ایران رکورددار رشد تولید خودرو در سال ۲۰۲۲ شد

به تازگی ایران رکورددار رشد تولید خودرو در سال ۲۰۲۲ شد. در ادامه این مطلب به جزئیات رکورد ایران در رشد تولید خودرو می‌پردازیم.

­به تازگی مشخص شد ایران دارای رکورد بیشترین رشد خودرو در سال 2022 را دارد. در ادامه به جزئیات رکورد تولید خودرو ایران در 2022 می‌پردازیم.

آمارهای منتشر شده از میزان تولید خودرو در جهان نشان می‌دهد که بیشترین افزایش تولید در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ در بین کشورها با تولید بیش از یک میلیون خودرو، مربوط به ایران است.

رکورد ایران در رشد تولید خودرو

رکورد ایران در رشد تولید خودرو
رشد تولید خودرو

بیشترین افزایش تولید در بین کشورهای با تولید بیش از یک میلیون دستگاه، مربوط به ایران است و بعد از ایران، اندونزی با رشد حدود ۳۰ درصدی در رتبه دوم قرار گرفته است.

بنا بر گزارش، تولید خودرو در ایران در سال ۲۰۲۱ حدود ۹۶۰ هزار دستگاه بوده که در سال ۲۰۲۲ با افزایش تولید ۳۰۰ هزار دستگاه، تولید خودرو به حدود یک میلیون و ۲۶۰ هزار دستگاه رسیده که افزایش ۳۱.۰۲ درصدی تولید در مقایسه با سال ۲۰۲۱ را ثبت کرده است ضمن اینکه آلمان با ۱۱ درصد اسپانیا با ۶ درصد و فرانسه با ۲ درصد افزایش و کشور اسلواکی نیز با کاهش تولید ۳درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ مواجه بوده‌اند.

رکورد بیشترین رشد خودرو در سال 2022

در ادامه می‌توانید آمار منتشر شده درباره رکورد ایران در تولید خودرو در 1401 را ببینید:

رکورد ایران در رشد تولید خودرو
رشد تولید خودرو

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *