پشت پرده افشاگری اسناد پنتاگون

پس از اینکه خبری مبنی بر دزدی از اسناد پنتاگون به انتشار رسید، برخی از خبرگزاری‌ها، از پشت پرده افشاگری اسناد پنتاگون افشا سازی کردند.

پس از اینکه اخباری از افشاسازی اسناد پنتاگون تحت عنوان افشاگری محرمانه اسناد پنتاگون در رسانه‌های آمریکایی به انتشار رسید، حواشی و بازخوردهای فراوانی را به همراه داشت.

افشای اطلاعات پنتاگون در چند روز اخیر، مقامات آمریکا را دچار دگرگونی عجیبی کرده است.

پشت پرده افشاگری اسناد پنتاگون

پشت پرده افشاگری اسناد پنتاگون
افشاسازی اسناد پنتاگون

به گزارش مهر نیوز ؛ به نقل از نیویورک تایمز، در اسناد طبقه‌بندی‌شده درز پیدا کرده از پنتاگون که چند روزی است در فضای مجازی دست به دست می‌شود، ادعا شده که سازمان اطلاعات جاسوسی رژیم صهیونیستی پشت پرده اعتراضات گسترده در تل‌آویو علیه طرح اصلاحات قضایی کابینه رژیم صهیونیستی بوده است.

این اسناد حاوی ارزیابی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سی‌آی‌ای است که تاریخ به‌روزرسانی آن اول ماه مارس قید و در آن گفته شده که مدیران موساد حامی اعتراضات مقامات این سازمان و همچنین اسرائیلی‌ها علیه طرح جدید کابینه درباره اصلاحات قضایی بودند.

پشت پرده افشاگری اسناد پنتاگون
افشاگری محرمانه اسناد پنتاگون

افشای اطلاعات پنتاگون

مقامات ارشد آمریکا تایید کردند که این اسناد فاش شده، به نظر می‌رسد حاوی اطلاعات واقعی است. با این حال، به ادعای آنها، دست کم برخی از این اسناد دستکاری شده و صحت اسناد در هاله‌ای از تردید است.

گرچه چند صد نفر از اعضا و کارمندان اسبق موساد، در اوایل مارس طومار ضد اصلاحات قضایی را امضا کردند اما مقررات این سازمان، مداخله مستقیم مدیریت این تشکیلات را در بحران‌های سیاسی، ممنوع کرده است. با این حال، به ادعای اسناد پنتاگون، برخی کارمندان موساد مجوز گرفتند تا به عنوان شهروند حقیقی و نه وابسته به موساد، در اعتراضات شرکت کنند.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *