پشت پرده مرگ رستم قاسمی وزیر راه و شهر سازی چیست؟! [+عکس]

درگذشت رستم قاسمی ؛ وزیر پیشین راه و شهرسازی بعد از تحمل یک دوره بیماری، صبح امروز – پنجشنبه دار فانی را وداع گفت. در ادامه همراه ما بمانید.

رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی و از یادگاران دوران دفاع مقدس، بعد از یک دوره تحمل بیماری درگذشت. در ادامه با خبر رستم قاسمی وزیر راه و شهر سازی همراه ما بمانید.

بیشتر بخوانید:

فاش شدن فیلم آواز خواندن فریبا نادری [+ویدئو]

افشاگری از عروسی مهراوه شریفی‌نیا و پوریا پورسرخ خارج از کشور! [+فیلم]

رستم قاسمی در آخرین مطلب خود در توئیتر نوشته بود:

از ملت شریف ایران بابت تمام کاستی‌های دوران مسئولیت طلب حلالیت دارم

درگذشت رستم قاسمی

سردار رستم قاسمی، از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و به مدت چهار سال بین سال‌های 1386 تا 1390 فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه را برعهده داشت. او سپس وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد شد که پرونده موسوم به گم شدن دکل نفتی فورچونا از مهمترین حواشی دوران وزارتش بود. در دولت سیزدهم نیز او به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از مجلس رای اعتماد گرفت اما با حواشیِ کاری و شخصی مختلفی مواجه شد و در نهایت اوایل شهریور امسال از این مسئولیت کنار رفت.

به گزارش منابع خبری:

سال گذشته و چند ماه بعد از انتخاب مهندس قاسمی به وزارت، نشانه‌های بیماری در وی ظاهر شد اما او ضمن آغاز درمان، وظایف خود را دنبال می‌کرد، که از حدود دو ماه قبل بیماری ایشان تشدید شد. در ادامه با خبر درگذشت وزیر راه و شهر سازی همراه ما بمانید.

پشت پرده مرگ رستم قاسمی

وی از رئیس‌جمهور درخواست کرد با کناره‌گیری او موافقت کند و پس از موافقت رئیس‌جمهور با استعفا، بلافاصله وارد فرآیند جدی درمان شد. پیشرفت بیماری سرطان به‌گونه‌ای بود که درمان افاقه نکرد و در نهایت امروز صبح دار فانی را وداع گفت. نزدیکان رستم قاسمی این خبر را تایید کردند. وی در مسئولیت‌های متعدد قبلی در وزارت نفت، قرارگاه خاتم‌الانبیاء حضور داشت.

رستم قاسمی (زاده ۱۳۴۳ سرگاه) نظامی و سیاست‌مدار اصولگرای ایرانی است که در دولت دهم از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ به‌عنوان وزیر نفت فعالیت می‌کرد. وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی عمران آموزش راه دور از دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال ۱۳۹۴ است. وی فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ در سپاه پاسداران آغاز کرد.

رئیس قوه قضاییه

به گزارش روز شنبه ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، در پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای آمده است: خبر درگذشت جناب آقای مهندس رستم قاسمی، باعث تأثر و تأسف شد. آن مرحوم از کارگزاران پرتلاش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سنگرهای مختلف خدمت به مردم بود و در سمت‌هایی همچون فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و وزارتخانه‌های «نفت» و «راه و شهرسازی» منشأ اثرات و خدمات بود.

محسنی اژه‌ای اظهارداشت: اینجانب، درگذشت آن مرحوم را به خانواده محترم ایشان و دوستان و همکاران و هم‌سنگران‌شان تسلیت گفته و از درگاه احدیت برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

به گزارش ایرنا، رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی و از یادگاران دوران دفاع مقدس پس از تحمل یک دوره بیماری، پنجشنبه ۱۷ آذر و همزمان با روز شهادت حضرت زهرا(س) به همرزمان شهید خود پیوست.

پیام تسلیت بنیاد مسکن به مناسبت درگذشت رستم قاسمی

رییس بنیاد مسکن و هم‌چنین نماینده ولی فقیه در بنیاد، درگذشت رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، اکبر نیکزاد ـ رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد ـ نماینده ولی ‌فقیه در بنیاد مسکن با ارسال پیامی خطاب به خانواده مرحوم مهندس رستم قاسمی ـ وزیر سابق راه و شهرسازی، درگذشت او را تسلیت گفتند.

در این پیام آمده است: خبر ارتحال سردار سرافراز و مجاهد برجسته کشور «سـردار سـرتیـپ پـاسدار مهندس رسـتم قـاسمی» وزیـر سابق راه و شهرسازی و عضو شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و از فرماندهان پیشتاز سنگرهای هشت سال دفاع مقدّس موجب تأسف و تأثر فراوان گشت.

یقیناً خدمات ماندگار و مجاهدت‌های آن بزرگوار در ۸ سال دفاع مقدّس و در دیگر عرصه سازندگی کشور ازجمله وزارت راه و شهرسازی در حافظه مردم ایران اسلامی به یادگار خواهد ماند.

اینجانبان این ضایعه مؤلمه را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری، دولت خدمتگزار، همرزمان و همه‌ ارادتمندان آن مرحوم، بالاخص بازماندگان و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم مغفور، رحمت واسعه و علّو درجات و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمائیم. امید است خداوند متعال، روح پُرفتوح آن بزرگوار را همجواری با شهدا، صُلحا، صدیقین و همرزمان شهیدش مشمول رحمت واسعه خویش قرار دهد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی

در پیام خود از مرحوم قاسمی به عنوان خدمتگزار صدیق و مدیر توانمند نظام و انقلاب و یادگار دوران دفاع مقدس یاد کرد و نوشت: ایشان در طول سال‌های دفاع مقدس به عنوان رزمنده‌ای پرتلاش و سرافراز و پس از آن در عرصه های متعدد از جمله نیروی قدس سپاه،

قرارگاه‌های سازندگی نوح نبی(ع) و خاتم الانبیا (ص) و وزارت نفت و راه‌ و شهرسازی خدمات شایان و مجاهدتی بی‌شمار در انجام تعهد صادقانه به کشور و ملت داشتند و تا آخرین لحظه نیز علی‌رغم تشدید بیماری، با روحیه مردمی بر عهد خویش استوار ماندند که بدون شک خدمات و زحمات این مدیر دلسوز در گنجینه افتخارات کشور ماندگار خواهد بود.

رستم قاسمی درگذشت

اخبار بیشتر:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار راز مردن رستم قاسمی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *