پشت پرده قیمت 300 میلیون تومانی پراید چیست؟

سوالی که چند روز است ذهن خریداران پراید را مشغول کرده این است که پشت پرده قیمت 300 میلیون تومانی پراید چیست؟

بیشتر بخوانید:

ماجرای 300 میلیون تومان شدن پراید

 

پراید 300 میلیون تومان شد/ کاهش قیمت این خودروها در بازار

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. این خودرو با سه ملیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، به ۳۰۱ میلیون تومان رسید.

قیمت پراید به 300 میلیون تومان رسید

روند افزایش قیمت خودرو در بازار متوقف شده است. اما برخی از خودروهای تولید داخل همچنان مشغول افزایش قیمت و ثبت رکوردهای جدید هستند. برای مثال، پراید در کمتر از یک سال 100 میلیون گران شد و امروز قیمت 300 میلیون تومان را ثبت کرد.

قیمت خودرو صفر داخلی روز سه‌شنبه، ۲۰ دی ۱۴۰۱ با توجه به آمار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو همچنان پرنوسان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روزهای گذشته با ریزش عجیب و ناگهانی همراه شد. اما این ریزش ادامه‌دار نبود و محصولات مختلف در بازار با نوسان قیمتی مواجه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

اوایل سال جاری بود که پراید رکورد جدید قیمتی را در کارنامه خود ثبت کرد. اما حالا این خودرو در کمتر از یک سال 100 میلیون تومان گران شده است. پراید 141 که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، امروز هم وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو امروز صبح پنج میلیون تومان افزایش را تجربه کرد و هم‌اکنون در قیمت 289 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید 111 نیز دو میلیون تومان گران شد و امروز در نرخ 300 میلیون تومان عرضه می‌شود.

اما خودروهایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟ تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز سه میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و در محدوده ۲۹۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

نادری توضیح داد:

عرضه خودروها در چند هفته اخیر بالا رفته است. اگر خودروسازان به روند فعلی را ادامه دهند، پیش‌بینی می‌شود بازار دیگر افزایش قیمت‌ها را تجربه نکند و حتی کاهش قیمت اتفاق بیفتد. البته این شرط با فرض ثبات قیمت دلار است و اگر دلار دوباره افزایش پیدا کند خودرو نیز گران می‌شود.

اخبار بیشتر:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *