رئیس مجلس خبرگان شدن دوباره آیت الله جنتی [+جزئیات]

صبح امروز، خبری مبنی بر رئیس مجلس خبرگان شدن دوباره آیت الله جنتی در دولت به انتشار رسید و واکنش‌های زیادی را نیز به همراه داشت.

آیت‌الله جنتی، که در چندین سال گذشته، رئیس مجلس خبرگان بود، بار دیگر، با رأی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، در سن 96 سالگی، به‌ عنوان رئیس این مجلس انتخاب شد.

بیشتر بخوانید:

توئیت جنجالی ابطحی به ریاست دوباره آیت الله جنتی

رئیس مجلس خبرگان شدن دوباره آیت الله جنتی

در ادامه می‌توانید تصویری از آیت الله جنتی را ببینید:

رئیس مجلس خبرگان شدن دوباره آیت الله جنتی
ریاست دوباره مجلس خبرگان توسط جنتی

روز گذشته، در دوره‌ی پنجم افتتاحیه و یازدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری، آیت الله جنتی، با رأی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، توانست بار دیگر به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

این انتخابات، هر دو سال یکبار رخ می‌دهد و همچنین سید ابراهیم رئیسی و سید هاشم حسینی بوشهری به عنوان نواب رئیس انتخاب شدند.

رئیس مجلس خبرگان شدن دوباره آیت الله جنتی
آیت الله جنتی به‌ عنوان رئیس مجلس خبرگان

ریاست دوباره مجلس خبرگان توسط جنتی

احمد جنتی لادانی متولد ۳ اسفند ۱۳۰۵، عضو فقیه و دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری است. احمد جنتی، از دوره‌ی اول شورای نگهبان در سال ۱۳۵۹ به عنوان عضو فقهای این نهاد منصوب شد و از سال ۱۳۷۱ دبیری شورا را بر عهده داشته است.

او از سال ۱۳۶۰ تا ۱۴۰۰ دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و از بدو تأسیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در سال ۱۳۷۲ تا اسفند ۱۳۹۶، رئیس این ستاد بوده است.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *