واکنش چین به ممنوعیت استفاده از تیک تاک در استرالیا

به تازگی اخباری درباره واکنش چین به ممنوعیت استفاده از تیک تاک در استرالیا منتشر شده است. در ادامه به جزئیات ممنوعیت تیک تاک در استرالیا می‌پردازیم.

پس از ممنوعیت استفاده از تیک تاک در استرالیا، کشور چین به این مسئله واکنشی جالب نشان داد. در ادامه مطلب واکنش چین به فیلتر تیک تاک در استرالیا می‌توانید جزئیات فیلتر تیک تاک در استرالیا را بخوانید.

واکنش چین به ممنوعیت استفاده از تیک تاک در استرالیا

چین پس از ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های دولتی توسط استرالیا، از این کشور خواست تا با همه شرکت‌ها از جمله تیک تاک منصفانه رفتار کند.

وزارت بازرگانی چین روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ممنوعیت تبعیض آمیز استرالیادر تمام دستگاه‌های دولتی فدرال در مورد تیک تاک  به منافع کسب وکارها و عموم مردم استرالیا آسیب می‌زند و از کانبرا خواست تا با همه شرکت ها منصفانه رفتار کند.

در بیانیه آمده است:

«در رابطه با موضوع ممنوعیت تیک تاک در استرالیا ، استرالیا با تیک تاک متفاوت از سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی رفتار کرد و اقدامات محدودکننده تبعیض آمیز را اتخاذ کرد که برای حفظ امنیت ملی استرالیا مفید نیست.»

چین همچنین از استرالیا خواست تا محیط مساعدی برای همکاری‌های اقتصادی و تجاری دوجانبه ایجاد کند.

واکنش چین به ممنوعیت استفاده از تیک تاک در استرالیا
تیک تاک

جزئیات فیلتر تیک تاک در استرالیا

استرالیا روز سه شنبه گذشته به دلیل نگرانی های امنیتی استفاده تیک تاک را در همه دستگاه‌های دولتی فدرال ممنوع کرد. این ممنوعیت روی نگرانی هایی تاکید می کند که چین می تواند از شرکت مستقر در پکن، برای جمع آوری داده‌های کاربران جهت پیشبرد برنامه سیاسی خود استفاده و منافع امنیتی غرب را تضعیف کند.

پس از آن تیک تاک گفت که از تصمیم استرالیا به شدت ناامید شده است. مارک دریفوس، دادستان کل استرالیا در بیانیه‌ای گفت:

این ممنوعیت در اسرع وقت عملی خواهد شد و افزود که معافیت‌ها تنها بر اساس مورد به مورد و با اقدامات امنیتی مناسب اعطا می‌شود.

موج گسترده‌ای از محدود سازی تیک تاک در آمریکا و کشورهای غربی به راه افتاده است به گونه ای که آمریکا به تازگی مدیر عامل تیک تاک را به مجلس فراخوانده است و از او در مورد این پلتفرم استنطاق کرده است. پیش از این ترکیه تیک تاک را به دلیل اقدامات ضعیف حفاظت از داده‌ها، 1.75 میلیون لیره جریمه کرده بود.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *