌نام «هلن« مواجه می‌شود و  به تصور اینکه روح معشوق او در کالبد «هلن» قرار گرفته است، رازش را با او در میان می‌گذارد. «هلن» نیز یکی از الهه‌های مصری را به کمک می‌طلبد و الهه با نیروئی جادوئی «آردت بی» را نابود می‌کند.

The Mummy (1999)

بهترین فیلم ها بر اساس فرهنگ مصر
بهترین فیلم ها بر اساس فرهنگ مصر

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها بر اساس فرهنگ مصر از نگاه سایت فیگار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *