آمریکا از هواپیمای نامرئی جدید خود رونمایی کرد [+عکس و جزئیات]

در روز جمعه هفته گذشته، آمریکا از هواپیمای نامرئی جدید خود رونمایی کرد که به مرور جایگزین دیگر بمب افکن‌های ارتش آمریکا خواهد شد.

این هواپیمای بمب افکن نامرئی و رادارگریز می‌باشد. همچنین توانایی حمل‌ بمب‌های هسته‌ای و موشک‌های کروز و البته سازگاری با تکنولوژی‌های جدید، باعث می‌شود تا این هواپیما نیازهای آمریکا را در نیم قرن آینده تامین کند.

این بمب افکن می‌تواند مسافت‌های بین قاره‌ای را طی کند. همچنین قابلیت پرواز بدون سرنشین با ترکیب هوش مصنوعی و کنترل از راه دور نیز برای آن تامین شده است.

آمریکا از هواپیمای نامرئی جدید خود رونمایی کرد

این هواپیما B-21 نام دارد و توسط شرکت نورتروپ گرومن ساخته شده است. تخمین زده می‌شود که قیمت هر فروند از این هواپیما چیزی حدود 750 میلیون دلار خواهد بود.

پیشبینی می‌شود تا این بمب افکن به مرور جایگزین بمب افکن‌های B-1 و B-2 شده و طی سال‌های آینده از آن استفاده شود. ادعا می‌شود که این هواپیما می‌تواند از پیشرفته‌ترین سامانه‌های پدافند هوایی مانند S-500 روسیه مصون باشد.

درحال حاضر نیروی هوایی آمریکا 200 فروند از این هواپیما را در دستور کار خود قرار داده است. از سوی دیگر پیشبینی می‌شود که B-21 از سال 2025 به بعد عملیاتی شده و در آینده نیز جایگزین بمب افکن‌های فعلی شود.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *