مسمومیت 15 دانش‌آموز بروجردی به علت نشت گاز [+جزئیات]

 مسمومیت 15 دانش‌آموز بروجردی. مسمومیت 15 نفر از دانش آموزان بروجردی در دبیرستان دخترانه احمدیه به علت نشت گاز آن ها را راهی بیمارستان کرد.

مسمومیت 15 دانش‌آموز دبیرستانی

مهدی غیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار کرد:

ساعت ۱۶ امروز گزارشی مبنی بر مسمومیت 15 نفر از دختران دبیرستان احمدیه شهرستان بروجرد به اورژانس لرستان اعلام شد.  سازمان اورژانس لرستان نیز به محض اطلاع از حادثه، ۴ کد آمبولانس را به محل موردنظر اعزام کرد.

مسمومیت 15 دختر در بروجرد

رئیس اورژانس لرستان نیز از مسمومی 15 نفر از دانش‌آموزان بروجردی دبیرستان دخترانه «احمدیه» خبر داد و اعلام کرد همه این دانش آموزان ۱۶ ساله هستند.

دلیل مسمومیت دانش آموزان چیست؟

غیبی  با اشاره به نظر اولیه کارشناسان آتش‌نشانی، تاکید کرد:

نشت گاز مونوکسید کربن متصاعدشده از دودکش سالن ورزشی مجاور مدرسه را علت این حادثه عنوان کردند و به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی در نصب کلاهک لوله‌ی خروجی و همچنین رعایت نکردن ارتفاع مورد نیاز برای خروج گاز منواکسید کربن و باز بودن پنجره کلاس درس و استنشاق  گاز را عامل مسمومیت اعلام کرد .

مسمومیت های عجیب متوالی در مدارس

پیشتر وزیر آموزش و پرورش درباره مسمومیت دانش آموزان در قم گفت:

بررسی‌های ما و جلسات با استاندار و مسئولان محلی نشان داد که ماجرای باز نشدن مدارس به دلیل مسمومیت دانش‌آموزان بیشتر تحت تاثیر شایعات است.

به دوستان عزیزم در رسانه که یکی از ارکان فرایند تربیت هستند، می‌گویم که کرونا هم به واسطه همین شتاب یا برجستگی شایعاتی که وجود داشت، باعث تعطیلی مدارس شد.

البته سلامت دانش‌آموزان برای ما بسیار مهم است ولی به گونه‌ای افراطی اقدام و منجر به تعطیلی مدارس شد، در حالی که در سایر کشورهای دنیا وضعیت اینگونه نبود.

مسئولین آموزش و پرورش و مدارس باید راهکاری برای جلوگیری از این مسمومیت ها بیندیشند.

بیشتر بخوانید

مسمومیت 15 دانش‌آموز بروجردی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *