خودرو شاهین سایپا با موتور جدید ME16 رونمایی شد‍! [+عکس و جزئیات]

موتور me16 سایپا ؛ صبح امروز سایپا در محل کارخانه مگا موتور از خط تولید پیشرانه M16 در کنار دو محصول جدید کادیلا و شاهین پلاس رونمایی کرده است.

امروز طی مراسمی که در شرکت مگاموتور از زیر مجموعه‌های گروه خودروسازی سایپا برگزار گردید، در محل خط تولید پیشرانه جدید این شرکت، از نسخه به روز شده و ارتقا یافته شاهین مجهز به پیشرانه جدید ME16 رونمایی بعمل آمد. همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در محل مرکز تحقیقات سایپا از طرح مفهومی خودروی اقتصادی مدرن رونمایی و آزمایشگاه ایمنی عابر پیاده را افتتاح کرد. در ادامه مطلب با خبر شاهین پلاس با موتور me۱۶ همراه ما بمانید.

موتور me16 سایپا

  • موتور سایپا me16

به گزارش منابع خبری:

پروژه تولید پیشرانه ME16 از اردیبهشت سال 1401 در سایپا آغاز شد و بر اساس دانش فنی برگرفته از پروژه سایپا-سیتروئن به مرحله تولید انبوه رسیده است.

پروژه تولید پیشرانه ME16 سایپا از اردیبهشت سال 1401 آغاز شده و بر اساس دانش فنی منتقل شده از طریق پروژه سایپا-سیتروئن طراحی و به مرحله تولید رسیده است. بر اساس قراردادی که گروه خودروسازی سایپا با شرکت سیتروئن فرانسه در خصوص راه اندازی خط تولید پیشرانه EC5 در ایران داشته است گروه خودروسازی سایپا توانسته است به توان فنی تولید پیشرانه جدید خود یعنی ME16 دست یابد. سایپا در همکاری با سازندگان قطعه و زنجیره تامین خود پروژه جدید تولید اولین پیشرانه 16 سوپاپ خود را شروع کرد و در ابتدای امسال به مرحله بهره برداری رسیده است.

موتور me16 سایپا شاهین

موتور me16 سایپا
موتور خودرو کادیلا سایپا

اصولا نصب موتور توربوشارژ برای خودروهای اقتصادی با ابعاد کوچک، چالش‌هایی برای تولیدکننده و خریدار ایجاد می‌کند. برای مشتریان کلاس سدان کوچک، قیمت نهایی، مصرف سوخت و هزینه استهلاک، بیشترین اهمیت را دارد. به همین دلایل، موتور ۱/۵ یا ۱/۶ لیتر تنفس طبیعی، به دلیل تعمیرات ساده و تولید آسان‌تر نسبت به نمونه‌های توربو شارژ، مورد توجه سازندگان سدان‌های کامپکت اقتصادی است.

بر اساس اظهارات مسئولان سایپا این موضوع منجر به تولید پیشرانه‌ای شده است که هم از نظر خدمات پس از فروش و هم از نظر مصرف سوخت در وضعیت خوبی قرار داشته باشد و زنجیره تامین آن در داخل کشور قرار دارد. در کنار خط تولید پیشرانه جدید، یک خط گیربکس دستی نیز در محل شرکت مگا موتور رونمایی شد. به گفته کارشناسان گروه سایپا این گیربکس 5 دنده در نوع خود بهترین گیربکس دستی موجود در کشور است و در ترکیب با پیشرانه جدید مصرف سوخت را بهبود بخشیده و همچنین چرخه محصول در شرکت سایپا را کامل کرده است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *