بزرگ‌ ترین موتور هواپیمای جهان توسط رولز رویس رونمایی شد! [+جزئیات]

رولز رویس موتور هواپیمای ؛ شرکت رولز رویس از بزرگ ترین موتور هواپیمای جهان با مصرف سوخت کم‌تر و امکان استفاده از انرژی الکتریکی و هیدروژن رونمایی کرد.

رولزرویس (Rolls-Royce) ساخت موتور آزمایشی ۳.۵ متری اولترافن (UltraFan) را که برای کار با سوخت پایدار طراحی شده تکمیل کرده و راه را برای اولین آزمایش در اوایل سال ۲۰۲۳ هموار می‌سازد. در ادامه مطلب با خبر موتور هواپیما رولز رویس همراه ما بمانید.

رولز رویس موتور هواپیمای

  • بزرگ‌ ترین موتور هواپیمای جهان

به گزارش منابع خبری:

اکنون این موتور از کارگاه به Testbed 80 منتقل شده است – یک تأسیسات ۹۰ میلیون پوندی (۱۰۹.۵ میلیون دلاری) در دربی انگلستان، که به‌طور خاص برای UltraFan ساخته شده است.

این شرکت بریتانیایی اکنون امیدوار است که اولین آزمایش خود را اوایل سال آینده انجام دهد که می‌تواند منجر به استفاده از این فناوری در خانواده فعلی موتورهای هواگرد ترنت (Trent) شود.

بزرگ ترین موتور هواپیما در جهان، دارای چندین نوآوری انقلابی است که باعث افزایش بهره‌وری سوخت می‌شود و در نتیجه کاهش انتشار گازخانه‌های گلخانه‌ای و بهبود پایداری را به ارمغان خواهد آورد. این فناوری هم‌چنین می‌تواند به‌زودی برای ارتقای عملکرد و پایداری موتورهای در حال کار فعلی نیز استفاده شود.

رولز رویس موتور کارز

این موتور دارای تیغه های فن کامپوزیت کربنی با پوشش تیتانیومی برای محافظت در برابر آسیب اشیاء و برخورد پرندگان می باشد. این مواد به کاهش وزن و افزایش راندمان سوخت کمک می کنند. همچنین دارای گیربکس جدید، محفظه احتراق بدون سوخت و معماری هسته Advance3 است که به دستیابی به راندمان بسیار بالا در پیشرانه کمک می کند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *