آیا بازنشستگان به مناسبت عید فطر حقوق می گیرند؟

به تازگی اخباری درباره دریافت حقوق بازنشستگان در عید فطر منتشر شده است. در ادامه به جزئیات حقوق بازنشستگان به مناسبت عید فطر می‌پردازیم.

به تازگی اخبار جدیدی درباره دریافت حقوق بازنشستگی به مناسبت عید فطر منتشر شده است. در ادامه همراه ما بمانید تا به ماجرای حقوق بازنشستگان در عید فطر بپردازیم.

یکی از موضوعاتی که سال گذشته نیز باعث دلخوری بازنشستگان تامین اجتماعی شد تاخیر در اعمال افزایش حقوق آنها بود، اکنون نیز هنوز احکام جدید صادر نشده است و برخی بازنشستگان نگران هستند که این رقم در حقوق اردیبهشت نیز اعمال نشود.

دریافت حقوق بازنشستگان در عید فطر

دریافت حقوق بازنشستگان در عید فطر
حقوق بازنشستگان

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت:

چیزی که ما می‌دانیم و در مذاکراتِ غیر رسمی به آن رسیدیم این است که هم ۲۵درصد اعمال خواهد شد و هم موضوع حق عائله‌مندی بازنگری خواهد شد. فکر می‌کنم احکام بازنشستگان در اردیبهشت ماه نهایی شود.حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه دولت ها بوده است.

وی در ادامه توضیح داد:

مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقو بسیار ناچیز است . تعیین میزان حقوق بازنشستگان در اواخر هر سال با تنش همراه است. طبق نظر کارشناسان حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود.

دریافت حقوق بازنشستگی به مناسبت عید فطر

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، در جلسه‌ی ماهانه اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با انتقاد از افزایش ۲۷درصدیِ دستمزدِ کارگران گفت:

این مصوبه نه بر قانون پایبند است و نه حتی اصول انسانی؛ کدام اصول انسانی، شرافتمندترین افراد را از داشتنِ حداقل حقوقی که یک زندگی شرافتمندانه را برایشان تضمین کند منع می‌کند؟!

وی ادامه داد:

همانطور که گفتم این تصمیم فاقد وجاهت قانونی است؛ ماده ۴۱ قانون کار، شورایعالی کار را ملزم می‌کند که دستمزد را مطابق با نرخ تورم رسمی و سبد هزینه‌های زندگی تعیین کند اما ۲۷درصد با هیچ کدام از اینها مطابقت ندارد. کنترل تورم بعید به نظر می‌رسد. چرا که دولت برای تأمین بودجه نیازمندِ فروش ارز است و ارز فروشی یعنی گرفتنِ مالیات از جیب کارگران و بازنشستگان. دولت اگر مصوبه‌ی افزایش ۲۷درصدی را لغو کند درواقع به خود کمک کرده است.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *