فرانچایز های دسته کم گرفته شده ترسناک سینما از نگاه سایت فیگار

فرانچای‌های ترسناک زیادی هستند که محبوب می‌باشند. اما در این نوشتار به دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک از نگاه سایت فیگار می‌پردازیم.

در طول تاریخ سینمای وحشت و فیلم های ترسناک ، فرانچایز‌های دست کم گرفته شده‌ی زیادی ساخته شده است که تقریباً به اکثر آثار کلاسیک آن‌ها، مانند هالووین و کابوس در خیابان الم پرداخته‌ایم. اغلب این فرانچایزها ، با استقبال خوب اهالی اهل این نوع فیلم‌ها قرار می‌گیرند و اکثراً هم نزدیک به 30 الی 40 سال از آن‌ها فیلم ساخته می‌شود.

از آنجایی که تعداد فرانچایز‌های ساخته شده در سینمای وحشت بسیار زیاد است، بسیاری از آن‌ها با تبلیغ ضعیف مواجه شده‌اند یا اینکه در دوره‌ی زمانی خوبی اکران نشده‌اند و زیاد هوادار ندارند. فرانچایز‌های اغلباً ترسناک ، هر ساله دنباله‌ی جدیدی را به هواداران خود تقدیم می‌کنند و بسیاری از آن‌ها، با باخورد ضعیفی که دارند، پس از چند نسخه‌ی ضعیف از آن مجموعه، یا کنسل می‌شوند و یا پایان میابند.

بیشتر بخوانید:

به یاد ماندنی ترین فرانچایز های ترسناک

بهترین فرانچایز های ترسناک که می توانستند سریال باشند

دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک از نگاه سایت فیگار

  • فرانچایزهایی که به حق خودشان نرسیدند

فهرست عناوینی که در ادامه‌ی نوشتار دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک از نگاه سایت فیگار خواهید خواند به شرح زیر است:

دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک
دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک

از داستان‌های کوتاه بابانوئل، تا فیلم‌هایی که برگرفته از رمان‌های پُر فروش آقای استفن کینگ هستند، در این لیست قرار دارند و در این نوشتار، به معرفی دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک از نگاه سایت فیگار می‌پردازیم.

Scanners

دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک
دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک

مجموعه فیلم‌های اسکنرز، یکی از بهترین فرانچایز ترسناک دسته کم گرفته شده تاریخ سینما است که همیشه زیر رادار آثار بهتر خودش قرار داشت و از سال 1981 تا 92 میلادی با پنج فیلم متفاوت عرضه شد. کارگردان این مجموعه، آقای دیوید کراننبرگ بود و داستان اصلی فرانچایز، در سیک وحشت بدنی به شمار می‌رفت.

اسکنرها، افرادی با توانایی دور جابه‌جایی و دورآگاهی هستند. کانسک، شرکت عرضه کننده‌ی سیستم‌های امنیتی و تسلیحاتی، به دنبال یافتن اسکنرها برای رسیدن به اهداف خود است. دریل روک که از اسکنرها جدا شده برای شروع جنگی علیه کانسک تلاش می‌کند و از سوی دیگر کانسک، کامرون ویل یکی دیگر از اسکنرها را برای متوقف کردن روک می‌فرستد.

داستان فیلم اگرچه جالب و جذاب است، اما هیچوقت این مجموعه آثار، از فیلم‌های خوب آقای کراننبرگ به شمار نمی‌رفتند و خود او هم تلاشی برای تبلیغات بیشتر بر روی این فیلم‌ها نکرد تا اینکه پس از گنج قسمت، به پایان برسند. این فرنچایز، دارای سبک تاریک و هوشمندانه‌ای از کارگردانی کراننبرگ است که اغلب در مورد فناوری اظهار نظر می‌کند.

Night Of The Living Dead

دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک
دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک

جورج آی رومرو، با نخستین فیلم کلاسیک خود، به اسم شب مردگان زنده، به محبوبیت ژانر فیلم‌های زامبی محور در دهه‌ی 60، کمک کرد. او با گفتن داستان‌هایی درباره‌ی آخرالزمان زامبی‌ها در فیلم‌هایی مانند طلوع مردگان و روز مردگان، این فرانچایز را ادامه داد و در عین حال، از آنها برای ارائه تفسیرهای تند و طنز از جامعه مدرن استفاده کرد. تمامی این عناصر باعث نشد تا این فرانچایز، دنباله‌های زیادی را داشته باشد.

Critters

دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک
دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک

این فرانچایز نیز مانند مجموعه‌ی اسکنرها، دارای پنج قسمت است که در طول مدت بیشتری عرضه و ساخته شد. اولین فیلم آن در سال 1986 و آخرین فیلمش نیز در سال 2019، یعنی همین تازگی اکران شد که توانست بین هر فیلم وقفه‌ای زیاد بیاندازد. همین وقفه‌ی زیادی که در این مجموعه رخ داد، باعث این شد که کم دیده بشود و کمترین کسی آن را دیده باشد.

داستان این مجموعه از جایی شروع می‌شود که توپ عظیمی از موجودات خزدار از فضا به زمین آمده و به دنبال آنها گروهی از جایزه بگیران بین کهکشانی وارد شهر کوچکی می‌شوند.

فیلم در کنار حس ترسی که درون خودش پرورش داده، تخیلی نیز است و به خوبی حس موجودات بیگانه را برای بیننده تداعی می‌کند. این مجموعه فیلم، انتخاب خوب و سرگرم کننده‌ای برای کسانی می‌باشد که به فیلم‌های با محوریت بیگانگان دوست دارند و این موجودات را ستایش می‌کنند.

The Lost Boys

دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک
دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک

اگر شما با دیدن سریال Stranger Things لذت بردید و عاشق تماشای شخصیت‌های نوجوان هستید، فرانچایز مهم دیگری در قالب فیلم در دهه‌ی 80 به اسم پسران گمشده وجود دارند که بسیار سرگرم کننده است و درهمان زمان اتفاقات سریال چیزهای عجیب رخ می‌دهد.

Pumpkinhead

دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک
ترسناک ترین فرانچایز های دست کم گرفته شده

این فرانچایز، با چهار قسمت، خلاصه و مفید توانست از سال 1988 تا 2007 ادامه داشته باشد. فیلم برای کسانی که با فضای هالووین ارتباط برقرار می‌کنند و رنگ نارنجی کدو تنبل را می‌‌پسندند مناسب است. داستان این مجموعه درباره‌ی مردی شیطانی غول پیکر و وحشتناک است که برای نابود کردن چند نوجوان که به طور اتفاقی پسر او را کشته‌اند، احضار می‌کند.

پس از اینکه نسخه‌ی اول این فیلم در دسترس عموم قرار گرفت، سه فیلم فرعی دیگر بر روی آن ساخته شد که این اثر را تبدیل به فرانچایز می‌کرد. داستان و سناریوی تکراری که در هر قسمت طی می‌شد، با این مجموعه کاری را انجام داد که دسته کم گرفته بشود و زیاد در مورد آن صحبت نشود.

Wrong Turn

دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک
دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک

فیلم‌های پیچ اشتباه، از جمله آثاری هستند که با همان سناریوی اولیه‌ی خودشان پیش می‌روند و داستانی تقریباً اسلشر گونه دارند. این مجموعه که تقریباً جزو جدیدترین فرانچایز‌های ترسناک می‌باشد، از سال 2003 آغاز گردیده تا همین پارسال که سال 2021 بود، ادامه داشته است. این مجموعه، شاید محبوب‌ترین فرانچایز مربوط به آدم‌خواری می‌باشد، اما به این علت که داستان یک مقدار عامه‌پسند نیست و در هر قسمت اتفاقات تکراری میافتد، این فرانچایز، به دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز ترسناک تبدیل شده.

در فیلم‌های پیچ اشتباه، داستان سفر ماجراجویانه‌ی چند دوست به داخل کوهستانی بزرگ و مهیب روایت می‌شود. آن‌ها برنامه‌ای رویایی برای خوشگذرانی در این مکان ریخته‌اند و غافل از اینکه گروهی از مردم آدمخوار از هزاران سال پیش در این کوهستان زندگی می‌کنند و بی صبرانه منتظر خوردن گوشت‌های تازه هستند.

سناریوی آدمخواری و مجموعه اتفاقات مشمئزکننده‌ای که رخ می‌دهد، حس چندش‌آور خاصی را به تن مخاطب می‌اندازد که فیلم را مخصوص کسانی می‌کند که عاشق قتل‌های عجیب بی‌شمار می‌باشند.

Hatchet

دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک
دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز ترسناک

این فیلم، یکی از فرانچایزهایی است که کمتر کسی آن را به عنوان یک فرانچایز معروف می‌شناسد. اولین فیلم این مجموعه، در سال 2007 منتشر شد و نشان داد که یک اثر ترسناک، می‌تواند در تاریکی قدم نزند و در همان روشنایی روز ترسناک به نظر برسد.

داستان این مجموعه، از جایی شروع می‌شود که گروهی توریست به یکی از مرداب‌های نیواورلئان می‌روند و در طبیعت سرگردان می‌شوند. شبی که قرار بود برای آن‌ها مملو از شادی و تفریح باشد، تبدیل به کابوسی وحشتناک می‌شود. چهار داستان تقریباً متفاوت، با شخصیت‌های متعدد ساخته شده که شما می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید و یک اثر سرگرم‌کننده‌ی خوب و قابل قبول را دریافت کنید که ارزش دارد.

اگر شما به داستان‌های ترسناک کمپینگ، نوجوانانه و تینیجری علاقه دارید، این فیلم نمی‌تواند شما را نا امید کند و می‌توانید به خوبی با آن ارتباط برقرار کنید.

Leprechaun

دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک
دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک

مجموعه‌ی لپرکان، یک فرانچایز در سبک کمدی ترسناک است که ابتدا در سال 1993 اکران شد و در زیر فرانچایز محبوب جیغ قرار گرفت که در آن سال‌ها، محبوبیت خاصی را دریافت کرده بود. از آنجایی که داستان فیلم تقریباً کلیشه شده بود و در زمان بدی اکران شد، این فیلم به یکی از فرانچایز های دسته کم گرفته شده ترسناک تبدیل شد که نتوانست انتظار هواداران را برطرف کند.

داستان عجیب و غریب این فیلم درباره‌ی یک شخص شیطان صفت سادیستی می‌باشد که در جستجوی گلدان مورد علاقه‌اش که از طلا ساخته شده است، حاضر می‌شود هرکسی که آن را در اختیار داشته باشد را بکُشد.

Silent Night, Deadly Night

دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک
فرانچایز های دسته کم گرفته شده ترسناک

وحشت از بابانوئل، شاید یکی از جذاب‌ترین ایده‌هایی بود که می‌توانست برای یک فرانچایز ترسناک صورت بگیرد، اما نحوه‌ی مدیریت اشتباه، هم از لحاظ داستان‌سرایی، و هم از لحاظ کارگردانی، این فرانچایز را تبدیل به آثاری کرد که از دید مردم به‌جا مانده‌اند. فیلم‌های ترسناکی که در برای شب کریسمس ساخته می‌شوند، با ایده‌ای از یک شب شاد آغاز، و تبدیل شدنش به یک سکانس خونین تبدیل می‌شوند که این فرانچایز پنج قسمتی، از نشان دادن آن عاجز بود.

یکی از جذابیت‌هایی که این فرانچایز دارد، پیوستگی دنباله‌ها، نسبت به قسمت قبلی است. داستان فیلم از جایی آغاز می‌شود که یک نوجوانی زجر کشیده، پس از اینکه پدر و مادرش به قتل می‌رسند، در لباس بابانوئل ظاهر می‌شود و دست به قتل‌های بسیاری می‌زند.

House

دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک
دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک

این مجموعه فیلم‌ها، که خانه نام دارند، از ترسناک ترین فرانچایز های دست کم گرفته شده هستند که در بین سال‌های 1986 تا 1992، اکران و پخش شدند. داستان هر قسمت متفاوت است و به خانه‌های خالی از سکنه‌ای می‌پردازد که جن‌زده هستند و دارای وحشتناک‌ترین مکان‌ها در فیلم‌های ترسناک می‌باشند.

داستان و شخصیت‌های هر قسمت متفاوت هستند، اما روایتی که از این اثر وجود دارد، تقریباً بر روی یک سناریو می‌چرخد که درباره‌ی یک نویسنده‌ی غمگین است که پس از مرگ عمه‌اش، به خانه‌ی او نقل مکان می‌کند تا بتواند باقی عمرش در انجا سپری بشود. اما پس از گذشت زمان، چیزهایی را متوجه می‌شود که می‌تواند برای یک تهدید به حساب بیاید.

Creepshow

دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک
دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک

Creepshow، یک مجموعه‌ی جذاب از یکی از پر فروش‌ترین رمان‌های ترسناک آقای استفن کینگ است که در سال 2018، یک سریال تلویزیونی از آن نیز ساخته شد. نوع این فیلم، بر اساس موجودات و جانداران عجیبی است که شبیه عروسک می‌باشند و شاید همین دلیل است که مردم را وادار نکرده که به‌پای این مجموعه‌ی جذاب بنشینند. به گفته‌ی خود آقای کینگ، این مجموعه، یکی از بهترین فرانچایز‌هایی است که از رمان‌های مصور او اقتباس شده.

فیلم‌ها نیز مانند رمان، بر اساس گلچینی از داستان‌های کوتاهی ساخته شده‌اند که بر روی خانواده‌های مختلف تمرکز دارد و داستان ثابتی را در پیش نمی‌گیرد.

Cube

دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک
بهترین فرانچایز ترسناک دسته کم گرفته شده

مجموعه‌ی مکعب، یک فرانچایز جذاب و هیجان‌انگیز از عمق دلهره‌ی یک مسابقه است که در هر قسمت تکرار می‌شود. تاکنون سه فیلم از این مجموعه ساخته شده که هر سه، یک داستان را پیش می‌برند و درباره‌ی شخصیت‌های متفاوت هستند. این فرانچایز، محصول کانادا است و یکی از دلایلی که شاید دیده نشده، همین باشد.

در قسمت اول این مجموعه، فردی به طور ناگهانی در این مکعب قرار می‌گیرد و سعی دارد که به بیرون بیاید. در قسمت دوم و سوم که جذاب‌ترین نسخه‌ی این فرانچایز هستند، هشت غریبه را نشان می‌دهد که در این مکعب قرار می‌گیرند و به دنبال این می‌باشند که به گونه‌ای از این مهلکه نجات پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار دسته کم گرفته شده ترین فرانچایز های ترسناک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *