حذف برخورد فیزیکی با بی‌حجابی ؛ برخورد با روشی جدید [+جزئیات]

به تازگی در قانون‌های برخورد با بد‌حجابی تغییراتی اعلام شده است. در ادامه به جزئیات روش جدید برخورد با بی‌حجابی می‌پردازیم.

موسی غضنفرآبادی رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در خصوص سخت‌گیری‌های مجدد درباره موضوع حجاب صحبت‌هایی داشته است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

حذف برخورد فیزیکی با بی‌حجابی

برخورد با روشی جدید

حذف برخورد فیزیکی با بی‌حجابی
حذف برخورد فیزیکی با بی‌حجابی

موسی غضنفرآبادی رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در این خصوص گفته است:

در حال حاضر طرح ناظر فعال بر بی‌حجابی در خودروها، مثل سابق در دستور کار است و مجدد برای بی‌حجابان پیامک ارسال می‌شود.

علاوه بر این و به زودی نیز، طرح و برنامه‌ای داریم که کسانی که در معابر و مکان‌های دیگر کشف حجاب می‌کنند را از طریق سیستم شناسایی کنیم تا برایشان تخلف ثبت شود و در نهایت، این افراد از خدمات اجتماعی محروم خواهند شد.

به گفته ایشان، قرار است ابتدا کارت ملی بی‌حجاب‌ها مسدود شود و سپس از خدمات اجتماعی محروم شوند. وی می‌گوید:

در این رویکرد، در ابتدا برای فرد خاطی، پیامک ارسال می‌شود و به او اخطار می‌دهیم و در مرحله بعد و در صورت اصرار فرد بر بی‌حجابی، او را با جریمه روبرو خواهیم کرد. در این طرح با کشف حجاب، کارت ملی شخص مسدود می‌شود و تا زمانی که فرد بی‌حجاب، جریمه بی‌حجابی‌اش را پرداخت نکند، همه خدمات اجتماعی او مثل امکان بهره‌بردن از سیستم بانکی کشور و… را از او می‌گیریم.

موسی غضنفذآبادی در رابطه با برخورد فیزیکی در مقابل بدحجابی گفت:

در رابطه با بستن کمربند در خودرو، سرپیچی اتفاق نیفتاد و احتمالاً برای این موضوع هم به همین صورت باشد. وقتی طرحی تبدیل به قانون می‌شود، باید اجرا شود. ولی باید بگویم در این رویکرد، برخورد فیزیکی را نخواهیم دید.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *