بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند ؛ داستان های درباره گذشته

دنیای انیمه سرشار از داستان‌هایی است که در زمان قدیم اتفاق می‌افتند. با فیگار بمانید تا با بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند آشنا شوید.

امثال Mob Psycho 100 و اولین اقتباس از Chainsaw Man (رمز‌گشایی تیتراژ ابتدایی مرد اره‌ برقی) که پاییز امسال اکران شده‌اند، گواهی بر عمق دنیای انیمه است که چقدر داستان‌های متفاوت برای سلیقه‌های مختلف وجود دارد. به این ترتیب، کاوش در گذشته دور و آینده دور، یک پس زمینه و تنظیم محبوب برای انیمه‌های مختلف است.

بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند

داستان های درباره گذشته

شما می‌توانید فهرست بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند
بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند

وقتی صحبت از داستان‌های گذشته دور می‌شود، انعطاف‌پذیری زیادی با نمایش‌هایی که در فانتزی‌های قرون وسطایی، ژاپن دوره فئودال و غیره روی اتفاق می‌افتند، وجود دارد. برسرک مطمئناً انیمه‌ و مانگایی می‌باشد که طرفداران فانتزی تاریک از آن لذت می‌برند، در حالی که Samurai Champloo و Dororo طرفداران دوران تاریخی ژاپن را راضی خواهند کرد. پس اگر می‌خواهید با بهترین انیمه ای که در زمان قدیم اتفاق می افتد آشنا شوید، با ما همراه باشید تا به معرفی محبوب ترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند بپردازیم.

Berserk

بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند
بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند

کنتارو میورای فقید با مانگای برسرک (بهترین آرک های مانگا برسرک) که مورد تحسین منتقدان و تمام طرفداران مانگا قرار گرفت، میراثی غنی از خود به جای گذاشت. در حالی که تعداد بیشماری از طرفداران قدیمی از این که دوست صمیمی و تیم خلاق نویسنده به افتخار او مطالب منبع را ادامه می‌دهند، هیجان زده هستند، این فرنچایز در فضای انیمه به همان اندازه مورد توجه قرار نگرفته است.

با این وجود، سری Berserk در سال 1997 یکی از بهترین انیمه‌های سینن تا به امروز است که ترکیبی از محیط‌های فانتزی تاریک قرون وسطایی و جهان‌سازی را با یک داستان شخصیت محور قدرتمند، اگر چه دلخراش ترکیب می‌کند. مسلماً تماشای این سریال گاهی دلخراش می‌باشد، اما از طریق Guts، Casca، و دوستان آنها، این سریال پایه‌ای حیاتی و موضوعی از امید، شفا، استقامت و طبیعت تسلیم‌ناپذیر روح انسان دارد.

Vinland Saga

بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند
بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند

علیرغم اینکه سال 2019 برای انیمه‌هایی مانند شیطان کش و حمله به تایتان (بهترین شخصیت های انیمه حمله به تایتان) بود، Vinland Saga توانست یکی از بهترین انیمه‌های آن سال باشد. مانگای اصلی ماکوتو یوکیمورا یک حماسه فراگیر وایکینگ است که داستان آن به سفری فلسفی و احساسی برای تورفین تبدیل می‌شود. این انیمه موضوعات رستگاری، عواقب پس از جنگ و انتقام را در طول داستان بررسی می‌کند.

این انیمه به عنوان داستانی تاریخی (معرفی و تحلیل بهترین انیمه های تاریخی فانتزی) همواره دارای موضوعات جذابی است که برای روایت داستان‌های شخصیت محور و همه‌جانبه نیازی به فانتزی‌های کلیشه‌ای ندارد. استقبال شدید از اقتباس فصل اول Vinland Saga، فصل 2 Vinland Saga را به یکی از موردانتظارترین انیمه‌های سال 2022 تبدیل کرده است.

برای کسانی که می‌خواهند یک سریال عالی با داستانی گسترده داشته باشند، Vinland Saga ماکوتو یوکیمورا و اقتباس انیمیشنی آن گزینه‌های عالی داستانی تاریخی هستند. این انیمه کاملاً به اندازه وقایع Berserk وحشیانه نیست، اما مضامین بررسی شده و اقدام وایکینگ‌ها هر دو به یک اندازه خود احشایی هستند.

Samurai Champloo

بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند
بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند

طرفداران انیمه کابوی بی باپ قطعا از این انیمه لذت خواهند برد، زیرا Samurai Champloo اثر دیگری از کارگردان انیمه کابوی بی باپ است. داستان این انیمه که در دوره ادو ژاپن می‌باشد که از 1603 تا 1867 ادامه داشت، یک گروه سه نفر با نام‌های رونین، موگن و جین را با یک پیشخدمت سابق چایخانه به نام فوو دنبال می‌کند که آنها را استخدام می‌کند تا به او کمک کنند تا “سامورایی را که بوی گل آفتابگردان می‌دهد” را پیدا کنند.

ترکیب عناصر مدرن از طریق هیپ هاپ همان حس سبکی را حفظ می‌کند که بی باپ با جاز انجام داد و همچنین یک داستان تاریخی جذاب را ساخت. داستان آن بسیار جذاب و صمیمی است، زیرا مفاهیم پذیرش مرگ، رها کردن گذشته و تفسیر اجتماعی بیشتر از طریق شخصیت‌های اصلی رنگارنگ آن بررسی می‌شود. Samurai Champloo یکی از بهترین انیمه هایی که در گذشته دور اتفاق می افتند است.

Demon Slayer

بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند
بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند

Demon Slayer (شخصیت شیطان کش مورد علاقه شما در مورد شما چه می گوید؟) از زمان اقتباس خود در سال 2019، ثابت کرد که یک انیمه شونن غول پیکر است و طرفداران زیادی به دست آورد. تا آنجایی که انیمه شونن پیش می‌رود، هیچ چیز پیشگامانه‌ای در مورد فرضیه‌ شیطان کش وجود ندارد، اما انیمیشن ستاره‌ای Ufotable (بهترین انیمه های استودیو یوفوتیبل)، کارگردانی هنری و خصوصیات رنگارنگ شخصیت‌ها، همگی به این سریال کمک کرده‌اند تا به یک سری موفق تبدیل شود.

انیمه Demon Slayer حدود یک قرن قبل از دوران مدرن در دوران تایشو ژاپن (1912-1926) می‌گذرد و ترکیب آن با عناصر فانتزی تاریک دنیایی فریبنده را ایجاد می‌کند که با برخی از هیجان انگیزترین صحنه‌های مبارزه در این ژانر نقطه گذاری شده است.

تانجیرو پس از مرگ پدرش زندگی روستایی سختی را در ژاپن داشت. اما بیشتر اعضای خانواده‌اش توسط شیاطین کشته شدند و همین او را مجبور کرد تا به گروه شیطان‌کش‌ها ملحق شود تا از نزوکو، خواهر شیطانی خود محافظت کند.

Kingdom

بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند
بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند

Kingdom یکی دیگر از تحسین‌برانگیزترین انتشارات مانگای سینن در حال حاضر است، و در حالی که اقتباس انیمه‌ای آن در روزهای ابتدایی کار انیمیشن بدی داشت، از آن زمان به یک داستان‌ تاریخی کاملاً جذاب تبدیل شده است. داستان این سریال در چین در دوره کشورهای متخاصم می‌گذرد و آن را در دوران 400 قبل از میلاد قرار می‌دهد.

انیمه پادشاهی که اثری از یاسوهیسا هارا می‌باشد، تا حدودی مشابه با انیمه‌هایی مانند Vinland Saga است و یک داستان تخیلی تاریخی و درام گسترده می‌باشد. داستان آن بازگویی داستانی از دوره کشورهای متخاصم چین در دوران 400 قبل از میلاد است.

Kingdom از این داستان برای دنبال کردن یک یتیم جنگی به نام Xin استفاده می‌کند که در تلاشی بزرگ برای تبدیل شدن به بزرگترین ژنرال جهان برای متحد کردن چین در این فرآیند است. این مانگا از سال 2006 ادامه دارد و به دلیل حفظ یک روایت هیجان‌انگیز به لطف شخصیت‌های جذاب و آثار هنری برجسته‌ای که در 64 جلد خود دارد، مورد تحسین بسیاری از افراد قرار گرفته است.

Attack On Titan

بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند
بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند

برای فصل آخر حمله به تایتان، استودیو Wit کنترل را به استودیو ماپا (بهترین انیمه های استودیو ماپا) سپرد. در ابتدا، طرفداران این سری تغییرات را بسیار دردناک می‌دانستند، زیرا استودیو ماپا از مدل‌های کامپیوتری برای انیمیشن تایتان‌ها و صحنه‌های مبارزه استفاده می‌کرد.

از فصل اول به بعد، جهان این انیمه به طور تصاعدی رشد کرده است، و داستان دارای لایه‌ای غنی از توطئه‌های سیاسی تقریباً شبیه بازی تاج و تخت می‌باشد که جنبه رمز و راز ذکر شده را تکمیل می‌کند. ایسایاما این جهان را به شیوه‌ای مبتکرانه ساخت و تأثیرات ژاپنی و ژرمنی را با تأثیرات خارق‌العاده آمیخت، اما به طرز شگفت‌انگیزی در سال 845 پس از میلاد اتفاق می‌افتد، که در تاریخ این جهان بسیار زودتر از آن چیزی است که انتظار می‌رفت.

با این حال، نظرات عمومی نسبت به فصل آخر به آرامی با ادامه انتشار قسمت‌های بیشتری تغییر کرد. فصل آخر Attack On Titan با استقبال طرفداران وفادار انیمه و مانگا روبه‌رو شد، زیرا دارای یک موسیقی متن اصلی قوی، انیمیشن بهبودیافته و بدون درز و صداگذاری بی‌نظیر بود.

قسمت اول فصل آخر Attack On Titan اتفاقی را که چهار سال پس از وقایع فصل 3 می‌گذرد، روایت می‌کند. اما در تلاش برای تغییر اوضاع، این فصل با نمایش دیدگاه‌های جنگجویان مارلی آغاز شد که تاکنون به‌عنوان آنتاگونیست‌های نهایی انیمه شناخته می‌شدند.

Dororo

بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند
بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند

سریال دیگری که به تاریخ ژاپن بازمی‌گردد، Dororo در دوره موروماچی در ژاپن فئودالی می‌گذرد. مجموعه مانگا و انیمه از قالبی شبیه به مانگای Lone Wolf and Cub پیروی می‌کند. در این انیمه، یک رونین جوان به نام هیاکیمارو و یک کودک به نام دورورو در یک برداشت جایگزین از ژاپن سفر می‌کنند که به کشور و آن دوران یک پیچ و تاب تاریک فانتزی می‌بخشد.

در Dororo، یک ارباب سامورایی خودخواه که مایل است برای احیای سرزمین و مردم خود هر کاری را که لازم می‌باشد انجام دهد، با 12 شیطان معامله می‌کند. در ازای برکت و نجات استان خود، پسر او توسط شیاطین نفرین شد و به طرز وحشیانه‌ای دست و پا، بینی و گوش خود را از دست داد.

این اثر استودیو ماپا پر از سکانس‌های مبارزه هیجان‌انگیز و صحنه‌های احساسی است. اما علی‌رغم چیزهای زیادی که باعث می‌شود Dororo برای هر طرفدار انیمه‌ای یک اولویت برای تماشا باشد، برخی از بینندگان احساس می‌کنند که Dororo قسمت‌های بی‌معنی زیادی داشته است.

Golden Kamuy

بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند
بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند, بهترین انیمه هایی که در گذشته دور اتفاق می افتند

داستان‌های دوره‌ای انیمه سینن یک دراماتیک فوق العاده‌ای را می‌سازند، و Golden Kamuy یکی از این داستان‌ها می‌باشد که شایسته توجه بیشتر جریان اصلی است. این انیمه پس از جنگ روسیه و ژاپن در اوایل دهه 1900 اتفاق می‌افتد و مجموعه‌ای از شخصیت‌ها را برای یک ماجراجویی هیجان‌انگیز با موضوع شکار گنج در سراسر کشور جمع‌آوری می‌کند. سایچی سوگیموتو، کهنه سرباز جنگ، از نظر روانی با زندگی پس از جنگ دست و پنجه نرم می‌کند و تصمیم می‌گیرد تا با کمک آسیرپا، ذخایر طلایی را که توسط مردم بومی آینو پنهان شده بود، کشف کند.

گلدن کاموی یک نور آموزشی خوشایند در مورد مردم آینو را با تفسیر اجتماعی تکان دهنده در مورد رفتار غفلت آمیز با سربازانی که تلاش می‌کنند دوباره در زندگی غیرنظامی ادغام کنند ترکیب می‌کند. این نکته به‌ ویژه به لطف شخصیت‌های متفکرانه و قانع‌کننده‌ای که از سراسر طیف اخلاقی نوشته شده است، به خوبی منتقل می‌شود.

Mushi-Shi

بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند
بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند, بهترین انیمه ای که در زمان قدیم اتفاق می افتد

Mushi-Shi انیمه‌ای است که برای بسیاری از طرفدارانی که می‌خواهند از اکشن‌های با اکتان بالا دوری کنند، داستان تازه‌ای را ایجاد می‌کند. داستان این انیمه در تاریخ متناوب ژاپن بین دوره‌های ادو و میجی اتفاق می‌افتد، Mushi-Shi گینکو را دنبال می‌کند که او به حومه ژاپن می‌رود تا موجودات ماوراء طبیعی معروف به موشی را مطالعه کند. تعداد کمی می‌توانند آنها را ببینند یا با آنها ارتباط برقرار کنند، اما این پدیده‌ها باعث شد شخصیت‌هایی مانند جینکو با نقش‌هایی که در جهان دارند آشنا شوند.

برخلاف درگیری‌های بزرگ، موشی شی به دلیل لحن ملایم و همچنین ماهیت درون‌نگر آن مورد تحسین قرار گرفت. این یک راه هوشمندانه برای ترکیب یک محیط با رئالیسم جادویی و عناصر تکه‌ای از زندگی (بهترین انیمه های Slice Of Life) در حین کاوش در مضامین پر طنین‌اندازی مانند رابطه فرد با طبیعت، همسایه‌ها و خود افراد است.

Gintama

بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند
بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند, محبوب ترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند

ادو شهری است که در سراسر کشور نشاط و جاه طلبی سامورایی‌ها را در خود جای داده است. با این حال، پس از تسلیم شدن ژاپن فئودالی به بیگانگان قدرتمند معروف به “آمانتو”، این آرزوها اکنون دست نیافتنی به نظر می‌رسد. با بازسازی حکومت شوگانی که زمانی پرنفوذ بود، به عنوان یک دولت دست نشانده، قانون جدیدی تصویب شد که فوراً همه شمشیرها را در ملاء عام ممنوع می‌کند.

اینجاست که گینتوکی ساکاتا وارد می‌شود، مردی با موهای نقره‌ای عجیب و غریب که همیشه یک شمشیر چوبی را با خود حمل می‌کند و با وجود ممنوعیت، لقب خود را به عنوان یک سامورایی حفظ می‌کند. به عنوان بنیانگذار Yorozuya، یک تجارت کوچک برای مشاغل عجیب و غریب، گینتوکی اغلب برای کمک به افراد دیگر تلاش می‌کند؛ البته معمولاً به روش‌های نسبتاً عجیب و غیرقابل پیش بینی.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “بهترین انیمه هایی که در زمان قدیم اتفاق می افتند ؛ داستان های درباره گذشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *